HALUAMME kohdistaa kaikkien huomion Jumalan sanaan, Raamattuun. Saarnaamamme sanoma pohjautuu tuohon pyhään kirjaan,
ja haluamme ihmisten ymmärtävän, että esittämämme ajatukset eivät ole meidän vaan Jumalan.
Ihmisten tulisi kehittää luottamusta Raamattuun.
16 Koko Raamattu on Jumalan henkeyttämä ja hyödyllinen opettamiseen, ojentamiseen, oikaisemiseen, kurittamiseen vanhurskaudessa, 17 jotta Jumalan ihminen olisi täysin pätevä, täydelleen varustautunut kaikkeen hyvään työhön.
http://watchtower.org/fi/raamattu/2ti/chapter_003.htm
Kannustamme lukemaan Raamattua
22
74
Vastaukset
- Kol 1:16.17
Miksi Jehovan Todistajat ovat lisänneet raamattuunsa "muu" sanoja ja "muuta" sanan?
Kol. 1:16.17. 16 sillä hänen välityksellään luotiin kaikki m u u, mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvät ja näkymättömät, olkootpa ne valtaistuimia tai herrauksia tai hallituksia tai valtoja. Kaikki m u u on luotu hänen välityksellään ja häntä varten. 17 Hän on myös ennen kaikkea m u u t a, ja hänen välityksellään kaikki m u u saatettiin olemaan, - muu-muu-muuu
"Hän on myös ennen kaikkea m u u t a, ja hänen välityksellään kaikki m u u saatettiin olemaan,"------------
Joh. 17:55 Kirkasta siis nyt, Isä, minut rinnallasi sillä kirkkaudella, joka minulla oli rinnallasi, ennen kuin maailma olikaan.......
Jeesus siis oli ensimmäinen Jumalan luomistyö:
ENNEN KAIKKEA MUUTA- Repe-Pekka
Tuo teksti
Tuo teksti minkä otit esille :
>> "Hän on myös ennen kaikkea m u u t a, ja hänen välityksellään kaikki m u u saatettiin olemaan,"------------ >>
Tuossa olevat " muuta " ja " muu " sanat ovat lisättyjä sanoja, eikä niitä alkuteksteissä esiinny.
Aloittajan kehoituksesta lukea Raamattua olen samaa mieltä, mutta en lukisi
Raamattua, joka on tietoisesti muokattu.
1. Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
2. vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
-
5. Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
2. Kor. 4 KR 33/38 - 1.Piet. 5:8,9
Repe-Pekka kirjoitti:
Tuo teksti
Tuo teksti minkä otit esille :
>> "Hän on myös ennen kaikkea m u u t a, ja hänen välityksellään kaikki m u u saatettiin olemaan,"------------ >>
Tuossa olevat " muuta " ja " muu " sanat ovat lisättyjä sanoja, eikä niitä alkuteksteissä esiinny.
Aloittajan kehoituksesta lukea Raamattua olen samaa mieltä, mutta en lukisi
Raamattua, joka on tietoisesti muokattu.
1. Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
2. vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
-
5. Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
2. Kor. 4 KR 33/38KR 33/38 on ihan hyvä käännös, ja todistajathan käyttävät myös sitä :D
Vuoden 1938 kirkkoraamattu: 2. Mooseksen kirjan 3:14:n alaviite sanoo: ”Minä olen, hebreaksi ehjee; muistuttaa Herran nimeä Jahve.” 2. Mooseksen kirjan 6:3:ssa on sanan ”Herra” yhteydessä alaviite: ”Hebreaksi Jahve.”
Vuoden 1913 väliaikainen käännös: Jumalan nimi esiintyy 2. Mooseksen kirjan 6:3:ssa muodossa Jehovah.
Vuoden 1776 kirkkoraamattu: Rekisterissä hakusanan ”Jumala” kohdalla sanotaan: ”Jumalan olennollinen ja oma nimi, jolla hän itsensä muista, jotka jumaliksi kutsutaan, eroittaa, on se nimi Jehovah.”
Vuoden 1685 Raamattu: Jumalan nimi esiintyy 2. Mooseksen kirjan 6:1:n reunahuomautuksessa muodossa Jehovah.
Vuoden 1642 Raamattu: 2. Mooseksen kirjan 4:21:n selityksessä Jumalan nimi esiintyy muodossa Iehovah.
Olisipakin ihana kun osainkin lukea Raamattua ihan alkukielillä..
Kyllä sitä on tietoisesti paljonkin muokattu jo ennen 1938 käännöstä ;D
Olkaamme siis varovaisia, sillä;
8. Olkaa raittiit, valvokaa.
Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
9. Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Piet.5.html
- ergarrw
Muu-sanojen lisääminen on tehty helpottamaan Oikean Raamatuntulkinnan ymmärtämistä.
- "häneen"?
Ja minuun sana on muutettu "häneen" sanaksi kun Jeesus olisi muuten Jehova?
Sak.12:8 Sinä päivänä J e h o v a on puolustuksena Jerusalemin asukkaiden ympärillä, ja sen, joka kompastuu heidän keskuudessaan, täytyy tulla sinä päivänä Daavidin kaltaiseksi, ja Daavidin huoneen Jumalan kaltaiseksi, Jehovan enkelin kaltaiseksi heidän edessään. 9 Ja sinä päivänä on tapahduttava, että m i n ä etsin syytä tuhota kaikki kansakunnat, jotka tulevat Jerusalemia vastaan. 10 Ja m i n ä olen vuodattava Daavidin huoneen päälle ja Jerusalemin asukkaiden päälle suosion ja hartaiden pyyntöjen hengen, ja he katsovat varmasti h ä n e e n, (minuun) jonka he lävistivät, - Isä JA Poikansa
"häneen"? kirjoitti:
Ja minuun sana on muutettu "häneen" sanaksi kun Jeesus olisi muuten Jehova?
Sak.12:8 Sinä päivänä J e h o v a on puolustuksena Jerusalemin asukkaiden ympärillä, ja sen, joka kompastuu heidän keskuudessaan, täytyy tulla sinä päivänä Daavidin kaltaiseksi, ja Daavidin huoneen Jumalan kaltaiseksi, Jehovan enkelin kaltaiseksi heidän edessään. 9 Ja sinä päivänä on tapahduttava, että m i n ä etsin syytä tuhota kaikki kansakunnat, jotka tulevat Jerusalemia vastaan. 10 Ja m i n ä olen vuodattava Daavidin huoneen päälle ja Jerusalemin asukkaiden päälle suosion ja hartaiden pyyntöjen hengen, ja he katsovat varmasti h ä n e e n, (minuun) jonka he lävistivät,Jumalan Poika lävistettiin;katsotaan Jeesukseen Kristukseen.
Isä Jehova on suurempi
- ja eri persoona kuin Poikansa Jeesus Kristus.
Isä JA Poikansa:
minä---häneen.... - -..häneen jonka ovat
Isä JA Poikansa kirjoitti:
Jumalan Poika lävistettiin;katsotaan Jeesukseen Kristukseen.
Isä Jehova on suurempi
- ja eri persoona kuin Poikansa Jeesus Kristus.
Isä JA Poikansa:
minä---häneen....Koko maa valittaa häntä, joka on lävistetty
9 "Sinä päivänä minä hävitän kaikki kansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
10 Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen.
Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet.
He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Sak.12.html - "Omansa verellä"?
-..häneen jonka ovat kirjoitti:
Koko maa valittaa häntä, joka on lävistetty
9 "Sinä päivänä minä hävitän kaikki kansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
10 Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen.
Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet.
He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Sak.12.htmlTämänkin UM valehtelee. Ei "omansa verellä" vaan "omalla vrellään".
Ap. t. 20:28 Kiinnittäkää huomiota itseenne ja koko laumaan, jonka keskuuteen pyhä henki on nimittänyt teidät valvojiksi, paimentamaan Jumalan seurakuntaa, jonka hän osti o m a n s a (omalla) verellä. - veretön Jumala :)
"Omansa verellä"? kirjoitti:
Tämänkin UM valehtelee. Ei "omansa verellä" vaan "omalla vrellään".
Ap. t. 20:28 Kiinnittäkää huomiota itseenne ja koko laumaan, jonka keskuuteen pyhä henki on nimittänyt teidät valvojiksi, paimentamaan Jumalan seurakuntaa, jonka hän osti o m a n s a (omalla) verellä.Jumala on henkiolento, ilman verta. ;)
Jeesus Kristus, hänen oma Poikansa, oli lihassa maan päällä, ja vuodatti verensä..
Jumalan srk on ostettuKRISTUKSEN verellä,
ei Jumalan verellä.... - Omalla verellään
veretön Jumala :) kirjoitti:
Jumala on henkiolento, ilman verta. ;)
Jeesus Kristus, hänen oma Poikansa, oli lihassa maan päällä, ja vuodatti verensä..
Jumalan srk on ostettuKRISTUKSEN verellä,
ei Jumalan verellä...."Jumalan srk on ostettuKRISTUKSEN verellä"
Niinpä Jumala omalla verellään!
Jehovan todistajat o s o i t t a u t u v a t valehtelijoiksi. Raamattu varoittaa ylimääräisen lisäämisestä!
Sananl. 30:6. Älä lisää mitään hänen sanoihinsa, jottei hän ojentaisi sinua ja jottei sinun täytyisi o s o i t t a u t u a valehtelijaksi.
Hepr. 1:8 lisätty "on" sana jolla on hävitetty Jeesuksen Jumaluus!
UM. Mutta Pojasta: "Jumala ON sinun valtaistuimesi aina ja ikuisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeamielisyyden valtikka. - Esikoinen surmattiin
-..häneen jonka ovat kirjoitti:
Koko maa valittaa häntä, joka on lävistetty
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Sak.12.htmlHe surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Sak.12.html - Ja mitä vielä?
Esikoinen surmattiin kirjoitti:
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Sak.12.htmlUM käännöksen mukaan Isä t u h o s i Poikansa sielun gehannassa. Jeesus hävitettiin olemattomaksi!
Matt. 10:28. Älkääkä alkako pelätä niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua, vaan pelätkää ennemmin häntä, joka voi t u h o t a sekä sielun että ruumiin Gehennassa.
Isän todistus!
Hepr. 1:12. mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi m i l l o i n k a a n lopu." - Raamatun totuus
Ja mitä vielä? kirjoitti:
UM käännöksen mukaan Isä t u h o s i Poikansa sielun gehannassa. Jeesus hävitettiin olemattomaksi!
Matt. 10:28. Älkääkä alkako pelätä niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua, vaan pelätkää ennemmin häntä, joka voi t u h o t a sekä sielun että ruumiin Gehennassa.
Isän todistus!
Hepr. 1:12. mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi m i l l o i n k a a n lopu."Mitä merkitsevät sanat ”sielu” ja ”henki”?
MITÄ sinulle tulee mieleen, kun kuulet sanat ”sielu” ja ”henki”? Monet uskovat, että ne tarkoittavat jotain näkymätöntä ja kuolematonta osaa ihmisessä.
He ajattelevat, että kuolemassa tuo näkymätön osa sitten lähtee ruumiista ja jatkaa elämää.
Tämä uskonkäsitys on niin yleinen, että monet yllättyvät saadessaan tietää, ettei Raamattu opeta mitään sellaista
. Mitä sitten ovat sielu ja henki Jumalan sanan mukaan?
http://www.watchtower.org/fi/bh/appendix_07.htm - Ruumis sielu sama?
Raamatun totuus kirjoitti:
Mitä merkitsevät sanat ”sielu” ja ”henki”?
MITÄ sinulle tulee mieleen, kun kuulet sanat ”sielu” ja ”henki”? Monet uskovat, että ne tarkoittavat jotain näkymätöntä ja kuolematonta osaa ihmisessä.
He ajattelevat, että kuolemassa tuo näkymätön osa sitten lähtee ruumiista ja jatkaa elämää.
Tämä uskonkäsitys on niin yleinen, että monet yllättyvät saadessaan tietää, ettei Raamattu opeta mitään sellaista
http://www.watchtower.org/fi/bh/appendix_07.htmLuetaan Raamattua eikä vartiotornin valheita. Mitä tämä tarkoittaa?
UM. 1. Kun. 17:21. Sitten hän ojentautui lapsen ylle kolme kertaa ja huusi Jehovaa ja sanoi: "Oi Jehova, Jumalani, annathan tämän lapsen sielun palata häneen."
KR. 21. Sitten hän ojentautui pojan yli kolme kertaa, huusi Herraa ja sanoi: "Herra, minun Jumalani, anna tämän pojan sielun tulla häneen takaisin." - Uloffi
Raamatun totuus kirjoitti:
Mitä merkitsevät sanat ”sielu” ja ”henki”?
http://www.watchtower.org/fi/bh/appendix_07.htmYmmärsinkö seuran opetuksen? Siis jeesuksen sielu palasi hänen ruumiiseensa?
- .............
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Tutkimus Uskonto kuolemassa sukupuuttoon - Suomi mukana/art-1288377455747.html
- juurikin näi :)
Niinhän on ennustettu käyvän :
Suuren Babylonin vedet alkavat kuivua... - Hienoa!
juurikin näi :) kirjoitti:
Niinhän on ennustettu käyvän :
Suuren Babylonin vedet alkavat kuivua...Suuri osa vihaa ja suvaitsemattomuutta poistuu samalla kun uskonnot poistuvat.
Paremmat ajat ovat siis edessä.
Usko ja uskonto pitää erottaa toisistaan.
- avun saanut
Raamatun opetuksista on hyötyä:
- Raamattu on avain siihen,
että voit nauttia todella antoisasta elämästä jo nyt.
- Ajattelehan hetki omia huoliasi ja ongelmiasi.
Ne saattavat johtua raha-asioista, perhetilanteesta, huonosta terveydestä tai läheisen kuolemasta.
Raamattu voi auttaa sinua selviytymään niistä,
ja voit saada huojennusta vastauksista, joita se antaa esimerkiksi seuraaviin kysymyksiin:
-Miksi joudumme kärsimään?
-Miten voimme selviytyä elämän huolista?
*'Miten perhe-elämästämme voi tulla onnellisempaa?
*Mitä meille tapahtuu, kun kuolemme?
*Näemmekö enää läheisiämme, jotka ovat kuolleet?
?Miten voimme olla varmoja, että Jumala tulee täyttämään tulevaisuutta koskevat lupauksensa?
http://www.watchtower.org/fi/bh/article_00.htm - Bacros.A666
KUOLE
JEHOVA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683031
- 922845
- 492067
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201535- 151329
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51308Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131291Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131243Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241212- 181210