Kuis huitelee ? Sitä vaan aattelin tulla kysymään, kun en ole täällä nyt vähään aikaan käyny kirjoittelemassa . :)
Henki viel pihisee vai pihiseekö ?
Mooooii..
26
186
Vastaukset
- pihi-lilli
Ei vielä, ihan hyvin kulkee.
Kiitos vaan. Sain silmääni tiistaina ihka uuden linssin ja nyt näkee kirjoitella tännekin. Telkkarikin on ku uusi, heh heh...
Täytyy varmaan lepuutella vielä ja pistää tää kiinni, ettei pilaa kaunista kuvaa liialla netillä...
Onks teillä muilla vielä uusia osia silmissä? Mä saan linssin toisenkin silmään parin kuukauden päästä, et siis hyvää kuuluu ja näkyy...- Anjaniina.
Eipä ole vielä, tarttee toisoa ettei tarttiskaan.
Mitään en niin kammoa ja pelkää kuin silmäleikkauksia.
Mutta kai niitä joskus sit sieltä lääkärin kaapista kaivellaan.
Miltä se tuntuu, paraneeko olo ja näkö? Anjaniina. kirjoitti:
Eipä ole vielä, tarttee toisoa ettei tarttiskaan.
Mitään en niin kammoa ja pelkää kuin silmäleikkauksia.
Mutta kai niitä joskus sit sieltä lääkärin kaapista kaivellaan.
Miltä se tuntuu, paraneeko olo ja näkö?jep. Linssi on erittäin terävä ja näkee hyvin. Mutta aivot ei osaa sitä käyttää vielä pitkään aikaan, zuumaileminen ei oikein onnistu noin 1-2 kk kuluttua selviää miten hyvin on näkö parantunut kun silloin vasta tarkistetaan uudelleen.
Helppo homma, leikkaus paikallispuudutuksella ja tippojen laitto alkoi klo 11.30 ja klo 14 pääsin kotiin. Molempia silmiä leikattiin. Toiseen silmään tuli se implantti ja toisesta poistettiin kysta, heh heh ei kus...hih hih. Ja sit siihen toiseen, missä se kys..., tulee myös implantti parin kk päästä...- Anjaniina.
miljoona kirjoitti:
jep. Linssi on erittäin terävä ja näkee hyvin. Mutta aivot ei osaa sitä käyttää vielä pitkään aikaan, zuumaileminen ei oikein onnistu noin 1-2 kk kuluttua selviää miten hyvin on näkö parantunut kun silloin vasta tarkistetaan uudelleen.
Helppo homma, leikkaus paikallispuudutuksella ja tippojen laitto alkoi klo 11.30 ja klo 14 pääsin kotiin. Molempia silmiä leikattiin. Toiseen silmään tuli se implantti ja toisesta poistettiin kysta, heh heh ei kus...hih hih. Ja sit siihen toiseen, missä se kys..., tulee myös implantti parin kk päästä...Hurhja juttu, mä tarttisin kolme huksia piteleen kättäni, jotten karkais pöydältä.
Siis siinä pitäis olla TODELLA jotain muuta ajateltavaa ;)))
Vai ettäimplantti, oliko oikein silikoonia ;))) Oho..Meinaatko, että siihen oikeen silmään laitettiin jotain uutta ? Et siis meinaa mitään rillejä ? Täytyy näin tietämättömänä kyselle ihan nolona. :P
mii-su kirjoitti:
Oho..Meinaatko, että siihen oikeen silmään laitettiin jotain uutta ? Et siis meinaa mitään rillejä ? Täytyy näin tietämättömänä kyselle ihan nolona. :P
Kyllä. Silmän oma sisäinen linssi kaivettiin ulos ja heitettiin roskiin. Tilalle laitettiin tekolinssi. Sisälle silmään siis. Hetken katselin tyhjästä reijästä ulos ja kuuntelin ku kirurgi sano, jahas, tää on tämmönen, ja piti pienen tauon. Siitä tiesin, että vanha on poistettu ja uutta aletaan laittaan tilalle. Sitten kirurgi alkoi ujuttamaan uutta linssiä ja omeltiin reikä umpeen. Se pieni viilto, mistä se linssi vaihdetaan, tulee ylhäältä yläluomen alta. Paikallispuudutuksessa ja itse pitää osallistua toimenpiteeseen siten että kirkasta valopalloa on katsottava koko ajan.
Silmässä on monenlaisia osia ja niitä voidaan korvata tekoosilla, tai sit tarvitaan niitä elinsiirtoja...
Tää oli ihan tavallinen leikkaus ja näitä tehdään ihan liukuhihnalla..miljoona kirjoitti:
Kyllä. Silmän oma sisäinen linssi kaivettiin ulos ja heitettiin roskiin. Tilalle laitettiin tekolinssi. Sisälle silmään siis. Hetken katselin tyhjästä reijästä ulos ja kuuntelin ku kirurgi sano, jahas, tää on tämmönen, ja piti pienen tauon. Siitä tiesin, että vanha on poistettu ja uutta aletaan laittaan tilalle. Sitten kirurgi alkoi ujuttamaan uutta linssiä ja omeltiin reikä umpeen. Se pieni viilto, mistä se linssi vaihdetaan, tulee ylhäältä yläluomen alta. Paikallispuudutuksessa ja itse pitää osallistua toimenpiteeseen siten että kirkasta valopalloa on katsottava koko ajan.
Silmässä on monenlaisia osia ja niitä voidaan korvata tekoosilla, tai sit tarvitaan niitä elinsiirtoja...
Tää oli ihan tavallinen leikkaus ja näitä tehdään ihan liukuhihnalla..On se hienoa, että nykyaikana ollaan niin edistytty, että voidaan tuollaisiakin leikkauksia tehdä. Saa niinku enempi jatkoaikaa nähdä tätä elämänmenoa. :)
Ei pihise.
Sullaki sis kulkee.. :)) Mun tarttee myöntää, että joskus lenkillä juostessa se kyl pihisee ihan kunnolla. Tuntuu, että nyt se on loppu. :D
mii-su kirjoitti:
Sullaki sis kulkee.. :)) Mun tarttee myöntää, että joskus lenkillä juostessa se kyl pihisee ihan kunnolla. Tuntuu, että nyt se on loppu. :D
Just tota tarkotin :). Joskus on ollut ongelmia tsumbassa käydessä, kun ei voi juoda ja hengittää yhtä aikaa ja on tullut tunne että happi loppuu just nyt :)
PupuPuskasta kirjoitti:
Just tota tarkotin :). Joskus on ollut ongelmia tsumbassa käydessä, kun ei voi juoda ja hengittää yhtä aikaa ja on tullut tunne että happi loppuu just nyt :)
Ai..sä harrastat tsumbaa.Eikös se ole aika vauhdikas juttu ? .Mä käyn vaan ulkona lenkillä, ku nautin nii paljon tosta ku saa mennä mettäteitä. On se karmeeta joskus, kun on monien kilometrien päässä kotoa ja ei enää jaksais. Tekee mieli mennä makaamaan raatona sinne tien sivuun. :))
mii-su kirjoitti:
Ai..sä harrastat tsumbaa.Eikös se ole aika vauhdikas juttu ? .Mä käyn vaan ulkona lenkillä, ku nautin nii paljon tosta ku saa mennä mettäteitä. On se karmeeta joskus, kun on monien kilometrien päässä kotoa ja ei enää jaksais. Tekee mieli mennä makaamaan raatona sinne tien sivuun. :))
Tsumba on tosi vauhdikasta. Minulla ainakin hiki virtaa enemmän kuin missään muussa liikuntamuodossa. Aloitin kevättalvella, kun oli ne kovat pakkaset, mutta pari kertaa viikossa olen käynyt ja tykkään. Se tarkoittaa että ulkoilen paria kertaa viikossa vähemmän kuin ennen. Päätin ottaa tsumban hauskanpitämisen kannalta ja taito tulee sitten aikanaan sivutuotteena. Tänään oli sellainen tunne, että minähän osaan.
Täälläkin on lähellä hyviä metsäteitä ja kaunista luontoa. Pidän itseni ulkoillessa koko ajan mukavuustasolla, niin että nautin ja pystyisin juttelemaan, vaikka juoksisin. Siis hymyssä suin. Tuota raatona makaamista ja jäljellä olevien kilometrien laskemista itse vältän, koska minulta harrastus loppuisi helposti siihen, että se ei olisi enää hauskaa.
- ...
Moi.
Siinähän tuo menee, jäitä poltellessa.
Portaalia alkaa olemaan finaalissa, käyttäjät hävinneet, että et varsinaisesti ole menettänyt yhtään mitään.
Seuraillaan tilannetta.
=DW=Täältä tuntuu ihan oikeesti olevan hävinny monet kirjoittajat. Se on kyl sääli. :( Monta mukavaa hetkeä on tullu täälläki vietettyä.
Hiljaista täällä.
Kaffeella kova härdelli kun huuhaan väki tuli sinne, tosin se tyyli keskustella on kyllä small talkia parhaasta päästä...lujaakin ja väärään suuntaan välillä, huoh :(
mii-su kirjoitti:
Voi... Olipa ikävää.. :(
Moi, moi Miisu tytteli!
Juuh, hengissä ollaan vielä, ikää nyt on tullut lisää, mutta entiset kujeet kuin ennenkin, vaikka harvoimpa täällä tulee nykyisin käytyä.
Mukavaa, kun välillä piipahtelet meitä piristämässä.Mettäläinen kirjoitti:
Moi, moi Miisu tytteli!
Juuh, hengissä ollaan vielä, ikää nyt on tullut lisää, mutta entiset kujeet kuin ennenkin, vaikka harvoimpa täällä tulee nykyisin käytyä.
Mukavaa, kun välillä piipahtelet meitä piristämässä.Voi vitsi, että Mettäläistäki viel "näkee " !! :) Sulle oikeen tullu ikää lisää..Mulle ei..Ainaski tuntuu, etten ole vanhentunu sen jälkeen ku täytin kakskymmentä. Muut voi kyl olla eri mieltä, mut enhän muita usko koskaan, ku oon aina ollu semmonen jääräpää. ;))
Mukavaa ihan oikeesti, ku törmäs suhunki. :)
Heipsistä mii-su! :))
Huiteleepa hyvinki, ainaki sen verran etten minäkään täällä kovin useasti jouda oleilemaan:)))
Mukavaa kevään jatkoa, jos tätä nyt niin voi viel sanoa,paremminki ehkä takatalvea:))))Moi Sasus ! :)) Sullako kiirettä piisaa.. Mullaki oli täs välillä kiirusta, ku tehtiin lattiaremppaa, mut nyt on onneks voiton puolella.
Kivaa kevään jatkoa sullekki. Vähän tuntuu, ettei toi lumi voi mitenkää ehtiä kesäks sulamaan. Pitäis sataa kuumaa vettä. :))
- puumerkkillä
No kuis tässä puolin ja toisin juoksussa..se huitelee mennen ja tullen :)
Oikein kaunista kesäodotusta Sinulle Mia-Su ja jos kevät auringo osuu, niinse tietää varhais rusketusta :)Juoksussa ? Pimujen perässä ku sä juokset ? :)
Kivaa kevään odotusta sullekkin. Enpäs ois nikistä arvannu kuka, mut toi rusketus paljasti. :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884