Mulla on kohta rv 15 täynnä. Ja mietin sellasta et ku paino on noussu tosi nopeesti et mistä vois johtua/pitäskö olla huolissaan?? Painoin ennen raskautta 82-83 (neuvolakortis lukee 83 kun heitin sen ku en tarkkaa painoo muistanu, ja BMI 25,1). Ekalla neuvolakäynnillä 86,4 toisella 84,2 (tippu siis pari kiloa), ja nyt on sit 3 viikossa tullu painoa sen verran et tänää kotivaaka näytti 87,1...
Olin tosin ennen raskautta (positiiviseen raskaustestiin saakka) Nutrilett kuurilla, mietin onkohan tällä sit vaikutusta nopeaan painonnousuun? Alussa painoo tuli toi 2-3kg varmaa herkuttelun takia ja kun nälkä oli 247.. sitten tuli flunssa joka kesti yli 2 viikkoa, siinä putos se 2kg... Mutta nyt sit noussut melkein 3kg kolmessa viikossa...
Onko muilla ollut tällaista?
Esikoisraskaudessa paino oli ekalla ja tokalla neuvolakäynnillä sama, 86,8kg lukee neuvolakortissa.. ja vasta rv 17 2 on silloin noussut 700grammalla tosta lähtöpainosta, eli 17 2 paino ollu 87,5... Sen jälkee oliki tullu 4kg kuukauden aikana mutta sille neuvolakäynnille on merkattu myös turvotus /- eli se on ollut siinä painoa nostamassa...
Nyt en ole edes herkutellut niin paljon kun tuolloin ihan alussa. Ruokaa syönyt ihan normaalia kotona tehtyä. Käveltyä tulee päivittäin rattaiden kanssa...
Mikähän avuksi ettei paino sit ihan liikaa nousisi??
Ja voiko tällanen alkuraskauden nopea painononusu viitata raskausdiabetekseen?
Meillä oli varhaisultra jossa laskettu aika päivämäärä aikaistui viikolla, mutta sikiö vastas sit samoja viikkoja mitä varhaisultrakin antoi, myös nt-ultrassa. Menkkojen mukaan la olis siis ollut viikkoa myöhemmin. Mutta varhaisultrassa lääkäri sano et mulla näkyi merkkejä et olisin ovuloinut raskautumiskuukautena 2 kertaan, eli voi varmaan senkin takia sikiö olla isompi mitä kuukautisten mukaan, jos onkin saanut alkunsa aikaisemmin olleesta ovulaatiosta..
nopea painonnousu
2
206
Vastaukset
- kohta äiti'2
Mullakin paino noussut nyt noin 3 kg vajaassa neljässä viikossa:( olen kyllä nyt rv 26. Aikaisemmin painonnousu ollut 350-425g/vko. Ihmettelen tätä painonnousua. Enkä ole mielestäni syönyt sen enempää. Mulla kans toinen raskaus ja pelkään raskausdiabetesta, kun viime raskaudessa oli paastoarvot hieman koholla ja pelkään että vauvasta kasvaa suuri. Maanantaina ois sokerirasitus uudestaan, viimeksi nipin napin paastoarvo sallituissa lukemissa, muissa arvoissa ei vikaa. Päivittäin kyllä sallin itselleni esim. jäätelön ja kaakaomukin, kun tyttö alkaa päiväunille. Muuten syön suht terveellisesti. Noin kerran viikossa pidän karkkipäivän, roskaruokaa silloi tällöin. Minäkin liikun vaunujen kanssa ja iltaisin käyn vielä kävelyllä, en nyt ihan joka ilta, mutta ainakin 4 kertaa viikossa. Voihan se olla turvotustakin, ei se vaaka kerro koko totuutta. Voimia sulle loppuraskauteen!
- aloittaja....
Kiitos...
Juu.. mut ei tuo painonnousu kuulemma merkkaa raskausdiabetesta välttämättä... ainaki yhdelt kyselin jolla on ollu joka raskaudes rasakausdiabetes niin on kuulemma joissai raskauksis vaa painoo tippunuki just alussa, ja sit toisis raskauksis taas tullu alussa painoo hirveel vauhdil lisää. Kaikis tullu silti raskausdiabetes...
Mulla ei sille oo riskitekijöitä muuta ku bmi 25,1... Saa nähdä pyytääkö mua menee sokerirasitukseen. Toivottavasti ei. Esikoista odottaes en joutunu vaikka bmi oli 25,4... ja koko raskaus sujui ongelmitta, ja lapsi oli syntyessää 50cm ja 3410g et ei mitenkää isokokonen. :) vaikka raskauski meni viikon yli lasketun ajan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122