Forrest Gump -drinkki?

Risto

Laivalla ollessani tilasin useampaan otteseen Forrest Gump - nimisen drinkin ja hyvää oli! Olen yrittänyt etsiä netistä tuon valmistusohjetta, mutta en ole löytänyt... baareissakin olen yrittänyt tilata tuota mutta baarimikot eivät ole osanneet valmistaa :( tietäiskös joku, että miten kyseinen juoma valmistetaan, tai kulkeeko jollain toisella nimellä yleensä?

8

8302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tirppana

      Voi olla että sitä drinksua ei saa mistään muualta kuin siitä laivan baarista jossa olet sitä maistanut. Se voi olla sen baarin/baarimikon oma drinkki. Aika monesti nimittäin olen ostanut drinkkejä, joita ei sit muualla baareissa ole ollutkaan.
      ja mä en ainakaan ole koskaan kuullut sen nimistä juomaa..
      ..voin tietty olla väärässäkin.. =)

    • -T-

      Mutta eipä hätää. Tässä ohje

      4 cl sitruunavodkaa
      2 cl limemehu
      2 cl sitruunamehu
      greippilimu

      rakennetaan collins-lasiin

      Vinkkinä kaikille: Kun saatte hyvän makuisen drinksun eteenne, kysykää baarimikolta mitä se sisältää. Nämä reseptit eivät ole mitään valtion salaisuuksia, jokaisella on oikeus tietää mitä juo. Sitten se resepti vaan paperille ja paperi mukaan baariin. Siitä baarimikot näkee mitä lasiinne haluatte.

      • Risto

        Kiitos paljon ohjeesta -T-! Nyt kun on yo-juhlat edessä, niin pitääkin baarissa koittaa viikonloppuna neuvoa baarimikolle tuo ohje. jep jep, hienoa! Muutes, tulikin mieleen, että jos tuollaisen "oman" juoman tilaa baarissa, niin onko hinta kova, vai melko normaali drinkin hinta? Riippuu tietysti drinksun aineista, mutta silti. Baarithan voisivat repiä noista aikamoista hintaakin...


      • -T-
        Risto kirjoitti:

        Kiitos paljon ohjeesta -T-! Nyt kun on yo-juhlat edessä, niin pitääkin baarissa koittaa viikonloppuna neuvoa baarimikolle tuo ohje. jep jep, hienoa! Muutes, tulikin mieleen, että jos tuollaisen "oman" juoman tilaa baarissa, niin onko hinta kova, vai melko normaali drinkin hinta? Riippuu tietysti drinksun aineista, mutta silti. Baarithan voisivat repiä noista aikamoista hintaakin...

        Tietyt drinkit hinnoitellaan baareissa koneille valmiiksi. Jotkut saattavat olla halvempia kuin "normaalisti" bongattuna kassaan. Toiset voivat olla kalliimpia kuin pelkät raaka-ainekustannukset. Tälläisiin menee yleensä valmistaessa aikaa enemmän tai, niin oudolta kuin se kuulostaakin, tulee kalliimpaan lasiin.
        Mutta tuo paukku on ihan peruskamaa, joten ei nouse hinta paljoakaan.
        Itse ainakin hinnoittelen paukut aina viinojen hinnan, pidentäjien, hedelmien, tekoajan ja -tavan mukaan sekä sen mistä lasista se tulee.
        Kuulostaa monimutkaiselta, mutta normaalihintoihin ne noin ainakin meidän baarissa mahtuu.
        Onnea vaan ylioppilaalle!


      • Risto
        -T- kirjoitti:

        Tietyt drinkit hinnoitellaan baareissa koneille valmiiksi. Jotkut saattavat olla halvempia kuin "normaalisti" bongattuna kassaan. Toiset voivat olla kalliimpia kuin pelkät raaka-ainekustannukset. Tälläisiin menee yleensä valmistaessa aikaa enemmän tai, niin oudolta kuin se kuulostaakin, tulee kalliimpaan lasiin.
        Mutta tuo paukku on ihan peruskamaa, joten ei nouse hinta paljoakaan.
        Itse ainakin hinnoittelen paukut aina viinojen hinnan, pidentäjien, hedelmien, tekoajan ja -tavan mukaan sekä sen mistä lasista se tulee.
        Kuulostaa monimutkaiselta, mutta normaalihintoihin ne noin ainakin meidän baarissa mahtuu.
        Onnea vaan ylioppilaalle!

        Kiitos onnitteluista ja ohjeista, hyvä tietää että drinkin hinta ei välttämättä ole kovin kova!


    • mmmm

      Mä olen myös laivalla tilannut sitä useaan kertaan koska oli tosi hyvää. Kun olin juonut jo kaksi ja menin tilaa kolmatta ja sanoin vahingossa "tom hanks". Baarimikko ihmetteli että mikäköhän se on. Sanoin että se tosi raikas tom hanks, onneks oma kaverini muisti että se oli forest gump. ja hauskaa oli.

    • dARRAAN

      Itse aiheutettuun pahaan oloon täysin ylivertainen drinkki tuo Forrest Gump.
      Aamulla 4-6 drinkkiä huiviin, niinavot. On siitä merkillinen juoma, että putoaa vaikka kuinka kauheassa darrassa.

    • Anonyymi

      Meikäläinen tilannut kyseisen drinkin useasti ja ainoastaan laivalla. Ja aina saanut pillua myös :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe