Löytyykö muita samanlaisia? Välillä tuntuu, että jotkut lapsuudenkodin mallitko näitä parivalintoja oikein säätelee? Esim. minusta ei työ/opiskeluelämässä varmasti kukaan uskoisi mihin mitätöintiin/ sabotointiin/ väkivaltaan alistun parisuhteissani. Joskus mietin, voiko tämäntyypin "uhriutuminen" olla jonkun himputin trauman toistamista. Siis olen vahva muuten, mutta toistan parisuhteissani isäsuhdettani-tyypin potaskaa... mikä tietysti johtaa vuosien myötä työelämänkin ongelmiin ja itsetunnon heikkenemisiin aina parisuhteen aikana, narsisti kun osaa olla kumppanina vaativa, repii vaikka yöllä huvikseen hereille jos tietää että sulla on huomenna tärkeä työpäivä ja sitä rataa... koettu on, monen monta kertaa. Kolme parisuhdetta jo narsistiseen mieheen eikä riitä .
Mutta sanotaan muuten olen luova, huumorintajuinen, räiskyväkin nainen - kumppanikseni tarvitsen kontrollifriikki-sadistin. Tarvitsen tai en osaa etsiä mitään muuta. Tarvitsen tai haluan... seksuaalisesti ainakin satavarmasti haluan. En kestä alistuvia miehiä. Hävettää edes puhua tästä. No mutta ettehän te mua näje :) Elikkä näin. Naisillakin on halunsa, ja halujensa kohteet. Ja mulla se on semmoinen jästipää-macho.
Onko muita parisuhteessa ihan eri roolin k. muualla elämässä omaavia? Välillä tuntuu kuin mussa olis 2 erillistä persoonaa.. nainen oma saarekkeensa, ihminen omansa.
moniminä
Puolisona alistuva, muuten vahva?
148
274
Vastaukset
On. Ja omaa kokemusta. Siitä realistisesta ja itsenäisestä naisesta tuli maton kudetta parisuhteissa, tavalla tai toisella, oli narssi tai ei. Suhteessa meni järki, viimeinenkin sen hiven N-suhteessa. Tuo seksuaalisuus; niin. Ei tarvitse hävetä, moni tietää senkin. Mutta se ei ole syy ripustautua vahingolliseen suhteeseen. Fyysinen läheisyys yksin ei tee meitä onnelliseksi. Ja jos ymmärsin oikein, sinä et ole onnellinen. Lopeta ja lähde. Sattuuhan se mutta joskus se helpottaa. Aloita nyt.
Löytäisitkö tästä oivalluksia(?)
Ehkä tunnetuin normaali transferenssin muoto on rakastuminen.
”Sinussa näen hahmot rakkaitteni/ ne kaikki sait ja minut
kaikkineni” William Shakespeare, 31. sonetti.
..josta pääsee sujuvasti miettimään animaa ja animusta :)
http://koti.mbnet.fi/jukihong/filosofia/ff4/anima_ja_animus.htm- moniminä
Yxex, en tajunnut tuosta yhtään mitään :) Ajattelen vain että ehkä mut on lapsena raiskattu, ja törmään samaan traumaan. Kontrollifriikki mustasukkainen on ainakin ollut isänä, ja haluan että musta "pidetään yhtä lujaa kiinni". Noita raiskausfantasioita on ollut 5-vuotiaasta, muistan sen kuin eilisen päivän. Mutta lapsuudestani en paljon muuta sitten.
Enemmän uskon trauman toistoon. Mutta ikää on jo paljon enkä muista että kukaan olisi tehnyt mulle seksuaalista väkivaltaa lapsena. Koko lapsuus on ihan mustan peitossa. Neitsyyden menetin raiskatuksi tulemalla. Ja tiesin sen jo nuorena, koska juoksin aina miehiä pakoon (ja toivoin että he saavat mut kiinni). Mä olen naisena jänis ja ihmisenä leijona. Vähän vaikea yhdistelmä parisuhteeseen.. :D (Olen tuo EräsVaan1, pelkään exääni niin vaihdoin nimimerkkiä ettei heti aloituksessa näje) Okei, jänisleijona-nainen :)
"Todellinen ratkaisu näihin ongelmiin on syvästi oivaltaa, että elämäsi mies/nainen löytyy sisältäsi ja päästä tämän kanssa tasapainoon."
Ehkä me aikuisena toteutamme päätöksiä sen perusteella mitä viestejä olemme sisäistäneet lapsuudessa(?)
*formulaa katsomaan*- moniminä
Heh. Kyllä mä olen sisäisen öykkärini kanssa tasapainossa ja päästän sen örveltämäänkin usein, elvistelen tahallani huumorin varjolla esim. töissä. Mutta eipä tuosta ole apua yksinäisinä iltoina kotona että sen tiedostaa :) Jaa, vormulaa. Moottoreitten pauhua kirskuvia jarruja äkkivaihteen vaihtoja ja kaasua... jännittävää kuin parisuhde narskun kanssa :D
Kiva kun jaoit tuon moniminä. Täällä yksi. Toinen.
Tuo seksuaalisuuteen liittyvä pointti.... se on vissiin aika vaiettu salaisuus. Tai sitten ihmiset häpeää sitä. Mitä hiljaisempi ja "näkymättömämpi" mies...sitä varmemmin kaveriainesta vaikka nehän ne pitäisi kynkkään napata.
Mutta...kun "hän" saapui paikalle...nami nami =)
Ja siitä narusta vedellään puolin ja toisin edelleen. Hitto...ei voi elää kanssa mutta kun ei oikein ilmankaan. Toisaalta olen miettinyt sellaistakin, että "sellaisessa suhteessa" on oikeilta tunteiltaan emotionaalisesti turvassa.
Se kakka mikä tulee on "hänen kakkaansa" eikä itseään ja oikeita tunteita, läheisyyttä rehellisesti, tarvitse kohdata kun toinen jyrää ja vie.
Miten tämä nyt liittyi tuohon...heh...
Noh, ajattelen siten, että se helpottaa myös seksiä. En osaa kuvitella (vielä, toivoa en ole heittänyt pois) itseäni todelliseen läheisyyteen vaan hiljaa kosketellen, hellästi silmiin katsoen...rakas...vaan hitto, se alfa-uros esiin ja lets go !
Sitten lopetankin ylianalysoinnin ja totean vain että mieltymyksiä on monia ja parhaat kyydit tulee aina siitä autosta minkä kyytiin ei olisi pitänyt koskaan istua, on niin vaarallista =)
Ja siinä koukutamisen himossaan molemmat sitten laittaa parastaan. Voih, nyt lopetan tän ettei tule pahoja ajatuksia ; päiväkahvitarvetta.
Moro!- j.o.k.u.
"Ja siinä koukutamisen himossaan molemmat sitten laittaa parastaan. Voih, nyt lopetan tän ettei tule pahoja ajatuksia ; päiväkahvitarvetta."
Kiitos vaan...Piti sitten suostua taas eksän "kahvikutsuun", kun täällä tällaisia puhutaan... ;)
Narskumiehissä vain on sitä jotain... ;P' j.o.k.u. kirjoitti:
"Ja siinä koukutamisen himossaan molemmat sitten laittaa parastaan. Voih, nyt lopetan tän ettei tule pahoja ajatuksia ; päiväkahvitarvetta."
Kiitos vaan...Piti sitten suostua taas eksän "kahvikutsuun", kun täällä tällaisia puhutaan... ;)
Narskumiehissä vain on sitä jotain... ;P'j.o.k.u
LOPETA. Tulen kateelliseksi =( !!!!!!
Meillä on meinaan rankaisuvaihe meneillään joten joutuu pitämään pöksyt jalassa. Heh. Juokaa sitä kahvia sitten meikäläisenkin edestä.
Jotain ?
Huh hah...lynett kirjoitti:
j.o.k.u
Meillä on meinaan rankaisuvaihe meneillään joten joutuu pitämään pöksyt jalassa. Heh. Juokaa sitä kahvia sitten meikäläisenkin edestä.
Jotain ?
Huh hah...Grrr....taas meinaa vetää kiukkuiseksi..kun luin nuo edelliset ..tahtoo kahvia, tahtoo kahvia!!! Onneksi ei siitä naamioukon seurasta ole pelkoa. Mutta silti...
- j.o.k.u.
lynett kirjoitti:
j.o.k.u
Jotain ?
Huh hah...Juodaan varmasti... ;P
Itsekin olen monesti suunnitellut noin tekeväni, mutta eihän siitä mitään tule...Päätös pitää tasan viisi minuuttia.
Toisen ei tarvitse tulla viereen tuijottamaan viattomilla nappisilmillään ja se on menoa taas...
Pakkopaidan tässä tarvitsisi, että saa pidettyä näppinsä erossa...Kenelläkään lainata? ;D j.o.k.u. kirjoitti:
Juodaan varmasti... ;P
Itsekin olen monesti suunnitellut noin tekeväni, mutta eihän siitä mitään tule...Päätös pitää tasan viisi minuuttia.
Toisen ei tarvitse tulla viereen tuijottamaan viattomilla nappisilmillään ja se on menoa taas...
Pakkopaidan tässä tarvitsisi, että saa pidettyä näppinsä erossa...Kenelläkään lainata? ;DEn lainaa, on se sen verta hauskaa.
Meillä se lähtee pelkästä vilkaisustakin. Joskus olen pelännyt sitäkin, että voinko koskaan päästä "siihen" liittyvästä koukusta eroon. Kuka sen kaiken "korvaa" ? Apua, voiko mikään enää riittää sen jälkeen ?
Saatan joskus ajatella ettei se ole sen kaiken arvoista...sitten kun tulee "tarjous" tai tilaisuus...olen mennyttä. Ajattelen että kerta vain...ei se homoksi tee. Noh...sitten seuraavana päivänä polte on kahta kauheampi...ja tiistaina,keskiviikkona ja....huoh...
Eka ryyppy ja olen heti putkessa =)j.o.k.u. kirjoitti:
Juodaan varmasti... ;P
Pakkopaidan tässä tarvitsisi, että saa pidettyä näppinsä erossa...Kenelläkään lainata? ;DTakki takaperin niin kyllä se siitä...ja suklaalevy ja hyvä kirja (voi niitä vanhoja *hyviä* aikoja)
- j.o.k.u.
lynett kirjoitti:
En lainaa, on se sen verta hauskaa.
Meillä se lähtee pelkästä vilkaisustakin. Joskus olen pelännyt sitäkin, että voinko koskaan päästä "siihen" liittyvästä koukusta eroon. Kuka sen kaiken "korvaa" ? Apua, voiko mikään enää riittää sen jälkeen ?
Saatan joskus ajatella ettei se ole sen kaiken arvoista...sitten kun tulee "tarjous" tai tilaisuus...olen mennyttä. Ajattelen että kerta vain...ei se homoksi tee. Noh...sitten seuraavana päivänä polte on kahta kauheampi...ja tiistaina,keskiviikkona ja....huoh...
Eka ryyppy ja olen heti putkessa =)No, itse en tässä kyllä häviä yhtään mitään...
Riidatkin pistävät vain lisää vettä myllyyn.
Mitä enemmän ollaan toisiamme haukuttu, sitä...hauskempaa sen jälkeen. Aivan kuin yritettäisiin sillä tavoin saada toisemme "alistumaan"...Siinä onnistumatta... ;P
Mutta nyt pitää lopettaa miettiminen, jos aion vielä unta saada ensi yönä... ;D j.o.k.u. kirjoitti:
No, itse en tässä kyllä häviä yhtään mitään...
Riidatkin pistävät vain lisää vettä myllyyn.
Mitä enemmän ollaan toisiamme haukuttu, sitä...hauskempaa sen jälkeen. Aivan kuin yritettäisiin sillä tavoin saada toisemme "alistumaan"...Siinä onnistumatta... ;P
Mutta nyt pitää lopettaa miettiminen, jos aion vielä unta saada ensi yönä... ;DTotta j.o.k.u =)
Silloin kun olin vihavaiheessa ja annoin tuta kaiken mitä ajattelin, milloin tahansa, missä tahansa ja mitään säästelemättä... tai silloin kun oli puolustautumisvaihe...se oli kuin esileikki joka käytiin läpi.
Sairasta mutta totta. Kivaa kuitenkin oli.
Nykyään en jotenkin jaksa lähteä siihen mukaan. Ehkä pitäisi ;)
Piä hauskaa. Sweet dreams =)
Oikein kiltti ja empaattinen mies ottaa puolisonsa niin hyvin huomioon että kaivaa tarvittaessa esiin sisäisen machonsa, ja on vaikka kontrollifriikki-sadisti toiselle hänen sitä halutessa.
Mitäs tähän näkökulmaan sanotte arvon ladyt? ;-P- j.o.k.u.
Ei se ole sama...
Narskuissa vain on sellaista mystistä vetovoimaa. ;) j.o.k.u. kirjoitti:
Ei se ole sama...
Narskuissa vain on sellaista mystistä vetovoimaa. ;)Mutta teoriassa se olis hyvä diili.
Toivottavasti mahdollista....muuten matka jatkuu kuten ennenkin.
Vetovoimaa ? Riittääkö se edes kuvaamaan asiaa ?
Ensimmäinen mies joka piti saada (pakko) koska arvioin alle kymmenessä sekunnissa mistä saa primitiivistä seksiä =)nami-nami-näkökulma :)
kahvia...uuhhh...tuhma pukki...rankaisen sua vielä tuosta hyvästä... :Delisakettu kirjoitti:
nami-nami-näkökulma :)
kahvia...uuhhh...tuhma pukki...rankaisen sua vielä tuosta hyvästä... :Dlynett kirjoitti:
Mutta teoriassa se olis hyvä diili.
Toivottavasti mahdollista....muuten matka jatkuu kuten ennenkin.
Vetovoimaa ? Riittääkö se edes kuvaamaan asiaa ?
Ensimmäinen mies joka piti saada (pakko) koska arvioin alle kymmenessä sekunnissa mistä saa primitiivistä seksiä =)Miehet on tooosi primitiivisiä. Vain se yksi mielessä! ;-D
http://www.hs.fi/viivijawagner/kategoria/1135230261108j.o.k.u. kirjoitti:
Ei se ole sama...
Narskuissa vain on sellaista mystistä vetovoimaa. ;)Join kerran sun kaljat...vastuttamattomasti ;-D
yxex kirjoitti:
Toimistotonttu taitaa kerjätä tätä..... :DD
http://www.youtube.com/watch?v=ISqajEt7GvMelisakettu kirjoitti:
Toimistotonttu taitaa kerjätä tätä..... :DD
http://www.youtube.com/watch?v=ISqajEt7GvM(syystä tai toisesta jutut täällä ennemmin tai myöhemmin ajautuu miesten ja naisten väliseen seksuaaliseen kädenvääntöön...mutta siitä toisen kerran sillä nyt...)
Housut alas...ja ne pitsiset alkkaritkin (hmm..söpöt), ja polvelle!
*läps, läps, ...x 10...noooh, jokos alat ymmärtämään kuka määrää kaapin paikan*
*katsoo syvälle silmiin*- j.o.k.u.
yxex kirjoitti:
yxex kirjoitti:
(syystä tai toisesta jutut täällä ennemmin tai myöhemmin ajautuu miesten ja naisten väliseen seksuaaliseen kädenvääntöön...mutta siitä toisen kerran sillä nyt...)
Housut alas...ja ne pitsiset alkkaritkin (hmm..söpöt), ja polvelle!
*läps, läps, ...x 10...noooh, jokos alat ymmärtämään kuka määrää kaapin paikan*
*katsoo syvälle silmiin*Minä :)
*katsoo takasin pitkään ja antaa pusun* (eikä mittään vastaansanomista..) :)- j.o.k.u.
yxex kirjoitti:
Miehet on tooosi primitiivisiä. Vain se yksi mielessä! ;-D
http://www.hs.fi/viivijawagner/kategoria/1135230261108Wagner on selvä narsku. :)
elisakettu kirjoitti:
Minä :)
*katsoo takasin pitkään ja antaa pusun* (eikä mittään vastaansanomista..) :):-D
*huokaus, käsi kipeenä piiskaamisesta, ja yksi ainoa pusu vei jalat altani...*yxex kirjoitti:
:-D
*huokaus, käsi kipeenä piiskaamisesta, ja yksi ainoa pusu vei jalat altani...**No makaa siinä niin minä piiskaan välillä* =)
j.o.k.u. kirjoitti:
J.o.k.u.
http://www.youtube.com/watch?v=PnzdhQyb1gU
Olet guru!elisakettu kirjoitti:
*No makaa siinä niin minä piiskaan välillä* =)
Kuules eukko, onko tää nyt varmaan sitä vastavuoroisuutta? ;-D
yxex kirjoitti:
Kuules eukko, onko tää nyt varmaan sitä vastavuoroisuutta? ;-D
Sitäpä juuri, kultaseni, sitäpä juuri. Lupasin "rankaista" sua ja minähän pidän aina lupauksistani kiinni. :-D
elisakettu kirjoitti:
Sitäpä juuri, kultaseni, sitäpä juuri. Lupasin "rankaista" sua ja minähän pidän aina lupauksistani kiinni. :-D
Versio 2
Hyvää yötä!yxex kirjoitti:
Versio 2
Hyvää yötä!Luulin että menit nukkumaan jo ajat sitten senkin macho-sadisti! : Yötä
- M.B.
elisakettu kirjoitti:
Luulin että menit nukkumaan jo ajat sitten senkin macho-sadisti! : Yötä
No jopas on ollut ilakoiva yö :D Huomenta vaan teillekin :)
*potkii vaatekappaleita, jotka ovat omituisesti hassussa paikassa suhteessa kahvinkeittimeen* Mitä ihmettä te olette täällä touhunneet...
Nukuinpas hyvin ja aurinko paistaa ..
http://www.youtube.com/watch?v=pFq2irfFHdU M.B. kirjoitti:
*potkii vaatekappaleita, jotka ovat omituisesti hassussa paikassa suhteessa kahvinkeittimeen* Mitä ihmettä te olette täällä touhunneet...
http://www.youtube.com/watch?v=pFq2irfFHdUJoo, mutta arvaa oliko hiukan tokkurainen päivä valvotun yön jälkeen.
Ens yönä vetelen hirsiä tukkina ;)M.B. kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=pFq2irfFHdUMää: sinä ainakin olet pistänyt ranttaliksi; täyskymppi!
Yx: Kiitos edellisestä miellyttävästä yöstä. Katselin tänä yönä kun makasit siinä tukkina. Jätin peitollesi varmuuden vuoksi nenäliinapaketin.
Hyvää päivää teille kummallekkii !!! =)))- 25
Minäpä sanon että et ole uskaltanut vielä päästää irti sitä sisäistä machoasi. Olet haudannut sen tuon näennäisen kiltteyden alle. Mitäs siihen sanot machoseni?
Ps. Tytär sanoi et mun pitäis alkaa psykiatriks, sanoin et mikäpäs siinä, kun tarpeeks hullukin olen siihen hommaan. elisakettu kirjoitti:
Mää: sinä ainakin olet pistänyt ranttaliksi; täyskymppi!
Yx: Kiitos edellisestä miellyttävästä yöstä. Katselin tänä yönä kun makasit siinä tukkina. Jätin peitollesi varmuuden vuoksi nenäliinapaketin.
Hyvää päivää teille kummallekkii !!! =))):-D
Thanks!25 kirjoitti:
Minäpä sanon että et ole uskaltanut vielä päästää irti sitä sisäistä machoasi. Olet haudannut sen tuon näennäisen kiltteyden alle. Mitäs siihen sanot machoseni?
Ps. Tytär sanoi et mun pitäis alkaa psykiatriks, sanoin et mikäpäs siinä, kun tarpeeks hullukin olen siihen hommaan.:-)
Kiltteys ja machoilu ovat osa minua, lisäksi muutakin.. :)
' Psykiatria' voi olla ammatti...parhaimmillaan jopa sisäinen mielentila. Askel hulluuteen antaa sille mukavaa erilaista näkökulmaa. Hullu psykiatri voi vakuuttavasti sanoa potilaalleen, että 'tiedän kuule miltä tuntuu..' ;)
Tässä self psychology-mestarin pieni puhe:
http://www.youtube.com/watch?v=ZQ6Y3hoKI8U- 38
yxex kirjoitti:
:-)
Kiltteys ja machoilu ovat osa minua, lisäksi muutakin.. :)
' Psykiatria' voi olla ammatti...parhaimmillaan jopa sisäinen mielentila. Askel hulluuteen antaa sille mukavaa erilaista näkökulmaa. Hullu psykiatri voi vakuuttavasti sanoa potilaalleen, että 'tiedän kuule miltä tuntuu..' ;)
Tässä self psychology-mestarin pieni puhe:
http://www.youtube.com/watch?v=ZQ6Y3hoKI8UHehe niin ja lääkkeeksi määrätään tietty niitä proffan erivärisiä sieniä luomuna tietenkin :)
38 kirjoitti:
Hehe niin ja lääkkeeksi määrätään tietty niitä proffan erivärisiä sieniä luomuna tietenkin :)
Vaikka niinkin...luomu-huumori-sateenkaarisieniä.. ;)
- M.B.
elisakettu kirjoitti:
Mää: sinä ainakin olet pistänyt ranttaliksi; täyskymppi!
Hyvää päivää teille kummallekkii !!! =)))Mitä mää nyt oon tehny?? Kävin kyllä iltasella vielä kattelemassa missä kuosissa se mää-ketju on tuolla, että elääkö varastettuna parempaa elämää, ja hieman sohaisin enkelin saaneita. Mutta se oli vahinko, kaikki katos samantien :DD
Muuten ollu kiltisti ja lukenut ja päntännyt.. M.B. kirjoitti:
Mitä mää nyt oon tehny?? Kävin kyllä iltasella vielä kattelemassa missä kuosissa se mää-ketju on tuolla, että elääkö varastettuna parempaa elämää, ja hieman sohaisin enkelin saaneita. Mutta se oli vahinko, kaikki katos samantien :DD
Muuten ollu kiltisti ja lukenut ja päntännyt..Kiltisti? *nauraa...* Miten ihmeessä sulla aika ja energia kaikkeen riittää? Olet oikea työmyyrä, positiivisessa mielessä tämä kommenttini kylläkin tässä.
- M.B.
elisakettu kirjoitti:
Kiltisti? *nauraa...* Miten ihmeessä sulla aika ja energia kaikkeen riittää? Olet oikea työmyyrä, positiivisessa mielessä tämä kommenttini kylläkin tässä.
8) Kaikkeen? Laistan ja laiskottelen minkä kerkeän :DD Otan askelen kerrallaan ja yritän hillitä haluni harppoa koko matka yhdellä harppauksella..
M.B. kirjoitti:
8) Kaikkeen? Laistan ja laiskottelen minkä kerkeän :DD Otan askelen kerrallaan ja yritän hillitä haluni harppoa koko matka yhdellä harppauksella..
Hatunnostoinen ajatteluarvotapa. Masennun pelkästä ajatuksestakin mitä tuo itselle merkitsee...haluu harppoa mutta kun aika menee vain epäoleelliseen laiskotteluun...
- A
*Hakee ketun kaivolta, lynettin saunalta ja huutaa jokun pois puusta, hoputtaa kaikki kolme peräkanaa syömään iltapalaa, panee puita pesään yötä varten*
Syökäähän nyt, tänä iltana on juustoakin. Ehkä te joskus opitte että teillä on kaikista kivointa keskenänne. Mutta älkää silti melutko sängyssä liian myöhään.
*Hyvänyönhali*
http://www.youtube.com/watch?v=Yj5x9-tliP8&feature=relatedKiitti A; oli jo nälkä. Ja hyvää yötä, kauniita unia :)
*kettu valvoo hiljaa, rytmitys vampyyrivuoroille alkaa*- j.o.k.u.
*puistelee havunneulaset pois vaatteista, ja ryömii omaan luolaansa odottelemaan unen tuloa... *
Öitä! :) j.o.k.u. kirjoitti:
*puistelee havunneulaset pois vaatteista, ja ryömii omaan luolaansa odottelemaan unen tuloa... *
Öitä! :)Juu, hauskaa oli =)
Mielenkiintoista, olisi ehkä aika rauhoittua. Oikeastaan kaikki vakiokirjoittajat saivat eilisyönä kasvot unissani. Onkohan täällä tullut hilluttua hiukkasen liikaa...- M.B.
lynett kirjoitti:
Juu, hauskaa oli =)
Mielenkiintoista, olisi ehkä aika rauhoittua. Oikeastaan kaikki vakiokirjoittajat saivat eilisyönä kasvot unissani. Onkohan täällä tullut hilluttua hiukkasen liikaa...Paas kuvaillen :)
Ihan mielenkiintoisia nuo toisten sisäiset maailmat..
*uteliaalla tuulella*
- EräsVaan1
Huomenta... :) Täällähän kävi rälläkkä! Uskomatonta. Luulin että mut haukutaan pystyyn kun mainitsin nuo masokistiset kuvitelmani, mutta samanlaisia sekopäitä on näköjään sit linjat täynnä :D
Sivumennen sanottuna selvisin eilen kuiville. Narskuni soitteli ja pyysi tapaamiseen mutta ilmoitin ettei meidän suhteesta tule mitään niinkauan kuin jatkaa mitätöintiään/ ei sitoudu muhun. Ilmoitin etten näillä ehdoin halua nähdä miestä ellei mene terapiaan tai osta seinälleen kilometrin kokoista peiliä ja katso tekojaan silmiin. (Helppo puhua puhelimessa, jos olisi ollut samassa huoneessa, en olisi varmaan ehtinyt 1. sanan puoliväliin kun... ;)
Miten voi seurustella ihmisen kanssa, joka on AINA oikeassa. On se vaan kumma että kun yritin sievästi piipitystyyliin sanoa yhdestä suhteemme aikana mua vaivanneesta "pikku"asiasta, tulee projektion mutavyöry seiniä pitkin ja hukuttaa kaiken alleen.
Huomasin eilen, ettei tuollainen mies oikeasti ketään kuuntele. Jatkakoon lynetten ja j.o.k.u:n vai ketä teitä kaikkiia nyt oli, en tunne vielä :D - kanssa pelehtimistään. Minä haluan aidon suhteen en mitään vakipanoa. KUn häntä rakastin oikeasti enkä vain osaobjektina. mutta mahdotonta tuntuu olevan..
Ja sit töihin...- EräsVaan1
P.S. Ootte ihania :)
- M.B.
"Miten voi seurustella ihmisen kanssa, joka on AINA oikeassa. On se vaan kumma että kun yritin sievästi piipitystyyliin sanoa yhdestä suhteemme aikana mua vaivanneesta "pikku"asiasta, tulee projektion mutavyöry seiniä pitkin ja hukuttaa kaiken alleen"
Sievästi piipitystyyliin.. :D Niin tuttua. Ettei vaan ainakaan omalla olemisellaan ärsyttäisi toista, vaan että saisi sanoa loppuun...edes kerran...sen yhden pienen asian... ja toinenkin katsoisi siihen peiliin, eikä VAAN kehoittele toisia tekemään niin... - A
> Miten voi seurustella ihmisen kanssa, joka on AINA oikeassa. On se vaan kumma että kun yritin sievästi piipitystyyliin sanoa yhdestä suhteemme aikana mua vaivanneesta "pikku"asiasta, tulee projektion mutavyöry seiniä pitkin ja hukuttaa kaiken alleen.
Uskoisin niin, että se onnistuu parhaiten olemalla alistumatta piipittämään tai olemalla aina oikeassa. Samoilla ihmisillä on usein taipumusta molempiin. - A
A kirjoitti:
> Miten voi seurustella ihmisen kanssa, joka on AINA oikeassa. On se vaan kumma että kun yritin sievästi piipitystyyliin sanoa yhdestä suhteemme aikana mua vaivanneesta "pikku"asiasta, tulee projektion mutavyöry seiniä pitkin ja hukuttaa kaiken alleen.
Uskoisin niin, että se onnistuu parhaiten olemalla alistumatta piipittämään tai olemalla aina oikeassa. Samoilla ihmisillä on usein taipumusta molempiin.> Uskoisin niin, että se onnistuu parhaiten olemalla alistumatta piipittämään tai _olemalla_ aina oikeassa. Samoilla ihmisillä on usein taipumusta molempiin.
Hmmm ... vastaukseeni lipsahti freudilainen erhe, joka muutti merkityksen päinvastaiseksi. Tietoisesti olisin ollut kirjoittamassa seuraavasti:
Uskoisin niin, että se onnistuu parhaiten olemalla alistumatta piipittämään tai _olematta_ aina oikeassa. Samoilla ihmisillä on usein taipumusta molempiin.
Totean vielä yleisesti, että nämä tietoisuuteni t-kirjaimen viivat ovat minulle ja läheisilleni tärkeät. Ilman niitä ajauduttaisiin ei-toivottaviin veritekoihin. Siksi edellytän lievästi kohdehäiriöisten niitä kanssakäymisessään kunnioittavan. A kirjoitti:
> Uskoisin niin, että se onnistuu parhaiten olemalla alistumatta piipittämään tai _olemalla_ aina oikeassa. Samoilla ihmisillä on usein taipumusta molempiin.
Hmmm ... vastaukseeni lipsahti freudilainen erhe, joka muutti merkityksen päinvastaiseksi. Tietoisesti olisin ollut kirjoittamassa seuraavasti:
Uskoisin niin, että se onnistuu parhaiten olemalla alistumatta piipittämään tai _olematta_ aina oikeassa. Samoilla ihmisillä on usein taipumusta molempiin.
Totean vielä yleisesti, että nämä tietoisuuteni t-kirjaimen viivat ovat minulle ja läheisilleni tärkeät. Ilman niitä ajauduttaisiin ei-toivottaviin veritekoihin. Siksi edellytän lievästi kohdehäiriöisten niitä kanssakäymisessään kunnioittavan.=D
Upea Freudilainen todellakin!
Allekirjoitan jälleen täysin. Kiva kun osaat sanoa se tuollain nätisti, siis sen saman mitä ajattelin mutta jäin miettimään kuinka sen voisi ilmaista ilman, että tökerö tyyli tuottaisi turhaa vastarintaa.- M.B.
A kirjoitti:
> Uskoisin niin, että se onnistuu parhaiten olemalla alistumatta piipittämään tai _olemalla_ aina oikeassa. Samoilla ihmisillä on usein taipumusta molempiin.
Totean vielä yleisesti, että nämä tietoisuuteni t-kirjaimen viivat ovat minulle ja läheisilleni tärkeät. Ilman niitä ajauduttaisiin ei-toivottaviin veritekoihin. Siksi edellytän lievästi kohdehäiriöisten niitä kanssakäymisessään kunnioittavan.No enpä tiedä. Kyllä minulle se piipittäminen on tosiaankin alistumista, mutta se laukeaa päälle vasta kun tarpeeksi monta kertaa toinen on täystyrmännyt minkään normaalisti sanotun. En sitten tiedä, onko se oikeassa olemista se, että haluaa tulla ymmärretyksi oikeinpäin, eikä tasan toisinpäin..
Oma järjestys on:
-normaali sanominen
-äänenvärin käryyntyminen
-huuto
-piipitys
-hiljaisuus, jolloin niitä mielipiteitä ei enää toisen kannata paljon kysellä ja jatkuva mitätöinti on tehnyt tehtävänsä.
Normaaliin kanssakäymiseen kun mielestäni kuuluu oikeus omaan mielipiteeseen, joka tarkoittaa sitä, että vaikka en olisikaan toisen kanssa samaa mieltä, saan ilmaista mielipiteeni tarvitsematta miettiä minkälaisen ihmisenä ja persoonana mitätöinnintarpeen mielipiteeni ilmaiseminen saattaa aikaansaada siinä toisessa. Jatkuva seinääntörmäily aiheuttaa siis minussa ylläkuvatunlaisia äänenkäytön muotoja, luetellussa järjestyksessä. Hiljaisuuden voisi kyllä nykyisin sijoittaa useampaan paikkaan :D - A
M.B. kirjoitti:
No enpä tiedä. Kyllä minulle se piipittäminen on tosiaankin alistumista, mutta se laukeaa päälle vasta kun tarpeeksi monta kertaa toinen on täystyrmännyt minkään normaalisti sanotun. En sitten tiedä, onko se oikeassa olemista se, että haluaa tulla ymmärretyksi oikeinpäin, eikä tasan toisinpäin..
Oma järjestys on:
-normaali sanominen
-äänenvärin käryyntyminen
-huuto
-piipitys
-hiljaisuus, jolloin niitä mielipiteitä ei enää toisen kannata paljon kysellä ja jatkuva mitätöinti on tehnyt tehtävänsä.
Normaaliin kanssakäymiseen kun mielestäni kuuluu oikeus omaan mielipiteeseen, joka tarkoittaa sitä, että vaikka en olisikaan toisen kanssa samaa mieltä, saan ilmaista mielipiteeni tarvitsematta miettiä minkälaisen ihmisenä ja persoonana mitätöinnintarpeen mielipiteeni ilmaiseminen saattaa aikaansaada siinä toisessa. Jatkuva seinääntörmäily aiheuttaa siis minussa ylläkuvatunlaisia äänenkäytön muotoja, luetellussa järjestyksessä. Hiljaisuuden voisi kyllä nykyisin sijoittaa useampaan paikkaan :D> Hiljaisuuden voisi kyllä nykyisin sijoittaa useampaan paikkaan :D
Ehkä sinä äänettömyytesi tähden pidät niin paljon musiikista? Olen huomannut, että hyvin ahkerasti linkität moniin hyviin levyihin ja saat siten äänesi kuuluviin. - M.B.
A kirjoitti:
> Hiljaisuuden voisi kyllä nykyisin sijoittaa useampaan paikkaan :D
Ehkä sinä äänettömyytesi tähden pidät niin paljon musiikista? Olen huomannut, että hyvin ahkerasti linkität moniin hyviin levyihin ja saat siten äänesi kuuluviin.:D Hauskaa. Olen oikeasti ihan mielettömän kovaääninen ihminen. Joten ihan äänetön en ole. Tietynlainen oman äänen kuuluville saattaminen on tosin hankaloitunut kokemuksen mukanaan tuomien kommellusten myötä, josta jatkumona tapahtuva väärinymmärretyksitulemisen tunne yhden ihmisen taholta on ollut se lamaannuttavin.. Juutuupia kyllä pidän eräänlaisena aarreaittana, joka suorastaan kutsuu penkomaan ja löytämään. Ja musiikillista vajetta on ollut ilmassa. Kun alkaa epäillä omaa taitoaan antaa itsestään ulos sanoja ymmärrettävässä muodossa, saattaa käydä kuten minulle, että ei kykene vastaanottamaan ääniä. Nyt, tilanteen ja pahimman (ainakin toivon) mentyä ohitse, sellainen henkisen totaalilamaannuksen kaltainen olotila alkaa myös hellittää ja musiikki suorastaan vetää puoleensa.
Tähän sopii kyllä sun löytö: hortto kaalo
http://www.youtube.com/watch?v=XhyoL_JHeOo - 11
"Sivumennen sanottuna selvisin eilen kuiville"
Hienoa! Vähänkö tulee voittajafiilis tuosta :)
- lottamari<3
Sinun ongelmasi on, että sinua repii kaksi vahvaa viettiä eri suuntiin. Sinä olet liian heikko toisessa ja annat sen vaikuttaa sinun koko elämääsi. Kyse ei ole siitä, ettetkö kestä alistuvaa miestä vaan se, että et kestä niitä ominaisuuksia itsessäsi. Sinulle alistuvuus merkitsee heikkoutta ja häpeää. Oma minäkuvasi on niin heikko, että se ei kestä kannattelemaan toisen minän heikkouksia vaan tarvitset oman minäsi tukemiseen mukamas vahvan persoonan, joka todellisuudessa ei olekaan vahva vaan addiktoitunut narsistinen epävakaa sinua hyväksikäyttävä persoona. Kysymys ei ole siitä ettetkö tunnistaisi epäaitoa persoonaa aidosta vaan toisen vietin sokaisemana annat huijata itseäsi.
Sinun tulisi alkaa ymmärtää, että alistuvan luonteen ei tarvitse merkitä heikkoutta ja heikkoa luonnetta vaan se voi olla joissan tapauksissa diplomaattista käytöstä. Kun kumppani alistuu hän voi tehdä sen tieten tahtoen antaen miehen olla mies tai naisen olla nainen ja antaa toisen määrätä näin ollen asioita sukupuoliroolinsa näkemyksen kautta, joka hänelle siinä tilanteessa on tärkeää.
Kun sanot, että et halua alistuvaa kumppania niin et ymmärrä, että sinähän juuri haluat sitä itse olla ja näi annat oman sukupuolesi hämärtyä ja elät toisen jatkeena hänen persoonansa turvin uskaltamatta olla se mikä ja ketä haluaisit. Ristiriita syntyy sinun persoonasi ja hänen persoonansa välille, koska et uskalla olla oma itsesi vaan joudut alistumaan toisen tahtoon toisen viettisi sanelemana. Sinulla on epäselvää kumpaa sukupuolta sinun tulisi edustaa ja kumpi sinun kuuluisi olla. Sisäinen sukupuolesi heijastaa toisenlaista ajattelua ja ulkoinen sotii sitä vastaan.
Seksuaalisessa kanssakäymisessä usein tulee näkyviin se onko suhde tasavertainen vai onko jompi kumpi alistuva tai haluaako olla alistettu parisuhteessaan ja kuinka varma tai epävarma on omasta minuudestaan.
Heikkoa itsetuntoa ei paikata toisen persoonan kautta alistumalla tai alistamalla. Käyttäytymisesi ei johdu lapsuudenkoti mallista tai isäsi antamasta roolimallista vaan kyse on sinusta itsestäsi ja hallitsemattomista vieteistäsi."Seksuaalisessa kanssakäymisessä usein tulee näkyviin se onko suhde tasavertainen vai onko jompi kumpi alistuva tai haluaako olla alistettu parisuhteessaan ja kuinka varma tai epävarma on omasta minuudestaan. "
Onko näin ?- M.B.
lynett kirjoitti:
"Seksuaalisessa kanssakäymisessä usein tulee näkyviin se onko suhde tasavertainen vai onko jompi kumpi alistuva tai haluaako olla alistettu parisuhteessaan ja kuinka varma tai epävarma on omasta minuudestaan. "
Onko näin ?Tasavertaisessa suhteessa on nimenomaan tilaa rakastelulle. Tietynlaista seksuaalista kanssakäymistä kun ei parhaalla tahdollakaan voi, tai ainakaan minä en voi, kutsua rakasteluksi. Toisaalta asiaan vaikuttaa myös sellainen seikka, että kuinka herkkä ihminen on sanojen merkityksille ja niiden saamalle astevaihtelulle kommunikaatiossa yleensä. Joku rakastelee aina. Joku muu ei koskaan. Siltikin molempien kokema tunne-elämys itse "aktissa" saattaa olla tasan sama.
M.B. kirjoitti:
Tasavertaisessa suhteessa on nimenomaan tilaa rakastelulle. Tietynlaista seksuaalista kanssakäymistä kun ei parhaalla tahdollakaan voi, tai ainakaan minä en voi, kutsua rakasteluksi. Toisaalta asiaan vaikuttaa myös sellainen seikka, että kuinka herkkä ihminen on sanojen merkityksille ja niiden saamalle astevaihtelulle kommunikaatiossa yleensä. Joku rakastelee aina. Joku muu ei koskaan. Siltikin molempien kokema tunne-elämys itse "aktissa" saattaa olla tasan sama.
Rakastelu tulee sanasta rakastaa, rakastelussa mies ja nainen yhtyy yhdeksi lihaksi, ja heidän tunnemaailmansa sulaa yhteen. Se on rakkaus-rakastelua :)
Liitto kahden ihmisen.- A
yxex kirjoitti:
Rakastelu tulee sanasta rakastaa, rakastelussa mies ja nainen yhtyy yhdeksi lihaksi, ja heidän tunnemaailmansa sulaa yhteen. Se on rakkaus-rakastelua :)
Liitto kahden ihmisen.Kuulostaa seksiltä.
- 29
yxex kirjoitti:
Liitto kahden ihmisen.Luulisin tietäväni mitä on rakastelu, vaikka en sitä varsinaisesti ole koskaan kokenutkaan. Varmasti se on kuitenkin jokaisella jossain selkäytimessä se tieto siitä todellisesta rakastelusta. Tässä maailmassa taitaa kaikki olla vain halpaa jäljitelmää siitä, jotain heijastusta ehkä. Joskus olen kyllä kokenut henkisen tason rakastelun ja se oli kyllä paljon parempaa kuin mikään lihallinen ähinä koskaan. Vielä väittäisin että miehellä on suurempi vastuu näissä asioissa kuin tiedetäänkään, mutta antaa nyt olla, tulee sohaistua isohkoon muurahaispesään tässä taas :)
29 kirjoitti:
Luulisin tietäväni mitä on rakastelu, vaikka en sitä varsinaisesti ole koskaan kokenutkaan. Varmasti se on kuitenkin jokaisella jossain selkäytimessä se tieto siitä todellisesta rakastelusta. Tässä maailmassa taitaa kaikki olla vain halpaa jäljitelmää siitä, jotain heijastusta ehkä. Joskus olen kyllä kokenut henkisen tason rakastelun ja se oli kyllä paljon parempaa kuin mikään lihallinen ähinä koskaan. Vielä väittäisin että miehellä on suurempi vastuu näissä asioissa kuin tiedetäänkään, mutta antaa nyt olla, tulee sohaistua isohkoon muurahaispesään tässä taas :)
Henkinen puoli on tärkeää! Mitä tapahtuukaan, sen on tapahduttava yhteisymmärryksessä. :)
Voihan se kuulostaa seksillekin. Mutta tässä fyysisessä kanssakäymisessä on todella vivahde-eroja. Rakastelulla siis. Parhaimmillaan jos nautittavan fyysisen läheisyyden lisäksi tunnetta, rakkautta, läheisyyttä, sanoisinko syntyy ajatus täydellisestä yhteisymmärryksen tunteesta. Viestintä on silloin jotain... erityislaatuista. Tosin erittäin poikkeuksellista saavuttaa sellainen olotila, tai koskaan tavata kumppaniakaan jonka kanssa sellaista kokee, edes kerrran.
Kyky avautua toiselle, kuunnella toista, kutsua toista ja vastata kutsuun...kuin astuisi 'sillä hetkellä' yhdessä paratiisiin toisen kanssa.
Seksi taas poikkeaa rakastelusta hieman, mun mielestä, 'pikku-itsekkääseen' suuntaan, mistä tosin voi molemmat toki nauttia.
Sitten ne kuuluisat suorituspaineet, joita on miehillä ja naisilla, niitä poistaa eniten rakkaus-rakastelu. :)- 25
yxex kirjoitti:
Kyky avautua toiselle, kuunnella toista, kutsua toista ja vastata kutsuun...kuin astuisi 'sillä hetkellä' yhdessä paratiisiin toisen kanssa.
Seksi taas poikkeaa rakastelusta hieman, mun mielestä, 'pikku-itsekkääseen' suuntaan, mistä tosin voi molemmat toki nauttia.
Sitten ne kuuluisat suorituspaineet, joita on miehillä ja naisilla, niitä poistaa eniten rakkaus-rakastelu. :)Juuh, ei siinä seksissä sinänsä mitään vikaa ole ja parisuhteessa varmaan voi olla monenlaista seksiä ja rakastelua. Ei aina tarvitse olla sitä jotain ihmeellistä ilotulitusta, kunhan kaikki tapahtuu yhteisymmärryksessä. Pidemmän päälle itsekkyys kyllä tuhoaa kaiken.
Ja sitten aiheeseen. Narsistin kanssa seksi voi olla aluksi ihan hyvääkin, mutta koska narsisti kuitenkin on se pikkuvauva tunnetasolla ja haluaa aina vaan itselleen lisää sitä tuttipulloa, ei molemminpuolista täyttymystä voi koskaan tulla. Toinen osapuoli jää lopulta ilman ja aina vaan antaa ja antaa ja lopulta turhautuu. Vastavuoroisuutta ei narsistin kanssa synny, vaikka narsisti toki yrittääkin aina välillä näennäisesti olla se antava osapuoli, motiivina kuitenkin saada itse lisää. 25 kirjoitti:
Juuh, ei siinä seksissä sinänsä mitään vikaa ole ja parisuhteessa varmaan voi olla monenlaista seksiä ja rakastelua. Ei aina tarvitse olla sitä jotain ihmeellistä ilotulitusta, kunhan kaikki tapahtuu yhteisymmärryksessä. Pidemmän päälle itsekkyys kyllä tuhoaa kaiken.
Ja sitten aiheeseen. Narsistin kanssa seksi voi olla aluksi ihan hyvääkin, mutta koska narsisti kuitenkin on se pikkuvauva tunnetasolla ja haluaa aina vaan itselleen lisää sitä tuttipulloa, ei molemminpuolista täyttymystä voi koskaan tulla. Toinen osapuoli jää lopulta ilman ja aina vaan antaa ja antaa ja lopulta turhautuu. Vastavuoroisuutta ei narsistin kanssa synny, vaikka narsisti toki yrittääkin aina välillä näennäisesti olla se antava osapuoli, motiivina kuitenkin saada itse lisää.Tuosta 25 kommentista tuli mieleen eräs juttu, johon kaipaisin kokemuksia.
Mikä on naamiopäisen narsistin keino alistaa kumppaniaan seksillä? Uskoisin että tästäkin on hmm...runsaasti kirjoittajilla kokemuksia.yxex kirjoitti:
Sitten ne kuuluisat suorituspaineet, joita on miehillä ja naisilla, niitä poistaa eniten rakkaus-rakastelu. :)Suoriutuspaineet...onko taustalla jotain sellaista ettei luota itseensä? Hyväksy itseään sellaisena kuin on? Pelkää ettei riitä kumppanilleen antaessaan itsensä sellaisena kuin on ja reagoidessaan tilanteeseen liittyvillä seikoilla kuin ne häntä koskettavat? Onko oleellisinta samalle aaltopituudelle sulautuminen, vaan antaisi ikäänkuin laineen tulla kohti, huuhtaista ylitsemme, ja vastalaineen laittaessamme liikkeelle tiedämme ettei aallonmurtaja olekaan vastassa?
- M.B.
elisakettu kirjoitti:
Tuosta 25 kommentista tuli mieleen eräs juttu, johon kaipaisin kokemuksia.
Mikä on naamiopäisen narsistin keino alistaa kumppaniaan seksillä? Uskoisin että tästäkin on hmm...runsaasti kirjoittajilla kokemuksia.Saa kuulla loukkaavansa, jos ei anna siitä syystä, että ei huvita/on väsynyt.. Syy pikamöksähdykseen, jonka syvyydestä voi vaan heittää arvailuja..
M.B. kirjoitti:
Saa kuulla loukkaavansa, jos ei anna siitä syystä, että ei huvita/on väsynyt.. Syy pikamöksähdykseen, jonka syvyydestä voi vaan heittää arvailuja..
Oh jee. Mutta toimiva käytäntä myös ns normaaliparisuhteessa. Olen ollut kerran. Kärsin itse melkoisesta frigiditeettiongelmasta. Seuraukset olivat jotain tuota luokkaa, ja paljon enemmänkin.
elisakettu kirjoitti:
Oh jee. Mutta toimiva käytäntä myös ns normaaliparisuhteessa. Olen ollut kerran. Kärsin itse melkoisesta frigiditeettiongelmasta. Seuraukset olivat jotain tuota luokkaa, ja paljon enemmänkin.
Naisen frigiditeettiongelma pitäisi olla myös ongelma häntä rakastavalle miehelle, aivan samoin kuin miehen impotenssi pitäisi olla yhteinen ongelma. Ongelma, minkä takia ei toista hylätä, ei käytetä valtaa, ei alisteta, ei mitätöidä! Ongelma, mistä keskustellaan, mihin käytetään aikaa, missä ollaan ymmärtäväisiä ja helliä. Tämä on monelle arka aihe jonka haluaisi sivuuttaa. Kuitenkin vanha sanonta kuuluu; ' jos makuuhuoneessa kaikki sujuu hyvin, suhdekin voi hyvin'
Mies, joka tyydyttää tarpeensa ajattelematta vaimoaan ja hänen tarpeitaan, mitä hänestä voisi ajatella? 'Narsisti', ainakin sillä saralla kenties..
Vastuuta ongelmistaan ei pitäisi sysätä muille. Mutta tässä naisen frigiditeetti-asiassa miesten asenteella on suuri merkitys. Hellä ja empaattinen mies voi auttaa rakkaansa ulos 'kuorestaan'
Miehen paineet on taas siinä, että pitäisi olla kykyjä vähän joka lähtöön; olla hellä, olla macho...kaikkea...
Huoh!
http://www.youtube.com/watch?v=aBy6sgiCWQM (Suurlähettiläät-Mitä Miehen Tulee Olla? )yxex kirjoitti:
Naisen frigiditeettiongelma pitäisi olla myös ongelma häntä rakastavalle miehelle, aivan samoin kuin miehen impotenssi pitäisi olla yhteinen ongelma. Ongelma, minkä takia ei toista hylätä, ei käytetä valtaa, ei alisteta, ei mitätöidä! Ongelma, mistä keskustellaan, mihin käytetään aikaa, missä ollaan ymmärtäväisiä ja helliä. Tämä on monelle arka aihe jonka haluaisi sivuuttaa. Kuitenkin vanha sanonta kuuluu; ' jos makuuhuoneessa kaikki sujuu hyvin, suhdekin voi hyvin'
Mies, joka tyydyttää tarpeensa ajattelematta vaimoaan ja hänen tarpeitaan, mitä hänestä voisi ajatella? 'Narsisti', ainakin sillä saralla kenties..
Vastuuta ongelmistaan ei pitäisi sysätä muille. Mutta tässä naisen frigiditeetti-asiassa miesten asenteella on suuri merkitys. Hellä ja empaattinen mies voi auttaa rakkaansa ulos 'kuorestaan'
Miehen paineet on taas siinä, että pitäisi olla kykyjä vähän joka lähtöön; olla hellä, olla macho...kaikkea...
Huoh!
http://www.youtube.com/watch?v=aBy6sgiCWQM (Suurlähettiläät-Mitä Miehen Tulee Olla? )Nämä seksuaalisuuden törmäyskurssilla olevat asiat; aivan liian vaiettuja ja piilotettuja, ennenkaikkea turhaa häpeää aiheuttavia asioita. Paljonkin tekisi mieli tästä asiasta tarinoida. Ja vastuusta, nimenomaan vastuuta ottaa parisuhde haltuunsa! Voi kuulostaa omistavalle mutta en nyt tarkoita sitä. Tulen hipaisemaan aluetta tulevassa tarinassani, tarinan jonka moni katsoo turhaksi täällä, mutta joka on oleellisen tärkeä.
Tuosta mitä sanoit miehen pitää olla...
Ketun marjat, sanon minä! Tai naisen tulee olla.. kissan viulut.
Kun ei sen tarvitse mennä niin. Eikö me ihmiset voida kasvaa yhdessä sen vastakumppanin kanssa, pitääkö sen olla joku h-tin valmis paketti? En minä ainakaan mitään v-tun Ken-nukkea haluaisi itselleni, joka on valmista sitä ja tätä ja tuota. Ei se siitä enää minnekään uuteen osaa mukautua. On vaan stabiili kivimöhkäle. Hänen pitää olla ihminen. Hyväänkin kyllästyy, jos ei ole särmää. Sama toisinkin päin Jos joku lelua kaipaa, menköön nukkekauppaan. Niitähän riittää. Niinkuin N:kin. Muuttuvassa maailmaassa tarvitaan muuttuvia palikoita. Ja muuntautumiskykyisiä ihmisiä. Sori kirosanat.elisakettu kirjoitti:
Nämä seksuaalisuuden törmäyskurssilla olevat asiat; aivan liian vaiettuja ja piilotettuja, ennenkaikkea turhaa häpeää aiheuttavia asioita. Paljonkin tekisi mieli tästä asiasta tarinoida. Ja vastuusta, nimenomaan vastuuta ottaa parisuhde haltuunsa! Voi kuulostaa omistavalle mutta en nyt tarkoita sitä. Tulen hipaisemaan aluetta tulevassa tarinassani, tarinan jonka moni katsoo turhaksi täällä, mutta joka on oleellisen tärkeä.
Tuosta mitä sanoit miehen pitää olla...
Ketun marjat, sanon minä! Tai naisen tulee olla.. kissan viulut.
Kun ei sen tarvitse mennä niin. Eikö me ihmiset voida kasvaa yhdessä sen vastakumppanin kanssa, pitääkö sen olla joku h-tin valmis paketti? En minä ainakaan mitään v-tun Ken-nukkea haluaisi itselleni, joka on valmista sitä ja tätä ja tuota. Ei se siitä enää minnekään uuteen osaa mukautua. On vaan stabiili kivimöhkäle. Hänen pitää olla ihminen. Hyväänkin kyllästyy, jos ei ole särmää. Sama toisinkin päin Jos joku lelua kaipaa, menköön nukkekauppaan. Niitähän riittää. Niinkuin N:kin. Muuttuvassa maailmaassa tarvitaan muuttuvia palikoita. Ja muuntautumiskykyisiä ihmisiä. Sori kirosanat.Yhdessä, kyllä, yhteistuumin. Sallin v-tun ja h-tin kirosanat :)
Sellaista suhdetta ei olekaan missä kaikki olisi pelkkää hymistelyä. Riidat kuuluu suhteeseen! Särmiä hiotaan. Paras riita ja sota on kuitenkin sellainen missä on kaksi voittajaa. Riitely rakkaan kanssa on suorastaan kamalan ihanaa! :)
Nainen voi vittuuntua 'tossu'-mieheen, vaikka se on maailman paras...mies voi vittuntua 'itsetietoiseen' naiseen, koska tuntee miehelle luontaista suojelusviettiä 'heikkoa' naista kohtaan..variaatioita on vaikka miten paljon..
" Vaimoni saa kaikessa rauhassa ajatella olevansa pomo, kunhan kumpikin meistä tietää sydämessään että minä olen perheen pää" -sanoi tuntematon korpifilosofi- ;-D- M.B.
yxex kirjoitti:
Yhdessä, kyllä, yhteistuumin. Sallin v-tun ja h-tin kirosanat :)
Sellaista suhdetta ei olekaan missä kaikki olisi pelkkää hymistelyä. Riidat kuuluu suhteeseen! Särmiä hiotaan. Paras riita ja sota on kuitenkin sellainen missä on kaksi voittajaa. Riitely rakkaan kanssa on suorastaan kamalan ihanaa! :)
Nainen voi vittuuntua 'tossu'-mieheen, vaikka se on maailman paras...mies voi vittuntua 'itsetietoiseen' naiseen, koska tuntee miehelle luontaista suojelusviettiä 'heikkoa' naista kohtaan..variaatioita on vaikka miten paljon..
" Vaimoni saa kaikessa rauhassa ajatella olevansa pomo, kunhan kumpikin meistä tietää sydämessään että minä olen perheen pää" -sanoi tuntematon korpifilosofi- ;-DEn tiiä mikä, mutta jokin viehättää noissa korpifilosoohveissa.. Olis niinku, elämänymmärrystä ja asennetta nuissa lausahduksissa. Huumoria unohtamatta. :) Ehkä se hyväntahtoinen itselleenmyhäily ja toisenkin hyväksyminen....ihmisenä vain..
M.B. kirjoitti:
En tiiä mikä, mutta jokin viehättää noissa korpifilosoohveissa.. Olis niinku, elämänymmärrystä ja asennetta nuissa lausahduksissa. Huumoria unohtamatta. :) Ehkä se hyväntahtoinen itselleenmyhäily ja toisenkin hyväksyminen....ihmisenä vain..
Sinä ja kettu ja muutama muu, teidän kanssa on helpompaa jutella vaikeistakin asioista. Edelleenkään en tiedä mistä se johtuu. Elämänmyönteisyys, pilke silmäkulmassa, suvaitsevaisuus, lähimmäisenrakkaus, avoimuus...luottamus, ne on avaimia kai.. :)
M.B. kirjoitti:
En tiiä mikä, mutta jokin viehättää noissa korpifilosoohveissa.. Olis niinku, elämänymmärrystä ja asennetta nuissa lausahduksissa. Huumoria unohtamatta. :) Ehkä se hyväntahtoinen itselleenmyhäily ja toisenkin hyväksyminen....ihmisenä vain..
Yhdyn mään kommentiin, jollain lailla (minusta alkaa tulla oikea lammasielu perhana kun aina samaa mieltä jonkun kanssa. Pitäisi alkaa ryhdistäytyä. :) )
Ja mitä yx sanoi tossu-itsetietoisuus-vastaisuuksista. Kehnosti käy.
Vaikka tekisi mieli jalostaa tuota yx-filosofiaa vielä. Hapuilee..."Kumpikin tietää sydämessään osaavansa jotain, mutta kumpikin antaa käytännössä fiksumman hoitaa homman. Ja osaa antaa tilaa toisellekin jalostaa taitoaan tietäen saavansa itsekin mahdollisuuden."
En kiellä miehen ja naisen roolia. Enkä halua neutralisoida. Mutta sen verran voisimme poiketa normeista ettei rooliteta asioita valmiiksi, kuka tekee mitäkin tai miten. Kun hyvää takulla molemmasta löytyy, joskin sitä särmää taatusti (enempi kun odottaakaan :) )
Lopuksi: Mites se oli: rakkaus-riita-sota- ja s e s o v i n t o ! Jotenkin viitaten tähän ketjun aiheeseen.
Ps. asuuko korvessa filosofeja ? =)- M.B.
yxex kirjoitti:
Sinä ja kettu ja muutama muu, teidän kanssa on helpompaa jutella vaikeistakin asioista. Edelleenkään en tiedä mistä se johtuu. Elämänmyönteisyys, pilke silmäkulmassa, suvaitsevaisuus, lähimmäisenrakkaus, avoimuus...luottamus, ne on avaimia kai.. :)
Kiitos :) Vaan onpa nuita päiviä, jolloin tuntuu, että kaikki nuo ominaisuudet ovat vähintäänkin piilotettuna.
Kiva kun olet olemassa :) Ja itselleni kiva, kun löysin tänne :D - M.B.
elisakettu kirjoitti:
Yhdyn mään kommentiin, jollain lailla (minusta alkaa tulla oikea lammasielu perhana kun aina samaa mieltä jonkun kanssa. Pitäisi alkaa ryhdistäytyä. :) )
Ja mitä yx sanoi tossu-itsetietoisuus-vastaisuuksista. Kehnosti käy.
Vaikka tekisi mieli jalostaa tuota yx-filosofiaa vielä. Hapuilee..."Kumpikin tietää sydämessään osaavansa jotain, mutta kumpikin antaa käytännössä fiksumman hoitaa homman. Ja osaa antaa tilaa toisellekin jalostaa taitoaan tietäen saavansa itsekin mahdollisuuden."
En kiellä miehen ja naisen roolia. Enkä halua neutralisoida. Mutta sen verran voisimme poiketa normeista ettei rooliteta asioita valmiiksi, kuka tekee mitäkin tai miten. Kun hyvää takulla molemmasta löytyy, joskin sitä särmää taatusti (enempi kun odottaakaan :) )
Lopuksi: Mites se oli: rakkaus-riita-sota- ja s e s o v i n t o ! Jotenkin viitaten tähän ketjun aiheeseen.
Ps. asuuko korvessa filosofeja ? =)Me ollaan kaikki niin viksuja, ettei meiän kanssa VOI olla eriä mieltä =D
Eiköhän meistä jokaisesta löydy jonkinlaista särmäkkyyttä tilanteesta riippuen.. Ja jos korvessa ei asu filosofeja, niin voin ehdottautua vapaaehtoiseksi korpeen vilohseeraamaan asioita :)
http://www.youtube.com/watch?v=KvRlr1LXT3Y M.B. kirjoitti:
Me ollaan kaikki niin viksuja, ettei meiän kanssa VOI olla eriä mieltä =D
Eiköhän meistä jokaisesta löydy jonkinlaista särmäkkyyttä tilanteesta riippuen.. Ja jos korvessa ei asu filosofeja, niin voin ehdottautua vapaaehtoiseksi korpeen vilohseeraamaan asioita :)
http://www.youtube.com/watch?v=KvRlr1LXT3YKorvessa on hyvä filosofeerata. Ja siellä on hiljaisuutta, rauhallisuutta, kauneutta. Mukava sitenkin viettää välillä aikaa. Tervetuloa mukaan joskus :)
M.B. kirjoitti:
Me ollaan kaikki niin viksuja, ettei meiän kanssa VOI olla eriä mieltä =D
http://www.youtube.com/watch?v=KvRlr1LXT3YIso
elisakettu kirjoitti:
Korvessa on hyvä filosofeerata. Ja siellä on hiljaisuutta, rauhallisuutta, kauneutta. Mukava sitenkin viettää välillä aikaa. Tervetuloa mukaan joskus :)
Auttakaas ystävät, mulla on ihka oikea luojanluoma jänis olohuoneessa? (oli taas kuistilla, nostin koppaan, mitä tehdä? :-O )
yxex kirjoitti:
Auttakaas ystävät, mulla on ihka oikea luojanluoma jänis olohuoneessa? (oli taas kuistilla, nostin koppaan, mitä tehdä? :-O )
Arvaan että tää kuulostaa tosi hullulta, mutta on sattumoisin totta. Mulle on kaikenlaista tapahtunut elämänvarrella muttei tällaista.
yxex kirjoitti:
Arvaan että tää kuulostaa tosi hullulta, mutta on sattumoisin totta. Mulle on kaikenlaista tapahtunut elämänvarrella muttei tällaista.
Jaahas, mun viestit ei näköjään ole taas kulkenut minnekään.
Siis jänis vai? No, syö se...ei tosissaan...mun hirviöhuumori valloillaan...
Kasviksia, Hedelmi. Ulos. Oksia, lehtiä. Miten se antautui kiinni? Tosi outoa. Kyllä sulle sattuu ja tapahtuu =)elisakettu kirjoitti:
Jaahas, mun viestit ei näköjään ole taas kulkenut minnekään.
Siis jänis vai? No, syö se...ei tosissaan...mun hirviöhuumori valloillaan...
Kasviksia, Hedelmi. Ulos. Oksia, lehtiä. Miten se antautui kiinni? Tosi outoa. Kyllä sulle sattuu ja tapahtuu =)No ihan takuulla kaikki lukijat ajattelee että kusetan. :) En sentään niin huomionhakuinen ole vaikka tärähtänyt olenkin!
Se jänö on käynyt useana päivänä oven takana. Syytä tiedä en. Se on aika pieni, antoi ottaa itsensä kiinni. Päällepäin terveen näköinen. Ei juo, ei syö porkkanaa (ainut salaatin tapainen mikä mulla sattui olemaan kun en odottanut jänistä vieraaksi) On paniikissa, korvat luipussa, isot silmät ja söpö! Harmaa/riistanvärinen.Kiitti kun edes uskot mua! Se jänö on nyt tiiviinä pallona kopan nurkassa, silmät ummessa, en uskalla edes musaa soittaa. Ehkä se on kipee...ei ole normaalia että jänikset tulee ovelle, oikeasti. (ja mäkään en tykkää että jänikset syö omenapuita, mutta ei tolle pikkuiselle voi rähjätä)
yxex kirjoitti:
Kiitti kun edes uskot mua! Se jänö on nyt tiiviinä pallona kopan nurkassa, silmät ummessa, en uskalla edes musaa soittaa. Ehkä se on kipee...ei ole normaalia että jänikset tulee ovelle, oikeasti. (ja mäkään en tykkää että jänikset syö omenapuita, mutta ei tolle pikkuiselle voi rähjätä)
No et tietenkään rähjää sille! Älä edes pelottele moisella. Kipeä tai menettänyt emonsa? Voin vain aavistella tilanteen, mahdoton...Mutta. Kun tulee tolkkuihinsa, ulos. Musiikkia, hiljaa. Ei oo kyllä normaalia että luonnon eläin tulee sisälle iltaa istuskelemaan. Mutta minä en voi olla uskomatta sinua (?outoa?). Syökööt vaan omenapuun tai mitä huvittaa, en minä sellaiselle laita painoarvoa. Jos laitan, pitää sitten itse varautua paremmin. Ei ole eläimen vika, kun toimii tarpeidensa ohjaamana.
elisakettu kirjoitti:
No et tietenkään rähjää sille! Älä edes pelottele moisella. Kipeä tai menettänyt emonsa? Voin vain aavistella tilanteen, mahdoton...Mutta. Kun tulee tolkkuihinsa, ulos. Musiikkia, hiljaa. Ei oo kyllä normaalia että luonnon eläin tulee sisälle iltaa istuskelemaan. Mutta minä en voi olla uskomatta sinua (?outoa?). Syökööt vaan omenapuun tai mitä huvittaa, en minä sellaiselle laita painoarvoa. Jos laitan, pitää sitten itse varautua paremmin. Ei ole eläimen vika, kun toimii tarpeidensa ohjaamana.
Laitoin koppaan sanomalehtiä, pissaamista varten. Voisin syödä jäniksen, mutten kyllä tuollaista turvapaikanhakija-jänistä =)
*tarkastelee omaa moraaliaan* :)yxex kirjoitti:
Laitoin koppaan sanomalehtiä, pissaamista varten. Voisin syödä jäniksen, mutten kyllä tuollaista turvapaikanhakija-jänistä =)
*tarkastelee omaa moraaliaan* :)kuule yx: nyt sinä jo huiputat. Nauran niin etttä kyyneleet valuu pitkin naamaa. Et sinä luonnon jänikselle mitään hiton sanomalehtiä käy asettelemaan koppaan. Onko ressu jonkun lemmikki? Sun jutut tuo minun mieleen, jotain...
elisakettu kirjoitti:
kuule yx: nyt sinä jo huiputat. Nauran niin etttä kyyneleet valuu pitkin naamaa. Et sinä luonnon jänikselle mitään hiton sanomalehtiä käy asettelemaan koppaan. Onko ressu jonkun lemmikki? Sun jutut tuo minun mieleen, jotain...
Hih hih, muakin naurattaa tän hetken koomisuus! :)
Paitsi että kaikki kertomani on oikeesti totta! En ole mikään paroni von Münchhausen! ;-Dyxex kirjoitti:
Paitsi että kaikki kertomani on oikeesti totta! En ole mikään paroni von Münchhausen! ;-DSiis on Vai? :DDD Ei sun kanssa aika käy todellakaan pitkäksi. Nauraisin ja repeisin mutta nyt pitää olla hiljaa. Siis aika.....apua... mikä näky... kun sä pompit siellä sen pupuparan kanssa =)
elisakettu kirjoitti:
Siis on Vai? :DDD Ei sun kanssa aika käy todellakaan pitkäksi. Nauraisin ja repeisin mutta nyt pitää olla hiljaa. Siis aika.....apua... mikä näky... kun sä pompit siellä sen pupuparan kanssa =)
No voi hemmeti! ;-D
Pupu nukkuu kopassa, oikeasti, availee välillä silmiä mun naurulle jonka sä aiheutat, hullunkurinen tilanne :-DDDyxex kirjoitti:
No voi hemmeti! ;-D
Pupu nukkuu kopassa, oikeasti, availee välillä silmiä mun naurulle jonka sä aiheutat, hullunkurinen tilanne :-DDDSe tykkää susta. Vinkkaaks se kanssa silmää kun kurkistaa sieltä ? =)
elisakettu kirjoitti:
Se tykkää susta. Vinkkaaks se kanssa silmää kun kurkistaa sieltä ? =)
Sanoin sille: elisakettu lähetti sulle terveisiä; niin se nousi jaloilleen ja teki kierroksen kopan ympäri (pitkä matka, n 80cm), heilutti korvia, pyöritti silmiä, pörhisti turkkia ja käpertyi taas palloksi (pallojänis(?) )
diaknoosini: tykkää susta! ;-Dyxex kirjoitti:
Sanoin sille: elisakettu lähetti sulle terveisiä; niin se nousi jaloilleen ja teki kierroksen kopan ympäri (pitkä matka, n 80cm), heilutti korvia, pyöritti silmiä, pörhisti turkkia ja käpertyi taas palloksi (pallojänis(?) )
diaknoosini: tykkää susta! ;-DNo voi että. Sano pupulle että kettu tulee ja syö sen. :D
elisakettu kirjoitti:
No voi että. Sano pupulle että kettu tulee ja syö sen. :D
(pupu tärisi, laitoin sen päälle vanhan pipon)
*pupu ei tahdo olla pupuburger* ;)yxex kirjoitti:
Mars nukkumaan armaani, tai, mun on ainakin mentävä..
Kauniita unia! =)Hyvää yötä, levollista unta! Pupu kainaloon...
(sun pitäisi mennä ajoissa nukkumaan, höpsö) =)- M.B.
yxex kirjoitti:
Paitsi että kaikki kertomani on oikeesti totta! En ole mikään paroni von Münchhausen! ;-DEt niin. Se arvonimi on varattu minulle!! Mitäs, jänö loikkinu sisälle?? Eläinlääkärille soitto?? Paitsi jos alkaa syömään itsekseen ja vahvistuu niin, että voi päästää ulos.
- A
M.B. kirjoitti:
Et niin. Se arvonimi on varattu minulle!! Mitäs, jänö loikkinu sisälle?? Eläinlääkärille soitto?? Paitsi jos alkaa syömään itsekseen ja vahvistuu niin, että voi päästää ulos.
Se jänis saattaa olla tullut kuolemaan. Tai pyytämään apua.
Kerran meille tuli haavoittunut siili. Se oli kulkenut kai poikasena sixpackin muovikuoren läpi, sellaisen missä on olutpullonreikiä. Kasvaessaan oli teräväreunainen muovikuori kiristynyt sen ihon ympärille.
Leikkasin saksilla sen muovikuoren halki ja tarjosin lisäksi jotakin ravintoa, josta se kieltäytyi. Haava kiersi koko kehon piikkien välissä, oli pahasti tulehtunut ja siinä oli paljon hyönteisiä. Siili palasi luontoon, enkä enää nähnyt sitä elossa enkä kuolleena.
Tästä on jo neljännesvuosisata. Muistan että muutuin itse tuohon aikaan. Eläimet toisinaan muistuttavat meitä ja ovat merkkinä muuttumisestamme. - M.B.
yxex kirjoitti:
Iso
M.B. kirjoitti:
elisakettu, määbää ja A
Sain tuttavan kautta tietoa että rusakko tekee hankipoikasia ja sänkipoikasia, eli keväällä ja syksyllä. Tää pupu oli ilmeisesti hankipoikanen. Emo hajasijoittelee niitä petojen varalta että ei koko pentue joudu syödyksi, ja käy sitten ruokkimassa niitä vuoronperään.
Täysi arvoitus on se miksi emo toi pikkuisensa mun ovelle. Päästin pupun äsken pihalle ja se katseli mua hetken, sitten loikki puistikkoon. Toivon että emo sen löytää. Ei olisi pitänyt puuttua siihen yöllä mutta kun en tiennyt...ja sitten iski jokin hoivavietti.. :)- M.B.
A kirjoitti:
Kerran meille tuli haavoittunut siili. Se oli kulkenut kai poikasena sixpackin muovikuoren läpi, sellaisen missä on olutpullonreikiä. Kasvaessaan oli teräväreunainen muovikuori kiristynyt sen ihon ympärille.
Leikkasin saksilla sen muovikuoren halki ja tarjosin lisäksi jotakin ravintoa, josta se kieltäytyi. Haava kiersi koko kehon piikkien välissä, oli pahasti tulehtunut ja siinä oli paljon hyönteisiä. Siili palasi luontoon, enkä enää nähnyt sitä elossa enkä kuolleena.
Tästä on jo neljännesvuosisata. Muistan että muutuin itse tuohon aikaan. Eläimet toisinaan muistuttavat meitä ja ovat merkkinä muuttumisestamme.Itse vedän puoleeni erityisesti pöllöjä.
M.B. kirjoitti:
Itse vedän puoleeni erityisesti pöllöjä.
YXEX :
Uskomaton juttu !!!! Jäniskuiskaaja =)- 17
lynett kirjoitti:
YXEX :
Uskomaton juttu !!!! Jäniskuiskaaja =)Joko se jäniksen vuosi alkoi?
A kirjoitti:
Tästä on jo neljännesvuosisata. Muistan että muutuin itse tuohon aikaan. Eläimet toisinaan muistuttavat meitä ja ovat merkkinä muuttumisestamme.Merkityksellinen tarina minkä jaoit A tuossa.
" A: Muistan että muutuin itse tuohon aikaan. Eläimet toisinaan muistuttavat meitä ja ovat merkkinä muuttumisestamme. "
Siksiköhän minustakin tuli kettu? Tietämättäni? Pohtii elli.yxex kirjoitti:
elisakettu, määbää ja A
Sain tuttavan kautta tietoa että rusakko tekee hankipoikasia ja sänkipoikasia, eli keväällä ja syksyllä. Tää pupu oli ilmeisesti hankipoikanen. Emo hajasijoittelee niitä petojen varalta että ei koko pentue joudu syödyksi, ja käy sitten ruokkimassa niitä vuoronperään.
Täysi arvoitus on se miksi emo toi pikkuisensa mun ovelle. Päästin pupun äsken pihalle ja se katseli mua hetken, sitten loikki puistikkoon. Toivon että emo sen löytää. Ei olisi pitänyt puuttua siihen yöllä mutta kun en tiennyt...ja sitten iski jokin hoivavietti.. :)Hoivaaja-matti :) Kuule, minulla on sellainen tunne, että teit täsmälleen oikein. Kaikilla pienilläkin tapahtumilla on suuria merkityksiä. Meille annetaan merkkejä, joita tietoinen minämme ei aina ymmärrä. Mutta tämäkin tapahtuma tulee säilymään muistossasi, ja myöhemmin - ehkä - ymmärrät miksi.
- A
Miksi rakastelu-termiä tarvitaan erotukseksi seksistä?
- M.B.
Seksi on latteimmillaan toisen välineellistämistä itsetyydytykseen, jossa kaksi ihmistä tekee niin yhtä aikaa. Surullista on jos toinen tekee niin, ja toinen yrittää rakastella. Saattaa se itku löytyä yht'äkkiä sellaisesta tilanteesta.
Rakastelu on enemmän. Se on kahden ihmisen energioitten synergiaa, nimenomaisesti positiivista sellaista.
Erotukseksi seksistä, rakastelu-termin on hyvä olla olemassa niin kauan kuin kaikki seksi ei ole rakastelua
- A
Onko rakastelu välttämätöntä jos ei halua vaikka rakastaa?
- lottamari<3
Ellei rakasta, niin ketä rakastella? Rakastelu on ykseyden tuntemista ja rakkauden osoittamista nimenomaan rakastetun kanssa. Seksi on seksiä, mutta rakastelussa on rakkauden tunteet mukana.
- A
Eikö voi rakastaa jos ei rakastele?
- M.B.
Mielestäni voi rakastaa rakatelemattakin. Rakkaus on ja rakastelu on. Ehkä rakastaminen on rakastelun henkinen vastine ja rakastelu rakastamisen vastaava fyysinen ilmentymä.
Rakastella voi myös koskematta toiseen :) - lottamari<3
M.B. kirjoitti:
Mielestäni voi rakastaa rakatelemattakin. Rakkaus on ja rakastelu on. Ehkä rakastaminen on rakastelun henkinen vastine ja rakastelu rakastamisen vastaava fyysinen ilmentymä.
Rakastella voi myös koskematta toiseen :)Voi toki, jos pystyy ja kykenee pidättäytymään ja elämään toisen kanssa vain henkisellä vastineella :) Rakkaus ei vaan saa täyttymystä, jos siihen ei vastaa sekä henkisellä että fyysisellä tasolla. Silloin on olemassa vaara, että toinen osapuoli hakee sen tyydytyksensä muualta.
- 12
lottamari<3 kirjoitti:
Voi toki, jos pystyy ja kykenee pidättäytymään ja elämään toisen kanssa vain henkisellä vastineella :) Rakkaus ei vaan saa täyttymystä, jos siihen ei vastaa sekä henkisellä että fyysisellä tasolla. Silloin on olemassa vaara, että toinen osapuoli hakee sen tyydytyksensä muualta.
Juu ja ilman luottamusta toiseen ei koko hommasta tule mitään. Kyännäinno!
Mielestäni kyllä täyttymyksen saa ilman fyysisyyttäkin. - M.B.
lottamari<3 kirjoitti:
Voi toki, jos pystyy ja kykenee pidättäytymään ja elämään toisen kanssa vain henkisellä vastineella :) Rakkaus ei vaan saa täyttymystä, jos siihen ei vastaa sekä henkisellä että fyysisellä tasolla. Silloin on olemassa vaara, että toinen osapuoli hakee sen tyydytyksensä muualta.
Niin no, en liittänyt tuohon toisen kanssa elämistä :DD Oma rakkauskäsitykseni on äärettömän laaja ja monivivahteinen kaikkinensa.
Voi rakastaa vaikka ei ikinä rakastelisi. Voi myös rakastella, vaikka ei ikinä rakastaisi tai olisi rakastunut :) Hetkessä, kaikki on mahdollista. - 22
lottamari<3 kirjoitti:
"Rakkaus ei vaan saa täyttymystä, jos siihen ei vastaa sekä henkisellä että fyysisellä tasolla"
Se henkinen yhteys pitää ensin löytyä, muuten rakastelu on todellakin vain pelkkää seksiä eikä rakastelua. Enemmän nautin pelkästä henkisestä yhteydestä kuin pelkästä fyysisestä yhteydestä, mutta molemmat ovat toki tärkeitä, ehkä itselleni kuitenkin vielä tärkeämpi juuri henkinen yhteys. Ja voivathan nämäkin asiat muuttua, ei ne mitään ikuisesti stabiileja ole.
- lottamari<3
Voi rakastaa, jos ei rakastele,..mutta siihen miksi ei rakastele on oltava joku muu syy kuin: en halua muuten ei ole kysymys rakkaudesta. Jos jotakuta rakastaa, niin häntä myös haluaa ja himoitsee fyysisestikin. Kysymys miksi ei rakastele onkin sitten ihan oma kysymyksensä. Terveelle rakastuneelle ihmiselle olisi luonnotonta olla rakastelematta, sillä rakastelu on rakkauden täyttymyksen tunne.. ;)
- A
> Terveelle rakastuneelle ihmiselle olisi luonnotonta olla rakastelematta, sillä rakastelu on rakkauden täyttymyksen tunne.. ;)
En tiedä onko aina niin.En mä tiä näistä mutta ehkä ideaalitilanne olisi vaihdella kahden maailman välillä. Joskus rauhallisemmin ja tunteellisemmin, joskus taas hanat auki ja hauskaa vain.
Tästä keskustelusta tulee mieleeni, joidenkin kommenttien vuoksi (joita en jaksa enää etsiä), että erilaiset "leikit" tai intohimoiset "setit" kertoisivat jostain sairaalloisesta.
Noh, hulluilla on aina hauskempaa !
- lottamari<3
Miksi et tiedä? Miten voi olla rakastunut ja kieltäytyä rakastelemasta, kerro se? Mistä silloin on kysymys?
- A
> Miksi et tiedä? Miten voi olla rakastunut ja kieltäytyä rakastelemasta, kerro se? Mistä silloin on kysymys?
Tuolla on esitelty erilaisia vaihtoehtoisia tapoja sen suhteen.
http://www.aseksuaalit.net/viewtopic.php?f=9&t=73 - j.o.k.u.
"Miten voi olla rakastunut ja kieltäytyä rakastelemasta, kerro se?"
Outoa höpinää. :) - lottamari<3
j.o.k.u. kirjoitti:
"Miten voi olla rakastunut ja kieltäytyä rakastelemasta, kerro se?"
Outoa höpinää. :)Outoa, tosi outoa. Termi aseksuaali ei kerro minulle muuta kuin, että kyse on ihmisestä, joka liialla seksillä on pilannut oman seksuaalisuutensa ja kiinnostuksensa normaaliin seksielämään- ja suhteeseen. Tälläisiä ovat juuri narsistit, joilla on useita seksisuhteita ja jotka eivät kuitenkaan saa henkistä tyydytystä niistä, koska eivät kykene tuntemaan rakkautta ja syvempiä tunteita. Muita syitä aseksuaalisuudelle on porno, mielialalääkkeet, henkiset sairaudet kuten masennus ja ahdistus jne..
Eli, holtiton seksielämä tuhoaa libidon ja se turruttaa samalla tavalla aistit kuin mikä tahansa liikaa elämässä käytetty virike. Aseksuaali on menettänyt mielenkiintonsa seksiin, koska on etsinyt rakkautta ja henkistä yhteyttä sen kautta ja käyttänyt seksiä väärällä tavalla rakkauden korvikkeena. - A
lottamari<3 kirjoitti:
Outoa, tosi outoa. Termi aseksuaali ei kerro minulle muuta kuin, että kyse on ihmisestä, joka liialla seksillä on pilannut oman seksuaalisuutensa ja kiinnostuksensa normaaliin seksielämään- ja suhteeseen. Tälläisiä ovat juuri narsistit, joilla on useita seksisuhteita ja jotka eivät kuitenkaan saa henkistä tyydytystä niistä, koska eivät kykene tuntemaan rakkautta ja syvempiä tunteita. Muita syitä aseksuaalisuudelle on porno, mielialalääkkeet, henkiset sairaudet kuten masennus ja ahdistus jne..
Eli, holtiton seksielämä tuhoaa libidon ja se turruttaa samalla tavalla aistit kuin mikä tahansa liikaa elämässä käytetty virike. Aseksuaali on menettänyt mielenkiintonsa seksiin, koska on etsinyt rakkautta ja henkistä yhteyttä sen kautta ja käyttänyt seksiä väärällä tavalla rakkauden korvikkeena.Lottamari, ole hyvä ja tutustu aseksuaaleihin. Tunnen itse melkoisen joukon eikä heidän joukossaan ole tietääkseni yhtäkään "joka liialla seksillä on pilannut oman seksuaalisuutensa ja kiinnostuksensa" niin kuin sinä sitä nimitit "normaaliin seksielämään- ja suhteeseen".
Viestisi loppuosa oli sellaista ennakko-oletusten vyörytystä, että se sai hetkeksi epäilemään mistä tuollainen aggressiivinen torjunta oikein kimpoaa. Sitten muistin millä palstalla olemmekaan.
*Halisuukotus ja pepulletaputus* - j.o.k.u.
lottamari<3 kirjoitti:
Outoa, tosi outoa. Termi aseksuaali ei kerro minulle muuta kuin, että kyse on ihmisestä, joka liialla seksillä on pilannut oman seksuaalisuutensa ja kiinnostuksensa normaaliin seksielämään- ja suhteeseen. Tälläisiä ovat juuri narsistit, joilla on useita seksisuhteita ja jotka eivät kuitenkaan saa henkistä tyydytystä niistä, koska eivät kykene tuntemaan rakkautta ja syvempiä tunteita. Muita syitä aseksuaalisuudelle on porno, mielialalääkkeet, henkiset sairaudet kuten masennus ja ahdistus jne..
Eli, holtiton seksielämä tuhoaa libidon ja se turruttaa samalla tavalla aistit kuin mikä tahansa liikaa elämässä käytetty virike. Aseksuaali on menettänyt mielenkiintonsa seksiin, koska on etsinyt rakkautta ja henkistä yhteyttä sen kautta ja käyttänyt seksiä väärällä tavalla rakkauden korvikkeena.Katsoin kerran dokumentin kyseisestä aiheesta, mikä ei kylläkään, luojan kitos, kosketa minua...Ja sain pikemminkin vaikutelman, että nämä aseksuaalit ovat olleet sitä koko elämänsä.
Vai, että seksin harrastaminen turruttaa. :D Ryhdyhän sitten ihmeessä selibaattiin...
Onko hullumpaa kuultu...
Pikemminkin sen harrastamattomuus, toisinsanoen taukojen pitäminen saattaa aiheuttaa hetkellisen mielenkiinnon menon. Silloin ei auta kuin verestää muistoja. ;)
Mielialalääkkeet nyt turruttaa aivan kaiken...Siksipä en niitä itsekään käytä. - j.o.k.u.
lottamari<3 kirjoitti:
Eli, holtiton seksielämä tuhoaa libidon ja se turruttaa samalla tavalla aistit kuin mikä tahansa liikaa elämässä käytetty virike. Aseksuaali on menettänyt mielenkiintonsa seksiin, koska on etsinyt rakkautta ja henkistä yhteyttä sen kautta ja käyttänyt seksiä väärällä tavalla rakkauden korvikkeena.Tulee melkein tunne, kuin olisit kateellinen muiden aktiivisesta seksielämästä... ;)
- M.B.
j.o.k.u. kirjoitti:
Tulee melkein tunne, kuin olisit kateellinen muiden aktiivisesta seksielämästä... ;)
Mitäpäs tähänkin sanoisi..
http://www.youtube.com/watch?v=PYKunfawgn0
:D - M.B.
A kirjoitti:
Lottamari, ole hyvä ja tutustu aseksuaaleihin. Tunnen itse melkoisen joukon eikä heidän joukossaan ole tietääkseni yhtäkään "joka liialla seksillä on pilannut oman seksuaalisuutensa ja kiinnostuksensa" niin kuin sinä sitä nimitit "normaaliin seksielämään- ja suhteeseen".
Viestisi loppuosa oli sellaista ennakko-oletusten vyörytystä, että se sai hetkeksi epäilemään mistä tuollainen aggressiivinen torjunta oikein kimpoaa. Sitten muistin millä palstalla olemmekaan.
*Halisuukotus ja pepulletaputus*Minäkin olen muistanut monesti.
Syystä tai toisesta pidän erityisesti näistä 30 sekunnista.
Ai niin, edelleen sana normaali missään yhteydessä vaarisi ainakin minusta syvempää tarkastelua.. Normaali on kontekstiriippuvainen, eikä käsitettä normaali tulisi käyttää kovin usein minään yleispätevänä asioitten totuusluonteena.
*yksinpuhelua* - M.B.
M.B. kirjoitti:
Minäkin olen muistanut monesti.
Syystä tai toisesta pidän erityisesti näistä 30 sekunnista.
Ai niin, edelleen sana normaali missään yhteydessä vaarisi ainakin minusta syvempää tarkastelua.. Normaali on kontekstiriippuvainen, eikä käsitettä normaali tulisi käyttää kovin usein minään yleispätevänä asioitten totuusluonteena.
*yksinpuhelua*vaarisi -> vaaTisi
*tällainen lyhyt runo tällä kertaa* - lottamari<3
A kirjoitti:
Lottamari, ole hyvä ja tutustu aseksuaaleihin. Tunnen itse melkoisen joukon eikä heidän joukossaan ole tietääkseni yhtäkään "joka liialla seksillä on pilannut oman seksuaalisuutensa ja kiinnostuksensa" niin kuin sinä sitä nimitit "normaaliin seksielämään- ja suhteeseen".
*Halisuukotus ja pepulletaputus*Tjaa, minä en nää tarpeelliseksi tutustua aseksuaaleihin, he eivät minua kiinnosta. Ehkä tuo liika seksi oli huonosti valittu termi, mutta seksuaalinen mielenkiinto voi lopahtaa kyllä, jos seksi on ensin addiktio ja jossain vaiheessa lakkaa tuottamasta sitä mielihyvää, jonka sen tarkoitus on tuottaa. Liika on liikaa. Yritäppä syödä pelkkää herkkua joka aterialla ja sitten kylässä sinulle taas tarjotaan maukasta mansikkakakkua, niin maistuuko? :D
Aseksuaalisuus on epänormaali ilmiö mielestäni, enkä edes tiedä miten se tähän mustasukkaisuus ketjuun oikein eksyi ja mitä tekemistä sillä on rakkauden tai mustasukkaisuuden kanssa, koska eihän tuollaisen ihmisen tunne-elämä ole millään tavalla normaalia,..vai onko mielestäsi?
Olet väärässä halisuukottaja- pepulletaputtaja perverssi, en ole yhtään agressiivinen, en edes puutteessa, enkä narsku, nautin vaan suunnattomasti väittelystä ja asioiden penkomisesta :)))
*läimäyttää pervoa poskelle, pidähän rajat ja näppisi irti* :D lottamari<3 kirjoitti:
Tjaa, minä en nää tarpeelliseksi tutustua aseksuaaleihin, he eivät minua kiinnosta. Ehkä tuo liika seksi oli huonosti valittu termi, mutta seksuaalinen mielenkiinto voi lopahtaa kyllä, jos seksi on ensin addiktio ja jossain vaiheessa lakkaa tuottamasta sitä mielihyvää, jonka sen tarkoitus on tuottaa. Liika on liikaa. Yritäppä syödä pelkkää herkkua joka aterialla ja sitten kylässä sinulle taas tarjotaan maukasta mansikkakakkua, niin maistuuko? :D
Aseksuaalisuus on epänormaali ilmiö mielestäni, enkä edes tiedä miten se tähän mustasukkaisuus ketjuun oikein eksyi ja mitä tekemistä sillä on rakkauden tai mustasukkaisuuden kanssa, koska eihän tuollaisen ihmisen tunne-elämä ole millään tavalla normaalia,..vai onko mielestäsi?
Olet väärässä halisuukottaja- pepulletaputtaja perverssi, en ole yhtään agressiivinen, en edes puutteessa, enkä narsku, nautin vaan suunnattomasti väittelystä ja asioiden penkomisesta :)))
*läimäyttää pervoa poskelle, pidähän rajat ja näppisi irti* :D"mutta seksuaalinen mielenkiinto voi lopahtaa kyllä, jos seksi on ensin addiktio ja jossain vaiheessa lakkaa tuottamasta sitä mielihyvää, jonka sen tarkoitus on tuottaa"
Seksuaalinen mielenkiinto voi lopahtaa kyllä, jos seksi on ensin addiktio ?
Ai vos laik vaaaat ????- 24
lottamari<3 kirjoitti:
Tjaa, minä en nää tarpeelliseksi tutustua aseksuaaleihin, he eivät minua kiinnosta. Ehkä tuo liika seksi oli huonosti valittu termi, mutta seksuaalinen mielenkiinto voi lopahtaa kyllä, jos seksi on ensin addiktio ja jossain vaiheessa lakkaa tuottamasta sitä mielihyvää, jonka sen tarkoitus on tuottaa. Liika on liikaa. Yritäppä syödä pelkkää herkkua joka aterialla ja sitten kylässä sinulle taas tarjotaan maukasta mansikkakakkua, niin maistuuko? :D
*läimäyttää pervoa poskelle, pidähän rajat ja näppisi irti* :DNormaali ja epänormaali.. mikä on normaalia? Homous? SM? Lähetyssaarnaaja?
- j.o.k.u.
lottamari<3 kirjoitti:
*läimäyttää pervoa poskelle, pidähän rajat ja näppisi irti* :DEi, ei...
Miten paska seksielämä pitää olla, että halut menee liiasta harrastamisesta...
Tarviiko sitä mansikkakakkua vetää naamaan, joka aterialla...
Välillä kannattaa maistaa omenapiirakkaa, mustikkaleivoksia, muffinseja...
Ja näitä voi syödä kyllä samaltakin lautaselta...Jos haluaa. ;D - A
lottamari<3 kirjoitti:
*läimäyttää pervoa poskelle, pidähän rajat ja näppisi irti* :D> en ole yhtään agressiivinen [...] nautin vaan suunnattomasti väittelystä ja asioiden penkomisesta
On hyvä että tutkit asioita. Saatat oppia jotakin tärkeää. Moni ihminen on aivan kuin sattumalta muita asioita pöyhiessään löytänytkin jotakin uutta sisältään.
Minä en kuitenkaan pidä siitä että minua läimäytellään kasvoille. Tulkitsen sen aggressiona. Älä enää tee niin.
*Kauniit silmät, etu- ja keskisormen kevyt hipaisu olkapäällä* - lottamari<3
A kirjoitti:
> en ole yhtään agressiivinen [...] nautin vaan suunnattomasti väittelystä ja asioiden penkomisesta
On hyvä että tutkit asioita. Saatat oppia jotakin tärkeää. Moni ihminen on aivan kuin sattumalta muita asioita pöyhiessään löytänytkin jotakin uutta sisältään.
Minä en kuitenkaan pidä siitä että minua läimäytellään kasvoille. Tulkitsen sen aggressiona. Älä enää tee niin.
*Kauniit silmät, etu- ja keskisormen kevyt hipaisu olkapäällä*"Minä en kuitenkaan pidä siitä että minua läimäytetään kasvoille. Tulkitsen sen agressiona. Älä enää tee niin"
Mitäs käyt tungettelemaan, tulkitsen sen seksuaalisena aseksuaalin ahdisteluna, ettäs tiedät :)
*Puraisee etu-ja keskisormea ja polvella pukkaa jalkoväliin* :DD - A
lottamari<3 kirjoitti:
"Minä en kuitenkaan pidä siitä että minua läimäytetään kasvoille. Tulkitsen sen agressiona. Älä enää tee niin"
Mitäs käyt tungettelemaan, tulkitsen sen seksuaalisena aseksuaalin ahdisteluna, ettäs tiedät :)
*Puraisee etu-ja keskisormea ja polvella pukkaa jalkoväliin* :DD> *Puraisee [...] ja pukkaa"
Hmmm ... Kerta kiellon päälle? Menköön. Lapsi on terve kun se leikkii.
Saat tulla illalla muiden tyttöjen kanssa yhdessä saunaan. Oli epäreilua ettei sinua viimeksi odotettu ja pyydetty mukaan vaikka olisit halunnut. - lottamari<3
A kirjoitti:
> *Puraisee [...] ja pukkaa"
Hmmm ... Kerta kiellon päälle? Menköön. Lapsi on terve kun se leikkii.
Saat tulla illalla muiden tyttöjen kanssa yhdessä saunaan. Oli epäreilua ettei sinua viimeksi odotettu ja pyydetty mukaan vaikka olisit halunnut.Älä luule itsestäsi liikoja. Minä en sauno lesbojen kanssa. :) Pitäkää hyvänänne,...toisianne :D
- jäteläjä
ROSKAPOSTITTAJAT Lasten nukkumaanmenoaika meni jo ajat sitte:DDDD
- j.o.k.u.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614388KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1503187Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo482502Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?512435- 982115
- 241883
- 231632
- 301616
- 1611484
- 341253