Ovatko "tohtorit" erimieltä?

a-ismi koetuksella

Eikös asia Timo Flink ja Antti V(aletohtori) Kantola niin että sapattia voi viettää lepopäivänä ja olla Taivaan Isän kanssa yhteydessä olematta adventtikirkon organisaation maksumiehenä?
Eikö sapattia voi pyhittää uskomatta että sunnuntai pedonmerkki tulee sitten "joskus" hamassa tulevaisuudessa vuoden 1844 jälkeen?
Uskovatko muut protestantit että sunnuntai olisi pedonmerkki ja sapattikäsky loistaisi kirkkaimpana Taivaassa?

6

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjaus

      Uskovatko muut protestantit että sunnuntai tulisi olemaan pedonmerkki ja sapattikäsky loistaisi kirkkaimpana Taivaassa?

      Pedonmerkki => helvettiin joutuva!

      • PYH!

        muut protestantit = luopiot


      • Ajan merkit ovat selvät, se ei ole Japani tai Libvya vaan tällä palstalla. Enää eivät
        uskovat vedä yhtä köyttä ei-uskovien propagandaa vastaan, vaan lepopäivän
        vastustajat muodostavat yhteisen rintaman sapattia vastaan. Adventistien näky
        tuntuu alkavan toteutua: sapattiajattelu (sinetti) on leimaa-antava uskovaisille ja
        sapatin vastustaminen yhdistää uskossaan rappiolle ajautuneita ynnä muita
        jumalattomia. He hurraavat pedolle, kun se aikanaan julistaa sunnuntailain -
        he nauttivat siitä, että voivat siten vastustaa sapatinvastustamisen kautta niitä,
        jotka pitävät elävän uskon ja Jumalan käskyt.


    • // Eikös asia Timo Flink ja Antti V(aletohtori) Kantola niin että sapattia voi viettää lepopäivänä ja olla Taivaan Isän kanssa yhteydessä olematta adventtikirkon organisaation maksumiehenä? // (Kukahan kirj.?)

      Taidan sittenkin liittyä Adventtikirkkoon. Sillä näyttäähän siltä, että sapatista
      todella muodostuu vedenjakaja. Toiset sapattiasian kautta pilkkaavat Jumalaa ja toiset ovat lepopäivän puolesta. Jumalattomat järjestäytyvät riviin sapattia vastaan. Alkaa olla ilmeistä, että sapatti on Jumalan sinetti ihmisissä ja sapatin vastustaminen pedon merkki toisissa ihmisissä. Enkä minä sitäkään ymmärrä, miksen saisi antaa Jumalan käyttöön hieman aineellista hyvää, kun olen Häneltä saanut kaiken hengellisen hyvän.

    • Kantola:
      "... Taidan sittenkin liittyä Adventtikirkkoon...."

      Kuinka monta vuotta sinä sitä oikein olet harkinnut?

      Jos a-kirkon oikeassa oleminen olisi ollut ilmiselvää, kaipa olisit voinut tehdä päätöksen jo aikoja sitten?

      Vai oletko niitä, joista on kirjoitettu: "...ulkopuolella ovat pelkurit..."???

    • Samaa mieltä

      Näyttävät teologit Kantola ja Flnk olevan sovinnollisesti samaa mieltä, niinkuin
      kristittyjen pitääkin pyrkiä sovittelevia olemaan. Mutta te samat, jotka tahdotte
      nähdä heidän olevan eri mieltä, pilkkaatte heitä siitä, jos ovat samaa mieltä.
      Nooh, ei Jumala teitä kuumin kivin heitä muttei suklaasydämiäkään teille viskele.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      72
      2104
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1416
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1403
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      364
      893
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe