Alinopeus inssissä

hmm

Tuleeko inssissä mitään miinusta, jos esim. 40 alueella pöröttelee 20:iä ?

22

11307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no siis..

      Alinopeus aina parempi kuin ylinopeus INSSISSÄ, mutta sen nopeuden seuraaminen nyt on niin helppoa muutenkin..ajat vaikka 50km/h alueella 45, niin sillä selvä.

    • tulee..

      Jos ei muusta, niin VAARATILANTEEN AIHEUTTAMISESTA liikenteessä! Tulee meinaan varmasti vaaratilanteita, kun ajoosi kyrpiintyneet autoilijat ryhtyy sinua ohittelemaan. Jos et kahtakymppiä kovempaa uskalla ajaa, niin kannattas varmaan ottaa viä muutama(kymmenen) ajotuntia lisää..

    • ajanut

      Kaikki riippuu siitä tietys mistä roikkuu..
      Mutta epäilen kyseessä olevan urbaani legendan joka elää ja elää ..ja saisi tulla jo kuopatuksi.
      Itse ajan sitä nopeutta kuin kulloinkin katson olevan turvallsita autoa kuljettaa..

    • hylätä

      Tunnen henk.koht erään ihmisen, joka hylättiin inssissä ajettuaan useita kilometrejä 80:n alueella 60 km/h...Samainen henkilö hylättiin toisella yrittämällä, koska odotti turhaan risteyksessä autoja yli 300 metrin päästä tieltä jolla on 60:n rajoitus, oli kuulemma kerännyt melko letkan taakseen. Eli ts. ei meinannut uskaltaa liittyä isomman tien liikenteeseen...

    • läppä

      Jos ajaa enemmän kuin 15 km/h alinopeutta ilman pätevää syytä hylätään suoritus. Jos ajaa esim 10 km/h alinopeutta voi saada huomautuksen paperiin mutaa siitä ei reputa inssiä. Iselleni kävi juuri näin eli ajoin 50 aluella 40 ihan varmuuden vuoksi, että ehtisin havannoida kevyen liikenteen väylät paremmin mutta kyllä siitä lopuksi humautettiin ja paperiinkin tuli maininta huonosta sujuvuudesta.

      • Anonyymi

        Minä puoleststani ohitinkaupungissa 50km/hköröttelevän toyotistin 60km/h, ja inssi meni läpi kunniamaininnalla, että noin reippaasti pitää ohittaa, kun kerran edessä nysvätään.


    • Nostalgikko

      Ajoin itse autokouluni kuorma-autolla, jolla oli siihen aikaan ajoneuvokohtainen rajoitus 70 km/h. Se tahtoi herkästi ylittyä maantietaipaleilla. Kaksi kertaa käytiin kurssin mittaan ottamassa tuntumaa henkilöautoon ja inssiajon suorituspaikkaan (kaupunkiin, joka oli 40 km:n päässä). Autot ja tiestö olivat toisenlaisia kuin nykyisin, mutta maantiellä h-auto hakeutui kuin itsestään sataseen ja ylikin. Autokoulunopettaja alkoi sitten säännöstellä vauhtia, kun mittarinopeus nousi 110:een: "No niin, tämäpä vauhti se jo alkaa riittääkin!"

      Teillä ei ollut vielä katto-, perus- tms. nopeusrajoituksia, vaan rajoituksia oli lähinnä pelkästään taajamissa (yleensä 50 km/h). Yleinen kattonopeus (80 km/h) säädettiin muutamaa vuotta myöhemmin, mutta tiekohtaisia 100:n ja 120:n myönnytyksiä alettiin sittemmin myöntää piankin kun tuo kategorinen kattonopeus 80 todettiin kertakaikkisen pölvästiksi päähänpistoksi.

      Suoritin inssiajoni 18-vuotispäivänäni 1969.

      • RTa

        "Jos ei muusta, niin VAARATILANTEEN AIHEUTTAMISESTA liikenteessä! Tulee meinaan varmasti vaaratilanteita, kun ajoosi kyrpiintyneet autoilijat ryhtyy sinua ohittelemaan. Jos et kahtakymppiä kovempaa uskalla ajaa, niin kannattas varmaan ottaa viä muutama(kymmenen) ajotuntia lisää.. "

        Hei, ei kai kellään nyt niin huono itsetunto voi olla että pitää ruveta isottelemaan autokoulun autoa ajavalle kokelaalle. Eiköhän meidän jokaisen velvollisuus ole mahdollisuuksien mukaan pyrkiä helpottamaan näiden uusien kuskien tuloa liikenteeseen eikä ruveta vittuilemisen kautta heikkoa egoaan kohottamaan.


      • hmm

        ajaisin varmaan 50 taulussa, mutta inssissä on niin saatanan ylitarkkaa. Minut juuri hylättiin inssissä, kun ajoin kyseisellä alueella 40 ja talon takaa tuli pieni tie, jolla ei ollut väistämisvelvollisuutta. En siinä sitten ehtinyt/älynnyt hidastella. No ensi kerralla vedetään niin ylivarovaisesti, ettei varmasti tule huomautettavaa.


      • Riina
        RTa kirjoitti:

        "Jos ei muusta, niin VAARATILANTEEN AIHEUTTAMISESTA liikenteessä! Tulee meinaan varmasti vaaratilanteita, kun ajoosi kyrpiintyneet autoilijat ryhtyy sinua ohittelemaan. Jos et kahtakymppiä kovempaa uskalla ajaa, niin kannattas varmaan ottaa viä muutama(kymmenen) ajotuntia lisää.. "

        Hei, ei kai kellään nyt niin huono itsetunto voi olla että pitää ruveta isottelemaan autokoulun autoa ajavalle kokelaalle. Eiköhän meidän jokaisen velvollisuus ole mahdollisuuksien mukaan pyrkiä helpottamaan näiden uusien kuskien tuloa liikenteeseen eikä ruveta vittuilemisen kautta heikkoa egoaan kohottamaan.

        ...mutta totuus on tarua ihmeellisempää! Tänäänkin yhdelle oppilaalle tööttäsi neljä eri autoa, kun emme lähteneet liikennevaloista sadasosasekunnissa liikkeelle. Oppilaalla oli neljäs ajotunti menossa...ja niitä älyttömiä ohituksia näkee päivittäin satoja. Tai voihan olla, että savolaisilla on jotenkin erityisen huono itsetunto...:) Tuntuu vain siltä kuin kaikki kortilliset kuskit olisivat unohtaneet sen faktan, että eivät olleet itsekkään seppiä syntyessään...


      • Wille
        hmm kirjoitti:

        ajaisin varmaan 50 taulussa, mutta inssissä on niin saatanan ylitarkkaa. Minut juuri hylättiin inssissä, kun ajoin kyseisellä alueella 40 ja talon takaa tuli pieni tie, jolla ei ollut väistämisvelvollisuutta. En siinä sitten ehtinyt/älynnyt hidastella. No ensi kerralla vedetään niin ylivarovaisesti, ettei varmasti tule huomautettavaa.

        Ei kannata ajaa liian ylivarovaisesti risteyksistä. Tai no, itsellä oli semmoinen tilanne että oli suojatien eteen pysäköity auto, edessä sitten heti risteys jossa ainoastaan kolmiot missä kuuluukin. Noh, tietenkin pysähdyin täysin kun autokoulussa opettaja löi joka kerta jarrut pohjaan mikäli ei huomannut että auto on pysäköity suojatien eteen, tottakai tämän inssissä muistin ja näin tein. Sitten perään tuli heti aivan identtinen risteys, tein saman.

        Sitten lopuksi palautteessa tuli merkintä "risteysajo" "miksi pysähdyit niihin risteyksiin, liian varovaisesti ajoit" siinä tilanteessa en tietenkään tajunnut heti sanoa kun en osannut hahmottaa missä pysähdyin mutta inssin mielestä niissä ei olisi pitänyt pysähtyä, outoa sinänsä..


      • Minä
        RTa kirjoitti:

        "Jos ei muusta, niin VAARATILANTEEN AIHEUTTAMISESTA liikenteessä! Tulee meinaan varmasti vaaratilanteita, kun ajoosi kyrpiintyneet autoilijat ryhtyy sinua ohittelemaan. Jos et kahtakymppiä kovempaa uskalla ajaa, niin kannattas varmaan ottaa viä muutama(kymmenen) ajotuntia lisää.. "

        Hei, ei kai kellään nyt niin huono itsetunto voi olla että pitää ruveta isottelemaan autokoulun autoa ajavalle kokelaalle. Eiköhän meidän jokaisen velvollisuus ole mahdollisuuksien mukaan pyrkiä helpottamaan näiden uusien kuskien tuloa liikenteeseen eikä ruveta vittuilemisen kautta heikkoa egoaan kohottamaan.

        oli autokoulun autolla ajellessa aina,melkein joka kerta,joku mulkero joka tuli "näyttämään" miten ajetaan.Vaarallisia ohituksia,ohituksia muuten vaan...tööttäilyä,kiilaamista...Vanhat ukot oli pahimpia!


      • Anonyymi
        hmm kirjoitti:

        ajaisin varmaan 50 taulussa, mutta inssissä on niin saatanan ylitarkkaa. Minut juuri hylättiin inssissä, kun ajoin kyseisellä alueella 40 ja talon takaa tuli pieni tie, jolla ei ollut väistämisvelvollisuutta. En siinä sitten ehtinyt/älynnyt hidastella. No ensi kerralla vedetään niin ylivarovaisesti, ettei varmasti tule huomautettavaa.

        Itse ajoin ylivarovaisesti ja sain hylyn... Oli varotuskylttejä kaikkialla et varokaa lapsia, kn koulu on just alkanut niin ajoin 40 alueella sellasta n. 30 ehkä vähän alle välillä. Sain hylyn kun en kuulemma aja tarpeeksi nopeasti.


    • Icecube

      siitä paljonko. mulle inssi sano kesken ajon että lisääpä tienopeuteen kun on jonoa takana. Mutta ylinopeutta ei kannata ajaa

    • taleppin

      Kyllä minä ainakin inssin kakkosyrityksessä koko ajan noin 10km/h alinopeutta matelin. Lopuksi tutvo vaan sanoi, että autoilu-uran alussa on just hyvä ottaa vähän rauhallisemmin. Ei tullut siis virhettä tuosta. Ei tietenkään toisaalta liian hitaasti pidä ajaa, jos on pitkät jonot perässä.

    • Nii123

      Ajoin alinopeutta 15-20km/h niin hylsy tuli..

      • Vroouum

        Joo, nykyään kelpoisuutta liikenteeseen kartoitetaan vähän kokonaisvaltaisemmin. Jos rajoitus on vähintään 50 km/h, ei ole käytännössä edes tasa-arvoisia risteyksiä. Miksi siis ajaa selkeästi alle rajoituksen jos liikenne sujuu ja olosuhteet sallii ja mahdolliset suojatiet näyttävät täysin vapailta. Sillä on suuri vaikutus liikenteen sujuvuuteen ja eritoten raskas liikenne ei ole yhtään innoissaan jos on esim mäkiä ja nopeus seilaa 35-40 km/h ja rajoitus on 50 km/h.

        Liian hitaasti ajaminen suuremman nopeuden teillä voi aiheuttaa turhaa ohituspainetta muulle liikenteelle ja mahdolliset liittymiset ja kaistanvaihdot hankaloituu kun oma nopeus on selkeästi alle muun liikenteen rytmin/rajoituksen.

        On täysin eri asia ajaa vilkkaammassa taajamaliikenteessä, siellä on tilannenopeudet olennaisempia rajoitusten puitteissa.

        Paljon alle rajoitusten ajaminen tilanteissa, joissa sille ei ole näkyvää syytä kielii epävarmuudesta tai puutteista nopeudensäätelyssä (kiihdytykset laiskoja, ylämäissä nopeudet tippuu jne). Autokouluissa tai opetuslupaopetuksessa pitäisi jo ajokokeen lähestyessä kiinnittää näihinkin asioihin huomiota.


    • Roooope

      Aja hiljas isi nyt vaan

    • Motarilla

      Alinopeus on nykyään laillista, voit huristella tyhjäkäynnillä koko lenkin!

    • Anonyymi

      Olin omassa inssissä liian kiinnostunut nopeudesta, ettei se vahingossakaan mene yli. Nopeus jäi liian ahlaiseksi, vaikka oletin sen olevan ok. Koe hylättiin aika lailla nopeuden takia. Kannattaa vaa ajaa sitä sallittua nopeutta ja pudottaa vaikka 3-5 siitä nii hyvin menee.

    • Anonyymi

      Alinopeus termiä/sanaa mitkään liikennesäännöt tai tieliikennelaki ei kuitenkaan tunne.

      • Anonyymi

        Eikä dellaisen perusteella voi ketään hylätä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      88
      2881
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1676
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1547
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1381
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      402
      1364
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      398
      1292
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1069
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1037
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      864
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      257
      845
    Aihe