Alinopeus inssissä

hmm

Tuleeko inssissä mitään miinusta, jos esim. 40 alueella pöröttelee 20:iä ?

22

12610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no siis..

      Alinopeus aina parempi kuin ylinopeus INSSISSÄ, mutta sen nopeuden seuraaminen nyt on niin helppoa muutenkin..ajat vaikka 50km/h alueella 45, niin sillä selvä.

    • tulee..

      Jos ei muusta, niin VAARATILANTEEN AIHEUTTAMISESTA liikenteessä! Tulee meinaan varmasti vaaratilanteita, kun ajoosi kyrpiintyneet autoilijat ryhtyy sinua ohittelemaan. Jos et kahtakymppiä kovempaa uskalla ajaa, niin kannattas varmaan ottaa viä muutama(kymmenen) ajotuntia lisää..

    • ajanut

      Kaikki riippuu siitä tietys mistä roikkuu..
      Mutta epäilen kyseessä olevan urbaani legendan joka elää ja elää ..ja saisi tulla jo kuopatuksi.
      Itse ajan sitä nopeutta kuin kulloinkin katson olevan turvallsita autoa kuljettaa..

    • hylätä

      Tunnen henk.koht erään ihmisen, joka hylättiin inssissä ajettuaan useita kilometrejä 80:n alueella 60 km/h...Samainen henkilö hylättiin toisella yrittämällä, koska odotti turhaan risteyksessä autoja yli 300 metrin päästä tieltä jolla on 60:n rajoitus, oli kuulemma kerännyt melko letkan taakseen. Eli ts. ei meinannut uskaltaa liittyä isomman tien liikenteeseen...

    • läppä

      Jos ajaa enemmän kuin 15 km/h alinopeutta ilman pätevää syytä hylätään suoritus. Jos ajaa esim 10 km/h alinopeutta voi saada huomautuksen paperiin mutaa siitä ei reputa inssiä. Iselleni kävi juuri näin eli ajoin 50 aluella 40 ihan varmuuden vuoksi, että ehtisin havannoida kevyen liikenteen väylät paremmin mutta kyllä siitä lopuksi humautettiin ja paperiinkin tuli maininta huonosta sujuvuudesta.

      • Anonyymi

        Minä puoleststani ohitinkaupungissa 50km/hköröttelevän toyotistin 60km/h, ja inssi meni läpi kunniamaininnalla, että noin reippaasti pitää ohittaa, kun kerran edessä nysvätään.


    • Nostalgikko

      Ajoin itse autokouluni kuorma-autolla, jolla oli siihen aikaan ajoneuvokohtainen rajoitus 70 km/h. Se tahtoi herkästi ylittyä maantietaipaleilla. Kaksi kertaa käytiin kurssin mittaan ottamassa tuntumaa henkilöautoon ja inssiajon suorituspaikkaan (kaupunkiin, joka oli 40 km:n päässä). Autot ja tiestö olivat toisenlaisia kuin nykyisin, mutta maantiellä h-auto hakeutui kuin itsestään sataseen ja ylikin. Autokoulunopettaja alkoi sitten säännöstellä vauhtia, kun mittarinopeus nousi 110:een: "No niin, tämäpä vauhti se jo alkaa riittääkin!"

      Teillä ei ollut vielä katto-, perus- tms. nopeusrajoituksia, vaan rajoituksia oli lähinnä pelkästään taajamissa (yleensä 50 km/h). Yleinen kattonopeus (80 km/h) säädettiin muutamaa vuotta myöhemmin, mutta tiekohtaisia 100:n ja 120:n myönnytyksiä alettiin sittemmin myöntää piankin kun tuo kategorinen kattonopeus 80 todettiin kertakaikkisen pölvästiksi päähänpistoksi.

      Suoritin inssiajoni 18-vuotispäivänäni 1969.

      • RTa

        "Jos ei muusta, niin VAARATILANTEEN AIHEUTTAMISESTA liikenteessä! Tulee meinaan varmasti vaaratilanteita, kun ajoosi kyrpiintyneet autoilijat ryhtyy sinua ohittelemaan. Jos et kahtakymppiä kovempaa uskalla ajaa, niin kannattas varmaan ottaa viä muutama(kymmenen) ajotuntia lisää.. "

        Hei, ei kai kellään nyt niin huono itsetunto voi olla että pitää ruveta isottelemaan autokoulun autoa ajavalle kokelaalle. Eiköhän meidän jokaisen velvollisuus ole mahdollisuuksien mukaan pyrkiä helpottamaan näiden uusien kuskien tuloa liikenteeseen eikä ruveta vittuilemisen kautta heikkoa egoaan kohottamaan.


      • hmm

        ajaisin varmaan 50 taulussa, mutta inssissä on niin saatanan ylitarkkaa. Minut juuri hylättiin inssissä, kun ajoin kyseisellä alueella 40 ja talon takaa tuli pieni tie, jolla ei ollut väistämisvelvollisuutta. En siinä sitten ehtinyt/älynnyt hidastella. No ensi kerralla vedetään niin ylivarovaisesti, ettei varmasti tule huomautettavaa.


      • Riina
        RTa kirjoitti:

        "Jos ei muusta, niin VAARATILANTEEN AIHEUTTAMISESTA liikenteessä! Tulee meinaan varmasti vaaratilanteita, kun ajoosi kyrpiintyneet autoilijat ryhtyy sinua ohittelemaan. Jos et kahtakymppiä kovempaa uskalla ajaa, niin kannattas varmaan ottaa viä muutama(kymmenen) ajotuntia lisää.. "

        Hei, ei kai kellään nyt niin huono itsetunto voi olla että pitää ruveta isottelemaan autokoulun autoa ajavalle kokelaalle. Eiköhän meidän jokaisen velvollisuus ole mahdollisuuksien mukaan pyrkiä helpottamaan näiden uusien kuskien tuloa liikenteeseen eikä ruveta vittuilemisen kautta heikkoa egoaan kohottamaan.

        ...mutta totuus on tarua ihmeellisempää! Tänäänkin yhdelle oppilaalle tööttäsi neljä eri autoa, kun emme lähteneet liikennevaloista sadasosasekunnissa liikkeelle. Oppilaalla oli neljäs ajotunti menossa...ja niitä älyttömiä ohituksia näkee päivittäin satoja. Tai voihan olla, että savolaisilla on jotenkin erityisen huono itsetunto...:) Tuntuu vain siltä kuin kaikki kortilliset kuskit olisivat unohtaneet sen faktan, että eivät olleet itsekkään seppiä syntyessään...


      • Wille
        hmm kirjoitti:

        ajaisin varmaan 50 taulussa, mutta inssissä on niin saatanan ylitarkkaa. Minut juuri hylättiin inssissä, kun ajoin kyseisellä alueella 40 ja talon takaa tuli pieni tie, jolla ei ollut väistämisvelvollisuutta. En siinä sitten ehtinyt/älynnyt hidastella. No ensi kerralla vedetään niin ylivarovaisesti, ettei varmasti tule huomautettavaa.

        Ei kannata ajaa liian ylivarovaisesti risteyksistä. Tai no, itsellä oli semmoinen tilanne että oli suojatien eteen pysäköity auto, edessä sitten heti risteys jossa ainoastaan kolmiot missä kuuluukin. Noh, tietenkin pysähdyin täysin kun autokoulussa opettaja löi joka kerta jarrut pohjaan mikäli ei huomannut että auto on pysäköity suojatien eteen, tottakai tämän inssissä muistin ja näin tein. Sitten perään tuli heti aivan identtinen risteys, tein saman.

        Sitten lopuksi palautteessa tuli merkintä "risteysajo" "miksi pysähdyit niihin risteyksiin, liian varovaisesti ajoit" siinä tilanteessa en tietenkään tajunnut heti sanoa kun en osannut hahmottaa missä pysähdyin mutta inssin mielestä niissä ei olisi pitänyt pysähtyä, outoa sinänsä..


      • Minä
        RTa kirjoitti:

        "Jos ei muusta, niin VAARATILANTEEN AIHEUTTAMISESTA liikenteessä! Tulee meinaan varmasti vaaratilanteita, kun ajoosi kyrpiintyneet autoilijat ryhtyy sinua ohittelemaan. Jos et kahtakymppiä kovempaa uskalla ajaa, niin kannattas varmaan ottaa viä muutama(kymmenen) ajotuntia lisää.. "

        Hei, ei kai kellään nyt niin huono itsetunto voi olla että pitää ruveta isottelemaan autokoulun autoa ajavalle kokelaalle. Eiköhän meidän jokaisen velvollisuus ole mahdollisuuksien mukaan pyrkiä helpottamaan näiden uusien kuskien tuloa liikenteeseen eikä ruveta vittuilemisen kautta heikkoa egoaan kohottamaan.

        oli autokoulun autolla ajellessa aina,melkein joka kerta,joku mulkero joka tuli "näyttämään" miten ajetaan.Vaarallisia ohituksia,ohituksia muuten vaan...tööttäilyä,kiilaamista...Vanhat ukot oli pahimpia!


      • Anonyymi
        hmm kirjoitti:

        ajaisin varmaan 50 taulussa, mutta inssissä on niin saatanan ylitarkkaa. Minut juuri hylättiin inssissä, kun ajoin kyseisellä alueella 40 ja talon takaa tuli pieni tie, jolla ei ollut väistämisvelvollisuutta. En siinä sitten ehtinyt/älynnyt hidastella. No ensi kerralla vedetään niin ylivarovaisesti, ettei varmasti tule huomautettavaa.

        Itse ajoin ylivarovaisesti ja sain hylyn... Oli varotuskylttejä kaikkialla et varokaa lapsia, kn koulu on just alkanut niin ajoin 40 alueella sellasta n. 30 ehkä vähän alle välillä. Sain hylyn kun en kuulemma aja tarpeeksi nopeasti.


    • Icecube

      siitä paljonko. mulle inssi sano kesken ajon että lisääpä tienopeuteen kun on jonoa takana. Mutta ylinopeutta ei kannata ajaa

    • taleppin

      Kyllä minä ainakin inssin kakkosyrityksessä koko ajan noin 10km/h alinopeutta matelin. Lopuksi tutvo vaan sanoi, että autoilu-uran alussa on just hyvä ottaa vähän rauhallisemmin. Ei tullut siis virhettä tuosta. Ei tietenkään toisaalta liian hitaasti pidä ajaa, jos on pitkät jonot perässä.

    • Nii123

      Ajoin alinopeutta 15-20km/h niin hylsy tuli..

      • Vroouum

        Joo, nykyään kelpoisuutta liikenteeseen kartoitetaan vähän kokonaisvaltaisemmin. Jos rajoitus on vähintään 50 km/h, ei ole käytännössä edes tasa-arvoisia risteyksiä. Miksi siis ajaa selkeästi alle rajoituksen jos liikenne sujuu ja olosuhteet sallii ja mahdolliset suojatiet näyttävät täysin vapailta. Sillä on suuri vaikutus liikenteen sujuvuuteen ja eritoten raskas liikenne ei ole yhtään innoissaan jos on esim mäkiä ja nopeus seilaa 35-40 km/h ja rajoitus on 50 km/h.

        Liian hitaasti ajaminen suuremman nopeuden teillä voi aiheuttaa turhaa ohituspainetta muulle liikenteelle ja mahdolliset liittymiset ja kaistanvaihdot hankaloituu kun oma nopeus on selkeästi alle muun liikenteen rytmin/rajoituksen.

        On täysin eri asia ajaa vilkkaammassa taajamaliikenteessä, siellä on tilannenopeudet olennaisempia rajoitusten puitteissa.

        Paljon alle rajoitusten ajaminen tilanteissa, joissa sille ei ole näkyvää syytä kielii epävarmuudesta tai puutteista nopeudensäätelyssä (kiihdytykset laiskoja, ylämäissä nopeudet tippuu jne). Autokouluissa tai opetuslupaopetuksessa pitäisi jo ajokokeen lähestyessä kiinnittää näihinkin asioihin huomiota.


    • Roooope

      Aja hiljas isi nyt vaan

    • Motarilla

      Alinopeus on nykyään laillista, voit huristella tyhjäkäynnillä koko lenkin!

    • Anonyymi

      Olin omassa inssissä liian kiinnostunut nopeudesta, ettei se vahingossakaan mene yli. Nopeus jäi liian ahlaiseksi, vaikka oletin sen olevan ok. Koe hylättiin aika lailla nopeuden takia. Kannattaa vaa ajaa sitä sallittua nopeutta ja pudottaa vaikka 3-5 siitä nii hyvin menee.

    • Anonyymi

      Alinopeus termiä/sanaa mitkään liikennesäännöt tai tieliikennelaki ei kuitenkaan tunne.

      • Anonyymi

        Eikä dellaisen perusteella voi ketään hylätä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      406
      3061
    2. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      1
      2279
    3. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      61
      2219
    4. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      18
      1906
    5. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

      Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      168
      1419
    6. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

      "Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      3
      1297
    7. Sukupuolen merkitys elämässäsi?

      Jäin tuossa toista ketjua lukiessani miettimään seuraavaa ... Kuinka paljon koet sukupuolesi vaikuttavan/vaikuttaneen el
      Sinkut
      201
      1099
    8. Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne

      niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,
      Ikävä
      39
      916
    9. Iltalehden evästeasetukset

      No nyt pomppas! Avasin Iltalehden sivut ja niin kuin silloin tällöin sattuu, sivusto kysyi evästeasetuksia, joihin ylee
      Maailman menoa
      100
      860
    10. Sun seurassa oli turvallinen olo

      Yhteisiä vietettyjä aikoja muistelen. Yllätit mut kerran tavalla josta tulin äärettömän onnelliseksi 😘 Olkoon tämä nais
      Ikävä
      38
      842
    Aihe