Jotkut ihmiset ovat päässeet eroon homoseksuaalisuudestaan kirkon ”työkaluilla” rukouksella, parannuksenteolla ja ovat onnellisia saavuttamastaan lopputuloksesta.
Miksi tästä asiasta ei saa kertoa muille? Onko kirkon edun mukaista, että ihmiset eivät tavoittele normaalia perhe-elämää? Haluaako kirkko alistaa ihmiset hyväksymällä jokaisen sellaisena kuin on? Eikö kirkko todella pyrikään parantamaan jäsentensä elämänlaatua, vaan tärkeintä onkin jäsenmäärä ja verotulot?
Avoin kysymys kirkolle
3
<50
Vastaukset
Kirkko on illuminaatin soluttama. Katso Pekka Lahtisen kirja:VERKKO KIRISTYY.
Hyvä kysymys aloittajalta!
Minäkin olen myös ihmetellyt, mitä pahaa siinä muka on jos joku eheytyy homoseksuaalisuudesta heteroksi. Siitähän pitäisi olla kiitollinen.
Kirkon mielestä se on kuitenkin homovastaisuutta, jos joku eheytyy homoudesta.- mietis tätä
Jos haluat aiheesta enemmän vastauksia, piipahda kirkko kuulolla -palstalla. Siellä on aiheesta väännetty jo muutama päivä, ja siellä on kirkon edustajatkin vastailleet.
Mutta oma näkemykseni. Kyllä, jos joku on kokenut elämässään muutoksen, hän saa siitä ihan sananvapauden periaatteiden mukaisesti kertoa. Nyt ei ole kuitenkaan kyse pelkästään yhden nuoren kertomuksesta, vaan aivan tietoisesti järjestetystä mediakampanjasta, jonka viesti on, että homoseksuaalisuus on jotain, mistä pitää päästä eroon ja mistä pitää eheytyä, voidakseen olla oikealla lailla uskova. Ja kun on kyse kampanjasta, jonka takana on erilaisia järjestöjä, niiden pitää pystyä ottamaan myös vastaan kritiikkiä, jos näyttää siltä, että heidän kampanjansa on mennyt pieleen. Kuten aikas monien mielestä näyttää olevan asia.
Kirkon kannalta en uskalla vastailla, koska en sen työntekijä ole, mutta yleisesti sanoisin vielä, että lähtökohtaiset kysymyksesi ovat sinun näkemyksiäsi, eivät mitään objektiivista totuutta. Normaalia perhe-elämää on monenlaista, ei pelkkää heteroydinperhemallia. Homous ei ole jotain, josta tarvitsisi yrittää parantua, ellei todellakin yksilö itse niin koe. Homoutta on ollut aina, ja se on aina kohdannut vastustusta. Siksi monet homot ovat joutuneet elämään koko elämänsä "kaapissa" ja jopa ajautuneet asian vuoksi pahoihin kriiseihin. Minusta kirkko nimenomaan pyrkii parantamaan jäsentensä elämänlaatua niillä linjanvedoilla, joita se arkkipiispan suulla on tehnyt. Homoillakin nimittäin on oikeus olla kirkon jäseniä omina itseinään, homoina, ja heilläkin on oikeus hyvään elämänlaatuun ilman, että heidän tarvitsisi tuntea olevansa huonompia ihmisiä tai huonompia uskovia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683031
- 922835
- 492067
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201535- 151329
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51308Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131291Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131243Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241212- 181210