Homoseksuaalisuus näyttää olevan monelle uskovaiselle kovin vaikea asia hyväksyttäväksi. Minun on vaikea ymmärtää miksi.
Jotta voisin ymmärtää, niin pyydän tähän ketjuun realistisia visioita siitä mitä tapahtuisi jos homot saisivat nauttia Suomessa täysin samanlaista hyväksyntää kuin heterotkin; solmia avioliiton, adoptoida, elää avoimesti parisuhteessa tai sinkkuna.
En nyt kysy mitä Raamatussa sanotaan vaan kysyn mitä tapahtuisi, mikä menisi pieleen, mikä katastrofi uhkaisi?
Mitä homojen homona eläminen vaikuttaa juuri sinun elämääsi?
Homouden vaarat?
74
321
Vastaukset
- Uskossa ollen
"Mitä homojen homona eläminen vaikuttaa juuri sinun elämääsi? "
Ei ole vaikuttanut mitenkään muuta kuin että joskus on ns. homot lähennelleet mutta ei siitäkään ole ollut mitään ongelmaa - ovat kyllä loitontuneet kun olen sanonut että en ole kiinnostunut.
Evankeliumia saarnaamme tasapuolisesti niin homoille kuin heteroille - kristityt emme erottele ihmisiä, mutta homojärjestöt erottelee ja tuomitsee fundamentalistit tosi törkeillä sanakäänteillä ja loukkaavasti. Kristityt fundamentalistit ovat vähemmistö joita kohtaan mediassa lietsotaan kovalla voimalla vihaa tänäkin päivänä.
Mitä tapahtuisi jos homot saisi vallan ? Ainoat vertauskohdat löytyy Raamatusta lähinnä mm. Sodoman ja Gomorran ihmisten arvomaailman kautta ja sitten historiasta joista varsinkin Kreikan valtakunta oli homouden kyllästämä. Myös Rooman valtakunta oli homouden suhteen tosi suvaitsevainen - molemmat ovat kadonneet. Se historiasta ainakin tulee esiin ettei mikään yhteiskunta ole mennyt tasa-arvokehityksessä ja suvaitsevaisuudessa homoutta pitemmälle. Vaikka esim. Hollannissa ja Belgiassa jo vaaditaan menemistä pedofilan puolelle eli avioikään esitetään laskettavaksi 13 vuoteen, niin silti ei löydy yhteiskuntaa jossa lakisääteisesti olisi menty homoutta pitemmälle erilaisten ryhmittymien vaatimusten suhteen.- just joo
Hollannin tapaus on kuollut ja kuopattu. Pedofiilien aktivismi tässä asiassa sallittiin aikansa osittain siksi, että se antoi poliisille elämänsä tilaisuuden kartoittaa pedofiiliverkostoja. Operaatio oli hyvin tuloksellinen.
- Rami Bar-Amin
Et voi tosissasi ottaa Rooman valtakunnan tuhoa tai antiikin Kreikkaa esimerkikeiksi homouden vaikutuksesta? Roomassa syyt olivat ihan pikkuisen moninaisemmat, ja antiikin Kreikka kohtasi lopulta Roomalaisen valtakunnan alaisuuden. Ja sivilisaatioiden tuhoutumisen kannalta asialla lienee muutenkin merkityksetön asema, kun ajattelee niitä lukuisia muita sivilisaatioita ja kulttuureja, jotka ovat tuhoutuneet, muuttuneet toisiksi, valloitettu ja siten muutettu jne.
Eikä Raamatun tarina Sodomasta ja Gomorrasta viittaa yksiselitteisesti homoseksuaalisuuteen, vaan muistan sieltä pahoina juttuina mainitun ainoastaan yltäkylläisen ja huolettoman elämän, väkisinmakaamista ja vääränlaisten uhrijuhlien viettoa. Oletan että korjaat ja täydennät muistini sopukoita tästä tarinasta, joka ilmentää Jahven kaikkikyvyttömyyden, sillä hän joutui lähettämään paikalle enkeleitä ottaakseen selvää onko asiat tosiaan niin huonosti kuin hän oli kuullut :D - Thronos
Mitä tarkoitat sillä että homot saisivat "vallan"? Vallan pois heteroilta, niinkö? Vai vallan elää rakastamansa ihmisen kanssa tulematta loukatuksi tai syrjityksi? Minä tarkoitin kysymyksessäni sitä että homot saisivat samanlaiset oikeudet kuin nyt on heteroilla, ei sen kummempaa.
- vaarallinen homous
Rami Bar-Amin kirjoitti:
Et voi tosissasi ottaa Rooman valtakunnan tuhoa tai antiikin Kreikkaa esimerkikeiksi homouden vaikutuksesta? Roomassa syyt olivat ihan pikkuisen moninaisemmat, ja antiikin Kreikka kohtasi lopulta Roomalaisen valtakunnan alaisuuden. Ja sivilisaatioiden tuhoutumisen kannalta asialla lienee muutenkin merkityksetön asema, kun ajattelee niitä lukuisia muita sivilisaatioita ja kulttuureja, jotka ovat tuhoutuneet, muuttuneet toisiksi, valloitettu ja siten muutettu jne.
Eikä Raamatun tarina Sodomasta ja Gomorrasta viittaa yksiselitteisesti homoseksuaalisuuteen, vaan muistan sieltä pahoina juttuina mainitun ainoastaan yltäkylläisen ja huolettoman elämän, väkisinmakaamista ja vääränlaisten uhrijuhlien viettoa. Oletan että korjaat ja täydennät muistini sopukoita tästä tarinasta, joka ilmentää Jahven kaikkikyvyttömyyden, sillä hän joutui lähettämään paikalle enkeleitä ottaakseen selvää onko asiat tosiaan niin huonosti kuin hän oli kuullut :Dhomous tappaa sielun ja tekee Jumalan viholliseksi.
Room.1
"27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;"
http://www.youtube.com/watch?v=s5L3HyhOc7c&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=yDTP-ylG8vg&feature=related - kirkon jäsen minäkin
"Evankeliumia saarnaamme tasapuolisesti niin homoille kuin heteroille - kristityt emme erottele ihmisiä, mutta homojärjestöt erottelee ja tuomitsee fundamentalistit tosi törkeillä sanakäänteillä ja loukkaavasti. Kristityt fundamentalistit ovat vähemmistö joita kohtaan mediassa lietsotaan kovalla voimalla vihaa tänäkin päivänä."
Evankeliumia julistavat fundamentalistit saarnaavat tälläkin palstalla oppia jonka mukaan homoseksuaalit tulisi tappaa. He nimittelevät homoseksuaaleja iljetyksiksi, ruskean reijän ritareiksi, syyttelevät heitä koko yhteiskunnan moraalisesta rappiosta ja vertaavat homoja pedofiileihin ja eläimiinsekaantujiin. Liberaaleja kristittyjä he sanovat ateisteiksi ja saatanan palvojiksi.
Ja sitten itkevät että juuri heitä vainotaan ja heitä vastaan lietsotaan vihaa.
Oletteko te sokeita omalle vihanlietsonnallenne? Voitko väittää että oma pesä olisi muka puhdas vihanlietsonnasta? - body
Surkastuttaako raamattu ihan tavallisen ajattelun, kun nuo raamattuautomaatit eivät osaa muuta olla kuin raamattuautomaatteja.
Ilmeisesti omat aivot ovat niin surkastuneet ja menneisyyden pölyssä, ettei muuta löydy kuin vanhaa kamaa.
Kyllä heidän olisi jo syytä pyrkiä tälle vuosituhannelle, eikä elää vain menneisyydessä.
- just joo
Homous ei voi saada "valtaa", homoja on tietty osa väestöstä, se ei lisäänny eikä vähenny. Näin on aina ollut.
Homoutta ei voi myöskään myydä tai ostaa, joko on homo tai sitten ei.
Rooma ei kadonnut homojen tähden, lue historiaa. Raamattu ei kerro Rooman perikadon syistä mitään.- uudestisyntynyt---
Se aiheuttaa yhteiskunnan rappion, ja moraalin luhistumisen. Jumala puuttuu siihen jossain vaiheessa, ja antaa maalle vaikeat ajat. Niistä joutuu uskovaisetkin kärsimään muitten mukana. Juuri noin kuin uskossa ollen kirjoitti.
- vain_ihminen
uudestisyntynyt--- kirjoitti:
Se aiheuttaa yhteiskunnan rappion, ja moraalin luhistumisen. Jumala puuttuu siihen jossain vaiheessa, ja antaa maalle vaikeat ajat. Niistä joutuu uskovaisetkin kärsimään muitten mukana. Juuri noin kuin uskossa ollen kirjoitti.
Enpä olisi uskonut, että rakkaat ystäväni - rauhaa rakastavat, toisia ihmisiä kunnioittavat, "siivosti elävät", vastuunsa kantavat, ihmiset ihmisten joukossa - ovat noinkin suureksi vaaraksi yhteiskunnalle.
Tai pikemminkin se, että heillä olisi oikeus elää rakastavassa parisuhteessa jossa lakiasiatkin on turvattu tai että he voisivat tässä vakaassa suhteessan myös toimia vanhempina lapselle jolla ei vanhempia ole, jotenkin vaarantaisi ja rappeuttaisi tämän, ah, niin auvoisan ja hienon yhteiskuntamme.
hui kauhia.
En kertakaikkiaan pysty nyt löytämään sitä "juonta" näistä uskonveljien ja sisarten ajatuksista... ettäkö homoseksuaalinen identiteetti (tai heidän hyväksyminen samanarvoisiksi ihmisiksi myös lain edessä) aiheuttaisi koko yhteiskunnan tuhon. - Gagarin
No miksi et sitten anna jumalasi rauhassa puuttua asian, vaan puutut siihen itse? Etkö luota jumalaasi, vai pelkäätkö Rakastavan Isän Ja Rakkauden hukuttavan ihmiset tulvaan?
Vai pelastatko tässä vain omaa nahkaasi, koska kirjoituksesi mukaan joudut kärsimään myös itse? - uudestisyntynyt---
Gagarin kirjoitti:
No miksi et sitten anna jumalasi rauhassa puuttua asian, vaan puutut siihen itse? Etkö luota jumalaasi, vai pelkäätkö Rakastavan Isän Ja Rakkauden hukuttavan ihmiset tulvaan?
Vai pelastatko tässä vain omaa nahkaasi, koska kirjoituksesi mukaan joudut kärsimään myös itse?Meidän tehtävämme on varoittaa synnin seurauksista.
- Gagarin
Meidän tehtävämme on varoittaa synnin seurauksista.
Ja joidenkin tehtävä on puhua järkeä ja varoittaa suhteellisuudentajun puutteen seurauksista.
- Thronos
Miten käytännössä homoseksuaalisten oikeudet täysvaltaiseen elämään aiheuttavat yhteiskunnan rappion ja moraalin luhistumisen? Kerro minulle miten se tapahtuu.
- Eiuskis
No johan nyt, uudestisyntynyt---, johan on aikoihin eletty jos homot aiheuttaa tuon moraalin rappion. Entä sitten ne heterot, jotka harrastavat irtosuhteita, aviorikoksia, toisten hyväksikäyttöä, pedofiliaa... Homoissa niin kuin heteroissakin on kaikenlaisia, niitä joille seksi on vain omien halujen tyydyttämistä, kuin niitä jotka kykenevät rakastamaan ja tuntemaan syvästi. Tämä keskustelu alkaa nyt mennä yli aidan - tai puhutaan aidanseipäistä kun tarkoitetaan laidunta.
- juutas.
Gagarin kirjoitti:
Vai pelastatko tässä vain omaa nahkaasi, koska kirjoituksesi mukaan joudut kärsimään myös itse?Sitä minäkin olen ihmetellyt, miksi ihmisten itsensä pitää innokkaasti puolustaan jumaliensa kunniaa, tuomita eriuskoisia ja uskomattomia jumalanpilkasta ja määritellä jumalansa tuomitsemia ja kieltämiä asioita sekä toimeenpanna jumalansa määrittämiä tuomioita.
Eivätkö he usko ja luota siihen että heidän kaikkivoipa jumalansa pystyy itse puolustamaan itseään ja toteuttamaan omat tuomionsa ja rankaisunsa? - Gagarin
juutas. kirjoitti:
Sitä minäkin olen ihmetellyt, miksi ihmisten itsensä pitää innokkaasti puolustaan jumaliensa kunniaa, tuomita eriuskoisia ja uskomattomia jumalanpilkasta ja määritellä jumalansa tuomitsemia ja kieltämiä asioita sekä toimeenpanna jumalansa määrittämiä tuomioita.
Eivätkö he usko ja luota siihen että heidän kaikkivoipa jumalansa pystyy itse puolustamaan itseään ja toteuttamaan omat tuomionsa ja rankaisunsa?Juuri näin. Uskovaisten oman retoriikkansa mukaan he jättävät KAIKEN herran huomaan, rukoilevat "tapahtukoon kuitenkin Sinun tahtosi", varoittavat jumalansa kostosta ja siitä kuinka Herra tietää ja tuomitsee, mutta tekevätkin tämän kaiken ihan itse. Siinä ei ole logiikkaa yhtään.
Sama kuin Toni Halmeen äänestäjät pieksisivät Halmeen pilkkaajan vain siksi, että Halme on NIIIIIN kova jätkä, että siitä ei pilkata. Minä kun olen aina kuvitellut, että NIIIIIIIN kova jätkä menee ihan itse vetämään suunsoittajia lättyyn. - juutas.
Gagarin kirjoitti:
Juuri näin. Uskovaisten oman retoriikkansa mukaan he jättävät KAIKEN herran huomaan, rukoilevat "tapahtukoon kuitenkin Sinun tahtosi", varoittavat jumalansa kostosta ja siitä kuinka Herra tietää ja tuomitsee, mutta tekevätkin tämän kaiken ihan itse. Siinä ei ole logiikkaa yhtään.
Sama kuin Toni Halmeen äänestäjät pieksisivät Halmeen pilkkaajan vain siksi, että Halme on NIIIIIN kova jätkä, että siitä ei pilkata. Minä kun olen aina kuvitellut, että NIIIIIIIN kova jätkä menee ihan itse vetämään suunsoittajia lättyyn."Sama kuin Toni Halmeen äänestäjät pieksisivät Halmeen pilkkaajan vain siksi, että Halme on NIIIIIN kova jätkä, että siitä ei pilkata. "
- Tällaistahan sitten kyllä sattuukin. Useinkin. Oli sitten kyse jalkapalloseurasta tai mielikuvituskaverista.
- kirkosta eronnut
Väärin tekee, eikä arkkipiispa pelkää Jumalaa, kirkosta puuttuu isäinen harhaoppisiin puuttuminen, homo-piispat vetää Jumalan vihaa kansamme päälle. Kansakuntamme tuhoaminen ei ole pieni asia, eikä ihmisten vieminen valheilla helvettiin.
http://tv7.fi/vod/player.html?id=10551&translation=FI
Setan pakkohomous on Suomen perustuslain vastaista!
http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=13589
2. Piet. 2:6
"Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät."
http://tv7.fi/vod/player.html?id=6409&translation=FI - nicander
Lyhyesti ja ytimekkäästi.
Yhteiskunnallisesti ajateltuna laaja homoseksuaalisuuden esilletulo on merkki tietystä yhteiskunnallisesta rappiotilasta. Jos haluatte suoran ja rehellisen vastauksen. Niinhän te haluatte. Eikö vain. Yhteiskunta ei siinä vaiheessa enää kauan kestä, vaan tavalla tai toisella romuttuu tai romutetaan.
Kauniimmin en tätä osaa sanoa.- herttainenhertta
Kerrotko vielä mikä siinä, että yhtä ihmisryhmää lakataan demonisoimasta, halveksimasta ja syrjimästä, johtaa yhteiskunnalliseen rappioon? Miten yhteiskunta romuttuu tai romutetaan?
Tuollaisenaan kirjoituksesi kuulostaa tyhjältä uhkaukselta, joka on kuultu joka vaiheessa kun yhteiskuntaa on pyritty muuttamaan tasa-arvoisempaan suuntaan. Orjuuden lakkauttaminen, naisten äänioikeus, oikeus avioeroon, homouden poistaminen rikoslaista, kuolemanrangaistuksesta luopuminen, naisten oikeus olla vaihtamatta sukunimeään mennessään naimisiin, rotuerottelun lopettaminen, oikeus olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan, jne. ovat kaikki olleet joidenkin - yleensä kristillisten - tahojen mielestä varma reitti yhteiskunnalliseen rappioon.
Ne olivat kuitenkin reitti tasa-arvoisempaan ja vapaampaan yhteiskuntaan, jossa yksilön vapaus ja oikeus pyrkiä onneen on taattu paremmin kuin koskaan aikaisemmin historiassa. Tie ei ole ollut helppo, koska kaltaisesi hurskaat ovat haranneet kaikin voimin vastaan joka ikisessä asiassa. Sinä kun pidät ennustuksista, niin minä tarjoan yhden: Kolmenkymmenen vuoden kuluttua, kun homot ovat jo vuosia saaneet mennä naimisiin ja adoptoida lapsia, se ei ole johtanut rappioon eikä yhteiskunnan romuttumiseen, vaan homojen oikeuksia vastustaneet tahot ovat tässäkin asiassa saaneet huomata olleensa väärällä puolen historiaa. - Gagarin
Jos homoseksuaalisuutta esiintyy väestössä n. 4%:lla ja on AINA esiintynyt, miten tämä 4% vähemmistö uhkaa 96% osuuden enemmistöä?
Väitätkö, että kun asiasta vaietaan, se katoaa?
Keskiajalla ei ilmeisesti ollut rappiota, koska oletetut rappion aiheuttajat poltettiin elävältä roviolla. GOOD OLD TIMES! - +++++
herttainenhertta kirjoitti:
Kerrotko vielä mikä siinä, että yhtä ihmisryhmää lakataan demonisoimasta, halveksimasta ja syrjimästä, johtaa yhteiskunnalliseen rappioon? Miten yhteiskunta romuttuu tai romutetaan?
Tuollaisenaan kirjoituksesi kuulostaa tyhjältä uhkaukselta, joka on kuultu joka vaiheessa kun yhteiskuntaa on pyritty muuttamaan tasa-arvoisempaan suuntaan. Orjuuden lakkauttaminen, naisten äänioikeus, oikeus avioeroon, homouden poistaminen rikoslaista, kuolemanrangaistuksesta luopuminen, naisten oikeus olla vaihtamatta sukunimeään mennessään naimisiin, rotuerottelun lopettaminen, oikeus olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan, jne. ovat kaikki olleet joidenkin - yleensä kristillisten - tahojen mielestä varma reitti yhteiskunnalliseen rappioon.
Ne olivat kuitenkin reitti tasa-arvoisempaan ja vapaampaan yhteiskuntaan, jossa yksilön vapaus ja oikeus pyrkiä onneen on taattu paremmin kuin koskaan aikaisemmin historiassa. Tie ei ole ollut helppo, koska kaltaisesi hurskaat ovat haranneet kaikin voimin vastaan joka ikisessä asiassa. Sinä kun pidät ennustuksista, niin minä tarjoan yhden: Kolmenkymmenen vuoden kuluttua, kun homot ovat jo vuosia saaneet mennä naimisiin ja adoptoida lapsia, se ei ole johtanut rappioon eikä yhteiskunnan romuttumiseen, vaan homojen oikeuksia vastustaneet tahot ovat tässäkin asiassa saaneet huomata olleensa väärällä puolen historiaa.Kun kansakunta kääntää Jumalalle selkänsä, silloin käy huonosti.
- Thronos
Minäkin haluaisin tietää tarkemmin. Miten se yhteiskunnan romuttuminen tapahtuu käytännössä? Voitko selventää?
- kumpi paree?
Kumpi on yhteiskunnalle vaarallisempaa, se, että 5-6% väestöstä olisi avoimesti homoseksuaaleja vai se, että saman kokoinen osa väestöstä olisi kristillisiä äärifundamentalisteja?
(Kirkon tutkimuskeskuksen tekemän kyselytutkimuksen mukaan 1% ilmoitti olevansa fundamentalisteja) - yhteenveto
Thronos kirjoitti:
Minäkin haluaisin tietää tarkemmin. Miten se yhteiskunnan romuttuminen tapahtuu käytännössä? Voitko selventää?
Tuossa on yksi hyvä yhteenveto YLEn homoillan argumentoinnista. 18/34 kommentti. Näitä samojahan täälläkin toistellaan...
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1255675/mita_se_rasanen_tarkkaan_ottaen_sanoi_ - juutas.
"Yhteiskunnallisesti ajateltuna laaja homoseksuaalisuuden esilletulo on merkki tietystä yhteiskunnallisesta rappiotilasta."
- Minkähänlaista laajaa esilletuloa sinä oikein kuvittelet tapahtuvan? Homoseksuaaleja on ehkä 4-6 % väestöstä. On aina ollut ja tulee aina olemaan. Määrä ei siitä lisäänny eikä vähene, eivätkä heteroseksuaalit jotenkin ihmeellisesti ala muuttumaan homoseksuaaleiksi. Pelkäätkö, että homoseksuaalisuus alkaa tarttua ja levitä epidemian lailla, ja sinäkin jonain aamuna heräät homona, vai mistä on oikein kysymys?
Romahtaako yhteiskunta jotenkin ihmeesti, jos tuohon muutamaan prosenttiin aletaan suhtautumaan yleisesti suvaitsevammin, niin että heidän ei tarvitse salailla ja tuntea ahdistusta seksuaalisesta suuntautuneisuudestaan. Homoseksuaaleja on ollut sama osuus yhteiskunnista aina, eivätkä ne sen takia ole romahtaneet tai tulleet romutetuiksi ennenkään. Suvaitsevaisuuden takiako romahdus tulisi? Pikemminkin ovat romahtaneet sellaiset yhteiskunnat, joissa on yritetty ylläpitää yhden ajattelumallin järjestelmää ja joissa poikkeavuus, toisinajattelu ja homoseksuaalisuuskin on ollut kriminailisoitua.
- herttainenhertta
Kysyin suunnilleen samaa jokin aika sitten tällä palstalla. Minun nähdäkseni ongelma on siinä, että kristillinen etiikka ei pohjaudu seurausetiikkaan vaan ylhäältä annettuihin määräyksiin, joille ei ole tarpeen antaa perusteluja. Teot, joilla on haitallisia seurauksia yksilöille ja yhteisöille voivat olla erittäin moraalisia kristillisen etiikan mukaan.
Äärimmäinen esimerkki kristillisestä huonojen seurausten etiikasta on ehdoton aborttikielto, vaikka se johtaisi sekä naisen kuolemaan. Toinen esimerkki on seksivalistuksen kieltäminen ja pelkän pidättyvyyden saarnaaminen, vaikka sen on todettu johtavan teiniraskauksien, aborttien ja sukupuolitautien kohonneeseen määrään siellä missä sitä on sovellettu. Samoin on toiminut kondomien ja oikean tiedon vastaiset kristilliset kampanjat Afrikassa.
En tarkoita viedä keskustelua eri raiteille kuin mikä aloituksesi aihe on. Tässä linkki aikanaan aloittamaani keskuteluun, jossa pitkästä ketjusta huolimatta en mielestäni saanut asiaan suoraa vastausta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9654873Paetkaa. Jonnekin missä homoja ei suvaita. Pimeästä Afrikasta esimerkiksi löytyy monia tällaisia maita. Niissä kaivataan myös kipeästi evankeliumin levittäjiä.
Olkaa kuitenkin armollisia ja antakaa homojen vuorostaan paeta maasta, kenellekään ei soisi sitä pahuutta jota siellä kristinuskonkin nimissä homoihin kohdistetaan.
- Täh? taas
Mistä näitä typeriä aloituksia oikein sataa?
Kaikenmaailman tronokset ne paasaa omia ajatelmiaan homoudesta tälläkin palstalla. Mikä siinä on niin vaikeaa teille hyväksyä?- Thronos
Tämä mielestäsi typerä aloitus johtui siitä että minä en ymmärrä miksi jonkun toisen ihmisen homoseksuaalisuus haittaisi mitenkään kenenkään elämää. Haluan ymmärtää miksi monet kuitenkin kokevat sen haittaavan, siksi kysyin.
- Jumala on viisain
Jumalakaan ei sitä hyväksy.Homoseksuaalisuuden harjoittaminen on Jumalalle kauhistus.
En tunne ketään homoa. Eipä mitenkään. - herttainenhertta
Nostan tämän, koskan haluaisin oikeasti, että palstan homovastaiset kristityt vastaisivat aloituksen kysymykseen.
- herttainenhertta
Tässä asiaa pohtii itse Jeesus hyvän ystävänsä Muhammedin kanssa (Muhammed on se, jolla on burka):
http://www.jesusandmo.net/2010/05/04/issue/ - Erkkitapani
On muotia olla homomyönteinen ja samalla kirkonvastainen.
Lisäksi nykyisessä yleisessä keskustelussa sallitaan vain yhdenlainen mielipide. Jos joku uskaltaa esittää poikkeavan mielipiteensä yleisesti hyväksytystä homomyönteisestä ja kirkonvastaisesta mielipiteestä, hänet leimataan ahdasmieliseksi fundamentalistiksi ja sen jälkeen uhataan kirkosta eroamisella.
Jos vain yksi mielipide sallitaan ja todetaan oikeaksi, silloin asenteet ovat pelottavan lähellä totalitarismia.
Raamatun mukaan homouden toteuttaminen on yksiselitteisesti syntiä.
Jos homous onkin nykytutkimuksen mukaan synnynnäinen ominaisuus, se ei vielä tarkoita sitä, että Jumala olisi jotkut ihmiset luonut homoiksi.
Olemme syntymästämme asti syntisiä ja siksi luonnottomuudet, jollainen homouskin on, on synnynnäinen vamma ja vääristymä eikä suinkaan mikään Jumalan luoma seksuaalisuuden muoto.
Eli siitä, miten asiat ovat, ei voida vielä päätellä sitä, miten niiden pitäisi olla.- Thronos
Ja seuraavaksi varmaankin ystävällisesti kerrot miten homojen tasa-arvoiset oikeudet vahingoittaisivat yhteiskuntaa käytännössä.
- Erkkitapani
Thronos kirjoitti:
Ja seuraavaksi varmaankin ystävällisesti kerrot miten homojen tasa-arvoiset oikeudet vahingoittaisivat yhteiskuntaa käytännössä.
Homoilla on jo nyt täydet yhteiskunnalliset oikeudet.
Miten ne sinun mielestäsi voivat vahingoittaa yhteiskuntaa? - JesusTeidänKans
Jaha, Eikös jumalasi olekkaan mielestäsi kaiken luoja?
Natsien juutalaisvainojenkin suhteen täytyy siis hyväksy tasavertaisena "mielipiteenä" se, että juutalaiset ovat "syntymäloisia" ja joutavat uuniin mustalaisten seuraksi?
Sulla on kuule "luonnoton tyhjiö" päänupissasi!
- Uskossa ollen
"Ja seuraavaksi varmaankin ystävällisesti kerrot miten homojen tasa-arvoiset oikeudet vahingoittaisivat yhteiskuntaa käytännössä."
Tästä saat hyvää mutta tosi dramaattista tietoa Raamatusta ja myös historiasta siitä miten on käynyt niiden monien yhteiskuntien joissa homous on päässyt valtaan. Missähän ne nykyään ovat ? Taidatkos kertoa :))- readmorethanonebook
Thronoksen kysymys oli : miten homojen tasa-arvoiset oikeudet vahingoittaisivat yhteiskuntaa käytännössä?
Eikä siis miten kävisi jos homot "pääsisivät valtaan". Perverssi käsitys tasa-arvosta sinulla. - Jumala ei salli
itseään pilkattavan, vaan sitä, mitä ihminen kylvää, sitä hän
niittää.
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja tämä kuva turmeltui
ihmisessä, kun syntiinlankeemus tapahtui ja me kärsimme
samasta turmeltuneisuudesta. Jumalan tahto on eheyttää
ja muuttaa ihminen siihen alkuperäiseen tilaan ja se alkaa
siitä hetkestä, kun ihminen tekee parannuksen synneistään
ja alkaa elää Jumalan tahdon mukaisesti.
Ihminen joka toimii vastoin Jumalan rakkauden lakia, rikkoo
itseään ja toisia ihmisiä kohtaan ja tulee olemaan vastuussa
siitä viimeisellä tuomiolla, ellei tässä ajassa tee parannusta.
Synti sitoo ihmisen ja vie ainavain syvempään rappiotilaan.
Saatanan tarkoitus on tuhota ihminen ja kyse ei ole mistään
pikkuasiasta tai mielikuvituksesta, vaan todellisesta elämästä
jossa me kaikki elämme.
Jumala on sanassaan esille tuonut, mitä synnistä seuraa ja
jos me emme siitä välitä, vaan toimimme oman tahtomme
ja mielihalujemme mukaan, me rikomme ja tuhoamme jopa
toisen ihmisen sielun ja Jumalan rangaistus seuraa siitä
väistämättä. - Thronos
Varmaan samassa paikassa jossa ovat kaikki jäätelön syömisen aiheuttamaan hukkumiseen kuolleet ihmiset. Tilastokompostissa.
- Uskossa ollen
"Thronoksen kysymys oli : miten homojen tasa-arvoiset oikeudet vahingoittaisivat yhteiskuntaa käytännössä?
Eikä siis miten kävisi jos homot "pääsisivät valtaan". Perverssi käsitys tasa-arvosta sinulla. "
Ja se vastaus löytyy vain kokemuksen kautta ja tämä kokemus tulee historiasta ja Jumalan Sanasta. Kyse on valtataistelusta - lähinnä poliittisella tasolla. Tietenkin tähän kytkeytyy myös se hengellinen sodankäynti joka käydään taivaan avaruuksissa. Eli noin lyhyesti sanottuna niin ihmisten tasolla kyse on poliittisesta valtataistelusta ja hengellisellä tasolla suoranaisesta sodasta. Lopputulos on ainakin historian mukaan jo selvä ja tätä lopputulemaa tukee myös Jumalan Sana. Siksi meidän kristittyjen ei tarvi olla mitenkään huolissaan - kunhan julistamme vain evankeliumia synnistä ja sitä seuraavasta armosta. Tämähän on se tehtävämme ... :)) Ihmettelet sitä, miksi monelle uskovaiselle homoseksuaalisuus on vaikea asia hyväksyttäväksi. Kysyt sitä, mikä katastrofi uhkaisi, jos homot saisivat nauttia Suomessa täysin samanlaista hyväksyntää kuin heterotkin.
Mitä homojen homona eläminen vaikuttaa juuri sinun elämääsi?
Yleistät kaikki uskovaiset homoseksuaalisuuden vastustajiin. Totuus on kuitenkin toinen. Monelle uskovaiselle homoseksuaalisuuden hyväksyminen on luontevaa ja tavallista.
Homoseksuaalien oikeuksien tunnustaminen ei mielestäni johda mihinkään yhteiskunnalliseen katastrofiin.
Homojen eläminen homoina ei vaikuta elämääni mitenkään erityisesti. Kohtaan heitä samoin kuin ennenkin, kunkin siinä roolissa, jossa heihin olen tutustunut (ystävänä, sukulaisena, työkaverina, seurakuntalaisena…)
mono kuoppala
nuorisotyönohjaaja- tyyppitalonmies
Mono,
"Yleistät kaikki uskovaiset homoseksuaalisuuden vastustajiin."
Millä perusteella väität noin? - Thronos
Yritän parhaani mukaan muotoilla viestini huolellisesti etten sortuisi yleistyksiin.
Kirjoitin: "Homoseksuaalisuus näyttää olevan monelle uskovaiselle kovin vaikea asia hyväksyttäväksi. Minun on vaikea ymmärtää miksi."
Huomaa "näyttää olevan" ja "monelle uskovaiselle". Miten paljon varovaisemmin minun olisi pitänyt kysymykseni esittää? - Tuossahan se syy on
kun: ystävissämme, sukulaisissamme, työkavereissamme on
homoja ja siksi emme mielellämme sano heille syntiä synniksi,
mutta mitä Jeesus sanoi ?
Joka rakastaa äitiänsä, taikka isäänsä, taikka tytärtänsä tai
poikaansa..jne..enemmän, kuin Minua, se ei ole Minulle
sovelias. Thronos kirjoitti:
Yritän parhaani mukaan muotoilla viestini huolellisesti etten sortuisi yleistyksiin.
Kirjoitin: "Homoseksuaalisuus näyttää olevan monelle uskovaiselle kovin vaikea asia hyväksyttäväksi. Minun on vaikea ymmärtää miksi."
Huomaa "näyttää olevan" ja "monelle uskovaiselle". Miten paljon varovaisemmin minun olisi pitänyt kysymykseni esittää?Thronos
Olen pahoillani, tulkitsin pohtivan kysymyksesi liian yleisellä tasolla. Sinun ei olisi pitänyt olla varovaisempi. vaan minun tarkempi.
mono kuoppala
nuorisotyönohjaaja
Onko tosiaan niin, että kaikki ryhtyisivät homoiksi jos siihen ryhtyviä ei uhkailtasi tiukalla lainsäädännöllä ja helvetin tulimerellä, josta ei matoja puutu ? Itseäni näin heteromiehenä mikään saisi kääntymään homoksi, se tuntuisi hyvin vastenmieliseltä. En ryhtyisi homoksi vaikka siihen pakotettaisiin. Ovatko suomalaiset tulleet hulluiksi kun jaksavat homoudesta jatkuvasti jauhaa.
- Gagarin
Tätä minäkään en ymmärrä. Heteromiehenä homoseksin ajatteleminen puistattaa ja en edes aseella uhaten pystyisi alkamaan homoksi. Ja minä en ajattele homoseksiä, koskaan.
Mutta, homoseksuaali ei myöskään edes aseella uhaten muutu heteroksi. Ja homot ovat koko väestöön suhteutettuna vähemmistö. Ei liikuta minun elämääni mitenkään. Tässäkin pätee ihan normaalit elämän pelisäännöt: Anna minun olla rauhassa, niin minä annan sinun olla rauhassa.
Alkaa olemaan yleisesti hyväksytty käsitys, että homoseksuaalinen taipumus on kiinni varhaislapsuuden kokemuksista, ympäristö- ja perintötekijöistä. Vallitsevassa markkinataloudessa lienee hölmöimmällekin tulleen selväksi, että tuotetta ei kannata syyttää vaan valmistajaa. Vinkki: Jos et ole tyytyväinen johonkin, soita maahantuojalle, älä suotta rakenna uhrialttaria ja manaile Raamatunlauseita. Vaikka pieksisit homon henkihieveriin, homosta ei heteroa tule. Ja kaappihomon elämänlaatu paranee sitä, että hän tulee itse kaapista ulos, eikä suinkaan siitä, että pysyy homokammoisten ihmisten mieliksi kaapissaan. Nämä OIKOMISHOIDOT eivät ole tarkoitettu HOMOILLE, vaan heitä kammoksuville, sehän tässä niin naurettavaa onkin.
Homojen rinnastaminen mm. pedofiileihin on typerää asenteellisuutta pahimmillaan; unohtuuko tällaisia aivopieruja syytäviltä ääliöiltä sellainen pienehkö asia, että pedofiliassa on kyse HYVÄKSIKÄYTÖSTÄ, mutta homoseksi tapahtuu käsittääkseni kahden osapuolen yhteisymmärryksessä.
Ilmeisesti pedofiliasta ei tarvitse tällaista haloota nostaa, koska se näyttää kuuluvan tiettyihin uskovaisiin piireihin suhteellisen kiinteästi. (pedofiliaahan ei kielletä Raamatussa, lieneekö siinä syy?) - neulansilmä
Niiden ihmisten hyväksyminen, jotka Raamatun sanan perusteella pitävät homouden harjoittamista syntinä, näyttää olevan monelle homoaktivistille vaikea asia hyväksyttäväksi. Minun on vaikea ymmärtää miksi?
Jotta voisin ymmärtää, niin pyydän tähän realistisia visioita siitä, mitä taoahtuisi, jos fundikset, konsut, libit ja ultralibit saisivat nauttia täysin samanlaista hyväksyntää Suomen ev.lut.kirkossa: saarnata omantuntonsa mukaista Jumalan sanan tulkintaa, tehdä työtä ilman naispappeja tai naispappien kera? Vanhat ja nuoret fundikset ja konsut saisivat pitää uskonsa homoseksuaalisuuden harjoittamisen synnillisyydestä ja auttaa yhteisön painostuksesta homoutta kokeilleita palaamaan niin halutessaan heteroiksi ja saisivat tulla uskollaan autuaiksi ja elää ja kuolla rauhassa ilman rajua hyljeksintää ja aivopesua. Vanhat ja nuoret libit ja ultralibit samoin saisivat toimia rauhassa omantuntonsa mukaan opetuksessaan ja elämässään ja kulkea elontiensä parhaan ymmärryksensä mukaisin mielipitein.
En kysy, mitä homoaktivistien&setan-automaattivastaajasta tulee vastaukseksi vaan kysyn, mitä tapahtuisi, mikä menisi pieleen, mikä katastrofi uhkaisi.
Thronos 24.3.2011 14:00
"Homoseksuaalisuus näyttää olevan monelle uskovaiselle kovin vaikea asia hyväksyttäväksi. Minun on vaikea ymmärtää miksi."
Miksi kaikkien pitäisi hyväksyä homoseksuaalisuuden harjoittaminen?
Kysy asiaa myös muslimeilta ja katolisilta jne.
Ei kaikki ole kiinnostuneita homoista, vaikkeivat olisi uskovaisia.
Mitä se on sinulta pois, jos kaikki eivät ole kiinnostuneita?
Monet sellaiset, jotka eivät ole uskovaisia inhoavat homoja.
Uskovaiset ovat kaikkein kilteimpiä homoille, vaikka olisivatkin ns. konservatiiveja.
Mitä se on sinulta pois, jos ev.lut.kirkossa saa olla, vaikka pitää Raamatun lukemisensa ja kirkon taholta saamansa opetuksen perusteella homouden harjoittamista syntinä?
Miksi kaikkien pitää hyväksyä homoseksuaalisuuden harjoittaminen?
Thronos 24.3.2011 14:00
"Mitä homojen homona eläminen vaikuttaa juuri sinun elämääsi?"
Eläkööt kunhan eivät tule kyselemään multa hyväksymistä.
En minäkään kulje häiritsemässä ihmisä kyselemällä, hyväksyvätkö he minut.
Jostain ihmisistä pidän, toisistä vähemmän - ei se pitäminen siitä ole kiinni kenen kanssa haluavat eritteitä vaihtaa vaan aivan muista tekijöistä. - Rami Bar-Amin
"Jotta voisin ymmärtää, niin pyydän tähän realistisia visioita siitä, mitä taoahtuisi, jos fundikset, konsut, libit ja ultralibit saisivat nauttia täysin samanlaista hyväksyntää Suomen ev.lut.kirkossa: saarnata omantuntonsa mukaista Jumalan sanan tulkintaa, tehdä työtä ilman naispappeja tai naispappien kera?"
Niin kauan kun kirkko on ns. valtionkirkko, minä ainakaan en hyväksy siellä uskonnon varjolla tehtävää syrjintää oli sitten kyse työelämästä tai homoseksuaalisuuden näkemistä sellaisena mistä pitäisi parantua. Ja siihen asti meillä kaikilla kansalaisilla on siihen sanomista, oli kirkon jäsen tai ei. Teille, joilla on täysin poikkeava käsitys lääkärien ja psykologien kanssa siitä, mikä on hyväksi ihmiselle, on olemassa kyllä muita lahkoja kuin valtionkirkko joissa voitte toteuttaa kyseenalaisuuksianne. Kyllä me miehet katoamme täältä. Lasten isä on tulevaisuudessa pakastin, josta siemenet asennetaan paikoilleen.
- Rami Bar-Amin
No sehän menisi tasa-arvoiseen suuntaan sitten. Tähän asti naiset ovat olleet pakastimia, joihin siemenet asennetaan paikoilleen.
Normaalin ihmisen on niin hemmetin vaikea ymmärtää, miten jonkun toisen oikeus tehdä samaa kuin toinenkin, on jollain tavalla tältä ensimmäiseltä pois.
Ikäänkuin jos sulla on tikkari ja toinenkin saa tikkarin, niin et yhtäkkiä haluakaan sitä omaasi kun se tosiasia, että toisellakin on tikkari, tekee sinun tikkaristasi pahan. Huokaus.
Jos 2000-vuotta vanha kirja edelleen hallitsee maailmaa ja ruokkii epätasa-arvoa, niin kuinkakohan monta vuotta vielä menee, ennen kuin sen valta rapisee pois? Tuntuu pahalta noiden syrjittyjen ihmisten puolesta. Toivoa kuitenkin aina saa.- Syrjittyjen ?
Kysehän on siitä, että nämä ihmiset elävät synnissä, aivan
samoin, kuin muutkin jumalattomat. Raamattu kehoittaa
jokaista ihmistä parannukseen syntielämästään, mutta jos
ei ole Jumalan kutsumusta, niin ei voi tulla uskoonkaan.
Harvoin näkee jumalattoman ihmisen olevan vaatimassa
omalle syntielämälleen kirkon tai muiden kristillisten
seurakuntien hyväksymistä ja siunaamista...? - j47xxx
Epärealistinen visio teidän mielestä, mutta minulle täysin 100% totuus:
Jos Suomi valtiona antaa siunauksensa moiselle toiminnalle, niin saamme päällemme kirouksen... joka voi jopa johtaa Suomen katoamiseen maailman kartalta.- ???
Länsimaat siis katoavat ja jäljelle jää joitakin Afrikan köyhiä kristittyjä valtioita ja muslimimaat?
- j47xxx
??? kirjoitti:
Länsimaat siis katoavat ja jäljelle jää joitakin Afrikan köyhiä kristittyjä valtioita ja muslimimaat?
Länsimaiden katoaminenhan on fakta.... sitähän viisaatkin miehet ennustavat. Tällä syntyvyyden määrällä ei länkkärit voi millään pitää puoliaan islamia vastaan.
- andreas_1
Toisin kuin kuorossa huudetaan yksikään Raamattuun uskova kristitty ei tuomitse eikä ole tuominnut samaan sukupuoleen suuntautuneita ihmisinä. Tämä on tuotu esiin jokaisessa puheenvuorossa. Heidän tulee olla ja ovat lain edessa muiden kanssa tasavertaiset. Heitä siunataan ihmisinä mutta ei heidän raamatunvastaisia tekojaan. Raamattu kieltää homouden harrastamisen syntinä. Siksi Raamattuun sitoutuneita pappeja ei voida pakottaa siunaamaan heitä avioliittoon. Vuosi sitten kaikki piispat kahta lukuunottamatta vastustivat siunaamista. Puoli vuotta sitten 85% miespapeista samoin vastustivat. Pääosa maailman kirkoista vastustaa yksimielisesti eikä halua olla yhteistyössä siunaajien kanssa.
Arkki- ja Helsingin piispat kalastivat virat naispappien ja liberaalivähemmistön äänillä ja vaativat nyt enemmistön ja herätyskristittyjen alistamista.
Kukaan ei ole vihannut samaan sukupuoleen suuntautuneita eikä kiellä heidän tasavertaisuuttaan lain edessä. Heitä siunataan ihmisinä. Heille rukoillaan uskoa, joka parantaa ja on parantanut lukemattomia heistä lapsena tai nuorena saadusta taipumuksestaan, jota ei suinkaan ole todistettu synnynnäiseksi. Siihen heitä ei tarvitse eikä saa pakottaa, sen tekee heidän herännyt omatuntonsa ja Isästä ja Pojasta lähtevä Pyhä Henki (josta ei-uskovat ovat täysin tietämättömiä).
Jumala Raamatussa varoitti Sodomaa ja Gomoraa, jossa kielletty seksi ja siihen liittyvä väkivalta laajenivat. Samoin Israelia Baalin palvonnasta, johon liittyi seksiä, hyväksikäyttöä ja syntyneiden lasten murhia. Edellinen tuhottiin tulivuorenpurkauksessa, jälkimmäisen tuhosi ja orjuutti historian Nebukadnesar. Jäännös teki parannuksen ja rakensi Jerusalemin uudelleen.
Entä Suomi? Kansainvälinen kriisi voi laukaista sen, että Pietarin suojelemiseksi maamme miehitetään ja miehittäjät suojautuvat Natolta rannikkokaupunkien ihmiskilpien taakse. Ei liene mahdoton ajatus? - j47xxx
Maatammehan miehitetään jo nyt.
Venäläisethän ovat aina sanoneet suomalaisia liian rehellisiksi ja tyhmiksi....
JA nyt sieltä tulee muka miljonäärejä jotka ostelee maata maastamme....
paskanmarjat! minä sanon että jokaisen ylihintaisen maakaupan takana on Venäjän valtio!!!!! Venäjö antaa rahaa näille ihmisille jotta ne voivat sitten ostaa suomesta ylihinnalla kauniin maapläntin....
ja sitten Venäjä liittää ne ostetut maat itseensä sillä perusteella että se omistaa ne....
miettikää sitä paskat. - nettifrendi
Kirjoitin tuossa taannoin suomen kielestä. Lauseessa on kiusallinen virhe. Missä määrin itse kiusaannut seuraavasta kirjoittamastasi:
"miettikää sitä paskat."
No, ainakin voisit käyttää virkkeen alussa isoja alkukirjaimia, sekä kirjoittaa myös Suomen isolla - ei pelkästään Venäjää. Sitten ei venäläisen pidä enää sinua tyhmäksi sanoman.
Muuten, miten viestisi liittyi aloitukseen eli Homouden vaaroihin? - nettifrendi
Äidyin kirjoittamaan häijysti, asiattomasti ja myös liian hätäisesti. Sorryä pukkaa.
- nettifrendi
Pyysit realistisia visioita. Sitten esitit, että Raamattuun ei viitattaisi.
Tältä pohjaltako pitäisi siis osata johtaa tapahtumaketju, josta näkyisi miten se on seurausta sellaisen hyväksymisestä, joka on Raamatun mukaan Jumalalle kauhistus.
Minun on vaikea ymmärtää mitä edes haet kysymykselläsi. En tiedä Suomen tulevaisuutta, tai tunne profeettoja. Joitakin profetioita olen nähnyt, mutta niiden todenperäisyydestä en osaa sanoa muuta kuin että jotkin myötäilevät toisiaan, toiset ovat ristiriitaisia, jotkin tulkitaan jumalallisiksi sanomiksi, vaikka taustalla olisi osoitettu olevan jokin fysikaalinen ilmiö. Suomessa on ainakin muutamia valheprofeettoja, jotka tyypillisesti kehuvat itseänsä.
"Mitä homojen homona eläminen vaikuttaa juuri sinun elämääsi?"
Minulle se kertoo, että elän yhteiskunnassa, joka on yhä suuremman luopumuksen vallassa. Samalla tavoin koen, kun joku kertoo uskottomuudestansa ja perustelee milloin milläkin, tai jos joku antaa perheensä mennä rikki, kun hyvin voisi sen estää. Tuo ajatus tulee mieleen myös, kun näen rikollisuuden kasvun, myös virkamiesrikollisuuden. Sama vaikutus on havainnolla siitä miten papit kääntävät takkinsa ja alkavat julistaa aivan toisenlaista evankeliumia - väärennettyä - kuin mitä se oli vielä joitakin vuosia sitten.
Että mitenkä vaikuttaa?
Kaikessa tässä on itse mukana paitsi tilanteiden tarkkailijana, myös muullakin tavoin kristittynä. Kaikki nämä muutokset ovat paitsi lisänneet asenteiden kovuutta yhteiskunnassa ja ihmisten itsekkyyttä, myös lisänneet välinpitämättömyyttä lähimmäisiä kohtaan. Myös lain kunnioittaminen tuntuu monesta lähinnä vitsikkäältä sanonnalta.
Kaiken tuon keskellä eletään, joten jotenkin se vaikuttaa. Rehellisyyttä ei enää arvosteta, ei myöskään nöyryyttä. Ilo ja ilahtuminen saadaan nykyisin kiitollisuuden ja hyvyyden sijaan toisille sattuneista vahingoista, tai turhamaisuuden ja muun luonteeltansa hyvin lyhytaikaisen tyydytyksen tuottavasta asiasta.
Jos nämä itsessään eivät ole sinulle seurauksia Jumalan sanan hylkäämisestä, niin mitkä ovat, ja millä perustein?- j47xxx
Kuules mies, mitään perinteistä "hyvettä" ei enää arvosteta....
t: mies joka elää selibaatissa Niinan (lapseni äiti) takia...
Mä kirosin nokian.... mä kiroan myös kaikki muutkin firmat jos ette tee parannusta.
t:Elias
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä913040Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3001727Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461597IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4051417- 871411
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031323Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21169Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381077Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun339930Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden267909