Eli kannattaako hoitokuluvakuutusta alkaa hakemaan,jos on paljon lääkärikäyntejä ollut seurantajaksolla?
Eli Pohjola vaatii joka käynnistä selityksen 5v ajalta. Minulla ollut joitakin vaivoja jotka vaatineet useampia käyntikertoja,ja muutenkin olen joutunut käymään lääkärissä paljon. Perussairauksia jotka vaativat elinikäistä hoitoa ei minulla kuitenkaan ole.
Mutta minun sairaskäynnit eivät mahdu kyseiselle hakemuslomakkeelle,joten katsovatko että eivät halua tälläiselle myöntää vakuutusta?
Onko ketään muuta joka olisi hakenut vakuutusta,mutta sitä ei olisi myönnetty suurien lääkärikäyntien takia? Tai jos on myönnetty,niin kertokaa mistä yhtiöstä?
Hieman "hävettää" hakea vakuutusta omilla tiedoillani,ja jos vastaus tulee olemaan kielteinen niin en jaksaisi nähdä vaivaa.
Hoitokuluvakuutuksen saaminen
1
186
Vastaukset
Vastuunvalinta on oleellisimpia osia vakuutustoiminnan kannattavuuden kannalta. Sairauskuluvakuutus on tuotoiltaan kohtuullisen kehno ja siksi sen vastuunvalinta on tarkkaa ja tärkeää.
Sinulla on paljon lääkärikäyntejä seurantajaksolla. Käyntien määrä kertoo jotain, mutta tähdellisempi tieto on terveytesi tila. Jos olet perussairas tai sinulla epäillään jotain perussairauksia niin siitä vakuutusyhtiöt ovat kiinnostuneita. Jos ihminen sairastaa kaikki kausiflunssat mitä milloinkin on liikkeellä on enemmän huonoa tuuria kuin vakuutuksen epäämisen peruste.
Sairauskuluvakuutuksen saa myös reunaehdoilla eli vakuutuksenantaja rajaa sairauksia tai raajoja pois korvattavuuden piiristä. Esim. jos on ongelmia oikean olkapään kanssa niin se on helppo rajata pois korvattavuuden piiristä ja loput sairaudet tulee maksuun.
Sairauskuluvakuutuksen luonne on varautuminen isompiin ja kalliimpiin hoitojaksoihin. Pelkkien flunssien varalta sitä on turha ottaa.
Suosittelen että täytät terveyselvityksen kotivakuutusyhtiössäsi ja katsot mitä tulee. Jos kelpaa niin siitä kiinni jos haluat vertailla niin voit ottaa kopion terveyselvityksestäsi tai tehdä koneella valmiin lisäliitteen jossa kerrot terveydenhuoltohistoriastasi. Se on helppo liittää rastikaavakkeen perään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2304136Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122611Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382335Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1121372- 481159
- 761059
- 59933
- 45916
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58911