Intti huoltojoukoissa?

Inttiin siis

Onko kellään kokemuksia intin käymisestä huoltojoukoissa? Millaista hommaa se on, taisteluryynäämistä ei kuulemma ole yhtään? Jos haluaa päästä helpolla ja 6kk niin onko huolto oikea paikka?

4

11021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s

Kaikki pääsee ryynäämään jossain vaiheessa..Jos helpolla haluat päästä, niin keittäjäksi vaan. 6 kk homma ja kohtuu helppo.. Joudut vaan herätä aamuyöllä keittämään puuroa yms. Toinen kohtuu lopponen puolen vuoden homma on Teka= telakuorma-auto kuski. Teka kuskiksi vain on halukkaita yleensä moninkertainen määrä valittuihin nähden. Jos satut oemaan B-mies, niin todennäköisesti sinut laitetaan komennuspaikkajoukkueeseen, jossa yleensä on helpot hommat. Esim ns. "B-Lääkintämies" viettää ison osan ajastaan varuskuntasairaalassa kuumetta mitaten ja mehupulloja täyttäen.

• Majur Tolovanen

Ite ilimottauvuin Karjalan prikaatiin suoraan huoltopiälliköks. Heleppo homma puol vuotta majurin vakanssilla. Ei tarvinna ryynäellä.

• Kohta inttiin

2014 tarkotus olis mennä huoltopuolella, kuin aikaisin siel oikeen sit pitää herätä ja miten pitkiä työpäiviä siel tehdään? Onneksi olen juuri kouluttautumassa elintarvikkeiden valmistajaksi.

• nimimerkki löytyy

Riippuu monesta asiasta. Mikä prikaati, mikä koppanja, tuleeko sotakomppanja, mikä tehtävä, millaiset esimiehet... Itse olen jääkäriryhmän johtaja jääkärikomppanjassa. Meillä huoltojoukot tekivät kasarmilla yhtäpitkiä päiviä kuin muutkin. Toisin heillä oli usein helpompia hommia, koska heistä oli suurin osa b miehiä ja heidän koulutuksensa ei ollut yhtä rankkaa jääkäriryhmän jäsenillä. Maastossa huoltojoukoilla oli välillä pidempiä ja välillä lyhyempiä päiviä kuin jääkäriryhmäläisillä. Huoltojoikoista osa heräsi parituntia jääkäriryhmiä ennnen valmistamaan aamupalan. Kellon ajat riippuivat paljon päivän ohjelmistosta. Usein he heräsivät noin klo 4.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      175
      4961
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4336
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3087
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      248
      2910
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2852
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27