Eerola/Wonterghem kyssäri

60-vuotias

Oletteko eläkeiän noston kannalla
EI tai KYLLÄ ei voi olla vaikea vastata

11

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastausta!!!!!!

      On se niin vaikeaa. Minä kerran kyselin samaa. Viesti poistettiin heti.

    • alle68

      Eiköhän vastaus kuulu en otakantaa,mutta työskennelkää 68 vuotiaaksi.

    • 60-vuotias

      VAstauksia KYLLÄ vai EI
      Tiedämme että roikuttae täällä
      Vai ettekö uskalla

      • tosimies*

        Ei se ole vaihtoehtokysymys, vaan pakon sanalemaa. Tässä maassa on pidettävä kaikki työssä mahdollisimman pitkään eli selvästi pidempään kuin nyt. Muuten eläkeläisiä on 10-15 vuoden päästä enemmän kuin työssä käyviä ja se on taloudellisesti mahdoton yhtälö.
        Eläkeikä voidaan nostaa aivan hyvin 65---68 ikään, sillä käytännössä porukka putoaa kuitenkin kuntonsa mukaan pois rattailta jo paljon aikaisemmin. Onhan nytkin keskimääräinen eläkeikä 59 vuotta vaikka papereissa lukee ihan muuta.
        JOs eläkeikä pysyy alhaisena, niin eläkkeille ei ole tarpeeksi maksajia, mikä tarkoittaa talouden kiristystä kohoneiden eläkemaksujen ja verojen muodossa meille kaikille.
        Ei näihin asioihin pidä suhtautua tunteella vaan ratkaisut pitää tehdä taloudellisten realiteettien pohjalta.


      • 60-vuotias
        tosimies* kirjoitti:

        Ei se ole vaihtoehtokysymys, vaan pakon sanalemaa. Tässä maassa on pidettävä kaikki työssä mahdollisimman pitkään eli selvästi pidempään kuin nyt. Muuten eläkeläisiä on 10-15 vuoden päästä enemmän kuin työssä käyviä ja se on taloudellisesti mahdoton yhtälö.
        Eläkeikä voidaan nostaa aivan hyvin 65---68 ikään, sillä käytännössä porukka putoaa kuitenkin kuntonsa mukaan pois rattailta jo paljon aikaisemmin. Onhan nytkin keskimääräinen eläkeikä 59 vuotta vaikka papereissa lukee ihan muuta.
        JOs eläkeikä pysyy alhaisena, niin eläkkeille ei ole tarpeeksi maksajia, mikä tarkoittaa talouden kiristystä kohoneiden eläkemaksujen ja verojen muodossa meille kaikille.
        Ei näihin asioihin pidä suhtautua tunteella vaan ratkaisut pitää tehdä taloudellisten realiteettien pohjalta.

        Eerola kommentoi puskista. Ei uskalla vastata omalla nimellä.


    • wonterghem

      Minusta tuo teemana on ennenaikaista. Ensin olisi työllistettävä viimeisen 20 vuoden aikana maahan tuotu reservi.

      • PERSKELES

        Älä Freddy venkoile, vaan vastaa, kun kunnolla, kun kysytään.


    • Minusta pitäisi kysyä saadaanko yli viisikymppisiä yleensä työllistetty, on aivan turha ja typerä tuollainen kysymys, vastaan ei pidä nostaa, koko kysymys ei ole ajankohtainen.
      Oikea kysymys olisi, olisiko syytä työllistää 370.000 työikäisiä työnhakijoita, vai jaaritellaanko teoreettisella pohjalla eläkeiän nostosta.
      Ilmeisesti tässä on kysymys lähinnä työvoimareservin kasvattamista eikä työllistämisestä.

    • oikea työläinen

      persut ovat oikeistopuolue ja he nostavat eläkeikää. persut polkevat työläisten oikeuksia!

      • Minä olen tässä ihmetellyt miten voi tälläinen ihminen kuin tämä Freddy olla niin rasistinen ja maahantulo politiikan vastainen?itse olet tullut tänne suomeen ja olet myös ulkomaalainen ,sillä ei ole mitään merkitystä oletko jo suomen kansalainen vai et?silti sinä et ole suomalainen.En voi ymmärtää myös että,tuollaiset rasistit saavat olla vaikuttamassa meidän elämäämme?menkääs ihmiset lukemaan hänen sivustojaan niin ymmärrätte miksi kirjoitan näin.En minä itsekään halua tänne enää lisää ulkomaalaisia kun eihän meillä hoideta omien kansalaisten asioitakaan,mutta monikulttuurisuus on todellakin rikkautta.


    • E.Epäusko

      Jyrkkä ehkä sanoisin minä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe