Olen vikkaalla mielikuvituksela varustettu henkilö. Nimimerkit ja kirjoittajat muuttuvat aivoissani sarjakuvien henkilöhahmoiksi.
Peukuttajat ovat nyt uusi aivoni hupailun aihe.
Miinustajat samaistan kapisiin kukukoiriin, jotka korvat luimulla ja silmäluomet lurpallaan kuikkaavat kaihoten portin pielestä talojen puutarhaan, raapaisevat kirputurkkiaan ja kusta luikasevat puumerkin portin tolppaan. Miinustajat eivät kuse omille kintuilleen.
Plussaajat ovat iloisia häntää heiluttavia sarjakuvien Lurppakorvia, joille ihaillun hahmo miellyttää ja ovat valmiit antamaan bumerangin heittäjälle viimeisen kaluamattoman luun. Joillekin lurppakoirille se ihailun kohde on kieltämättä myös oma häntä.
Minäkö? Makoilen koppini katolla, lasken tähtiä ja naureskelen itselleni.
Entäs sinä rittäkö vielä huumoria vai oletko luovuttanut?
Koiria ja koiruuksia
105
510
Vastaukset
- KSN
Pistin , väheni miinukset.
Hännästä tuli mieleen näkemäni 5 lampaan lauma(harvinaisen pieni lauma) jossa oli yksi pitkähäntäinen lammas, se oli tosi ruma. Aussi lampaita, noin vuosi sitten.
Ei ne, autojen alle jääneet, auringossa turvonneet kengurut mitään kainiita olleet.
Villeillä kileillä oli luppakorvat, niitä oli paljon joillakin alueilla. Monen värisiä ja arvokkaan näköinen pukki johti laumaansa.
Minä kelluin uima-altaassa ja laskin kirkkaita tähtiä ja katselin kuuta. Hedelmälepakot lensivät suurina parvina tummassa yössä, aavemaista.
Tässä luppakorvaa ja häntää. Huomenta!
Mielikuvitukseni kiihkein startti odottaa heräämistään, join juuri aamukahvin ja kapistelen itseäni aamuun. Eilen tuli yllättävää tekemistä ja eiliselle suunnitellut työt siirtyivät tälle päivälle. Vaan avaanpas ensin sanaisen arkkuni.
Ei täällä palstalla kovin iso lauma koiria loikuttele ja lampaatkin voidaan laskea kahden käden sormin. Kengurut käyvät silloin tällöin vieraisilla eikä ne todellakaan mitään kaunottaria ole.
Yleisellä tasolla Pukki johtaa se on selvä ja riippuu pukista minkä värisiä tulee kileistä kileistä.
Kun minä makoilin viimeksi veneen hytin katolla Kreikan saaristossa, kuutamo yö paljasti tähtimeren myös meren pohjasta, olimme kahden keskellä tähtimeren, romanttista...Viime viikolla sitä tuli tallusteltua Kreikassa ja myös ihailtua yöllä sitä Iraklionin valomerta ja sitten taas puksutella pitkin merta yksi kuuma päivä kohti Kyprosta , josta matka kohti Turkkia ja Antalyaa jossa mahtava Taurus- vuoristo otti meidät vastaan, siis niiiiiin upea ettei sanotuksi saa. sieltä Rodokselle ja takaisin Iraklioniin josta yöllä lento suomeen.
Päivät oli noin 20 astetta mutta yöt sen verran kylmiä ettei siellä aurinko kannella kovin viitsinyt olla. Täysikuu oli silloin kun pois lähdettiin, sen saattelemana tultiin kotisuomeen.
Eilen olin töissä ja nyt on kurkunpääntulehdus joten en saa sanoa mitään en puhiua lainkaan joten pidän mykkäkoulua yksin kotona muutaman päivän.- mitä häh?
Onko sinulla koskaan mitään hyvää sanottavaa kenestäkään-muista kuin itsestäsi tietysti.
Jos näet palstan hahmot noin surkeina ja ikävinä, niin miksi ihmeessä kirjoitata tänne?
Eikö sinun pitäisin mennä jonnekin etsimään säihkyvämpää seuraa?
Sitä tasoistasi? tulisilla kirjoitti:
Viime viikolla sitä tuli tallusteltua Kreikassa ja myös ihailtua yöllä sitä Iraklionin valomerta ja sitten taas puksutella pitkin merta yksi kuuma päivä kohti Kyprosta , josta matka kohti Turkkia ja Antalyaa jossa mahtava Taurus- vuoristo otti meidät vastaan, siis niiiiiin upea ettei sanotuksi saa. sieltä Rodokselle ja takaisin Iraklioniin josta yöllä lento suomeen.
Päivät oli noin 20 astetta mutta yöt sen verran kylmiä ettei siellä aurinko kannella kovin viitsinyt olla. Täysikuu oli silloin kun pois lähdettiin, sen saattelemana tultiin kotisuomeen.
Eilen olin töissä ja nyt on kurkunpääntulehdus joten en saa sanoa mitään en puhiua lainkaan joten pidän mykkäkoulua yksin kotona muutaman päivän.Kuulostaa ihanalta. Teitkö sellaisen laivakiertomatkan? Ollessamme Samoksella teimme matkan Turkin puolelle Kusadasin kaupungin kautta efesosin raunioille.
Päivä historianhavinassa uskomaton kokemus.
Minulla on haave laivakirtomatkalle. Ehkäpä Amsterdamista Italian ympäri ja takaisin mmm..katsotaan mitä papa sanoo ; )
Minä alan parantua aika vispaavasta flunssasta, tiukkaa on tehnyt. Inhoittavinta on ollut jatkuva väsymys. Onneksi voit toipua mykkäkoulusta ilman haittaa ; )mitä häh? kirjoitti:
Onko sinulla koskaan mitään hyvää sanottavaa kenestäkään-muista kuin itsestäsi tietysti.
Jos näet palstan hahmot noin surkeina ja ikävinä, niin miksi ihmeessä kirjoitata tänne?
Eikö sinun pitäisin mennä jonnekin etsimään säihkyvämpää seuraa?
Sitä tasoistasi?Eikö rouvalla ole lainkaan huumorintajua ; ) Palstalaisetko surkeita eivät lainkaan. En minä niIn ajattele, muutenhan saisin olla yksin ja unohdettuna. Ja olenko unohdettu en mielestäni joku näkee saaneen tehtäväkseen kaivaa vanhoja ketjujanikin... muuten hyviä ketjuja ja aina ajankohtaisia.
Harmittaa joskus kun teen suoria kysymyksiä niin vastaanottajat vetävät herneet nenuun. Ei niin saisi tehdä vaan pitäisi vastata eikä luikkia piiloon ja leikkiä marttyyriä. Osaan toki vihjaillakin. mutta niin osaavat onneksi muutkin.
Joko tutustuit ja tutustuithan toki säihkympään seuraan uuteen keittiöpsykologiin. Olemme saaneet lisää tasoistamme seuraa ; )
Livessähän keskutelijat vastaavat suoriin kysymyksiin välittömästi eikä niissä keskusteluissa synny suurenpia sanakopuja, rehellisyys on oma elämänohjeeni.korpikirjailija kirjoitti:
Kuulostaa ihanalta. Teitkö sellaisen laivakiertomatkan? Ollessamme Samoksella teimme matkan Turkin puolelle Kusadasin kaupungin kautta efesosin raunioille.
Päivä historianhavinassa uskomaton kokemus.
Minulla on haave laivakirtomatkalle. Ehkäpä Amsterdamista Italian ympäri ja takaisin mmm..katsotaan mitä papa sanoo ; )
Minä alan parantua aika vispaavasta flunssasta, tiukkaa on tehnyt. Inhoittavinta on ollut jatkuva väsymys. Onneksi voit toipua mykkäkoulusta ilman haittaa ; )Ihan Suomalaisella laivalla ja Kotkalaisen varustamon vielä.
Eli Kristina Katarinalla siellä kuljin.
Ja nyt olen jo seuraavia matkoja mietiskellyt, mutta antaa nyt vaan mennä taas vähän aikaa.
Viime kesänä tein sen Kristina Brahen kanssa sen kierroksen Turun ja Ahvenanmaan saaristossa ja siitä lähti kipina.
Kun sen Katarina nyt kulkee siellä ja täällä ja yhdellä viikon reissulla pääsee tutkimaan monta paikkaa ja saa historiaa, ja montaa muuta asiaa mietittäväksi aina.
Onhan niillä sitten kahdenkin viikon reissuja, mutta niille en vielä ole innostunut.
"Krstina Cruises" googleen ja sieltä löytyy.
Minä olen aina ollut koirista Ressu.
Tenavat on muutenkin mun mieli lukemista ja aikoinaa kait omistin kaikki siihen mennessä tehdyt suomalaiset tenavat.
Ressu on kaikkea, ja ennenkaikkea se kirjailija. "Oli synkkä ja myrskyinen yö.....
Yhtä pitkälle olen minäkin päässyt näissä upeissa romaaneissani.
Sitäpaitsi Ressuhan on jopa lähettänyt julkaistavaksi jotain, niin pitkälle minä en en sentään.Vaan lyhyt eläinsatu lapsille syntyy aikasti nopeasti :)
Oli synkkä ja myrskyinen yö.
Ja niin se on aina ollut parasta, mietiskeli Kaija-Kontiainen kun viilasi kynsiään ja paranteli lakkausta.
Tästäkin aamuyöstä tulisi viiltelevien saksikäpälien aamuyö, lima tulisi pursuamaan ja huuli lentämään.
Hän oli valmis.
Viiltäen kaksinkäpälin kolonsa seinämää, hän alkoi luoda tunnelia sinnepäin, missä kuononsa kertoi lättyhäntien liikkuvan.
Mutustellen mätänevien kasvien juuria eteni Keijo-Kastemato verkkaiseen ja limotti.
Kauhu välähti ihollaan kun se vaistosi maassa värähtelyn jonka ylä-äänet kirkuivat kuin kuolema.
Sokeasti mutustellen se yritti jouduttaa reikänsä etenemistä ja kouristeli, peräänsä jäi paksunevien papanoiden jono.
Lävähtäen aukeni multa sen edessä ja kammonkarvainen kuono työntyi esiin, se kuono ei värähdellyt pelosta. Todetessaan Keijon liian isoksi, viilsivät kynnet sen kolmeen osaan ja terävät hampaat puraisivat irti Keijon kovat suuosat.
Päivän ensimmäinen tukkikuorma oli kuljetusvalmis.
Kaija oli sille jo onkalon kaivanut valmiiksi, Keijon osaksi jäi vain odotella sukuaan koolle.
Hhunksz kirjoitti:
Vaan lyhyt eläinsatu lapsille syntyy aikasti nopeasti :)
Oli synkkä ja myrskyinen yö.
Ja niin se on aina ollut parasta, mietiskeli Kaija-Kontiainen kun viilasi kynsiään ja paranteli lakkausta.
Tästäkin aamuyöstä tulisi viiltelevien saksikäpälien aamuyö, lima tulisi pursuamaan ja huuli lentämään.
Hän oli valmis.
Viiltäen kaksinkäpälin kolonsa seinämää, hän alkoi luoda tunnelia sinnepäin, missä kuononsa kertoi lättyhäntien liikkuvan.
Mutustellen mätänevien kasvien juuria eteni Keijo-Kastemato verkkaiseen ja limotti.
Kauhu välähti ihollaan kun se vaistosi maassa värähtelyn jonka ylä-äänet kirkuivat kuin kuolema.
Sokeasti mutustellen se yritti jouduttaa reikänsä etenemistä ja kouristeli, peräänsä jäi paksunevien papanoiden jono.
Lävähtäen aukeni multa sen edessä ja kammonkarvainen kuono työntyi esiin, se kuono ei värähdellyt pelosta. Todetessaan Keijon liian isoksi, viilsivät kynnet sen kolmeen osaan ja terävät hampaat puraisivat irti Keijon kovat suuosat.
Päivän ensimmäinen tukkikuorma oli kuljetusvalmis.
Kaija oli sille jo onkalon kaivanut valmiiksi, Keijon osaksi jäi vain odotella sukuaan koolle.
HSun tapas on noita Poemaisia kauhutarinoita kirjoitella.
Hänhän kirjoitti myös lapsille, hiuksia nostattavia tarinoita.
Ja tiedän ettei tää ollut sulle mieluinen vastaus mutta näin vastasin.tulisilla kirjoitti:
Sun tapas on noita Poemaisia kauhutarinoita kirjoitella.
Hänhän kirjoitti myös lapsille, hiuksia nostattavia tarinoita.
Ja tiedän ettei tää ollut sulle mieluinen vastaus mutta näin vastasin.Kaikki vastaukset minulle ovat ilonaiheitani.
Koska silloin tiedän että joku on niitä lukaissut ja jotkut ajatelleetkin, kuten sinä.
Hutaisten luettuna et olisi osanut yhdistää tarinaani Poen lastentarinoihin tai The Grimm Brothers: in.
Kiitos sinulle, taas.
H.hunksz kirjoitti:
Kaikki vastaukset minulle ovat ilonaiheitani.
Koska silloin tiedän että joku on niitä lukaissut ja jotkut ajatelleetkin, kuten sinä.
Hutaisten luettuna et olisi osanut yhdistää tarinaani Poen lastentarinoihin tai The Grimm Brothers: in.
Kiitos sinulle, taas.
H.Pahus, unohdin.
Sen voi lukea vähän seksinäkin, sitäkin kun joku tuntui kaipeilevan meiltä vanhuksilta :)
H.- :))
hunksz kirjoitti:
Pahus, unohdin.
Sen voi lukea vähän seksinäkin, sitäkin kun joku tuntui kaipeilevan meiltä vanhuksilta :)
H.Onko siinä kukukoiraseksiä? Kukutaanko?
:)) kirjoitti:
Onko siinä kukukoiraseksiä? Kukutaanko?
Tuossa vasemmanpuoleisessa kylpyammemainoksessa esitetään ankkaseksiä ;) vai ymmärsinkö oikein?
- :))
korppis kirjoitti:
Tuossa vasemmanpuoleisessa kylpyammemainoksessa esitetään ankkaseksiä ;) vai ymmärsinkö oikein?
Minä ja minun koneeni olemme sen verran fiksuja, ettei tarvitse tutustua täällä mainoksiin..
Katselepa sinä aa-aa-ankkoja, takapuoli vankkoja! :)) kirjoitti:
Onko siinä kukukoiraseksiä? Kukutaanko?
Nyt ei mene jakeluun? Kulkukoira?
Voin minä siitäkin makaroonitarinan kirjoittaa, paremman kuin Walt.
H.- tausvankka
:)) kirjoitti:
Minä ja minun koneeni olemme sen verran fiksuja, ettei tarvitse tutustua täällä mainoksiin..
Katselepa sinä aa-aa-ankkoja, takapuoli vankkoja!Teillä ei varmaan.tidadaa ... ja silleen ootte siihenkin liian fiksuja :)
Ressuhan se siellä kopin katolla makoilee, joten paikka on sinun.
Minä olen elefanttikoira. Elefanttikoiralla on isot korvat ja pitkä kuono. Se aistii maanjäristykset ja osaa kivuta vuorille pakoon. Elefanttikoira on uskollinen ystävä ja surulliset, apua tarvitsevat hakeutuvat sen seuraan se osa kuunnella ja lohduttaa se on kiltti koira, mutta se on myös tuhma ja pitkävihainen jos sitä on ärsytetty ja se ei hymyile jos se on vihainen ; )korpikirjailija kirjoitti:
Minä olen elefanttikoira. Elefanttikoiralla on isot korvat ja pitkä kuono. Se aistii maanjäristykset ja osaa kivuta vuorille pakoon. Elefanttikoira on uskollinen ystävä ja surulliset, apua tarvitsevat hakeutuvat sen seuraan se osa kuunnella ja lohduttaa se on kiltti koira, mutta se on myös tuhma ja pitkävihainen jos sitä on ärsytetty ja se ei hymyile jos se on vihainen ; )Tämä viesti oli tulisillalle.
korpikirjailija kirjoitti:
Minä olen elefanttikoira. Elefanttikoiralla on isot korvat ja pitkä kuono. Se aistii maanjäristykset ja osaa kivuta vuorille pakoon. Elefanttikoira on uskollinen ystävä ja surulliset, apua tarvitsevat hakeutuvat sen seuraan se osa kuunnella ja lohduttaa se on kiltti koira, mutta se on myös tuhma ja pitkävihainen jos sitä on ärsytetty ja se ei hymyile jos se on vihainen ; )Hyvä ettei tule taistelua kopin katosta, en ihan hevillä siitä luopuisikaan, siis en millään :))
Minä voisin ola lentävä elefanttikoira ; ).
Merenrannan
hiekkatyyneillä vaellan
simpukoita nuuhkin
suurkaupungin ihmisvilinässä
väistelen, törmäilen,
kahvilassa penkin alla makoilen
ohikulkevia bogaten.
Nukahdan...unelmoin
Kaipaan viiniä raikasta hellettä kuumaa,
onnen humalassa lasini tyhjäksi juon.
Tahdon tanssia, tanssia niin, että huumaa,
Lumen keskellä tarvon tuon unelman luon.
Mandi 23.3.2011 (muunneltua)- meeriamanda
On Rotukoiria ja piskejä, siinä välissäkin vielä joitain räksyjä :D
Olen rotua mäyräkoira, en se pahvinen kaupan mäykkis!
Mäyräkoira on reipas, toimelias ja ystävällinen, mutta joskus varautunut vieraita ihmisiä kohtaan. Se on useimmiten hyvin itsepäinen. Sen metsästysvietti on selvä, myös vahtimisvietti on voimakas. Mäyräkoirat ovat tunnettuja suuren koiran luonteestaan. Se ei helpolla luovu saavuttamistaan oikeuksista tulla esimerkiksi sohvalle.
Siinäpä sitä....koiruutta..... osuvin sanoin itsestäni :))Sisarellani oli rohkea mäyräkoira se oli pelkäämätön. Kerran se tuli luokseni kylään. Samassa talossa asui iso saksanpaimenkoira ja kun he kohtasivat pihapiirissä sisareni mäyräkoira juoksi avoimesta ovestani sisään säntäsi sänkyyni kaivautui patjan alle ja kuikki sieltä. Se oli niin soma ja se sulatti kaikkien läsnäolleiden sydämet. Mäyräkoirat ovat kivoja ; )
- Pirre*
En pisteytä enkä myöskään miinusta tai anna plussaa, - en haluaisi olla kairakaan, koirat haukkuu :/
- peukaloisenretket
Koko peukkuilu on maailman lapsellisin homma.
Silti, niin mitättömän asian ei uskoisi ketään kiusaavan.
Kannattanee ottaa yhteys ylläpitoon, jos se vie jonkun mielenrauhan. peukaloisenretket kirjoitti:
Kannattanee ottaa yhteys ylläpitoon, jos se vie jonkun mielenrauhan.Kirjoitit todella hyvin asiasta.
Useimpien firmojen kotisivut tai tämäntyyppiset palstat ovat suunnitellut ja koodatut myöhäisteinien työllä.
Haetaan nääs sitä nuorekkuutta ja "raikasta ilmettä".
Ja siksi on täälläkin tuo lasten peukkuhomma.
Aikasti ihme, ettei ole mahdollisuutta kerätä jotain Pokemoneja.
Tai mörrimöykkyjä.
Minusta on parasta että aikuinen inminen kirjoittaa mielipiteensä hänelle jonka kirjoitus on kivaa tai karvasta.
H.- Pirre*
peukaloisenretket kirjoitti:
Kannattanee ottaa yhteys ylläpitoon, jos se vie jonkun mielenrauhan.En koskaan edes huomaa noita peukutteluja, - ihan sama oli ne ylös tai alas..
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
En koskaan edes huomaa noita peukutteluja, - ihan sama oli ne ylös tai alas..
Siis peukaloisenretkelle tuo äsk. kommenttini..
- pokemonkin
hunksz kirjoitti:
Kirjoitit todella hyvin asiasta.
Useimpien firmojen kotisivut tai tämäntyyppiset palstat ovat suunnitellut ja koodatut myöhäisteinien työllä.
Haetaan nääs sitä nuorekkuutta ja "raikasta ilmettä".
Ja siksi on täälläkin tuo lasten peukkuhomma.
Aikasti ihme, ettei ole mahdollisuutta kerätä jotain Pokemoneja.
Tai mörrimöykkyjä.
Minusta on parasta että aikuinen inminen kirjoittaa mielipiteensä hänelle jonka kirjoitus on kivaa tai karvasta.
H.Piti sulle ihan peukkua nostaa, kun niin hauskasti jälleen kirjoitit.
- kairaton
En määkään haluaisi oll kaira. Vit...sta kitinää ja pääkin alkas tylsymään katkuva jäähän iskeytyminen.
- Pirre*
kairaton kirjoitti:
En määkään haluaisi oll kaira. Vit...sta kitinää ja pääkin alkas tylsymään katkuva jäähän iskeytyminen.
No joo, huomasi kirotusvihreeni, - ja, eipä niin kukapa se haluisi iskeä aina päätä eikun kairaa sein... eikun jäähän, olet oikeassa. :)
- tyhmäolmi
Vanhan suomalaisen sananparren sanoin:
Se koira älähtää, johon kalikka kolahtaa.
Siinäpä se, viisaus. Olmiko se taas hepulissaan hehkuttaa ; )))
Sairas saa olla, mutta ei tyhmä. Vanha viisas suomalainen sananlasku.- hyveepäevänjatkoo
Vanha viisaus: "Jos sanat sairastavat, on korvilla oltava hyvä terveys."
Hi! - pihatto¨¨
"Kyllä hullu saa olla vaan ei tyhmä" on minun muistissani tuo sananparsi.
Oikeassa olet niin se taisi mennä ; )
Juu, niiinoooo
H.- KORPPIS*
Lillin lillin lieru Hunksilta pääsi pieru ;)) Nyt lähen tähelisiin hommiin kirjoitellaan taas myöhemmin vaikkapa sikiämisistä ja nälänhädästä.
HUI!
- ^:;
Korppis hoi! Missäs puskassa lymyilet? Oon koettanut ehtiä noita puskia tarkkaa:))
Kaivataan uusia alotuksia. Hop, Hop.- meeriamanda
Ensinnäkin, rekatulla on sama oikeus kirjoitella puskista niinkuin suurin osa täällä tekee.
Puskalaisen lupaa siihen ei tarvita. Miksi ette itse rekisteröidy?
Puskaa on huonompi haukkua kuin rekattua, eikö totta?
Olisiko jo matkalla Hollantiin? Ole tarkkana, osaan älyttää ; ) Viime päivät tosin ovat olleet täynnä järjesteltäviä käytännön asioita, mutta ei niin täynnä ettenkö olisi kerennyt lymytä puskassakin :D.
Teepäs aloitus vaikkapa, että kysyt missä Korppis luuraa. Muiden on arvattava oikea. Ihanteellistä aivojumppaa, jumpan avulla olen aatoksissasi ja saat aikaan pitkän ketjun kun kukaan ei kuitenkaan arvaa ; ) Tehtäväsi on vain vastata ei ; )))
Huomenna poistun maasta, mutta läppäri seuraa mukanani, joten laitan kuulumisia jahka kerkiän. Facebookissa/blogissa pidän matkapäiväkirjaa.
Oikein hyvää ja aurinkoista kevättä, munarikasta pääsiäistä ja tippaleipäistä vappua teille kaikille ystävät ja vihamiehet.
Mandi Alice.- ^;:
meeriamanda kirjoitti:
Ensinnäkin, rekatulla on sama oikeus kirjoitella puskista niinkuin suurin osa täällä tekee.
Puskalaisen lupaa siihen ei tarvita. Miksi ette itse rekisteröidy?
Puskaa on huonompi haukkua kuin rekattua, eikö totta?
Olisiko jo matkalla Hollantiin?Korppis on mukiin menevä kirjoittaja. Hänen kirjotuksissa on sitä jotakin.
Ei ole turhia löpinöitä vaan jutun juurta. - demeter
Ole tarkkana, osaan älyttää ; ) Viime päivät tosin ovat olleet täynnä järjesteltäviä käytännön asioita, mutta ei niin täynnä ettenkö olisi kerennyt lymytä puskassakin :D.
Teepäs aloitus vaikkapa, että kysyt missä Korppis luuraa. Muiden on arvattava oikea. Ihanteellistä aivojumppaa, jumpan avulla olen aatoksissasi ja saat aikaan pitkän ketjun kun kukaan ei kuitenkaan arvaa ; ) Tehtäväsi on vain vastata ei ; )))
Huomenna poistun maasta, mutta läppäri seuraa mukanani, joten laitan kuulumisia jahka kerkiän. Facebookissa/blogissa pidän matkapäiväkirjaa.
Oikein hyvää ja aurinkoista kevättä, munarikasta pääsiäistä ja tippaleipäistä vappua teille kaikille ystävät ja vihamiehet.
Mandi Alice.Ai sä olet vielä kotomaassa. Luulin, että olet jo muualla ja pistin poissaolosi matkan piikkiin. Ennen niitä ketjujesi poistoja - jäi epäselväksi poistettiinko ne vai poistitko itse - laitoin sulle pitkän vastauksen, mutta se ei tullut ollenkaan näkyviin, kun ketju poistui heti.
Mä en tosiaan nokkiintunut muhun kohdistuneista epäilyistä, saahan sitä epäillä ja olen kyllä ihmeissäni sensuurista, joka kohdistuu vain yhteen ihmiseen. Ei täältä nyt vähään aikaan ole muitten kirjoituksia poistettu.
Mulla oli mielestäni siinä vastuksessa jokin näkemys valaisemaan tätä "isoa problematiikkaa" täällä, mutta ehkä täytyy tyytyä siihen, että "aika hoitaa" nämä, kuten monet muutkin asiat.
Mä en käy Facebookissa enkä blogeissa (itse asetettu ehto, ihan ajan puutteesta johtuva), mutta toivottavasti sinusta kuuluu tälläkin palstalla.
Oikein hyvää matkaa sulle, nauti olostasi ! - ---------
demeter kirjoitti:
Ai sä olet vielä kotomaassa. Luulin, että olet jo muualla ja pistin poissaolosi matkan piikkiin. Ennen niitä ketjujesi poistoja - jäi epäselväksi poistettiinko ne vai poistitko itse - laitoin sulle pitkän vastauksen, mutta se ei tullut ollenkaan näkyviin, kun ketju poistui heti.
Mä en tosiaan nokkiintunut muhun kohdistuneista epäilyistä, saahan sitä epäillä ja olen kyllä ihmeissäni sensuurista, joka kohdistuu vain yhteen ihmiseen. Ei täältä nyt vähään aikaan ole muitten kirjoituksia poistettu.
Mulla oli mielestäni siinä vastuksessa jokin näkemys valaisemaan tätä "isoa problematiikkaa" täällä, mutta ehkä täytyy tyytyä siihen, että "aika hoitaa" nämä, kuten monet muutkin asiat.
Mä en käy Facebookissa enkä blogeissa (itse asetettu ehto, ihan ajan puutteesta johtuva), mutta toivottavasti sinusta kuuluu tälläkin palstalla.
Oikein hyvää matkaa sulle, nauti olostasi !Ihan vain sivuhuomautuksena. Kyllä on poistettu eiliseltäkin kokonainen ketju.
Ettei totuus unohtuisi. - demeter
--------- kirjoitti:
Ihan vain sivuhuomautuksena. Kyllä on poistettu eiliseltäkin kokonainen ketju.
Ettei totuus unohtuisi.Ai jaa. Enpä huomannut. Kyllä me sitten ollaan villejä. Mikähän ketju se oli ?
- ----------
demeter kirjoitti:
Ai jaa. Enpä huomannut. Kyllä me sitten ollaan villejä. Mikähän ketju se oli ?
Minusta on turha menneitä ketjuja muistella, uutta suoleen. Maailma on sanoja täynnä, ja vanhojen kaivuu ei kannata. ;)
- demeter
---------- kirjoitti:
Minusta on turha menneitä ketjuja muistella, uutta suoleen. Maailma on sanoja täynnä, ja vanhojen kaivuu ei kannata. ;)
No eipä. Ja taisin sen jo löytääkin. Roskaposti-juttu varmaan. Se oli vaan niin hillittömän hauska, kun hunksi pisti parastaan. Olisin lukenut toiseenkin kertaan.
- ------
demeter kirjoitti:
No eipä. Ja taisin sen jo löytääkin. Roskaposti-juttu varmaan. Se oli vaan niin hillittömän hauska, kun hunksi pisti parastaan. Olisin lukenut toiseenkin kertaan.
No niinpä taisi olla. En muistanut yhtään, mistä se oli, mutta illalla huomasin sen kadonneen.
No, eiköhän keksitä uusia. :) - ekaluokka joo
^;: kirjoitti:
Korppis on mukiin menevä kirjoittaja. Hänen kirjotuksissa on sitä jotakin.
Ei ole turhia löpinöitä vaan jutun juurta.Korppis on muniin menevä kirjoittaja, luin ensin.
demeter kirjoitti:
Ai sä olet vielä kotomaassa. Luulin, että olet jo muualla ja pistin poissaolosi matkan piikkiin. Ennen niitä ketjujesi poistoja - jäi epäselväksi poistettiinko ne vai poistitko itse - laitoin sulle pitkän vastauksen, mutta se ei tullut ollenkaan näkyviin, kun ketju poistui heti.
Oikein hyvää matkaa sulle, nauti olostasi !Moiks dementer!
Huh... sain juuri maksettua etukäteen tulevia puolentoista kuukauden maksuja. Opettelua nämä tietokone jutskat, mutta siinäpä tyhmän järkeä hiotaan uuden työstämiseen.Tämä matkalle lähtökin on jännittävää nettailua kun kaikki käy sähköisesti, tulostin juuri boardin passimme.
Toivon, että olet aina kamuni jatkossakin, olet ollut tasapainottaja kun tääs minä koen olevani enempi tuuliviiri, mutta minkäpä sitä itelleen mahtaa, enkä aijo alkaa enää tapojani muuttamaan, saapi kelvata ; )
Lopetin kirjoittelun sillä kynsienpuremisketju lensi bittitaivaalle, siitä vitt...na pyysin vihreiden vaaliteema aloitustani poistoon...lähinnä kokeellisesti ei lähtenyt kuten ei ole ennenkään lähtenyt minun tekemät poistopyynnöt, mutta sitten joku ystävällisesti auttoi. Itse poistin vihreitten aloitusviestin.
No, katsotaan en ole pitkävihainen ja onhan tässä nyt palstalaisilla aikaa tehdä soveliaita hyviä aloituksia sellaisia, joissa ei aloittaja henkilönä vie aloitusta väärille urille ; )
Laitan 20 C hiekkaranta viestejä tulemaan, lupasivat jo viikon lopuksi lämpimiä kelejä Hollantiin.
Nyt lähden vielä pyörähtämään mökillä ja sitten irrotan auton akun piuhat, että virrat ei karkaa harakoille. Illalla voi jäädä aikaa vielä heittää muutama viesti ; )- moimoimoioioioi
^;: kirjoitti:
Korppis on mukiin menevä kirjoittaja. Hänen kirjotuksissa on sitä jotakin.
Ei ole turhia löpinöitä vaan jutun juurta.Jotkuthan tarvitsevat voitelua- jo tässä iässä.
- pissikset palstalla.
moimoimoioioioi kirjoitti:
Jotkuthan tarvitsevat voitelua- jo tässä iässä.
onko räkänokat päässeet netin ääreen? Mitähän munia teillä vielä on, kysyn vaan`?
- saisi mennä
demeter kirjoitti:
Oikein hyvää matkaa sulle, nauti olostasi !Minäkin luin sellaisen jutun, että h ä n "kuningatarmehiläinen", olisi jo lähtenyt, mutta olihan noita aikaisemminkin juttuja, kun hän yksin tekisi sitä ja tätä, mutta PeretPan haki kuitenkin viiniä, jota he illalla nauttivat. Joku toinenkin oli huomannut saman.
Siis, sekoilee itse........ja toisia syyttelee sitten juopoiksi!?
- demeter
Varmasti on viisasta viheltää välillä peli poikki. Yhteistä linjaa tuskin löytyy koskaan siitä, mitä sallitaan mitä ei. Itse olen tällä palstalla nimenomaan
sen vuoksi, että täällä on mielipiteitä laidasta laitaan. "Sivistynyt" puhe on
tietysti harmitonta, mutta se pakkaa olemaan tylsää.
En pidä itseänikään kovin sovinnaisena henkilönä, käytöksessäni voin olla "olmi", mutta en ajattelussa ja tuo sinun tapasi kokeilla toisten rajoja on tuttu minullekin, vaellusvuosiltani. Se ei silloin ollut valinta vaan pakko - mikä siihen sitten ajoi, en osaa sanoa, ehkä se oli minullakin kiinnostus toisiin ihmisiin ja tarve muodostaa heistä jonkinlainen kuva. Tuollainen tapa on minusta ihan yleisinhimillinen, mutta tulin itse tehneeksi sitä liian kärsimättömästi ja silloin tuli loukanneeksi toisten reviiriä. Siinä olen tullut varovaisemmaksi, uskoisin.Olen siirtynyt pitkälti facebookiin siellä ei synny erimielisyyksiä koska siellä olevat ovat kavereitani ja sukulaisiani. Uskon, että tulen pitämään tauon tänne ja kuten mainitsit pelin vihellys poikki on hyväksi. Kun en kirjoitellut vaan lueskelin aloituksia tajusin keskustelun tyhjyyden. Kun palaan Suomeen alkaa mökkikausi. Olisikohan aika jo aikuistua ja vaihtaa kanavaa, mutta kieltämättä hauskaahan täällä on ollut.
Aktiivityövuosina ei olisi tullut mieleenikään istua koneella ja jutustella tuiki tuntemattomien kanssa. Pidin keksusteluja lasten jutskana kun pojat chattailivät kavereittensa kanssa. Kaiketi me tulemme lapsiksi jälleen kun on aikaa ja elämä muutoin järjestyksessä niin pitää etsiä jännitystä elämään ja kuinka muuten kuin söhimällä tikulla muurahaispesää ; )
En kai opi ikinä ymmärtämään vaihtuvia ns. nimimerkkejä, haluaisin jonkinlaisen singaalin, jolla tiedän keskustelevani saman henkilön kanssa. Siksi kai seurasin kirjoittajia, vaikka kuten pruukaan kornisti sanoa "väliäkö sillä on puhuiko siellä pää vai perse." kun itse tietää itsensä ja asiansa.
Mutta nyt alan rauhoittumaan sillä päivä on ollut kiireinen. Toivottavasti saan nukuttua, vaikka mietintämyssy rulettaa ja uudt seikkailut jännittävät.- demeter
korppis kirjoitti:
Olen siirtynyt pitkälti facebookiin siellä ei synny erimielisyyksiä koska siellä olevat ovat kavereitani ja sukulaisiani. Uskon, että tulen pitämään tauon tänne ja kuten mainitsit pelin vihellys poikki on hyväksi. Kun en kirjoitellut vaan lueskelin aloituksia tajusin keskustelun tyhjyyden. Kun palaan Suomeen alkaa mökkikausi. Olisikohan aika jo aikuistua ja vaihtaa kanavaa, mutta kieltämättä hauskaahan täällä on ollut.
Aktiivityövuosina ei olisi tullut mieleenikään istua koneella ja jutustella tuiki tuntemattomien kanssa. Pidin keksusteluja lasten jutskana kun pojat chattailivät kavereittensa kanssa. Kaiketi me tulemme lapsiksi jälleen kun on aikaa ja elämä muutoin järjestyksessä niin pitää etsiä jännitystä elämään ja kuinka muuten kuin söhimällä tikulla muurahaispesää ; )
En kai opi ikinä ymmärtämään vaihtuvia ns. nimimerkkejä, haluaisin jonkinlaisen singaalin, jolla tiedän keskustelevani saman henkilön kanssa. Siksi kai seurasin kirjoittajia, vaikka kuten pruukaan kornisti sanoa "väliäkö sillä on puhuiko siellä pää vai perse." kun itse tietää itsensä ja asiansa.
Mutta nyt alan rauhoittumaan sillä päivä on ollut kiireinen. Toivottavasti saan nukuttua, vaikka mietintämyssy rulettaa ja uudt seikkailut jännittävät.Hiljaiseksi on mennyt palstalla ja onhan sinua jo kutsuttukin tekemään aloituksia. Ne saivat aina "kansajoukot" liikkeelle, vaikka niitä sitten jotkut paheksuivatkin. Katsotaan nyt sitten "kaipaako sota yhtä miestä".
Ajattelen, että niillä, jotka vaihtavat nimimerkkiä on siihen syynsä, Mutta olen samaa mieltä siitä, että on vähän epäreilua heittää herjaa puskasta ja leikitellä nimmareilla. Mutta jos joku sen tekee niin minkä me sille voimme
Tuo on varmasti hyvä pointti, että aikuinenkin tahtoo leikkiä - kuka enemmän kuka vähemmän - luontonsa mukaisesti, eikä seisovaa vettä kukaan kauan kestä vaikka myrskystä valitetaan. Suoranaisesta ilkeilystä ei varmasti kukaan pidä, mutta sitten ollaan taas siinä, ettei voi tietää, mistä joku ottaa nokkiinsa.
Näillä nyt kuitenkin mennään ja ainakin omasta puolestani toivon, ettet jätä palstaa. Luultavasti omatkin käyntini harvenevat, kevääseen on buukattu
paljon menoja.
Mutta "nähdään" ja pysytään kanavilla... Kauppareissulle tästä. - ^;
korppis kirjoitti:
Olen siirtynyt pitkälti facebookiin siellä ei synny erimielisyyksiä koska siellä olevat ovat kavereitani ja sukulaisiani. Uskon, että tulen pitämään tauon tänne ja kuten mainitsit pelin vihellys poikki on hyväksi. Kun en kirjoitellut vaan lueskelin aloituksia tajusin keskustelun tyhjyyden. Kun palaan Suomeen alkaa mökkikausi. Olisikohan aika jo aikuistua ja vaihtaa kanavaa, mutta kieltämättä hauskaahan täällä on ollut.
Mutta nyt alan rauhoittumaan sillä päivä on ollut kiireinen. Toivottavasti saan nukuttua, vaikka mietintämyssy rulettaa ja uudt seikkailut jännittävät.Onhan niitä muitakin palstoja kuin facebook, mutta palataan siihen tuonnempana.
Kyllä mieki sitten lopetan, jos. Eihä tänne jää kettään. - primaballerina......
^; kirjoitti:
Onhan niitä muitakin palstoja kuin facebook, mutta palataan siihen tuonnempana.
Kyllä mieki sitten lopetan, jos. Eihä tänne jää kettään.Uusia tulee oven täydeltä.
- huit,,huit
primaballerina...... kirjoitti:
Uusia tulee oven täydeltä.
Jatkuvasti tulee uusia, joten menkää vaan te omistajat, parempikin että poistutte. Pääsee uudet oppimaan ilman teidän pessimistiänne!
- demeter
^; kirjoitti:
Onhan niitä muitakin palstoja kuin facebook, mutta palataan siihen tuonnempana.
Kyllä mieki sitten lopetan, jos. Eihä tänne jää kettään.Kiva kun sanoit, vihjaa sitten myöhemmin. Ja katsotaan nyt, jospa se tästä...
- demeter
huit,,huit kirjoitti:
Jatkuvasti tulee uusia, joten menkää vaan te omistajat, parempikin että poistutte. Pääsee uudet oppimaan ilman teidän pessimistiänne!
Keitähän mahdat tarkoittaa palstan omistajilla, huit, huit ?
"Hyvinhän" täällä uudet kirjoittajat onkin otettu vastaan. Lokaa on saanut niskaansa jokainen ja syyttä suotta... - kultasydänpieni.....
demeter kirjoitti:
Keitähän mahdat tarkoittaa palstan omistajilla, huit, huit ?
"Hyvinhän" täällä uudet kirjoittajat onkin otettu vastaan. Lokaa on saanut niskaansa jokainen ja syyttä suotta..."Lokaa on saanut niskaansa jokainen ja syyttä suotta... "
Mistähän ihmeestä moinen mielipide?
Ikinä minä en ole saanut lokaa niskaani.
Ehkäpä siihen on hyvä syy, jonka jokaisen kohdallaan soisi ymmärtävän. - demeter
kultasydänpieni..... kirjoitti:
"Lokaa on saanut niskaansa jokainen ja syyttä suotta... "
Mistähän ihmeestä moinen mielipide?
Ikinä minä en ole saanut lokaa niskaani.
Ehkäpä siihen on hyvä syy, jonka jokaisen kohdallaan soisi ymmärtävän.Tarkoitin näitä muutamaa uutta kirjoittajaa, jotka siirtyivät meille 50 :sta kultasydänpieni...
Omaa osaani en valita. demeter kirjoitti:
Hiljaiseksi on mennyt palstalla ja onhan sinua jo kutsuttukin tekemään aloituksia. Ne saivat aina "kansajoukot" liikkeelle, vaikka niitä sitten jotkut paheksuivatkin. Katsotaan nyt sitten "kaipaako sota yhtä miestä".
Ajattelen, että niillä, jotka vaihtavat nimimerkkiä on siihen syynsä, Mutta olen samaa mieltä siitä, että on vähän epäreilua heittää herjaa puskasta ja leikitellä nimmareilla. Mutta jos joku sen tekee niin minkä me sille voimme
Tuo on varmasti hyvä pointti, että aikuinenkin tahtoo leikkiä - kuka enemmän kuka vähemmän - luontonsa mukaisesti, eikä seisovaa vettä kukaan kauan kestä vaikka myrskystä valitetaan. Suoranaisesta ilkeilystä ei varmasti kukaan pidä, mutta sitten ollaan taas siinä, ettei voi tietää, mistä joku ottaa nokkiinsa.
Näillä nyt kuitenkin mennään ja ainakin omasta puolestani toivon, ettet jätä palstaa. Luultavasti omatkin käyntini harvenevat, kevääseen on buukattu
paljon menoja.
Mutta "nähdään" ja pysytään kanavilla... Kauppareissulle tästä.Hei Dementer ja kaikki kamut!
Saavuimme Amsterdamiin pejantai-iltana noin puolituntia aikataulusta myöhässä. Matkalaukut eivät seuranneet meitä, mutta siihen olimme jo varautuneet koska maajärjestelyt Helsinki Vantaalla olivat sekaisin esim. Kajaanin koneemme ohjaaminen terminaalin oven eteen kesti yli puolituntia siitä kun olimme laskeutuneet lentokentälle. Onneksi ehdimme jatkolennolle sillä meitä ja paria muuta matkustajaa odotettiin lähtöportilla.
Sunnuntaina 3.4 meidät oli kutsuttu Anton Heyboer`in Missing Years taidenäyttelyn avajaisiin Amsterdamiin. Esillä oli tämän mystisen taiteilijan tuotantoa 50-luvulta. Vanhalta muistilta tiesimme, että iltapäivä tulisi olemaan vauhdikas ja kosteahko suku tapaaminen, joten lauantai levättiin kotona matkalaukkuja odotellen ja aurinkoa ottaen.
Sunnuntai päivä avautui kauniina ja aurinkoisena. Heyboer gallerian sisäpihan puutarhaan keräytyi mielenkiintoinen rypäs vanhoja ystävyksiä jutustelemaan menneistä ja muistelemaan Antonin värikästä elämää. On uskoatonta kuinka hyvin pysytyn seuraamaan hollanninkielistä keskustelua. Itse otan osaa keksuteluun englannin kielellä. Liekö syy ollut kauniissa aurinkoisessa säässä vai missä, mutta viini maistui ja keskustelu rönsyili menneistä nykyisyyteen.
Lämpötilat ovat vaihdelleet päivittäin 14 ja 20 C välillä. Nenäni ja poskipäät ovat jo saaneet punaisen värisävyn...siis auringosta ; ).
Eilen tiistaina oli kylmä ja sateinen päivä, kävimme kävelylenkillä, muuten päivä kului kirjoja lukien. Ostin Suomesta lähtiessäni Suomen suurruhtinaasta Nikolai II:sta kertovan elämänkertakirjan, jota lukiessa kului tiistai päivä.
Nyt naputtelen Haarlemin kirjastossa. En ole vielä hankkinut nettiyhteyttä kotiimme, sillä viimeksi se tuli aika kalliiksi, tosin minulla oli hitaampi nettiyhteys vuosi sitten kuin nyt ja aijonkin tällä samalla reissulla kysellä nettiyhteys hintoja mokkulaani.
Huomenna matkaan Amsterdamiin ja siellä suurlähetystöön antamaan ääneni nuorelle suosikilleni joka pyrkii eduskuntaan eka kertaa.
Naputtelemisiin Mandi ; )- yvonneelisabeth
Hei Dementer ja kaikki kamut!
Saavuimme Amsterdamiin pejantai-iltana noin puolituntia aikataulusta myöhässä. Matkalaukut eivät seuranneet meitä, mutta siihen olimme jo varautuneet koska maajärjestelyt Helsinki Vantaalla olivat sekaisin esim. Kajaanin koneemme ohjaaminen terminaalin oven eteen kesti yli puolituntia siitä kun olimme laskeutuneet lentokentälle. Onneksi ehdimme jatkolennolle sillä meitä ja paria muuta matkustajaa odotettiin lähtöportilla.
Sunnuntaina 3.4 meidät oli kutsuttu Anton Heyboer`in Missing Years taidenäyttelyn avajaisiin Amsterdamiin. Esillä oli tämän mystisen taiteilijan tuotantoa 50-luvulta. Vanhalta muistilta tiesimme, että iltapäivä tulisi olemaan vauhdikas ja kosteahko suku tapaaminen, joten lauantai levättiin kotona matkalaukkuja odotellen ja aurinkoa ottaen.
Sunnuntai päivä avautui kauniina ja aurinkoisena. Heyboer gallerian sisäpihan puutarhaan keräytyi mielenkiintoinen rypäs vanhoja ystävyksiä jutustelemaan menneistä ja muistelemaan Antonin värikästä elämää. On uskoatonta kuinka hyvin pysytyn seuraamaan hollanninkielistä keskustelua. Itse otan osaa keksuteluun englannin kielellä. Liekö syy ollut kauniissa aurinkoisessa säässä vai missä, mutta viini maistui ja keskustelu rönsyili menneistä nykyisyyteen.
Lämpötilat ovat vaihdelleet päivittäin 14 ja 20 C välillä. Nenäni ja poskipäät ovat jo saaneet punaisen värisävyn...siis auringosta ; ).
Eilen tiistaina oli kylmä ja sateinen päivä, kävimme kävelylenkillä, muuten päivä kului kirjoja lukien. Ostin Suomesta lähtiessäni Suomen suurruhtinaasta Nikolai II:sta kertovan elämänkertakirjan, jota lukiessa kului tiistai päivä.
Nyt naputtelen Haarlemin kirjastossa. En ole vielä hankkinut nettiyhteyttä kotiimme, sillä viimeksi se tuli aika kalliiksi, tosin minulla oli hitaampi nettiyhteys vuosi sitten kuin nyt ja aijonkin tällä samalla reissulla kysellä nettiyhteys hintoja mokkulaani.
Huomenna matkaan Amsterdamiin ja siellä suurlähetystöön antamaan ääneni nuorelle suosikilleni joka pyrkii eduskuntaan eka kertaa.
Naputtelemisiin Mandi ; )Miksi rajoitat piirisi eli kirjoittelet vain valituille?
- ma..ejk.
Hei Dementer ja kaikki kamut!
Naputtelemisiin Mandi ; )Kiitos kuulumisistasi, tapahtumia näyttää riittävän ja mikä kivointa on lämpöä.
Mukava lukea matkapäiväkirjaasi toivottavasti kerrot lisää aina silloin tällöin. - demeter
yvonneelisabeth kirjoitti:
Miksi rajoitat piirisi eli kirjoittelet vain valituille?
Eiköhän täällä ole aika vaikea kirjoitella "vain valituille" ja kamuja on tapana kutsua nimeltä, etenkin, kun viimeiset viestit ennen matkaa kulkivat meidän välillä.
Niin, kiitos kuulumisista minunkin puolestani. Hyvä jos säat suosivat, täällä onkin ollut pelkkää tihkua ja sadetta. Keveältä kuulostaa elämä siellä.
Kerrohan taas kuulumisia, kun pääset koneen ääreen. ma..ejk. kirjoitti:
Kiitos kuulumisistasi, tapahtumia näyttää riittävän ja mikä kivointa on lämpöä.
Mukava lukea matkapäiväkirjaasi toivottavasti kerrot lisää aina silloin tällöin.Linjoilla taas ; )
Aika kuluu kuin siivillä eikä ihme, sillä olemme koko ajan menossa milloin minnekin kissan ristiäisiin. Säät ovat suosineet meitä ja ystävämme sanovatkin, että toimme taas kerran kesän tullessamme. Olen saanut hyvän annoksen rusketusta koko keholle sillä parvekkeemme on suojaisa etelään avautuva ja sitä reunustaa erilaiset kuusipuut joten tuuletkaan ei haittaa.
Tänään maanantaina rikkoutuu lämpöennätys sillä taivas oli sees heti aamuvarhaisella eikä tuulta ole lainkaan. Kun kävelimme bussipysäkille päällystakki oli liikaa. Puiston nurmikonleikkaajan taakseen jättämä tuoksu oli ihanan kesäinen.
Pian täällä alkaa alkaa kevätjuhlien sesonkirypäs. Kukkakarnevaalit ajoittuvat tämän viikon loppuun. Pääsiäinen ensi viikolle ja pääsiäisen jälkeen 30.4. juhlimme kuningattaren päivää. Vapautuminen (saksalaisten miehityksestä) muistopäivä 5.4 ja äitienpäivä 8.4. Äitienpäivälahjaksi saan esikoiseni morsiamineen vieraiksemme.
Meille on jo kasautunut erilaisia perinteitä ystäväpariskuntien kanssa. Viikonlopulla kokoonnumme kukkakarnevaalin humuun ja seuraavalla viikolla teemme retken merenrannalle.
Tällaistä täältä tänään HIU ; )
- meeriamanda
Miksikö nimimerkkiä vaihdetaan? Kaikilla ei ole halua olla sylkykuppina ja jankata sivusta toiseen riitelijän kanssa. Jokainen on huomannut kuinka hanakasti vakinicceihin kohdistetaan pahantuulisuus, korppiksen sanoin puhuu siiten pää tai persus?
Niillä alkaa toinen kiusatakseen kirjoittamaan, jopa rekkautuu vuosia jonkun käyttämällä vakisanalla. Siitä oli tääläkin muutama kirjoitus.
Sitten on heitäkin jotka ns. jäljittelevät jonkun kirjoitustyyliä saadakseen tietyn kirjoittelijan huonoon valoon.
Totta tuo on mitä korppis kirjoittaa, moni leikittelee toisen kustannuksella ei ihme jos alkaa seuraamaan tarkemmin lukemaansa.
Miksi tälläistä tapahtuu, kertokoon viisaimmat? - Naura Pajatso
Sehän pitää paikkansa, että olet vilkkaalla mielikuvituksella varustettu henkilö vaan et se korpikirjailija, joka alunperin tällä nikillä täällä kirjoitteli. Hän taisi rekisteröidä itsensä korppis-nikillä. Et viitsisi hunksi varastaa sentään jo jonkun käytettyä tavaraa. Joku tolkku pitää olla itsensä ihailulla.
On ihan samantekevää, mitä lajia koiria meistä kukin sinulle edustaa. Mieluiten olisin juuri sinun suhteesi pitbull. Koska aivan ilmeisesti olet lurppakorva, jolle ihailun kohde on oma häntä ja luultavasti myös oma peräreikä, olisit aika pian selvää koiranlihaa käsittelyssäni. Siksi lopetan tähän, mutta toivon,että esiinnyt jatkossa itsenäsi, sillä tyylisi tai tyylittömyytesi erottaa sinut entisestä korpikirjailijasta. Eiköhän sinun mielikuvituksellasi synny muitakin nikkejä kuin jo aikaisemmin jonkun omimat.
Koska sinulle on pakkomieteenä saada vastauksia, oletko ylläpidon leivissä, jotta niiden ei tarvitse lopettaa tätä palstaa käytön vähyyden vuoksi vai ainoastaan tavanomainen hörhö vai kumpaakin? Menikö yli korvien? Miksi sinua niin kovasti nuo plussat tai miinukset kiinnostavat? Elätkö muiden ehdoilla? Klovneja ei ihailla, vaikka heille nauretaan.Jos tuo hunksi tarkoittaa minua niin olen kohdannut tässä Mutun.
"Musta tuntuu"- ihmisen joka kuvittelee minun kirjoittavan eri nikeillä.
Sitä en koskaan tee. HUNKSZ vain.
Moittiminen sopii minulle hyvin, luultavasti ansaitsen sen, kuten muutkin haukut.
Ylläpidon leivissä en ole, pelkkä ihailija vain. Varsinkin sen jolla on koira, vaikka inhoan kotieläimiä.
H.hunksz kirjoitti:
Jos tuo hunksi tarkoittaa minua niin olen kohdannut tässä Mutun.
"Musta tuntuu"- ihmisen joka kuvittelee minun kirjoittavan eri nikeillä.
Sitä en koskaan tee. HUNKSZ vain.
Moittiminen sopii minulle hyvin, luultavasti ansaitsen sen, kuten muutkin haukut.
Ylläpidon leivissä en ole, pelkkä ihailija vain. Varsinkin sen jolla on koira, vaikka inhoan kotieläimiä.
H.Ja tuosta nauramisesta.
Mieluummin minä tuotan iloa kuin surua.
Iloisetkin asiat ovat välillä hyviä, kaiken syövän ja luontonsa mukaisesti käyttäytyvien naistan mollaamisen.
"Nauretaan HUNKSZ: lle, iloa elämään ja suru pois puserosta!!"
Tuo on hyvä alku uudelle keväälle.
H.- terveiset Sinulle
hunksz kirjoitti:
Ja tuosta nauramisesta.
Mieluummin minä tuotan iloa kuin surua.
Iloisetkin asiat ovat välillä hyviä, kaiken syövän ja luontonsa mukaisesti käyttäytyvien naistan mollaamisen.
"Nauretaan HUNKSZ: lle, iloa elämään ja suru pois puserosta!!"
Tuo on hyvä alku uudelle keväälle.
H.Ja kukas se taas "vanhan" kirjoituksen esiin vetäisi? Harmi, että ei ollut oma aloituksesi, mutta saithan kunnolla "pyyhkeitä" tuossa matkanvarrella toisilta.
Korppikselle toivon aurinkoisia päiviä ja hyvää lomaa. Toivottavasti palaat sieltä entistä "ärhäkkämpänä", sillä maailma avartaa ja nämä palstan keskustelut on todellakin "puutaheinää".
Onneksi itse olen rajoittanut "katsauksen" parinviikon välein, mutta siitäkin on tullut nuhteita. Pitäisi mukamas lukea joka päivä, eikä kaivella vanhoja esiin???
Joskus on vain jäänyt joku otsikko ja kirjoitukset mieleen, joihin sittenkin haluan vastata, mutta väärin, väärin ? Jos aloittaa saman asian uudestaan, niin väärin, väärin!!!
Aina on joku "palsta poliisi" ohjaamassa, kuinka toimia, kuten myös "suomenkielen opettajat".
Hunksz, jos minä nauran Sinulle, jota en tee, sillä se ei tuo iloa, eikä pitkää ikää, kuten ehkä luulet. Tulen vain todellakin surulliseksi niitä ihmisiä kohtaan, joita ehkä livenä tapaat. Onneksi en kuulu edes "netti" "naiskaartiisi".
Toisaalta on huvittavaa nämä ns." vakinikit", jotka viitsivät hieman "höyhentää" Sinua. Joku jopa piruuttaan "lirkuttelee" kanssasi.
Älä äänestä persuja, senioreita ja oliko se joku ihmisten puolue. Valitse henkilö, jolla on mahdollisuus päästä hallitukseen! Muuthan ovat vain puolueensa "napinpainajia"! - kielimimmi
terveiset Sinulle kirjoitti:
Ja kukas se taas "vanhan" kirjoituksen esiin vetäisi? Harmi, että ei ollut oma aloituksesi, mutta saithan kunnolla "pyyhkeitä" tuossa matkanvarrella toisilta.
Korppikselle toivon aurinkoisia päiviä ja hyvää lomaa. Toivottavasti palaat sieltä entistä "ärhäkkämpänä", sillä maailma avartaa ja nämä palstan keskustelut on todellakin "puutaheinää".
Onneksi itse olen rajoittanut "katsauksen" parinviikon välein, mutta siitäkin on tullut nuhteita. Pitäisi mukamas lukea joka päivä, eikä kaivella vanhoja esiin???
Joskus on vain jäänyt joku otsikko ja kirjoitukset mieleen, joihin sittenkin haluan vastata, mutta väärin, väärin ? Jos aloittaa saman asian uudestaan, niin väärin, väärin!!!
Aina on joku "palsta poliisi" ohjaamassa, kuinka toimia, kuten myös "suomenkielen opettajat".
Hunksz, jos minä nauran Sinulle, jota en tee, sillä se ei tuo iloa, eikä pitkää ikää, kuten ehkä luulet. Tulen vain todellakin surulliseksi niitä ihmisiä kohtaan, joita ehkä livenä tapaat. Onneksi en kuulu edes "netti" "naiskaartiisi".
Toisaalta on huvittavaa nämä ns." vakinikit", jotka viitsivät hieman "höyhentää" Sinua. Joku jopa piruuttaan "lirkuttelee" kanssasi.
Älä äänestä persuja, senioreita ja oliko se joku ihmisten puolue. Valitse henkilö, jolla on mahdollisuus päästä hallitukseen! Muuthan ovat vain puolueensa "napinpainajia"!Kyllä täällä ihan hyviä juttuja on ilman kuningatarmehiläistäkin.
- "kuhnuri"
kielimimmi kirjoitti:
Kyllä täällä ihan hyviä juttuja on ilman kuningatarmehiläistäkin.
Eikös se "kuningatarmehiläinen" lopuksi tapeta? Hyvän nimen keksit! Täytyy Googlata, kuka meistä ensin kuolee.
- pienet pipot teillä
"kuhnuri" kirjoitti:
Eikös se "kuningatarmehiläinen" lopuksi tapeta? Hyvän nimen keksit! Täytyy Googlata, kuka meistä ensin kuolee.
On se korppis suuri persoona kun noin jaksatte kalvaa kun ei itse ole paikalla.
Säälittäviä olette ei voi muuta todeta! pienet pipot teillä kirjoitti:
On se korppis suuri persoona kun noin jaksatte kalvaa kun ei itse ole paikalla.
Säälittäviä olette ei voi muuta todeta!Terveisiä kesäisen kauniista Heemstedestä. Onneksi ovat viimein saaneet nettiosaston tänne paikalliseen kirjastoon, joten nyt voin ruokaostosreissulla poiketa kirjastoon asioitani hoitamaan netin välityksellä ja muutaman mielipiteen heittämään.
Kiitos puolesta kirjoittamisestasi, mutta olen toki mukana, lueskelen ja kommentoin aina kun aikaa jää ; )
Kovin mehiläiskuningattaren kuoloa joku toivoo, vaan jos hän minua tarkoittaa tunnen olevani mitä parhaassa kunnossa. Teen viidestä kahdeksankilometrin kävelylenkkejä päivittäin. Rakastan meri- ilmastoa joka sopii minulle erinomaisesti. Nukun 8 - 10 tunnin yöunia ja mikään paikka ei reistaile.
Luin hiukan kuntoutusaloitusta ja siitä päätellen kovasti tuntuu olevan raihnaisia mummoja ja ukkeja siellä. Ilmaston vaihdos auttaa ja tekee hyvää niin sielulle kuin ruumiillekin. Suosittelen ; )- demeter
Terveisiä kesäisen kauniista Heemstedestä. Onneksi ovat viimein saaneet nettiosaston tänne paikalliseen kirjastoon, joten nyt voin ruokaostosreissulla poiketa kirjastoon asioitani hoitamaan netin välityksellä ja muutaman mielipiteen heittämään.
Kiitos puolesta kirjoittamisestasi, mutta olen toki mukana, lueskelen ja kommentoin aina kun aikaa jää ; )
Kovin mehiläiskuningattaren kuoloa joku toivoo, vaan jos hän minua tarkoittaa tunnen olevani mitä parhaassa kunnossa. Teen viidestä kahdeksankilometrin kävelylenkkejä päivittäin. Rakastan meri- ilmastoa joka sopii minulle erinomaisesti. Nukun 8 - 10 tunnin yöunia ja mikään paikka ei reistaile.
Luin hiukan kuntoutusaloitusta ja siitä päätellen kovasti tuntuu olevan raihnaisia mummoja ja ukkeja siellä. Ilmaston vaihdos auttaa ja tekee hyvää niin sielulle kuin ruumiillekin. Suosittelen ; )Äläs yleistä, Korppis. Tämä mummo on ainakin kunnossa, mutta kiva kuulla, että säkin olet. Ettei polvi ole reistaillut ja muutenkin on mennyt kivasti. Minäkin olen ollut sen verran liikkeellä, etten ole paljon ehtinyt tänne kurkkia ja niin kai tässä ollaan vastakin, siis liikekannalla ja pihatöissä.
Mun harrastuksetkin alkaa jäädä kesätauolle, kuntosali tosin jatkuu toukokuun loppuun, jos siellä sitten kerkeen käydä. Pari kivaa tapahtumaa oli tuon vapaa-ehtoistyön puitteissa, yksi kylpyläviikonloppu (sellaisista en yleensä piittaa, mutta kun joukossa alkaa jo olla tuttuja niin meneehän se) ja sitten tähän vapaaehtois-työn teemavuoteen liittyen yksi mielenkiintoinen seminaari.
Palstan tapahtumista en paljon tiedä. Joskus lukaisen itsekseni jonkin ketjun mutta niin jälkijättöisesti, etten juuri ehdi meteliin mukaan. Hyvä onkin varmasti
paljon kirjoittavien pitää paussia välillä - johan tuossa edellä toivotettiin meitä "vanhoja" pois uusien tieltä.
Ei muuta kuin kepeää kevättä sinne - meilaillaan (että joku saa taas manata, kun vanha ketju nostetaan esiin). demeter kirjoitti:
Äläs yleistä, Korppis. Tämä mummo on ainakin kunnossa, mutta kiva kuulla, että säkin olet. Ettei polvi ole reistaillut ja muutenkin on mennyt kivasti. Minäkin olen ollut sen verran liikkeellä, etten ole paljon ehtinyt tänne kurkkia ja niin kai tässä ollaan vastakin, siis liikekannalla ja pihatöissä.
Mun harrastuksetkin alkaa jäädä kesätauolle, kuntosali tosin jatkuu toukokuun loppuun, jos siellä sitten kerkeen käydä. Pari kivaa tapahtumaa oli tuon vapaa-ehtoistyön puitteissa, yksi kylpyläviikonloppu (sellaisista en yleensä piittaa, mutta kun joukossa alkaa jo olla tuttuja niin meneehän se) ja sitten tähän vapaaehtois-työn teemavuoteen liittyen yksi mielenkiintoinen seminaari.
Palstan tapahtumista en paljon tiedä. Joskus lukaisen itsekseni jonkin ketjun mutta niin jälkijättöisesti, etten juuri ehdi meteliin mukaan. Hyvä onkin varmasti
paljon kirjoittavien pitää paussia välillä - johan tuossa edellä toivotettiin meitä "vanhoja" pois uusien tieltä.
Ei muuta kuin kepeää kevättä sinne - meilaillaan (että joku saa taas manata, kun vanha ketju nostetaan esiin).Moiks ja kiva kun olit linjoilla juuri nyt kun luen netistä suomalaisia lehtiä ja kotipuolen kuulumisia.
Aika menee tosi nopsaan olen nyt ollut täällä kaksi viikkoa. Polvi ei ole reistaillut lainkaan liekö kuntoutumiseen vaikuttanut lepo ennen matkaa ja Glucosamine, jota nautin päivittäin.
Olen itseasiassa parempi vointinen ilman kuntosalia, mutta kuten jo kirjoitin liikumme paljon ulkona ja meri ilmasto on meikäläiselle nannaa.
Mitä tulee vanhanketjun nostamiseen ylös se lienee ongelma joillekin ei minulle sillä minusta on kiva kirjoitella itse aloittamaani ketjuun. Jokatapauksessa kaikkien aloituksien aihehan muuttuu ja rönsyilee matkalla.
Muuten Suomi on sika kallis maa nyt huomaan eron. Ruoasta maksetaan siellä ylihintaa, mutta se lienee uuden aloituksen aihe jahka naputtelen valmiksi pohjan ; )- moimoimoioioioi
Moiks ja kiva kun olit linjoilla juuri nyt kun luen netistä suomalaisia lehtiä ja kotipuolen kuulumisia.
Aika menee tosi nopsaan olen nyt ollut täällä kaksi viikkoa. Polvi ei ole reistaillut lainkaan liekö kuntoutumiseen vaikuttanut lepo ennen matkaa ja Glucosamine, jota nautin päivittäin.
Olen itseasiassa parempi vointinen ilman kuntosalia, mutta kuten jo kirjoitin liikumme paljon ulkona ja meri ilmasto on meikäläiselle nannaa.
Mitä tulee vanhanketjun nostamiseen ylös se lienee ongelma joillekin ei minulle sillä minusta on kiva kirjoitella itse aloittamaani ketjuun. Jokatapauksessa kaikkien aloituksien aihehan muuttuu ja rönsyilee matkalla.
Muuten Suomi on sika kallis maa nyt huomaan eron. Ruoasta maksetaan siellä ylihintaa, mutta se lienee uuden aloituksen aihe jahka naputtelen valmiksi pohjan ; )Voisitte siirtää tuon kaksinpuhelunne jonnekin muualle sosiaaliseen meediaan tai ainakin aloittaa koiruuttomattoman ketjun.
- meeriamanda
Moiks ja kiva kun olit linjoilla juuri nyt kun luen netistä suomalaisia lehtiä ja kotipuolen kuulumisia.
Muuten Suomi on sika kallis maa nyt huomaan eron. Ruoasta maksetaan siellä ylihintaa, mutta se lienee uuden aloituksen aihe jahka naputtelen valmiksi pohjan ; )Moi vaan! Johan on kumma ettei yksi sivu voi olla täällä ihan kuulumisia varten? Kovasti häiritsee joitakin vaan mitä välii!
Lämpö varmaan on parasta hoitoa polveesi ja tuo säännöllinen liikkuminen vetreyttää.
Onko siellä jo ihana tulppaani aika ohitse? Katsoin travel channelista niitä ikimuistoisia puistoja joissa oli värisävyt valittu ja muodostelmiakin?
Sain jo pepunnuolijaleiman sinuun nähden, vaan oli sitten poistettu viesti...no tallella se minulla on, laitan sen sitten kun kotiudut :))) enpä kirjoittanutkaan väärin tuota sanaa joka täälläkin on kova sana! :
Sauna on koht´siltään kylpykunnossa, mies laivareisulla, onhan seurana neito kisu, aioin ensin soittaa naisystävää kyläileen, vaan tämä yksinolo maistui paremmalta.
Hyvää ja nautinnollista lomailua siellä toisessa kodissanne toivottelen. - uit,
Muuten Suomi on sika kallis maa nyt huomaan eron. Ruoasta maksetaan siellä ylihintaa, mutta se lienee uuden aloituksen aihe jahka naputtelen valmiksi pohjan ; )Mitäs maksaa polttoaineet?
meeriamanda kirjoitti:
Moi vaan! Johan on kumma ettei yksi sivu voi olla täällä ihan kuulumisia varten? Kovasti häiritsee joitakin vaan mitä välii!
Lämpö varmaan on parasta hoitoa polveesi ja tuo säännöllinen liikkuminen vetreyttää.
Onko siellä jo ihana tulppaani aika ohitse? Katsoin travel channelista niitä ikimuistoisia puistoja joissa oli värisävyt valittu ja muodostelmiakin?
Sain jo pepunnuolijaleiman sinuun nähden, vaan oli sitten poistettu viesti...no tallella se minulla on, laitan sen sitten kun kotiudut :))) enpä kirjoittanutkaan väärin tuota sanaa joka täälläkin on kova sana! :
Sauna on koht´siltään kylpykunnossa, mies laivareisulla, onhan seurana neito kisu, aioin ensin soittaa naisystävää kyläileen, vaan tämä yksinolo maistui paremmalta.
Hyvää ja nautinnollista lomailua siellä toisessa kodissanne toivottelen.Moiks Meeri!
Takana kukkakarnevaaliviikonloppu, kaunista on ja kesäistä lämpötilat luvattu koko alkaneelle viikolle 20 C ja ylikin. Latasin kuvia voit katsella niitä molemmista gallerioistani. Kuvat otettu viikonlopun kukkakarnevaalien humussa.- huujuu..............
Miksi tuhlaat sanojasi ihmiselle, jolla ei tunnu olevan älliä niitä ymmärtää?
uit, kirjoitti:
Mitäs maksaa polttoaineet?
Moiks
Polttoaineiden hintoja en ole seurannut koska käytämme yleisiä kulkuneuvoja. Voi olla, että bensa maksaa muutaman sentin enemmän kuin Suomessa.
Hintataso yleisesti on about samaa linjaa kuin Suomessa, mutta eri ruokatuotteissa on eroja. Asun hollantilaisten asuttamalla aika kalliilla asuma-alueella, joten jos haluan ostaa esim. vaatteita tai vaikkapa kengät matkustan bussilla Haarlemin kaupunkiin.
Sosiaalisesti tuettu asuminen on edullista. Esimerkiksi kolmikerroksisen rivitalon, jossa on neljä makuuhuonetta, olohuone ja keittiö kuukausivuokra on noin 600 - 700 ekua.
Omistusasuntojen yhtiövastikkeet ovat edullisia, joskin omistusasunnon omistaja maksaa erilaisiä ympäristö yms. veroja kunnalle.
Voisin jäädä tänne asumaan, jos mieheni vain voisi, mutta hänellä on vielä alaikäinen huollettavanaan Suomessa.
Meillä on täällä jo kesäkin ; )
Ei minun takiani tarvitse murehtia.
Kohtapuoliin on ihan viikon "lomakin", ilman nettiä, ihan ihmisten kanssa.
Kumma kyllä, ihan kutsuivat.
Noh, voihan se johtua säälistä, mutta kun ovat jo vuosia kutsuneet?
Ja älä sure myöskään lirkkujen vuoksi, minähän olen itsekin "kaksinaamainen", ainakin niin väitetään.
Luultavasti osaan olla palstalirkuista yhtä huvittunut kuin lirkuttelijatkin.
Ja vielä, kyllä minä lasken sinut "naiskaartiini", koska rohkeana vastailet minulle siinä kuin muutkin mukavat ihmiset.
H.- eräs "kuhnuri"
Taidan nyt ymmärtää nämä kirjoitukset väärin, koska aloittajaa mielestäni tämä "kuningatarmehiläinen" tarkoitti.
Nykyisin on mielestäni vaikeaa hahmoittaa, kuka kenellekkin vastailee?
No, en Sinunkaan kirjoituksiasi yleensä lue, enkä varsinkaan aloituksiasi, mutta jos on pitkä ketju, niin ihan uteliaisuuttani katselen, kenen kanssa keskustelet, eikä siellä kovin monta vaki nikkiä ole.
Herjoja sitäkin enemmän, kuten tämän ketjun aloittajalla!
Oletteko sitten se kuningatar ja kuningas? Me toiset tyydymme siihen Teidän palvontaan tai syömme Teidät, vai oliko se niin, että emme toimita Teille "ruokaa" ja kuolette?
Mikäpä minulla kuningatarmehiläisellä on täällä auringossa ja täyshoidossa makoilla. En tosin muni enää, ei ole tarvetta, mutta rakastelemisesta pidän.
Anti nyt jo olla.
Tee anti-minä aloitus, ei jaksais näitä vanhoja.
Oikeastaan, vastaile minulle.:)
H.- pöhkööööööööööööööö.
Iske mina päähän, se kaunista tukkaa.
- .
Koiria, olmeja, tyhmä ja pöljiä, miksi viihdyt näin pöhölöjen palstalla?
Eivätkö muut sinua huoli? hahhahhahhaaa. Kesä on saapunut Eurooppaan.
Pistäydyin tuosta lähiterassilta tänne nurkan taakse kirjastoon lukemaan nettilehtiä ja ajattelin pistää iloiset terveiset kaikille kamuilleni. En nyt jaksa keskittyä viesteihinne, mutta ehkä huomenna.
Luin, että Suomeen on tulossa myös hyvät pääsiäiskelit, joten pääsette mukaan kesään.
Hui- ^^
Mandille messevää piäsiäistä! Näi ohimenne.:)
- 1.1947
Olet ilmiselvä' Ressu! Tai vihikoira. Oma olo lähinnä mäyris, ponteva ajoittain, ja laiskotellakin osaa. Oikein letkeänä olo on bassetin. Kumiseva haukku.
Tai sitten Iines ankka. Se mummo, mikä lie. - olmi-tar
Olet tosiaankin vikkakkaalla mielikuvitsella, ja ilkeällä siunattu.
Häpeäsin, sinuna.Jos arkoitat minua olet kateellinen elämälleni jota vietän, muuta selitystä en keksi omituisille viesteistäsi. En voi auttaa, joten voit jatkaa ; )
Mutta oikein hyvää ja aurinkoista pääsiäistä sinullekin ja kaikille muillekin palstalaisille.
Vietimme eilen koko päivän Utrecht´n kaupungissa. Vanha ylväs kaupunki vilkkaine ostoskatuineen ja täysine terassineen. Lämpöä meillä oli eilen 26 C ja tänäänkin mentäneen 25 C.
Löysin vanhan tuomiokirkon yhteydessä olevasta myymälästä tiernapoikia esittävän kauniin posliniesineen, jolla täydennän ensi jouluna seimikylääni. Upea löytyö ; )
Täällä pääsiäisen vietto alkaa vasta tänä iltana sillä pikäperjantaina ei hiljennytä kirkollisille menoille. Tänään alkavat Pohjanmeren rantakaupunkien biitsit täyttymään auringonpalvojista ja kanavat veneistä joissa on picknik-korit mukana täynnä erlaisia herkkuja ja juomia ; )
Hyvää pääsiäistä ; )- meeriamanda
Jos arkoitat minua olet kateellinen elämälleni jota vietän, muuta selitystä en keksi omituisille viesteistäsi. En voi auttaa, joten voit jatkaa ; )
Mutta oikein hyvää ja aurinkoista pääsiäistä sinullekin ja kaikille muillekin palstalaisille.
Vietimme eilen koko päivän Utrecht´n kaupungissa. Vanha ylväs kaupunki vilkkaine ostoskatuineen ja täysine terassineen. Lämpöä meillä oli eilen 26 C ja tänäänkin mentäneen 25 C.
Löysin vanhan tuomiokirkon yhteydessä olevasta myymälästä tiernapoikia esittävän kauniin posliniesineen, jolla täydennän ensi jouluna seimikylääni. Upea löytyö ; )
Täällä pääsiäisen vietto alkaa vasta tänä iltana sillä pikäperjantaina ei hiljennytä kirkollisille menoille. Tänään alkavat Pohjanmeren rantakaupunkien biitsit täyttymään auringonpalvojista ja kanavat veneistä joissa on picknik-korit mukana täynnä erlaisia herkkuja ja juomia ; )
Hyvää pääsiäistä ; )Kiitosta kertomuksistasi, ihanan lämpöistä siellä on. No onhan aurinko löytänyt tännekin, ihan kivan kauppareisun tein tuonne kauemmaksi....niin, niin ja syy on siihen hyvä : Kissuneidolle ei kelpaa kaikenlaiset murkinat....huoks. ..tuon Purinan perässä sitten 5km päähän, mutta voi sitä kiehnausta kun tulin kotio...mami haki sulle omaa mupua...onnellisia olemme kai kumpainenkin täällä kotona ja oikein hyvää pääsiäisen aikaa teillekin sinne Hollantiin.
- demeter
Jos arkoitat minua olet kateellinen elämälleni jota vietän, muuta selitystä en keksi omituisille viesteistäsi. En voi auttaa, joten voit jatkaa ; )
Hyvää pääsiäistä ; )Kiitos kuulumisista, Korppis. Kiva on lukea viestejä suuresta maailmasta kun itse puurtaa myyränä pihatöissä. Mulle tuli erinäisten järjestelyjen jälkeen lisää tonttimaata ja mähän en ole mitään viherpeukalo.
Tuossa kyllä "kuulin" Ancelilta ja Meeria:lta faktaa kukkasipuleista, kiitos vain, ja netistä tietysti löytyy tietoa, mutta kokemustieto on aina arvokkaampaa.
Hyvää pääsiäistä vain sinnekin.
Pääsiäinen on takana ja helteet jatkuvat, tosin tuuli on viilentynyt ilmaa muutamalla asteella. On kiva lukea myös teidän kuulumisia Meeri ja demender ja iloita siitä, että kevät on yltänyt Suomeen ja saanut teidät maanmuokkaushommiin. Ylipitkät rakennekynteni aivan himoitsevat mullan möyhimistä....no ei vaineskaan ; )
Eilen isutimme Oude Rijn rannalla Leidenissä, eväskorissa piknictarpeita ja töllistelimme ohi lipuvia venekuntia. Joet ja kanavat olivat helteisen sään ja pääsiäisvapaiden vuoksi ylikuormitettuja.
Veneilijät eivät käytä täällä pelastusliivejä, eikä pyöräilijät kypäriä vaikka meno väliin hurjaa. Sitä käveljänä on vain oltava koko ajan varuillaan.
Kun kierrän tätä maata ja töllistelen ihmisiä, mietin usein haluaisinko Suomensta tällaisen maan. Kaiken värisiä ihmisiä omine kotkotuksineen.
En haluaisi Suomesta sekametelisoppaa. Mutta mitä enempi koen ja näen sitä ateistisemmaksi ja välinpitämättömäksi tulen. Petteri luki tänä aamuna kuinka Libyassa saarretussa kaupungissa tapetaan ihmisiä, sanoin kyynisesti... ylikansoituksen luonnon hoitamaa poistumaa.
Eilen uskontojen merkitys korostui siten, etä muslimiperheiden omistuksessa olevat kaupat olivat auki kun taas muut kiinni. Ravintolat ja terassit olivat luonnollisesti auki ja täynnä, isojen kastanjapuiden varjossa olikin kiva naukata lasilliset viiniä.
Moikkelis taas ja kirjoittelemisiin ; 9- demeter
Kiitos viestistä. Leppoisalta vaikuttaa teidän loma. Hellettä, ainakin melkein, oli meilläkin eilinen päivä ja hiki päässä tässä on huhkittu tänäänkin.
Kun luin tuota viestiäsi tuli mieleen juttu tämänpäivän Hesarista. Otsikossa todettiin: "Kirjavassa joukossa on helppo hengittää". Toimittaja oli asunut Tanskassa viisi vuotta ja kuvasi monikulttuurisuutta Tanskan malliin.
Hän katsoi, että "kynnys kokeilla uutta madaltuu, kun näkee ympärillään muitakin kuin vain itsensä kaltaisia " ja jatkoi "syntyy yrityksiä, vientituotteita, uudenlaisia palveluja Yhteiskunta pysyy vireänä ja siinä sivussa kilpailu-kykyisenä." Jännä ajatus. Pitäisköhän tässä tarkistaa omia asenteitaan ?
Tai oikeastaan ei. Kyllähän kaikki tuo pitää paikkansa ihannetapauksessa, mutta kun aina ei käy niin...
Iloa ja valoa sinne. - ..........
"ylikansoituksen luonnon hoitamaa poistumaa."
Jokaiseen kuolleeseen liittyy suuri tragedia, jokaisella on omaiset, jokaisen maailmaan syntyneen ihmisen elämä on samanarvoista, yhtä ylevää.
Mutta, mitäpä me heistä. :((
Ateismi ei ole tunteettomuutta, jos ymmärrät. demeter kirjoitti:
Kiitos viestistä. Leppoisalta vaikuttaa teidän loma. Hellettä, ainakin melkein, oli meilläkin eilinen päivä ja hiki päässä tässä on huhkittu tänäänkin.
Kun luin tuota viestiäsi tuli mieleen juttu tämänpäivän Hesarista. Otsikossa todettiin: "Kirjavassa joukossa on helppo hengittää". Toimittaja oli asunut Tanskassa viisi vuotta ja kuvasi monikulttuurisuutta Tanskan malliin.
Hän katsoi, että "kynnys kokeilla uutta madaltuu, kun näkee ympärillään muitakin kuin vain itsensä kaltaisia " ja jatkoi "syntyy yrityksiä, vientituotteita, uudenlaisia palveluja Yhteiskunta pysyy vireänä ja siinä sivussa kilpailu-kykyisenä." Jännä ajatus. Pitäisköhän tässä tarkistaa omia asenteitaan ?
Tai oikeastaan ei. Kyllähän kaikki tuo pitää paikkansa ihannetapauksessa, mutta kun aina ei käy niin...
Iloa ja valoa sinne.Moiks dementer, taas langoillla ;)
Asenteiden tarkastus on aina hyväksi. Asenteet joko löystyvät tai kiristyvät. Arvaapas kuinka päin asenteeni muuttuivat kun Petteri luki tänä aamuna Hollantilaisesta lehdestä kertomuksen muslimiehestä, joka on kääntynyt kristityksi ja on nyt apupappina eräässä paikallisessa kirkossa. Hän opettaa muslimeille kristiuskoa. Opetuslapsista ei ole pulaa, mutta kuten arvata saattaa osalla käännytykseen tulijoista on koiranhäntä kainalossa.
Kristinuskoon kääntyneen on helpompi valittaa karkoituspäätöksestä, koska he eivät voi palata kotimaahansa sillä he olisivat kristittyinä vainottuja.
Täällä on kaikenlaisia keisiä joka päivä lehdissä ja se saa ainakin minut vastustamaan liiallista maahanmuuton hössötystä Suomessa. Kylähän meille tulijoita mahtuu, mutta seuraukset ovat moninaiset.
Puolestapuhujat eivät tajua kaikkia sudenkuoppia mihin ajaudumme jos annamme kaikille luvan tulla ja harjoittaa vapaasti omaa kulttuuriiaan. Seuraus on, että 70 - 80 % tulijoista ei koskaan integroidu maahamme.
Toinen vakava tilanne syntyy kun sotatilassa oleva maa rauhoittuu ja pakolaisten on aika palata kotiin. Lapset ovat varttuneet teineiksi tai aikuistuneet ja etenkin tytöt länsimaistuneet. Ei heidän kohtalo lie häävi kotimaassaan.
Toisaalta ajattelen, että he voisivat viedä kouluttautuneina tietoa ja osaamista kotimaansa naisille. Tietoa siitä kuinka tärkeää on naisten opiskella ja valmistua ammattiin. No, sitähän en tiedä onnistuuko tällainen ihanne ajatukseni käytännössä.
Tällaista mietin tänä päivänä. Ilmat ovat viilenneet, mutta loppuviikoksi lupasvat taas lämpöä.
Moiks!- pimiää.........
Moiks dementer, taas langoillla ;)
Asenteiden tarkastus on aina hyväksi. Asenteet joko löystyvät tai kiristyvät. Arvaapas kuinka päin asenteeni muuttuivat kun Petteri luki tänä aamuna Hollantilaisesta lehdestä kertomuksen muslimiehestä, joka on kääntynyt kristityksi ja on nyt apupappina eräässä paikallisessa kirkossa. Hän opettaa muslimeille kristiuskoa. Opetuslapsista ei ole pulaa, mutta kuten arvata saattaa osalla käännytykseen tulijoista on koiranhäntä kainalossa.
Kristinuskoon kääntyneen on helpompi valittaa karkoituspäätöksestä, koska he eivät voi palata kotimaahansa sillä he olisivat kristittyinä vainottuja.
Täällä on kaikenlaisia keisiä joka päivä lehdissä ja se saa ainakin minut vastustamaan liiallista maahanmuuton hössötystä Suomessa. Kylähän meille tulijoita mahtuu, mutta seuraukset ovat moninaiset.
Puolestapuhujat eivät tajua kaikkia sudenkuoppia mihin ajaudumme jos annamme kaikille luvan tulla ja harjoittaa vapaasti omaa kulttuuriiaan. Seuraus on, että 70 - 80 % tulijoista ei koskaan integroidu maahamme.
Toinen vakava tilanne syntyy kun sotatilassa oleva maa rauhoittuu ja pakolaisten on aika palata kotiin. Lapset ovat varttuneet teineiksi tai aikuistuneet ja etenkin tytöt länsimaistuneet. Ei heidän kohtalo lie häävi kotimaassaan.
Toisaalta ajattelen, että he voisivat viedä kouluttautuneina tietoa ja osaamista kotimaansa naisille. Tietoa siitä kuinka tärkeää on naisten opiskella ja valmistua ammattiin. No, sitähän en tiedä onnistuuko tällainen ihanne ajatukseni käytännössä.
Tällaista mietin tänä päivänä. Ilmat ovat viilenneet, mutta loppuviikoksi lupasvat taas lämpöä.
Moiks!Woihan Ziisus, milloin ja missä muut saavat asettaa kiintiöitä ihmisten harjoittamalle kulttuurille??
Muistan kyllä erään valtion, jonka päämies ei onneksi päässyt maailmanvaltaan.
- anteex
Vikkaat kukukoirat, salli mun nauraa.
Ihanko lukihörö sen selittää??
Meinaa tulla inkontinenssin, vaikkei mulla sitä vielä olekaan, enhän ole niin iäkäs. - lakkivino
Typerää, miettiä, mitä muut sanomistasi sanovat.
Makoile, vaikka latosi katolla, ihan se ja sama.
Luovuttanut, en koskaan, en mistään, vaikka, ehkä niiin haluatkin.
Huumoria rittää, enemmän kuin sinulla. Onko sitä sinulla, todellisuudessa, enpä usko. :))
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1456318
- 584422
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282958- 612917
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271496Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381475- 321290
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431191