Hei,
onko kukaan tavannut Tampereella lääkäriä, joka suhtautuisi asiallisesti henkilöön, joka on altistunut homeille?
Minulta löytyi joku aika sitten altistuminen useille kosteusvauriohomeille veren IgE-arvoissa. Valitettavasti omalääkärini vaihtui ja tämä uusi ei ollut koskaan kuullutkaan mistään homeasioista, vaan ehdotti, että itse niistä googlettaisin.
Minulla on ollut erityisesti silmäoireita ja päänsärkyä. Mitään vikaa ei yrityksistä huolimatta ole asunnosta löytynyt.
Lääkäriä Tampereella
12
442
Vastaukset
"-- lääkäriä, joka suhtautuisi asiallisesti henkilöön, joka on altistunut homeille?"
Nyt kyllä pistit pahan. Jos olisit kysynyt, keiden luo ei kannata mennä, loppua ei näkyisi...
Jos homesairas haluaa tuntea itsensä tyhmäksi, se järjestyy parhaiten lääkärin vastaanotolla. Voi varata ajan ja maksaa itsensä kipeäksi, bonuksena vain hullunlausunnot.
- Ei mitään mairittelevaa normilääkärin asenteessa tai toiminnassa; monta kertaa potilaskin tietää homeongelmasta enemmän kuin lääkäri, jolla on pönttö ihan hukassa ;)
Turhaa rahanhaaskausta vaan ne käynnit, hullua hurskaammaksi ei tuu...
Juuri mitään ei taida löytyä, tosin tämän voisi laittaa talteen:
http://www.fms.fi/Pages/Funkt_laakareita.html
Tampereellakin näyttää olevan vastaanotto kahdessa paikkaa, jos sattuisi tulemaan ajankohtaiseksi.- hh
Kysele, vaikka Hengitysliiton Tampereen toimistolta.
- Homeherkkä#
Sinulta löytyi läbratulosten mukaan siis home-vasta-aine-IgE:;tä useille homeille.
Kertoisitko minkä nimisille homeille ja mitkä olivat niiden labra-arvot?
Kun tt-lääkärit ja tk-lääkärit omalääkärit mukaanlukien eivät ole antaneet lähetteitä reiluun kymmeneen vuoteen ns. kosteusvauriomikrobivasta-aineitutkimuksiin, niin keroisitko millä perusteellä sait tk-omalääkärisi antamaan sinulle home-IgE-vasta-ainelähetteen, koska vain silmäoireilun ja päänsäryn takia niitä ei ole kukaan saanut koskaan.
Kun yleensä jokainen suomalainen viettää päivittäin aikaansa ainakin kolmasosan muualla kuin kotonaan, niin vietätkö sinä aikaasi vain kotonasi?
Kun kirjoitit yrittäneesi selvitellä asuntosi sisäilmaongelmia, niin mitä toimenpiteitä asuntosi sisäilman tutkimiseksi on tehty, kuka tutkimukset on määrännyt ja minkäniminen firma tutkimukset suoritti ja paljonko ne maksoivat?- homeessataas
Olen altistunut homeille työpaikallani yli 10 vuotta sitten. Minulla on terveystarkastajan lausunto niiltä ajoilta tallessa, mutta en ole ymmärtänyt silloin vaatia verikokeita. Mutta silloin työpaikan sisäilmasta ja materiaalinäytteistä löytyi useita homeita ja sädesieniä. (esim. sädesieniä löytyi yhdestä materiaalinäytteestä 290 000 raja-arvon ollessa 1000.) Näytin näitä vanhoja papereita tk-lääkärille ja hän määräsi verikokeet. Lääkäri oli nuori ja ehkä kukaan ei vielä ollut kieltänyt häntä kirjoittamasta lähetteitä.
Olen vaihtanut työpaikkaa jo pariin kertaan ja ennen näitä verikokeita tehnyt puolen vuoden ajan tutkimusalan töitä lähinnä etätöinä kotoa käsin.
SkolaIgE 9930: Trichoderma viride 1,30, aspergillus fumigatus 0,60, acremonium 0,55, fusarium 0,40. Myös kosteusvauriomikrobit S-KostAbE IgE 9760 kaikki homeet on merkitty ylittävän viitearvon.
Minulla on ollut valtavasti erilaisia oireita, joille ei ole löytynyt mitään järkevää syytä.
Asunnossa on tutkittu pesuhuone ja vintti, terveystarkastaja ottanut sisäilmanäytteet, joista löytyi sädesieniä 4, raja-arvon ollessa 10. Homekoiran mielestä hometta oli vähän siellä sun täällä, erityisesti yläkerrassa. Talo on vain muutaman vuoden vanha ja mitään näkyvää ongelmaa ei ole. - Homeherkkä#
homeessataas kirjoitti:
Olen altistunut homeille työpaikallani yli 10 vuotta sitten. Minulla on terveystarkastajan lausunto niiltä ajoilta tallessa, mutta en ole ymmärtänyt silloin vaatia verikokeita. Mutta silloin työpaikan sisäilmasta ja materiaalinäytteistä löytyi useita homeita ja sädesieniä. (esim. sädesieniä löytyi yhdestä materiaalinäytteestä 290 000 raja-arvon ollessa 1000.) Näytin näitä vanhoja papereita tk-lääkärille ja hän määräsi verikokeet. Lääkäri oli nuori ja ehkä kukaan ei vielä ollut kieltänyt häntä kirjoittamasta lähetteitä.
Olen vaihtanut työpaikkaa jo pariin kertaan ja ennen näitä verikokeita tehnyt puolen vuoden ajan tutkimusalan töitä lähinnä etätöinä kotoa käsin.
SkolaIgE 9930: Trichoderma viride 1,30, aspergillus fumigatus 0,60, acremonium 0,55, fusarium 0,40. Myös kosteusvauriomikrobit S-KostAbE IgE 9760 kaikki homeet on merkitty ylittävän viitearvon.
Minulla on ollut valtavasti erilaisia oireita, joille ei ole löytynyt mitään järkevää syytä.
Asunnossa on tutkittu pesuhuone ja vintti, terveystarkastaja ottanut sisäilmanäytteet, joista löytyi sädesieniä 4, raja-arvon ollessa 10. Homekoiran mielestä hometta oli vähän siellä sun täällä, erityisesti yläkerrassa. Talo on vain muutaman vuoden vanha ja mitään näkyvää ongelmaa ei ole.Kirjoitit asuntonasi olevan talon olevan VAIN MUUTAMAN VUODEN ikäinen, jonka homekoirat merkkasivat homeiseksi sieltä sun täältä ja erityisesti yläkerrassa.
Kirjoitit terveystarkastajan ottattamissa sisäilmanäytteissä löytyneen VAIN sädesieniä (ei siis mitään muita ns. kosteusvauriomikrobeja) mitta-asteikolla 4 raja-arvon ollessa 10.
TTL:n mukaan rittävä näyttö poikkeavasta mikrobialtistuksesta, koskien kosteusvauriorakenusTYÖPAIKKA-alttistSAIRASTUNEITA pitää olla homeiden osalta suurempi kuin 50 cfu per ilmakuutio ja sädesienten osalta suurempi kuin 5 cfu per ilmakuutio.
Kosteusvaurioindikaattoreina pitäisi löytyä myös mikrobilajeista Acremoniumia, Stachybotrusta, Tricodermaa, Asbergillus versicoloria, A. fumigatusta, Chaetomiumia, Phialophoraa, Fusariumia ja Scopulariopsisia.
Kun kerroit etsiväsi Tampereelta lääkäriä, joka suhtautuisi asiallisesti HENKILÖÖN, joka ON ALTISTUNUT HOMEILLE, niin jokainen ihminen altistuu lumettomana aikana eri lajisille homeille koskien myös kosteusvauriorakennuksia.
Mitä lääkärin rooliin tulee, niin hän määrää ns. kosteusvauriomikrobialtistusoireiluihin vain oireenmukaista hoitoa antibiootit/antihistamiinit/kortikosteroidit tai erikoislääkäritason toteamiin allergisiin sairauksiin käypähoitosuositusten mukaista jatkumolääkehoitoa.
Mitä kodin kosteusvaurioongelmiin tulee, niin tuossa äskettäin TV-tk-lääkäri Kiminkinen totesi niiden kuuluvan "kirvesmiehille.
Joten mikäli epäilet talosi olevan ns. kosteusvauriomikrobisaasteinen, niin suosittelen sinua kääntymään Aste ry:n (löydät netistä) sisäilma-asiantuntijoiden puoleen saadaksesi neuvoja kuinka menetellä talosi sisäilmatutkimusten/korjausten suhteen.
Kun sinulla on ollut terveysoireilua aiheuttava kosteusvauriotyöpaikkatausta jo ennestään,.niin kyllähän IgE-homevasta-ainetasosi voivat olla peräisin jo niiltä ajoilta.
Kun sinulta löytyy home-IgE-tasoja, niin kertoisitko liittyykö taustaasi atooppista perimää? - homeessataas
Homeherkkä# kirjoitti:
Kirjoitit asuntonasi olevan talon olevan VAIN MUUTAMAN VUODEN ikäinen, jonka homekoirat merkkasivat homeiseksi sieltä sun täältä ja erityisesti yläkerrassa.
Kirjoitit terveystarkastajan ottattamissa sisäilmanäytteissä löytyneen VAIN sädesieniä (ei siis mitään muita ns. kosteusvauriomikrobeja) mitta-asteikolla 4 raja-arvon ollessa 10.
TTL:n mukaan rittävä näyttö poikkeavasta mikrobialtistuksesta, koskien kosteusvauriorakenusTYÖPAIKKA-alttistSAIRASTUNEITA pitää olla homeiden osalta suurempi kuin 50 cfu per ilmakuutio ja sädesienten osalta suurempi kuin 5 cfu per ilmakuutio.
Kosteusvaurioindikaattoreina pitäisi löytyä myös mikrobilajeista Acremoniumia, Stachybotrusta, Tricodermaa, Asbergillus versicoloria, A. fumigatusta, Chaetomiumia, Phialophoraa, Fusariumia ja Scopulariopsisia.
Kun kerroit etsiväsi Tampereelta lääkäriä, joka suhtautuisi asiallisesti HENKILÖÖN, joka ON ALTISTUNUT HOMEILLE, niin jokainen ihminen altistuu lumettomana aikana eri lajisille homeille koskien myös kosteusvauriorakennuksia.
Mitä lääkärin rooliin tulee, niin hän määrää ns. kosteusvauriomikrobialtistusoireiluihin vain oireenmukaista hoitoa antibiootit/antihistamiinit/kortikosteroidit tai erikoislääkäritason toteamiin allergisiin sairauksiin käypähoitosuositusten mukaista jatkumolääkehoitoa.
Mitä kodin kosteusvaurioongelmiin tulee, niin tuossa äskettäin TV-tk-lääkäri Kiminkinen totesi niiden kuuluvan "kirvesmiehille.
Joten mikäli epäilet talosi olevan ns. kosteusvauriomikrobisaasteinen, niin suosittelen sinua kääntymään Aste ry:n (löydät netistä) sisäilma-asiantuntijoiden puoleen saadaksesi neuvoja kuinka menetellä talosi sisäilmatutkimusten/korjausten suhteen.
Kun sinulla on ollut terveysoireilua aiheuttava kosteusvauriotyöpaikkatausta jo ennestään,.niin kyllähän IgE-homevasta-ainetasosi voivat olla peräisin jo niiltä ajoilta.
Kun sinulta löytyy home-IgE-tasoja, niin kertoisitko liittyykö taustaasi atooppista perimää?On atooppinen tausta. Siitepölyallergia puhjennut vasta viime vuosina. (uskon, että vasta homealtistuksen jälkeen)
Ensimmäinen omalääkäri oli sitä mieltä, että 10 vuoden takainen homealtistus ei enää näkyisi veressä. Mutta tästä tunnutaan olevan eri mieltä, että miten kauan se näkyy. Tai onko niin, että jos homeet siirtyvät kerran IgE:hen, niin arvo nousee aina kun kohtaan pieniäkin määriä homeita.
Minulla on kotona paljon silmäoireita, mutta alunperin luulin niiden johtuvan liian tehokkaasta ilmanvaihdosta. - Homeherkkä#
homeessataas kirjoitti:
On atooppinen tausta. Siitepölyallergia puhjennut vasta viime vuosina. (uskon, että vasta homealtistuksen jälkeen)
Ensimmäinen omalääkäri oli sitä mieltä, että 10 vuoden takainen homealtistus ei enää näkyisi veressä. Mutta tästä tunnutaan olevan eri mieltä, että miten kauan se näkyy. Tai onko niin, että jos homeet siirtyvät kerran IgE:hen, niin arvo nousee aina kun kohtaan pieniäkin määriä homeita.
Minulla on kotona paljon silmäoireita, mutta alunperin luulin niiden johtuvan liian tehokkaasta ilmanvaihdosta.Sinulla "homeessataas" on siis atooppinen tausta.
Kun niin on, niin ei mikään ihme home-IgE:t eikä senjälkeinet siitepöly-IgE-allergiatkaan, eikä ehkä tulevat IgE-ruoka-allergiatkaan.
Kirjoituksestasi päätellen sinulla ei vielä ole ollut silmätulehduksia, ei kroonista nuhaa (nelinkertainen astmariski) ei keuhkoputkitulehdusoireilua (astmariski), eikä nokkosrokkotyyppistä iho-oireiluakaan, jotka jatkuvassa altistuksessa voivat puhjeta jossain vaiheessa puhjeta päälle.
Kun homeallergikon ainut keino välttyä kroonisilta home-allergiasairauksilta on välttää hometta, niin sinuna ottaisin välittömästi yhteyttä Aste ry:hyn kotisi kunnon selvittämistä varten.
- jupinaa jupinaa
Koskikeskuksessa on asiallisia korva- ja keuhkolääkäreitä. Nimeä en anna tässä. Ota tutkimustulokset mukaan.
- Homppeli222
Se tietää 200e/h viulut päälle
- viulus ja banjot soi
Siis mikä tietää?
- Soita sinne
Yksi hyvä löytyy. Tri House
- ..
Neljä turhaa käyntiä terveyskeskukseen maksaa myös 200 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1922010
- 1291104
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33700ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522