Olen 27-vuotis mies, joka vasta tässä iässä herännyt tajuamaan, että vasen päännyökkääjälihakseni (lat. musculus sternocleidomastoideus) puuttuu tai on surkastunut!! Mitä tehdä? Sen puute tekee päästäni jotenkin toispuoleisen näköisen(pretty obvious, huh?)
Päännyökkääjälihas puuttuu?!
3
593
Vastaukset
- fisdjflsakdjföl
Päännyökkääjälihas ja sternocleidomastoideus ovat eri lihaksia. Jälkimmäinen on suomeksi päänkiertäjälihas. En usko et sulta se puuttuu vaan sen aktiivisuus voi tosiaan ollla alentunut tms. Syitähän siihen löytyy monia, yleensä ihan niistä arkisista asioista, kuten työergonomia, nukkumistyyli jne.. Onko sun pää koko ajan kiertynyt jompaan kumpaan suuntaan? Silloin kyseessä vois olla torticollis esimerkiksi.. noilla tiedoilla muuta vaikea sanoa. Vähemmän aktiivista lihasta kannattaa toki vahvistaa, mutta ennnen kaikkea puuttua syyhyn, ellei se ole ollut synnynnäinen vika.
sulla on varmaan toinen se näkyvämpi lihas yliaktiivinen eli sitä pitäisi hillitä exim botoxilla
- Miäs50
Minäkin, viiskymppinen mies, olen huomannut viimesen vuoden ajan oikeanpuoleisen päänyökkäjälihaksen olevan selvästi aktiivisempi ja näkyvissä. Onkohan kovinkin yleistä tämä toispuoleisuus? Voi olla että mullakin ollu pidempäänkin. Onkohan muuta keinoa kuin botox?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760