PHP sovelluksen dokumentointi

TK11-PHP

Nyt olisi hakusessa työkalu PHP sovelluksen dokumentointiin. Tätä ennen olen pärjännyt ilman mitään sen kummempaa dokumentointia, mutta nyt alkaa mittasuhteet olemaan sitä luokkaa, että ei voi muistaa kaikki luokkia, funktioita ja niiden toimintaa.

Eli haetaan siis jokin työkalu, jolla voidaan dokumentoida PHP-sovelluksen toiminta. Lähinnä jokin Wiki -tyyppinen, mutta Media Wiki ei käy laatuun - aivan liian sekavan oloinen siihen tarkoitukseen.

Koodailen Eclipsellä, joten jos siihen joku tietää toimivan lisäpalikan niin olisipa aika makean makuista.

Kaikki ehdotukset työkalulle otetaan kiitollisina vastaan.

3

312

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdsfsdfsdfsddfs43535
    • TK11-PHP

Kiitokset vinkistä! Doxygen vaikuttaa juuri sopivalta ratkaisulta tilanteeseeni. Toimiikin ihan mukavasti - täytyy vain tarkistaa kommentit, jotta toimii sitten kunnolla. Tuntuu muuten istuvan kivasti Eclipsen kanssa yhteen kommenttien osalta.

Kiitokset vielä kerran vinkistä!

• fdsfsdfsdfsddfs43535

Kas hyvä kun voi olla avuksi.

Itse olen kauan pyöritellyt Doxygenia "käsissä" mutta en ole vielä kokeillut kun projektit ovat mittasuhteiltaan olleet toistaiseksi maltillisia.

mm. Joissakin Linux IDE:ssä on jopa käsittääkseni sisäänrakennettu tuki Doxygen dokumentoinnille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      210
      984
    2. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      834
    3. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      73
      731
    4. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      192
      708
    5. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      64
      623
    6. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      556
    7. Panettaako sua

Yhtään?
      Ikävä
      45
      540
    8. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      37
      513
    9. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      2
      493
    10. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      77
      493
    Aihe