Kartat?

vmalinen

Mitähän varten ei netistä voi hakea vesistöreittejä?....Vai voiko?

14

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh63

      Niin siis jos tarkoitat karttoja Suomesta, ovat ne maksullisia eikä kyseistä palvelua ilmeisesti ole.

    • die shell

      Mikäs muuten on mielestänne (kokemuksia kiitos!) paras reittisuunnittelusofta ja/tai sellaisella toiminnallisuudella varustettu plotteri?

      Siis tilanteeseen, jossa määritellään lähtöpiste ja kohde ja haetaan _virallisia_ reittejä näiden pisteiden välille, t.s. lyhintä vaihtoehtoista väylä-yhteyttä? Oma edellisen sukupolven RM C80 ei siihen oikein taivu :( Pitää määritellä joka mutkapiste erikseen ja ruudun scrollaus on mitä on. Varsinkin vieraileville ruorimiehille olisi kätevää olla aina reitti plotattuna muun navigaatiovarustuksen tueksi.

      Suunnitelmissa uusia systeemi jossain vaiheessa... PC/Mac-softakin tietty kelpaisi.

    • Reititys

      Piilomainos?
      Kukaan ei vaan nyt putkauta ulos mitä haetaan :)
      Kuka ehtii ensimmäisenä? Alkaako S-kirjaimella :))

      • die shell

        Minulla ei ole mitään tarvetta mainostaa tai mainostuttaa yhtään mitään tai ketään.

        Toisaalta myös tuotteiden tai liikkeiden negatiivinen arvostelu ilman perusteita on aivan yhtä ärsyttävää kuin vihjaamasi piilomainonta. Pidetään sekin mielessä. Alla viitattu toiminta (sisäänheittojutut jne) lienevät toisaalta vähemmän toivottavaa markkinointia kaupan taholta.

        Asiallista keskustelua minä haen.


    • kukkelikuuu

      Venemessuilla S-alkuisen firman sisäänheittäjä neitoset kailottivat suureen ääneen että merikortit on vapautettu yleiseen käyttöön, että niitä voi vapaasti käyttää netissä, kun kirjautuu S-firmaan sisään, joopajoo. Kyllä niitä saa katsella netissä, jos on nettiyhteydessä, mutta et voi niitä kopioida koneeseesi maksutta netistä. Vai vielä vapautettu yleiseen käyttöön. Ei kai niistä monikaan ole valmis maksamaan useita kymppejä, kun halvempiakin vaihtoehtoja on. S-nimisen firman nimi päättyy eehen vai päättyykö?

      • jonequ

        Täää asia pitäsi viedä ihan suoraan Liikennevirastoon, siellähän ne niitä panttaa


    • Reitittää

      No joo, mutta toki reitityksen teko sujuu mukavemmin kuin plotterilla ja reitin voi siirtää sitten suoraan plotteriin. Ei tietty onnaa ihan kaikkien plottereiden kanssa mutta kuitenkin.

      • heh63

        Plottereita en tunne, mutta SeaClear osaa hyvin reitittää.


      • kukkelikuuu
        heh63 kirjoitti:

        Plottereita en tunne, mutta SeaClear osaa hyvin reitittää.

        Komppaan edellistä, Sea Clearista parempaa ei oo, ei tuu


    • clearly.._(\_

      Selostas vähän pöljälle

      Asensin seaclearin. Onko valmiina Perämeren karttoja. Manuaalissa oli jotain juttua kaikenmaailman kalibroinneista ja skannauksista, ettei edes jaksanut lukea.

      Äkkiseltään näytti niin monimutkaiselta, että kannattaa satanen maksaa valmiista systemistä, kartoista, softasta ja ajureista.

      Onneksi lienen väärässä, jos asiantuntijat valaisis käyttöönottoa.

      • kukkelikuuu

        Vihreä F-sarja löytyy, jos siitä on apua. Luulisin Oulussa olevan valmiiksi WCI-kartoiksi(Sea Clearin tiedostomuoto) muutettuja levyjä liikkeellä, kysele kanssaveneilijöiltä. Etelässä on levyjä, jossa on sinisiä karttoja, SC:n asennus ja ohjeet.


      • Laita eMule tai muuhun P2P ohjelmaan hakusanaksi SeaClear karttasarja.


      • Helppo nakki
        veikkopit kirjoitti:

        Laita eMule tai muuhun P2P ohjelmaan hakusanaksi SeaClear karttasarja.

        Katso netistä Kansalaisen karttapaikka, niin löytyy myös järvikartat reitit/syvyydet
        ja voi vaikka tulostaa paperille!


    • -,make.,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      304
      2834
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      48
      1366
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      82
      1245
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1093
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      298
      1086
    6. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      83
      945
    7. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      76
      922
    8. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      76
      921
    9. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      845
    10. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      24
      837
    Aihe