ei ole rahaa....

uupunut.....

miten ihmeessä tässä tilanteessa jaksaa,ollaan tämä syöty pelkkää kaurapuuroa ja kurkkua,aamulla,päivällä,illalla.
Eilen oli onnenpäivä ku löysin muutaman tyhjän pullon kaupungilta ja vein ne kauppaan ni sain tytölle ostettua tikkarin.
Mä en saa tällä hetkellä mitään muuta ku lapsilisän,tyttö täytti pari kk sit 3vuotta ni en saa enää kodinhoidontukea,sossu on jahkaillu asioissa jo sen pari kk,viikon välein tulee sossusta kirje että joku tietty lappu puuttuu,mä en jaksa enää sossun kanssa tapella,mieheni saa työttömyystuen,jota minä en saa sen takia kun minulla ei ole ammattia,en käynyt kouluja,olin nuorena aina vain töissä kun ei koulut kiinnostanu ja nytkö siitä saa sit kärsiä,meidän paikkakunnalla on niin huono tilanne että ei vaan löydy mistään töitä,ollaan mietitty että muutettais johonki muualle,mut millä rahalla ja onko se elämä sit helpompaa missään muuallakaan.
Ei tälläinen ole enää normaalia.
asumistuesta emme aiemmin tienneet,vasta saimme tietää sellaisesta tuoesta ja viikko sit teimme hakemuksen mutta ei ole viel kuulunu mitään.

Miten tälläsessä tilanteessa oikeesti jotku jaksaa?
Joka päivä käyn kirjastossa ja osallistun netissä kaikkiin mahdollisiin kilpailuihin joissa voi voittaa rahaa,mutta eipä ole mitään tullut.

Meillä ei ole nettiä,eikä tilata mitään lehtiä,mulla ja miehelläni on kummallakin kännykkä,mutta halvin mahdollinen liittymä kummallakin,emmekä soittele muuta kuin todella tarpeellisissa asioissa.

miksi rahan pitää olla näin tärkeä nyky elämässä,ja miten sitä rahaa on näin vaikee saada....
mun voimat on nii lopussa,en enää keksi mitä tekisin...

5

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap

siis ollaan tämä viikko syöty kaurapuuroa ja kurkkua.

• .

Missä kunnassa asutte?

• wdefgds

Et siis kuulu ammattiliittoon, vaikka töitä olet tehnyt? Työttömyyspäivärahaan ei vaikuta se, onko ammattinimikettä vai ei. Millaista työtä olet tehnyt? Jos siivonnut, ole ammatiltasi siivooja, tms. Miksi syötte kurkkua? Siinä ei juuri ole muuta kuin vettä ja on verrattain kallista... Osta kilo porkkanoita ja perunoita, kaali on nyt halpaa. Miehesi kuitenkin saa työttömyyskorvausta, mihin se raha menee? Voiko tosiaan olla, ettei MITÄÄN työtä sinulle löydy?? Lehdenjakamista? Siivousta? Miten ette ole aiemmin kuulleet asumistuesta?? Kyllä ahkera aina töitä löytää, ompele vaikka kauppakasseja ja myy niitä torilla. Ja kannattaa ne tikkarit jättää kaupanhyllylle, osta mielummin ruokaa silläkin rahalla. Onkohan kirjoituksesi provo...

• näitä riittää

Provoilulta kuulostaa.

• ahertaja ja uupunut

niin siis työhän on elinehto, ainakin minulle, 3 lapsen yh:na. En pärjäis mitenkään jos en kävis joka vitun päivä töissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2636
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2272
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2150
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1752
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      289
      1447
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe