Mitähä vaille ihminen on lapsuudessaan jäänyt,

ei vakivartiointia

jonka pitää tulla näille palstoille omaa heikkoa itsetuntoaan pönkittämään tai todistamaan omaa "paremmuuttaan" ja saamaan voitelua haavoihinsa täysin ventovierailta?
Pitipä vain pukea sanoiksi omia tuntemuksia, joita tällä palstalla silloin tällöin vierailleena on herännyt.
Vastauksia, ainakaan asiallisia tähän ihmettelyyni tuskin tulee.

55

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ><

Eihän kukaan ainakaan rekisteröityneenä halua levitellä kuinka elämä on kolhinut.
      Mieluummin antaa siloitellun kuvan.
      En usko, että tämän ikäisten itsetunto on enää palstan tuntemattomien kirjoittajien mielipiteestä kiinni.
      Mulla menee huonosti, on läheisen sairautta, omaa sairautta, kuolemaa, väsymistä....
      Mutta aina on noustu, niin tehdään nytkin, jos ei kuolla.

• Mitä haluat sinulle vastattavan tällaiseen väittämään..kerropa?

• vali..vali..

Miksi sitten valitat jos sinua ei häiritse? Miksi poikkesit, et tälläisellä aloituksella mitään ainakaan voita, säälini saat!

• ?___________

Onko täällä puheoikeus vain harvoilla ja valituilla.

Kuka heidät on valinnut, sinäkö?

Jospa säälien hetken mietiti omaa ärsytyskynnystäsi?

• ei vakivartiointia

En tällä mitään gallup kyselyä aikonutkaan tehdä, ei kiinnosta. Vaan noin yleisellä tasolla ihmettelen, kuinka aikuiset ihmiset haluavat todistaa tuiki tuntemattomille omaa erinomaisuuttaan, eivätkä selvästikää pysy minkäänlaisissa realiteeteissä.

• .

-- oletko ylimielinen ---- ?? mieti ?

• Putkivalo

Vähän ihmetyttää nää tällaiset avaukset, monelta kantilta. Ihan ekaksi iskee silmään (onneksi on rillit) että miten voi tällaisia ilmiöitä huomata jos vaan silloin tällöin vierailee? Vai tarkoititko että käyt nukkumassa välillä ihan livessä etkä täällä :)))

Toinen ihmetys, jos jollain on ollut huono lapsuus, kuten epäilet, ja sulla on ollut parempi, niin mikset nouse tämän henkilön yläpuolelle ja annat hänen pönkittää itseään? Siluta mielummin, vakuuta hänelle että hän on hyvä juuri sellaisena kuin on, ehkä hän rauhoittuu :)

• ei vakivartiointia

Eläköidyttyäni 3kk sitten vasta tiesin kyseisen palstan olemassaolosta. Ja uskon, että ilmiön huomaa juuri sellainen, joka ei" asu" täällä.

Enkä kertonut ymmärtääkseni omasta lapsuudestani mitään, mutta viimeinen lauseesi olkoon opiksi itselleni, kiitos siitä, yritän oppia.

• Putkivalo
        ei vakivartiointia kirjoitti:

Eläköidyttyäni 3kk sitten vasta tiesin kyseisen palstan olemassaolosta. Ja uskon, että ilmiön huomaa juuri sellainen, joka ei" asu" täällä.

Enkä kertonut ymmärtääkseni omasta lapsuudestani mitään, mutta viimeinen lauseesi olkoon opiksi itselleni, kiitos siitä, yritän oppia.

Olet siis uusi täälläpäin, tervetuloa Suomi-palstoille :)

Itse vilkaisen tätäkin palstaa silloin tällöin, enkä ole huomannut mitään tällaista ilmiötä mistä aloituksessa puhut. Siksi tuo minun ihmetykseni.

Mutta tuohon itse aloitukseen takaisin, se että olet suht uusi täällä selittää jonkun verran. Se vaan on niin, että kemiat kolahtaa täälläkin. Joidenkin kanssa keksii paljonkin jutun juurta, toisten kanssa ei mitään, ja sitten on vielä niitä joiden kanssa tulee vaan riitaa. Ite ainakin välttelen niitä joiden kanssa vaan menee vääntämiseksi, tai riippuu tietysti miten tärkeä aihe se on mulle... Mutta netissä pätee hyvin "elää ja anna toisten elää". Koska kaikilla on yhtä suuri oikeus kirjoitella.

Muutenkin, aina löytyy sellaisia jotka hakemalla tykkäävät hakea riitaa, jos huomaavat että olet herkkä, eli hyvä kohde, siitä se pommittaminen vasta alkaa.

• villejälupiineja

Kyllä sinne aivojen mutkaan on jokin puutostauti jäänyt, ikävä kyllä.
      Ehkä on rintaruokinta lopetettu ennen aikojaan. :))

Minulla ei ole tapana uskoa kaikkea läheskään, mitä uskotellaan.

Ja, jos tätä palstaa tarkoitat, tämähän on hupiviideosastoa, jolla kukin saa sanailla, mitä keksii ja kehtaa. :))

• ei vakivartiointia

Eipä siltä näytä, päinvastoin kovin vakinikit tuntuvat vartioivan toistensa tekemisiä, jopa yhdessä ketjussa joku riidankylväjä aikataulutti toisen palstallaoloaikaa. En tosiaa ymmärrä???
        Joskus tuntuu, että tietyt vaki.... omistavat tämän palstan.

• meillä haisee kaalik

Eipä siltä näytä, päinvastoin kovin vakinikit tuntuvat vartioivan toistensa tekemisiä, jopa yhdessä ketjussa joku riidankylväjä aikataulutti toisen palstallaoloaikaa. En tosiaa ymmärrä???

samaa minäkin olen ihmettelin kun "aikatauluttajakin."

Aikataulutettua en ole tosissani ottanut koskaan.

Miksi ei saa seurata toisten käyttäytymistä palstalla?
        Puuta heinää saa kirjoittaa, itselleen saa antaa peukkua toisen nikin tai kolmannen nikin turvin.
        Miinuksia saa käydä antamassa töikseen, niitäkin monen nikin turvin.

• 1943

Olet melko uusi täällä etkä ole kokenut kaikenmaailman myrskyjä. Itse en kiinnitä huomiota nikkeihin, asia ratkaisee. Joskus näpäytän, kun nenille hypitään. Kirjoituksieni perusteella minunkin persoonaani on analysoitu jos miksi, siksi vähän näpäytin Sinuakin. Kyllä minustakin on aika hassua, että joku jopa kaivelee vanhoja ketjuja esiin. Ja tuo kellonaikojen seuraaminen on oikeastaan huvittavaa. Mutta jokainen kuluttakoon aikansa miten tahtoo. Itse lähden fyysistä terveyttäni hoitelemaan.

• ei vakivartiointia kirjoitti:

Etkö osaa mielikuvitustasi käyttää
        riiputko muissa, mennyttäkö suret vai
        tulevaa pelkäät?
        Anna fantasiasi johtaa, kiiruhda
        nauruun, iloon ja ymmärrykseen.
        Elämää ei kukaan omista
        ei täällä eikä tuolla eikä missään.
        Talven ja kevään taitoskohdassa
        luonnon on aika herätä rakkautta rakentelemaan.
        Minäkin, kuin muuttolintu
        kohta lennän etelään, kotiin ; )

Mandi
        23.3.2011

• ällikkä
        meillä haisee kaalik kirjoitti:

samaa minäkin olen ihmettelin kun "aikatauluttajakin."

Aikataulutettua en ole tosissani ottanut koskaan.

Miksi ei saa seurata toisten käyttäytymistä palstalla?
        Puuta heinää saa kirjoittaa, itselleen saa antaa peukkua toisen nikin tai kolmannen nikin turvin.
        Miinuksia saa käydä antamassa töikseen, niitäkin monen nikin turvin.

Ja osakkeesi täällä nousevat, eikö kannattaisi myydä ja ostaa nyt edullista Nokiaa?

• 1943

Pää voi mennä sekaisin, jos aina noita syntyjä syviä mietiskelet. Jospa yrittäisit ensinnäkin hyväksyä oman itsesi ja siitä alkaisi polku kanssaihmisten hyväksymiseen sellaisina kuin ovat. Ihmettelisit vain, kuten Liisa aikoinaan. Omalta kohdaltani voin sanoa, että tähän asti olen lapsuudesta asti saanut elää hyvää elämää ja milloin tahansa se voi muuttua ties miksi. Oman hyvän osani olen saanut ja oikeudenmukaista lienee, jos sitä vähemmän hyvääkin osuu kohdalle.

• vuosilukuja

Kertoiko aloittaja, ettei hän hyväksy itseään?

• ei vakivartiointia
        vuosilukuja kirjoitti:

Kertoiko aloittaja, ettei hän hyväksy itseään?

Mikäli teit sellaisen johtopäätöksen, niin pidä hyvänäsi.

• Minua saa ja pitääkin morkata ja arvostella.
      Oma herkkä hipiäni menee siinä että silkka kopiointi ottaa päähän ja reilusti vanhojen juttujen nostaminen esiin.
      Aina pitää lukea ensin hartaudella ja aloittaa sitten:
      Kuten HTZA/HUNKSZ jo aikanaan kirjoitti niin.....
      Hyvä puoleni taitaa olla se että en peukuttele mitään koskaan enkä koskaan poista enkä halua että mitää mistään poistettaisiin :)
      H.

• jokotaiko

Suorat lainaukset takaavat sen, ettei vaan tullut virhettä sanomisiin. Monen täytyy olla niin varman päällä.
        Vai puuttuneeko omat ajatukset?

• jokotaiko kirjoitti:

Suorat lainaukset takaavat sen, ettei vaan tullut virhettä sanomisiin. Monen täytyy olla niin varman päällä.
        Vai puuttuneeko omat ajatukset?

Kyllä minä uskon että jokainen ajattelee aivoillaan, täälläkin.
        Mutta nauttisin siitä että jokainen myös kirjoittelisi omilla käsillään.
        Yhdistäisi aivonsa ja kätensä ja kirjoittaisi kuten tuossa vihjailin.
        Varsinkin silloin kun ei ole mitään omaa sanottavaa.
        Enkä minä ainoa ole jota kopioidaan.
        Otetaanpa vaikka yksi kaunis, yksin jäänyt nainen.
        Hän kopioi itseäänkin ja jokainen kopio alkaa jollain lemmenläyryllä, ikinä ei ala The Beatlesilla:)
        H.

• jokotaiko
        hunksz kirjoitti:

Kyllä minä uskon että jokainen ajattelee aivoillaan, täälläkin.
        Mutta nauttisin siitä että jokainen myös kirjoittelisi omilla käsillään.
        Yhdistäisi aivonsa ja kätensä ja kirjoittaisi kuten tuossa vihjailin.
        Varsinkin silloin kun ei ole mitään omaa sanottavaa.
        Enkä minä ainoa ole jota kopioidaan.
        Otetaanpa vaikka yksi kaunis, yksin jäänyt nainen.
        Hän kopioi itseäänkin ja jokainen kopio alkaa jollain lemmenläyryllä, ikinä ei ala The Beatlesilla:)
        H.

Ellei ole omia ajatuksia ei käsillä ole työtä.
        Eka Beatleskipale tais kyllä olla ALL MY LOVING...

• jokotaiko kirjoitti:

Ellei ole omia ajatuksia ei käsillä ole työtä.
        Eka Beatleskipale tais kyllä olla ALL MY LOVING...

Ehkäpä väitteesi ei päde Nokian Kiinan-kokoonpanotehtailla?
        Siellä taitaa olla ajo-aineena kurniva maha.

My Bonnie, on oikea vastaus, tokaksi oikea on Love Me Do.
        Mutta varauksella, Ringoa ei vielä noissa ollut.
        Please Please Me, on sit se eka "aito".
        H.

• jokotaiko
        hunksz kirjoitti:

Ehkäpä väitteesi ei päde Nokian Kiinan-kokoonpanotehtailla?
        Siellä taitaa olla ajo-aineena kurniva maha.

My Bonnie, on oikea vastaus, tokaksi oikea on Love Me Do.
        Mutta varauksella, Ringoa ei vielä noissa ollut.
        Please Please Me, on sit se eka "aito".
        H.

Hemmetti, mutta all my loving oli ainakin siinä toivelauluvihkossa ekana, kun niitä sanoja päntättiin, pyydän nöyrimmästi anteeksi vääriä väittämiäni.
        Olis pitäny turvautua linkkeihin...

• jokotaiko kirjoitti:

Hemmetti, mutta all my loving oli ainakin siinä toivelauluvihkossa ekana, kun niitä sanoja päntättiin, pyydän nöyrimmästi anteeksi vääriä väittämiäni.
        Olis pitäny turvautua linkkeihin...

Arvon nimimerkki turvautuu nyt aina vain minuun.
        Se on turvallisinta.
        Sillä mistä luulet Wikipedian pursuavan? :)
        H.

• RosaLiiin

Todella vaikea sanoa, mitä olen lapsuudessani jäänyt vaille. Omasta mielestäni olen saanut elää onnellisen ja monin tavoin rikkaan lapsuuden, välillä maaseudun rauhassa ja välillä tehtaan varjossa.

Ventovieraiden kanssa olen tekemisissä monilla elämän aloilla ja silti voin heille kertoa elämästäni ja kokemuksistani. Eikä itsetuntoni pönkity ripaustakaan jos jutun tai kaksi tänne kirjoitan. Jokainen ajaa omilla rattaillaan, ja sehän tuo vain rikkautta näille palstoille.

Moni kertoo päivänsä surut ja murheet kuin myös iloiset juttunsa esim. kaupan kassalla, niin miksei sitten täällä.
      Jos täältä saa voitelua haavoihinsa niin sehän on vain hyvä asia. Ajatteles, tämä voi jollekin olla päivän ainoa viiteryhmä tai paikka, josta on mahdollisuus saada palautetta ajatuksilleen.
      Sitä paitsi, vertaistuki ja hyvät sanat pönkittävät kummasti ihmiseloa.
      Vieraile useammin...

• Kun en tunne ihmisiä jotka täällä itseään pönkittävät niin paha on mennä sanomaan kuinka moni kertoo oikeasti itsestään.
      Onhan meitä varmasti täällä kaikenlaisia, myöskin niitä joilla oikeasti menee hyvin ja on mennyt myös lapsuudessa.
      Oikein en varmaankaan ymmärrä mitä haet takaa tällä aloituksella.

• ei vakivartiointia

Onko aloituksilla aina haettava takaa jotain? Ajattelin, että tämä aloitus voisi olla sellainen, joka antaisi kaikille mahdollisuuden vastata omina itsenään. Ei ole oikeaa eikä väärää, ei enempi, eikä vähempi tietävää. Vastausta ei löydy lehtien sivuilta, eikä kuule aamutv:stä. On myös mahdollisuus purkaa omaa pahaa oloa ja haukkua aloittaja jo ihan kättelyssä, jos se helpottaa omaa pahaa oloa, mistä se sitten itsekullakin johtuukin.

• ei vakivartiointia kirjoitti:

Onko aloituksilla aina haettava takaa jotain? Ajattelin, että tämä aloitus voisi olla sellainen, joka antaisi kaikille mahdollisuuden vastata omina itsenään. Ei ole oikeaa eikä väärää, ei enempi, eikä vähempi tietävää. Vastausta ei löydy lehtien sivuilta, eikä kuule aamutv:stä. On myös mahdollisuus purkaa omaa pahaa oloa ja haukkua aloittaja jo ihan kättelyssä, jos se helpottaa omaa pahaa oloa, mistä se sitten itsekullakin johtuukin.

No kun aloituksia luen niin mietiskelen että on jokin juju miksi se on tehty.
        Mulla nyt ei ole sen kummemmin pahaa oloa eikä syytä haukkua ketään.
        Elämä on kunnossa ja suunnitelmia tulevaan.
        Tällä hetkellä taas viivyn varmaan tällä palstallakin muutaman päivän kun kirjoittaminen ei haittaa äänijänteitä, ellei puhu ääneen kirjoittaessaan ja minä en niin tee.
        Mutta tämäkin hoituu ajan myötä.
        Elämä on... joskus kivaa joskus taas vähemmän kivaa.

• vanhuus kynnyksellä

Miksei saa kertoa iloisia tai surullisia juttuja täällä? Onnea tai onnettomuutta?
      Surujakin, menetyksiä, joskin myös riemun aiheita, hyvää mielltä, onnekkuutta ja tyytyväisyyttä? Myös rahapulaa ym puutetta tai yltäkylläisyyttä, jopa itsekehuakin?
      Sitähän me kaikki olemme kokeneet jo tähän ikään mennessä.

Kaikillahan meillä kuitenkin on erilainen elämäntarina ja on mukava tarinoida erilaisia tarinoita. Ei se ole mikään kateuden aihe; olen varma, että jokaisella on niin menestystä kuin menetystäkin kertynyt. Mutta miten jatkaa tästä eteenpäin?

Minä en ainakaan suostu kärttyisäksi ja ilkeäksi vanhukseksi, jota kiinnostaa vain oman mahan toiminta ja oma pankkikirja.

• tyhjänpäiväinen

Brittitutkimuksen mukaan
      suomalaiset ovat yksinäisiä,
      masentuneita, kiinni netissä ja...
      Hmmmm....
      Hups...
      Menenpäs
      tästä
      koneeltani
      heti
      pois.

• hihhihhihhiiiiiiiiii

Luoja, anna ihmisille edes vähän itsekritiikkiä täälläkin!
      Ei näytä kaikille sekään olevan myötäsyntyistä.

Kun asettaa itsensä kovin korkealle, matka alas satuttaa.

Jokhan mie joikhan, ja viisun teen. :)))))))))

• Vaan se mie se tehin jo!

Lailati loiloilooooo!!!!
        Nunnu nutukka, Perkele!. ninninnininniniiiii!!!
        Kailoti kailoolooooo!
        repesi nutukkaa perkeeeleeee", nunnunnutulaloiloilooooo!
        Rakha saataaanaaaa!!!!!!!!
        Loiloiloooloilotiloilooo!!!!!!!!
        Rakhaheevetinainaaanunliloilooooo"
        H

• hihhihhihhiiiiiiiiii
        hunksz kirjoitti:

Vaan se mie se tehin jo!

Lailati loiloilooooo!!!!
        Nunnu nutukka, Perkele!. ninninnininniniiiii!!!
        Kailoti kailoolooooo!
        repesi nutukkaa perkeeeleeee", nunnunnutulaloiloilooooo!
        Rakha saataaanaaaa!!!!!!!!
        Loiloiloooloilotiloilooo!!!!!!!!
        Rakhaheevetinainaaanunliloilooooo"
        H

Sulla se on sa(ata)na hallussasi. :))))

• hihhihhihhiiiiiiiiii kirjoitti:

Sulla se on sa(ata)na hallussasi. :))))

On vähän pakko, täällä kun joku luulottelee olevansa luova ihminen :)
        Jotain rajaa sentään....loilotiloiloilooooo!!!!!
        H.

• hihhihhihhiiiiiiiiii
        hunksz kirjoitti:

On vähän pakko, täällä kun joku luulottelee olevansa luova ihminen :)
        Jotain rajaa sentään....loilotiloiloilooooo!!!!!
        H.

Vaikka vain harvoin olen kanssasi samaa mieltä, se ei estä minua ihailemasta lennokasta, virheetöntä ulostuontiasi.
        Se, jos mikä on erittäin tärkeää.
        Myös luova sanailusi on upeaa, tosin luulen sinun pitävän yllä provokaaiota, tuskin aina olet niin kova, kuin sanasi antaisivat aiheen uskoa.

• Tottahan sie huastelet.
      Mutta koskaan en valehtele enkä kirjoita puskista.
      HUNKSZ vaan, 50 HTZA.

Joskus, kun oikein kyllästyttää kantapäänkutomispehmoilu, on pakko herättää mukaan mummoja ja pappoja jotka eivät osaa muuta kuin naljailla ja morkata.
      En halua että palsta vajoaa vanhojen ihmisten vaippaihottumaan.
      Minä olen 61v. mutta vanhuutta en tunnusta.
      Ja jos joskus satut ihan ajattelemaankin juttujani niin toivon että huomaat niissä aina sen pienen huumorinpilkahduksen jota niissä on. Minä en ole koskaan ilkeä ihminen.
      H.

• bessie*

Tässä sinulle (minun mielestäni) asiallinen vastaus, samalla kiitän jo etukäteen sinun tulevasta asiallisesta vastauksestasi minulle.

Mistä voit päätellä jonkun kirjoittajan pönkittävän heikkoa itsetuntoaan tai todistavan omaa paremmuuttaan tai hakevan voitelua haavoihinsa täysin ventovierailta?

Vaikka joku niin tekisikin, niin parantaako tällainen keskustelu millään tavalla sen lapsuudessaan mahdollisesti jotain vaille jääneen ihmisen, tai yhteisen, kaikille tarkoitetun keskustelupalstan asiaa?

Eikö olisi parempi aina vastata suoraan siihen itsessään tunteita ja kysymyksiä herättävään kommenttiin ja kertoa (kysymysmuodossa) arvelunsa kuin yrittää vetää muita kirjoittajia mukaan jonkun kirjoittajan luonteen ja motiivien arvioimiseen ja arvosteluun? Eli kiusaamiseen.
      Jos keskusteluyhteys muodostuu, niin kohtele toista aivan saman arvoisena kuin itseäsi.

• Enpä lähtisi arvuuttelemaan kenenkään palstaelämää, mutta aatteles - mikäs keskustelupalsta tämä oisi jos vaikka esim. Sinä puhuisit yksin täällä..:/, - kukaan ei koskaan sanoisi mitääääään...ikinä..ei koskaan..:)

• kakskytneljä

Tätä palstaa lukiessa olen huomannut, että toiset nimimerkit nostetaan arvoon arvaamattomaan ja toisille haistatetaan päin naamaa päivästä toiseen. Onkohan sekin sitä kaikki yhtä arvokkaita ja samanvertaisia ...?

• Taitaa olla niin, että fiksuus arvostaa fiksuutta.
        Eli samanvertaisuus ei aina toteudu.
        Mutta en usko että se johtuu nimimerkeistä.
        Mistä sitten lienee johtuu, jää, ainakin sinun mietittäväksesi.
        Saa sitä miettiä muutkin.
        H.

• kakskytneljä
        hunksz kirjoitti:

Taitaa olla niin, että fiksuus arvostaa fiksuutta.
        Eli samanvertaisuus ei aina toteudu.
        Mutta en usko että se johtuu nimimerkeistä.
        Mistä sitten lienee johtuu, jää, ainakin sinun mietittäväksesi.
        Saa sitä miettiä muutkin.
        H.

Minua joskus vi..ttaa nuo oman sädekehänsä kiillottajat, jotka hurskastelevat täälläkin kaikkien ymmärtäjinä. Heiltä saa selkänsä käännettyään ne terävimmät iskut.

• kakskytneljä kirjoitti:

Minua joskus vi..ttaa nuo oman sädekehänsä kiillottajat, jotka hurskastelevat täälläkin kaikkien ymmärtäjinä. Heiltä saa selkänsä käännettyään ne terävimmät iskut.

Ainaskin minä olen valmis aina vastaamaan sinulle asiallisesti.
        Mutta en minä osaa ottaa kantaa jos kirjoitat vain moitteita etkä perustele ajatuksiasi.
        Mitä sinä vastaisit jos kommentoisin että "numerot saastuttaa" tai jotain sellaista?
        En perustelisi mitenkään, vinoilisin vain.
        H.

• bessie*

Miten sen huomaa, että toiset nimimerkit nostetaan "arvoon arvaamattomaan"?

Päin naamaa haistattelun EHKÄ huomaa paremmin, mutta aina on siinäkin mahdollisuus erehtyä.

Omalta kohdaltani voin sanoa, että jos jolle kulle haistattelen päin naamaa, niin se jos mikä tarkoittaa, että pidän häntä samanvertaisena itseni kanssa.

Sanonpa senkin, että minun silmissäni ihmisen arvo ei ainakaan nouse, jos
        hän julistaa tietävänsä kanssaihmisten ajatukset ja motiivit, etenkin ne vähän kyseenalaistettavat sellaiset.

• bessie* kirjoitti:

Miten sen huomaa, että toiset nimimerkit nostetaan "arvoon arvaamattomaan"?

Päin naamaa haistattelun EHKÄ huomaa paremmin, mutta aina on siinäkin mahdollisuus erehtyä.

Omalta kohdaltani voin sanoa, että jos jolle kulle haistattelen päin naamaa, niin se jos mikä tarkoittaa, että pidän häntä samanvertaisena itseni kanssa.

Sanonpa senkin, että minun silmissäni ihmisen arvo ei ainakaan nouse, jos
        hän julistaa tietävänsä kanssaihmisten ajatukset ja motiivit, etenkin ne vähän kyseenalaistettavat sellaiset.

Voisit vähän tarkentaa.
        Kerrot että ihmiset tietävät ja kyseenalaistavat ja on motiiveja.
        Haistattelussa on mahdollisuus erehtyä?
        Ja naamallensa saanut on tasavertainen?

Tarinasi on täynnä omia ajattelujasi mutta ei mitään todellista.
        Kirjoitapa uusi kommentti missä on esimerkkejä, saisin vähän lihaa luiden päälle, niin kuin sanotaan.
        Tuo kommenttisi on täynnä tyhjää kiukuttelua.
        H.

• bessie*
        hunksz kirjoitti:

Voisit vähän tarkentaa.
        Kerrot että ihmiset tietävät ja kyseenalaistavat ja on motiiveja.
        Haistattelussa on mahdollisuus erehtyä?
        Ja naamallensa saanut on tasavertainen?

Tarinasi on täynnä omia ajattelujasi mutta ei mitään todellista.
        Kirjoitapa uusi kommentti missä on esimerkkejä, saisin vähän lihaa luiden päälle, niin kuin sanotaan.
        Tuo kommenttisi on täynnä tyhjää kiukuttelua.
        H.

No, jospa nyt sitten tarkentaisin?, vaikka en tuosta alentuvasta sävystäsi pidäkään.

En viitsi käydä kirjoituksiani läpi, varmaan olen taas ilmaissut itseäni epäselvästi.

Ihmettelen siis, miten ja mistä joku voi tietää, mitä muut ihmiset ajattelevat tänne kirjoitellessaan? Ja miksi nämä ajatuksienlukutaitoiset luonneanalyysien tekijät aina löytävät niin paljon ikäviä piirteitä kanssakirjoittajistaan? Tai ihmisistä yleensä.

Haistattelussa ilmeisesti on mahdollisuus erehtyä, koska en ainakaan itse ole ihan päivittäin (kuten taidettiin sanoa), tokko viikoittainkaan, täällä selkeitä haistatteluviestejä nähnyt.
        Eli voiko olla mahdollista, että joku kokee "haistatteluksi" viestin, joka ei ole sellaiseksi tarkoitettu? Tai loukkaantuu huumoriksi tarkoitetusta haistattelusta?
        Tai pitää haistatteluna eri mieltä olemista (ilman anteeksipyyntöä ja hymiöitä)?
        Täytyy tosin myöntää, että on ketjuja joita en edes avaa, ja vielä enemmän niitä, joita en lue, ehkä niissä on sitä haistattelua? Ja enhän kyllä täällä ihan joka päivä, etenkään vapaa-ajallani käykään.

Voihan se niinkin tietysti olla, että jos joku kokee "saaneensa naamalleen", niin hän ei ehkä olekaan aivan tasavertainen, vaan jollain tavalla haavoittuvampi tai sitten herkempi loukkaantumaan ja ottamaan itseensä, jopa raivostumaan.
        Sitähän taas hänelle kirjoittanut ei ole voinut tietää, vaan on kirjoittanut ihan kuin kirjoittaisi kenelle tahansa, kanssaan täysin tasavertaiselle ihmiselle.
        Tuskin kukaan niin julma on, että tahallaan haluaa "haistatella" tai "antaa naamalle" jollain tavalla heikommalleen tai haavoittuvaksi huomaamalleen.

"Tarinani" todellakin oli omia ajattelujani. Sinä sitten otit asiaksesi arvioida minun ajatusteni todellisuuden, no se on minulle ok., mutta liian ylimielinen ja vähättelevä olet, kun sanot kommenttini olevan täynnä tyhjää kiukuttelua.
        Minä en kiukuttele, olen tasaisen rauhallinen aikuinen.

• YYA-sopimus

Jospa on kyseessä sääli?
      Hymyillään takanapäin.

• Mitäkö vaille?

Kaikkea muuta paitsi työtä ja liikuntaa.
      Tehokkaimmillaan umpihankeen ja täysillä.

• meeriamanda

Tämä on vapaata keskustelua salliva palsta 60 -70vuotiaille, joka ei todellakaan estä muitakaan täällä kirjoittelemasta...kunhan muistavat että ovat vierailemassa.
      Silloin tällöin poikkeilemassa käynti tuskin avaa kokokirjoa palstasta ja siinä kirjoittelijoista. Syyllistäminen on myös yksi tapa pahanolon lietsomiseen.

Ihmiset ovat erilaisia täälläkin, joku kertoo avoimin tekemisiään, tuntemisiaan ja olemisiaan, joku toinen on pidättyväisempi ja miettii pitkään mitä, mitenkä asiansa muotoilisi. Kukin taaplatkoon tavallaan.

Pelkkä ilkeily on vain harvojen herkkua, sitäkin täällä esiintyy...sen miksi...tietää vain hän jokaa sitä tekee
      Nykyisin kirjoittelu on mennyt luulotteluksi joka sinänsä ihmetyttää , jos rekkaamattomuus S-24 sallitaan, se sama oikeus on sallittava myös rekatuille. Ihan jokaisen asia kummalla tavalla itseään ilmaisee.
      Pahimmillaan se meni jo ip-tunnusten tietämisiin, loppui kun viisaimmat koneenkäyttäjät , nauroivat näille "tee se itse nörteille" , joten se loppui!

Poikkeile toki useammin, kyllä täällä usein saa nauraa ihan masu kipeenä :D

• Nyt taisi kultaameebani kaikki kauneus paljastua kevätauringon herättämän planktoneliöstön mukana.
      Poltinlonkerot valuivat hellän viestin alaosaan asti. :)
      H.

• meeriamanda

Höh...:)) Minäkö yllätin Sinut? * nauraa hervottomasti *

• ----

Ei ollut omaa pottaa, putosi liian usein potan pohjalle.

Hiihtokisoihin piti osallistua pelkillä 50-numeron monoilla ja sauvoilla.
      Kyllä siinä itsetunto kärsi, ja ketutti.

• 1943

Niin ja tervetuloa tänne, koska tunnut olevan melko uusi. Palsta piristyy, kun pikkuisenkin uusia näkölkulmia ilmestyy.

• PIRISTYSTÄKÖ?

Uusia näkökulmia : DDDDDD

• 1943

Onhan ihan hyvin herättänyt keskustelua, Sinun avustuksesi voisi jättää vaikka pois, on mitäänsanomaton.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      169
      6452
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4452
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3058
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2957
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1526
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1485
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      33
      1311
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1201
    Aihe