Mooooii..

Kuis huitelee ? Sitä vaan aattelin tulla kysymään, kun en ole täällä nyt vähään aikaan käyny kirjoittelemassa . :)

Henki viel pihisee vai pihiseekö ?

26

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pihi-lilli

      Ei vielä, ihan hyvin kulkee.

      • No sehän hyvä juttu ! ;) Pysyy muutes ihon värikin normaalina, kun ei tartte puhistella. :)


    • Kiitos vaan. Sain silmääni tiistaina ihka uuden linssin ja nyt näkee kirjoitella tännekin. Telkkarikin on ku uusi, heh heh...

      Täytyy varmaan lepuutella vielä ja pistää tää kiinni, ettei pilaa kaunista kuvaa liialla netillä...

      Onks teillä muilla vielä uusia osia silmissä? Mä saan linssin toisenkin silmään parin kuukauden päästä, et siis hyvää kuuluu ja näkyy...

      • Anjaniina.

        Eipä ole vielä, tarttee toisoa ettei tarttiskaan.
        Mitään en niin kammoa ja pelkää kuin silmäleikkauksia.
        Mutta kai niitä joskus sit sieltä lääkärin kaapista kaivellaan.
        Miltä se tuntuu, paraneeko olo ja näkö?


      • Anjaniina. kirjoitti:

        Eipä ole vielä, tarttee toisoa ettei tarttiskaan.
        Mitään en niin kammoa ja pelkää kuin silmäleikkauksia.
        Mutta kai niitä joskus sit sieltä lääkärin kaapista kaivellaan.
        Miltä se tuntuu, paraneeko olo ja näkö?

        jep. Linssi on erittäin terävä ja näkee hyvin. Mutta aivot ei osaa sitä käyttää vielä pitkään aikaan, zuumaileminen ei oikein onnistu noin 1-2 kk kuluttua selviää miten hyvin on näkö parantunut kun silloin vasta tarkistetaan uudelleen.

        Helppo homma, leikkaus paikallispuudutuksella ja tippojen laitto alkoi klo 11.30 ja klo 14 pääsin kotiin. Molempia silmiä leikattiin. Toiseen silmään tuli se implantti ja toisesta poistettiin kysta, heh heh ei kus...hih hih. Ja sit siihen toiseen, missä se kys..., tulee myös implantti parin kk päästä...


      • Anjaniina.
        miljoona kirjoitti:

        jep. Linssi on erittäin terävä ja näkee hyvin. Mutta aivot ei osaa sitä käyttää vielä pitkään aikaan, zuumaileminen ei oikein onnistu noin 1-2 kk kuluttua selviää miten hyvin on näkö parantunut kun silloin vasta tarkistetaan uudelleen.

        Helppo homma, leikkaus paikallispuudutuksella ja tippojen laitto alkoi klo 11.30 ja klo 14 pääsin kotiin. Molempia silmiä leikattiin. Toiseen silmään tuli se implantti ja toisesta poistettiin kysta, heh heh ei kus...hih hih. Ja sit siihen toiseen, missä se kys..., tulee myös implantti parin kk päästä...

        Hurhja juttu, mä tarttisin kolme huksia piteleen kättäni, jotten karkais pöydältä.
        Siis siinä pitäis olla TODELLA jotain muuta ajateltavaa ;)))
        Vai ettäimplantti, oliko oikein silikoonia ;)))


      • Oho..Meinaatko, että siihen oikeen silmään laitettiin jotain uutta ? Et siis meinaa mitään rillejä ? Täytyy näin tietämättömänä kyselle ihan nolona. :P


      • mii-su kirjoitti:

        Oho..Meinaatko, että siihen oikeen silmään laitettiin jotain uutta ? Et siis meinaa mitään rillejä ? Täytyy näin tietämättömänä kyselle ihan nolona. :P

        Kyllä. Silmän oma sisäinen linssi kaivettiin ulos ja heitettiin roskiin. Tilalle laitettiin tekolinssi. Sisälle silmään siis. Hetken katselin tyhjästä reijästä ulos ja kuuntelin ku kirurgi sano, jahas, tää on tämmönen, ja piti pienen tauon. Siitä tiesin, että vanha on poistettu ja uutta aletaan laittaan tilalle. Sitten kirurgi alkoi ujuttamaan uutta linssiä ja omeltiin reikä umpeen. Se pieni viilto, mistä se linssi vaihdetaan, tulee ylhäältä yläluomen alta. Paikallispuudutuksessa ja itse pitää osallistua toimenpiteeseen siten että kirkasta valopalloa on katsottava koko ajan.

        Silmässä on monenlaisia osia ja niitä voidaan korvata tekoosilla, tai sit tarvitaan niitä elinsiirtoja...

        Tää oli ihan tavallinen leikkaus ja näitä tehdään ihan liukuhihnalla..


      • miljoona kirjoitti:

        Kyllä. Silmän oma sisäinen linssi kaivettiin ulos ja heitettiin roskiin. Tilalle laitettiin tekolinssi. Sisälle silmään siis. Hetken katselin tyhjästä reijästä ulos ja kuuntelin ku kirurgi sano, jahas, tää on tämmönen, ja piti pienen tauon. Siitä tiesin, että vanha on poistettu ja uutta aletaan laittaan tilalle. Sitten kirurgi alkoi ujuttamaan uutta linssiä ja omeltiin reikä umpeen. Se pieni viilto, mistä se linssi vaihdetaan, tulee ylhäältä yläluomen alta. Paikallispuudutuksessa ja itse pitää osallistua toimenpiteeseen siten että kirkasta valopalloa on katsottava koko ajan.

        Silmässä on monenlaisia osia ja niitä voidaan korvata tekoosilla, tai sit tarvitaan niitä elinsiirtoja...

        Tää oli ihan tavallinen leikkaus ja näitä tehdään ihan liukuhihnalla..

        On se hienoa, että nykyaikana ollaan niin edistytty, että voidaan tuollaisiakin leikkauksia tehdä. Saa niinku enempi jatkoaikaa nähdä tätä elämänmenoa. :)


    • Ei pihise.

      • Sullaki sis kulkee.. :)) Mun tarttee myöntää, että joskus lenkillä juostessa se kyl pihisee ihan kunnolla. Tuntuu, että nyt se on loppu. :D


      • mii-su kirjoitti:

        Sullaki sis kulkee.. :)) Mun tarttee myöntää, että joskus lenkillä juostessa se kyl pihisee ihan kunnolla. Tuntuu, että nyt se on loppu. :D

        Just tota tarkotin :). Joskus on ollut ongelmia tsumbassa käydessä, kun ei voi juoda ja hengittää yhtä aikaa ja on tullut tunne että happi loppuu just nyt :)


      • PupuPuskasta kirjoitti:

        Just tota tarkotin :). Joskus on ollut ongelmia tsumbassa käydessä, kun ei voi juoda ja hengittää yhtä aikaa ja on tullut tunne että happi loppuu just nyt :)

        Ai..sä harrastat tsumbaa.Eikös se ole aika vauhdikas juttu ? .Mä käyn vaan ulkona lenkillä, ku nautin nii paljon tosta ku saa mennä mettäteitä. On se karmeeta joskus, kun on monien kilometrien päässä kotoa ja ei enää jaksais. Tekee mieli mennä makaamaan raatona sinne tien sivuun. :))


      • mii-su kirjoitti:

        Ai..sä harrastat tsumbaa.Eikös se ole aika vauhdikas juttu ? .Mä käyn vaan ulkona lenkillä, ku nautin nii paljon tosta ku saa mennä mettäteitä. On se karmeeta joskus, kun on monien kilometrien päässä kotoa ja ei enää jaksais. Tekee mieli mennä makaamaan raatona sinne tien sivuun. :))

        Tsumba on tosi vauhdikasta. Minulla ainakin hiki virtaa enemmän kuin missään muussa liikuntamuodossa. Aloitin kevättalvella, kun oli ne kovat pakkaset, mutta pari kertaa viikossa olen käynyt ja tykkään. Se tarkoittaa että ulkoilen paria kertaa viikossa vähemmän kuin ennen. Päätin ottaa tsumban hauskanpitämisen kannalta ja taito tulee sitten aikanaan sivutuotteena. Tänään oli sellainen tunne, että minähän osaan.

        Täälläkin on lähellä hyviä metsäteitä ja kaunista luontoa. Pidän itseni ulkoillessa koko ajan mukavuustasolla, niin että nautin ja pystyisin juttelemaan, vaikka juoksisin. Siis hymyssä suin. Tuota raatona makaamista ja jäljellä olevien kilometrien laskemista itse vältän, koska minulta harrastus loppuisi helposti siihen, että se ei olisi enää hauskaa.


    • ...

      Moi.

      Siinähän tuo menee, jäitä poltellessa.

      Portaalia alkaa olemaan finaalissa, käyttäjät hävinneet, että et varsinaisesti ole menettänyt yhtään mitään.

      Seuraillaan tilannetta.

      =DW=

      • Täältä tuntuu ihan oikeesti olevan hävinny monet kirjoittajat. Se on kyl sääli. :( Monta mukavaa hetkeä on tullu täälläki vietettyä.


    • Hiljaista täällä.

      Kaffeella kova härdelli kun huuhaan väki tuli sinne, tosin se tyyli keskustella on kyllä small talkia parhaasta päästä...

      • Juu..Se juttu ei kyl ole mun juttu. Sekaisinhan siel nuppi menee ku vähänki lukee.


    • lujaakin ja väärään suuntaan välillä, huoh :(

      • Voi... Olipa ikävää.. :(


      • mii-su kirjoitti:

        Voi... Olipa ikävää.. :(

        Moi, moi Miisu tytteli!

        Juuh, hengissä ollaan vielä, ikää nyt on tullut lisää, mutta entiset kujeet kuin ennenkin, vaikka harvoimpa täällä tulee nykyisin käytyä.

        Mukavaa, kun välillä piipahtelet meitä piristämässä.


      • Mettäläinen kirjoitti:

        Moi, moi Miisu tytteli!

        Juuh, hengissä ollaan vielä, ikää nyt on tullut lisää, mutta entiset kujeet kuin ennenkin, vaikka harvoimpa täällä tulee nykyisin käytyä.

        Mukavaa, kun välillä piipahtelet meitä piristämässä.

        Voi vitsi, että Mettäläistäki viel "näkee " !! :) Sulle oikeen tullu ikää lisää..Mulle ei..Ainaski tuntuu, etten ole vanhentunu sen jälkeen ku täytin kakskymmentä. Muut voi kyl olla eri mieltä, mut enhän muita usko koskaan, ku oon aina ollu semmonen jääräpää. ;))

        Mukavaa ihan oikeesti, ku törmäs suhunki. :)


    • Heipsistä mii-su! :))

      Huiteleepa hyvinki, ainaki sen verran etten minäkään täällä kovin useasti jouda oleilemaan:)))

      Mukavaa kevään jatkoa, jos tätä nyt niin voi viel sanoa,paremminki ehkä takatalvea:))))

      • Moi Sasus ! :)) Sullako kiirettä piisaa.. Mullaki oli täs välillä kiirusta, ku tehtiin lattiaremppaa, mut nyt on onneks voiton puolella.

        Kivaa kevään jatkoa sullekki. Vähän tuntuu, ettei toi lumi voi mitenkää ehtiä kesäks sulamaan. Pitäis sataa kuumaa vettä. :))


    • puumerkkillä

      No kuis tässä puolin ja toisin juoksussa..se huitelee mennen ja tullen :)
      Oikein kaunista kesäodotusta Sinulle Mia-Su ja jos kevät auringo osuu, niinse tietää varhais rusketusta :)

      • Juoksussa ? Pimujen perässä ku sä juokset ? :)

        Kivaa kevään odotusta sullekkin. Enpäs ois nikistä arvannu kuka, mut toi rusketus paljasti. :))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe