Tere!
Oletteko kuvanneet teeriä soitimelta. Mulla on semmoinen ongelma, että kun olen pimeällä mennyt paikalle, pystyttänyt piilokojun niin teeret kyllä tulevat mutta pitävät aina teeren peliään noin 200 metrin päässä kojustani... Onko muilla samanlaisia havaintoja? Eli miten pääsis edes noin 50 metrin päähän?
Teerensoidin
9
319
Vastaukset
- kjkafjsnfvk
Oppitunti 1. Koju pitää pystyttää hyvissä ajoin ennen soidinkautta. Edellisenä päivänä tai samana aamuna pystytetty koju ei toimi.
- YksiSoidinElämässä
Teeret eivät ole mitään apinoita joiden joukkoon voi koittaa pikkuhiljaa soluttautua
eikä tarvitse pelätä joutuvansa pahoinpidellyksi.
Paras keino on asentaa automaattinen piilokamera kiveksi naamijoituna soidin paikalle jota ohjaa piiloteltasta käsin joycstick ohjaimella hyvän matkanpäästä ja seuraa soidinta
monitorista jotta näkee minkälaatuista kuvaa tulee otettua.- lanselot
joopa joo
- fotari99
mahdollisimman huomaamaton koju. Naamiointi on
tärkeää. paras tulos jos koju on pystyssä jo
syksyllä. - Hoooeeeewwwq
Ei todellakaan ole tarpeen pitää kojua jo syksyllä siellä suolla, se on höpönpöpönpöppöä.
Teeret on niin kiimaisia elukoita soitimenaikaan, että niitä ei paljo kiinnosta yksittäisen teltan ilmestyminen suolle. Tai kiinnostaa vähän.
Teltta pitää viedä kolmea päivää aikaisemmin suolle ja sitä pitää siirtää todennäköisesti muutaman kerran jotta paras paikka löytyy.
Oleellisinta kojussa on olla hiljaa.
Olen itse kuvannut teeriä kojusta 50 millisellä niin että teeri täytti puolet kuvanalasta. Että repikää siiät.. tuollaiset joystickohjainpiilokameramonitorihärpäkkeet voitte unohtaa.
Muistakaa, että kuvat eivät synny yhtenä, kahtena tai kolmena aamuna. Hyvän kuvan eteen pitää tehdä paljon töitä.
Senkin voitte muistaa, että kiinteitä kojuja ei parane rakennella toisten maille.
Mukavia kuvaushetkiä kaikille! Kiitos ja anteeksi!- lanselot
Siis kuinka kaukaa kuvasitkaan?
- muutama-metrikö
lanselot kirjoitti:
Siis kuinka kaukaa kuvasitkaan?
50 mm objektiivilla järjestelmäkameralla teeren kokoinen kohde täyttää n. puolet kuva-alasta metristä muutamaan metriin riippuen kameran kennokoosta.
- HyvinSoi
Monesti on tullut 70-200 f2.8 obiskan lyhin tarkennusetäisyys kuvaamisen esteeksi...
- djkhwjgyd
Minun mielestäni paras keino on makuualusta ja selkään heitetty miellään maastoon sopeutuva filtti. Hommassa on vain yksi ongelma. Täytyy tietää paikka, missä kinastelu tapahtuu ja silloinkin voise sattua jalkopäässä, johon ei voi kuvata.
Jos telttaa käyttää kannattaa tehdä itse mahdollisimman matala koju, jossa voi kääntyä eri suuntiin.
Mitä matalampi koju, sitä paremmin eläin kuin elän sen hyväksyy. Tulee joskus jopa viereen ihmettelemään.
Olin kerran erään tutun kanssa kuvaamassa kaakkuria. Kaverilla oli kapea ja korkea teltta. Kauempaa katsottuna senäytti tykkitornilta pitkän objektiivin sojottaessa kyljestä.
Itse kävelin rannalla ilman mitään suojaa ja lintu päästi minut paljon lähemmäs ja karttoi tuota "tykkitornia".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.565433- 874213
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3722490Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s701038Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3291018- 61823
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46806Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789- 25764
Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52759