Miksi vankeja hyysätään

Vääryyttä

Miksi vankeja hyysätään, mutta vanhuksia ei?
Vankila vuorokausi suljetussa laitoksessa maksaa yhteiskunnalle 200€
Avolaitoksessa 160€ vrk ja koevapaudessa 48€ vrk.
Vangeilla on hyvät oltavat.Ei tarvitse maata ulosteet housussa kaltoin kohdeltuina.
Suuri vääryys!
Sitokaa vangit sinne vanhusten säkyihin kitumaan.
Antakaa vanhuksille vankien saama hoiva!

7

178

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lusiina3

Oisko ajatuksena että vangeista yritetään saada vielä yhteiskuntakelpoisia tuottavia kansalaisia toisin kuin vanhuksista, jotka hoivilla ajatellaan olevan viimeisessä olinpaikassaan ja heidän vain "kuluttavan" yhteiskunnan varoja. Raha määrää pitkälti olosuhteet. Laitetaanko jossain esim. vankeja kolme samaan huoneeseen, jossa neliöitä nippa nappa määrätty? Joutuuko vangit olemaan Kanaria-teepaidassa ja virrtyneissä verkkareissa, jos ei satu omia vaatteita olemaan? Mites viriketoiminta?

• Vaikka mitä väitetään, niin kapitalistiseen suuntaanhan valtiomme on menossa. Silloin, kun ihmisestä voidaan työtä irti saada (esim. vangista), niin häntä hyysätään, mutta kun työnsä tehnyt ihminen siirtyy nauttimaan työnsä tuloksista ansaitussa levossa, niin yhteiskunta jättää hänet yksinään nurkkaan "kuole äkkiä meidän varoja kuluttamasta"-periaatteella. Yhteiskunta suorastaan hyväksikäyttää ihmisiä ja heittää "pihalle" kun "käyttöikä" umpeutuu. Unohdetaan se, että vanhus on koko elämänsä työtä tehnyt ja tätä yhteiskuntaa pitänyt pystyssä. Vankeja ja työttömiä taas hyysätään sen toivossa, että heistä jotain työtä saisi vielä irti.

• tg80

Ja tiedätkö mitä maksaa vuorokausi vanhuksella palvelutalossa tai sairaalan vuodeosastolla?

140-190 € / vrk.

Miksi nämä kaksi iyhmisryhmää pitäisi edes laittaa vastakkain?

Molemmissa eniten maksaa työ eli palkkakustannukset, vanhustyön puolella palkka maksetaan vanhusten hoitajille, vankilassa vartijoille. Kummatkin tarpeellisia tässä yhteiskunnassa.

• ei ikinä vanhainkoti

Eräs kollega tossa totes että siinä vaiheessa kun sua aletaan raijaamaan vanhainkotiin tms. järjestä ittes vankilaan, ulkoilut, ruokailu ja lääkärit sun muut hoituu paljon paremmin vangille kuin muille. kattokaa ketä äänestätte.

• kokenut lähihoitaja

Minua ei viedä vanhainkotiin- pidän siitä huolen!!!!

• lusiina3

Minulla on käynyt sama mielessä, siis pitäiskö tehdä hoitotahto, että tahdon olla loppuun asti omassa kotonani, en halua mihinkään laitokseen. Vaikka tämä tarkoittaisi sitä, että hjoitoni olisi jotenkin hoidon tasoltaan heikompaa, mutta oma koti on kuitenkin oma koti, jossa säilyy jonkinlainen itsemääräämisoikeus.

• rahapuu 2

Itse töissä palvelutalossa >meillä kyllä hoidetaan hyvin "YKSI " hoitaja juoksee koko ajan viemässä vanhuksia wc;hen eikä kerkee muuta tekemään ei sekään hyvä.> JA ..ÄRSYTTÄÄ JOKO MENTÄS JA MENTÄSKÖ VARMUUDEN VUOKSI ...ON MUUTAKIN TEHTÄVÄÄ >tiskit.pyykit .suihkutukset ym.ym pinna kireellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4772
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3232
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2969
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1727
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1500
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1322
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1039
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      106
      981
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      29
      973
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      971
    Aihe