Miksi vankeja hyysätään, mutta vanhuksia ei?
Vankila vuorokausi suljetussa laitoksessa maksaa yhteiskunnalle 200€
Avolaitoksessa 160€ vrk ja koevapaudessa 48€ vrk.
Vangeilla on hyvät oltavat.Ei tarvitse maata ulosteet housussa kaltoin kohdeltuina.
Suuri vääryys!
Sitokaa vangit sinne vanhusten säkyihin kitumaan.
Antakaa vanhuksille vankien saama hoiva!
Miksi vankeja hyysätään
7
227
Vastaukset
- lusiina3
Oisko ajatuksena että vangeista yritetään saada vielä yhteiskuntakelpoisia tuottavia kansalaisia toisin kuin vanhuksista, jotka hoivilla ajatellaan olevan viimeisessä olinpaikassaan ja heidän vain "kuluttavan" yhteiskunnan varoja. Raha määrää pitkälti olosuhteet. Laitetaanko jossain esim. vankeja kolme samaan huoneeseen, jossa neliöitä nippa nappa määrätty? Joutuuko vangit olemaan Kanaria-teepaidassa ja virrtyneissä verkkareissa, jos ei satu omia vaatteita olemaan? Mites viriketoiminta?
Vaikka mitä väitetään, niin kapitalistiseen suuntaanhan valtiomme on menossa. Silloin, kun ihmisestä voidaan työtä irti saada (esim. vangista), niin häntä hyysätään, mutta kun työnsä tehnyt ihminen siirtyy nauttimaan työnsä tuloksista ansaitussa levossa, niin yhteiskunta jättää hänet yksinään nurkkaan "kuole äkkiä meidän varoja kuluttamasta"-periaatteella. Yhteiskunta suorastaan hyväksikäyttää ihmisiä ja heittää "pihalle" kun "käyttöikä" umpeutuu. Unohdetaan se, että vanhus on koko elämänsä työtä tehnyt ja tätä yhteiskuntaa pitänyt pystyssä. Vankeja ja työttömiä taas hyysätään sen toivossa, että heistä jotain työtä saisi vielä irti.
- tg80
Ja tiedätkö mitä maksaa vuorokausi vanhuksella palvelutalossa tai sairaalan vuodeosastolla?
140-190 € / vrk.
Miksi nämä kaksi iyhmisryhmää pitäisi edes laittaa vastakkain?
Molemmissa eniten maksaa työ eli palkkakustannukset, vanhustyön puolella palkka maksetaan vanhusten hoitajille, vankilassa vartijoille. Kummatkin tarpeellisia tässä yhteiskunnassa. - ei ikinä vanhainkoti
Eräs kollega tossa totes että siinä vaiheessa kun sua aletaan raijaamaan vanhainkotiin tms. järjestä ittes vankilaan, ulkoilut, ruokailu ja lääkärit sun muut hoituu paljon paremmin vangille kuin muille. kattokaa ketä äänestätte.
- kokenut lähihoitaja
Minua ei viedä vanhainkotiin- pidän siitä huolen!!!!
- lusiina3
Minulla on käynyt sama mielessä, siis pitäiskö tehdä hoitotahto, että tahdon olla loppuun asti omassa kotonani, en halua mihinkään laitokseen. Vaikka tämä tarkoittaisi sitä, että hjoitoni olisi jotenkin hoidon tasoltaan heikompaa, mutta oma koti on kuitenkin oma koti, jossa säilyy jonkinlainen itsemääräämisoikeus.
- rahapuu 2
Itse töissä palvelutalossa >meillä kyllä hoidetaan hyvin "YKSI " hoitaja juoksee koko ajan viemässä vanhuksia wc;hen eikä kerkee muuta tekemään ei sekään hyvä.> JA ..ÄRSYTTÄÄ JOKO MENTÄS JA MENTÄSKÖ VARMUUDEN VUOKSI ...ON MUUTAKIN TEHTÄVÄÄ >tiskit.pyykit .suihkutukset ym.ym pinna kireellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654