Olen ihmetellyt, että miksi YLE kertoo minulle joka päivä monta kertaa, minkälainen sää vallitsee Urumtsissa. Otin asiasta selvää: Urumtsi on Kiinassa sijaitseva kaupunki jonka etäisyys merestä on maailman pisin, 2648 km.
Mitä hel***iä minä teen tiedolla, että Urumtsissa on tänään -4 astetta pakkasta? No tietenkin sitä, että jos aion tänään matkustaa sinne, niin tiedän minkälainen sää siellä on.
Siispä sinne, heippa.:-D
Tänään lähden Urumtsiin!
41
1439
Vastaukset
- Anjaniina.
Minä voisin tntea hyvinkin sympatiaa urumtsilaisia kohtaan, vaikka vähemmänhän heillä oli pakkasta kuin meillä. -7 kuitenkin.
ja just sitä vartenhan se on, että on hyvä tietää millanen keli siel on jos olet menossa.
Pakkaahan toppavaatteet mukaan.En enää lähde ilman toppavaatteita edes Mallorcalle, niin sekaisin ovat maapallon säät nykyään.:-D
- Anjaniina.
Teotwawki kirjoitti:
En enää lähde ilman toppavaatteita edes Mallorcalle, niin sekaisin ovat maapallon säät nykyään.:-D
Entäs?
Nigeriaan? Anjaniina. kirjoitti:
Entäs?
Nigeriaan?Sinne pitää ottaa sateenvarjo, sillä siellä sataa aina.......nimittäin öljyä. Varkaat vievät putkista niin paljon öljyä ja sitten aiheuttavat vuotoja koko putkilinjalla.
- Anjaniina.
Teotwawki kirjoitti:
Sinne pitää ottaa sateenvarjo, sillä siellä sataa aina.......nimittäin öljyä. Varkaat vievät putkista niin paljon öljyä ja sitten aiheuttavat vuotoja koko putkilinjalla.
Mut eiks siellä tule hiukan kuuma...toppavaatteissa ja sateenvarjon kans?
Sateenvarjoon parhaalla paikallaan, cocktailissa ;))) Anjaniina. kirjoitti:
Mut eiks siellä tule hiukan kuuma...toppavaatteissa ja sateenvarjon kans?
Sateenvarjoon parhaalla paikallaan, cocktailissa ;)))Olenpahan ainakin varustautunut paremmin kuin yleensä. Naiset sanovat aina, että sinä lähdet matkalle aina pelkän hammasharjan kanssa.:-D
Teotwawki kirjoitti:
Olenpahan ainakin varustautunut paremmin kuin yleensä. Naiset sanovat aina, että sinä lähdet matkalle aina pelkän hammasharjan kanssa.:-D
Oho....Ziisus soikoon, kovahermoisia naisia?
Minä laittaisin ainakin vaatteet päälle?anjaniina_ kirjoitti:
Oho....Ziisus soikoon, kovahermoisia naisia?
Minä laittaisin ainakin vaatteet päälle?Joo joo, mutta sehän tällä palstalla on käyty läpi jo moneen kertaan, että perillä voi ostaa uudet vaatteet.
Teotwawki kirjoitti:
Joo joo, mutta sehän tällä palstalla on käyty läpi jo moneen kertaan, että perillä voi ostaa uudet vaatteet.
Aha...oho...mut...joo, niinku....
Meinaaks, että oot heittäny kaikki vanhat meneen?
Sä olet varmaan yks niitä, kun muuan matkavirkailija katselin mun pakaasia ja sano että tuoko vain?
Ja sit sano, et kokeneen matkailijan tunnistaa vähistä varusteista...mut oli mul kyl ihan kaikki vaatteet päällä?anjaniina_ kirjoitti:
Aha...oho...mut...joo, niinku....
Meinaaks, että oot heittäny kaikki vanhat meneen?
Sä olet varmaan yks niitä, kun muuan matkavirkailija katselin mun pakaasia ja sano että tuoko vain?
Ja sit sano, et kokeneen matkailijan tunnistaa vähistä varusteista...mut oli mul kyl ihan kaikki vaatteet päällä?Alusvaatteet voi aina jättää pois, eikä kukaan huomaa mitään. Vähemmän painoa, vähemmän hiilijalanjälkeä.
Saattaa olla, että tulee kielivaikeuksia ?? Mahtanet olla perillä joskus ensi viikolla tähän aikaan, toivotaan, että silloin mittari on jo lämpimän puolella ja voit jättää talvikamppeet kotiin tilaa viemästä. Kuullostaa kuitenkin eksoottiselta paikalta:)
Ajattelin poiketa jurtassa samalla reissulla. Mongoliahan on siinä ihan naapurissa. Ulan Bator olisi vielä eksoottisempi paikka nähdä. Vai tiedätkö sinä jonkun, joka siellä on käynyt? Minä en ainakaan.:-D
Teotwawki kirjoitti:
Ajattelin poiketa jurtassa samalla reissulla. Mongoliahan on siinä ihan naapurissa. Ulan Bator olisi vielä eksoottisempi paikka nähdä. Vai tiedätkö sinä jonkun, joka siellä on käynyt? Minä en ainakaan.:-D
Jan Wright on varmasti käynyt sielläkin, uskoisin. Varaudu asumaan myöskin jurtassa (teltta), juomaan vastalypsettyä, lämmitä vuohemaitoa ja syömään nuotiolla paistettua rustoista lampaalihaa:)
firefox58 kirjoitti:
Jan Wright on varmasti käynyt sielläkin, uskoisin. Varaudu asumaan myöskin jurtassa (teltta), juomaan vastalypsettyä, lämmitä vuohemaitoa ja syömään nuotiolla paistettua rustoista lampaalihaa:)
yo. viesitin aloitin sanoin: Ajattelin poiketa jurtassa......:-XD Onhan siellä käynyt moniakin suomalaisia, tiedän jopa yhden naisen, joka oli siellä vuosia isänsä työn vuoksi, mutta se ei nyt satu kuulumaan niihin suosituimpiin lomakohteisiin ja se tässä kiinnostaa.:-)
- Marmeladova
Teotwawki kirjoitti:
Googlesta löytyy muutama matkakertomus suomeksi.
Marmeladova kirjoitti:
Googlesta löytyy muutama matkakertomus suomeksi.
Ei mene kauan kun Suomi ja Mongolia ovat naapurimaita.
HELEVATA!!! Nyt siellä on jo 12, no se johtuu tietysti aikaerosta.
- Tulisill**
Sinne on niin pitkä matka että tiedot lämpötiloista tulee tietenkin viiveellä :)))
Tulisill** kirjoitti:
Sinne on niin pitkä matka että tiedot lämpötiloista tulee tietenkin viiveellä :)))
Bitit kulkevat sekunnin murto-osassa bittiavaruudessa. Lähes valon nopeudella, joka on liki 300 000 km/s.:-D
Teotwawki kirjoitti:
Bitit kulkevat sekunnin murto-osassa bittiavaruudessa. Lähes valon nopeudella, joka on liki 300 000 km/s.:-D
Mulla on pää ollut taas täynnä kaikenlaisia kummallisia ajatuksia.
Kun tuolla kulkee siellä ja täällä kaikkea niin tuli mieleeni kenenköhän ajatuksia oikeastaan ajattelen.
Missä muuten on bittiavaruus, onka se jossain ton tavallisen avaruuden yläpuolella, sivulla vai missä se on?
Joo kaikkea muutakin mielessä pyörii.
Pitääkin laittaa pesukone pyörimään että tulis edes jotsin hyötyäkin pyörimisestä.tulisilla kirjoitti:
Mulla on pää ollut taas täynnä kaikenlaisia kummallisia ajatuksia.
Kun tuolla kulkee siellä ja täällä kaikkea niin tuli mieleeni kenenköhän ajatuksia oikeastaan ajattelen.
Missä muuten on bittiavaruus, onka se jossain ton tavallisen avaruuden yläpuolella, sivulla vai missä se on?
Joo kaikkea muutakin mielessä pyörii.
Pitääkin laittaa pesukone pyörimään että tulis edes jotsin hyötyäkin pyörimisestä.Bittiavaruus on kaikkialla ja se on 13,7 miljardia vuotta vanha, joten revi siitä.:-XXDD
- Huoks...mikä päev...
Arvoisa Pj:ja;))) Eikö Arvoisalle Pj:lle riitä että, Arvoisa Pj:ja TIETÄÄ? kysyy sihteeri nyt huolissaan jälleen kerran?
Sihteeri ei itse uskalla lähteä tänään varsinkaan Tallinnaan koska, Virossa on Karjalaskepäev...Sehän tarkoittaa sitä että, sihteerin joka on urbanisoitunut Stadilainen monessa polvessa (neljännessä itse) joutuisi menään kaiken maailman navetoihin laskemaan karjaa... korkeissa punaisissa korkkareissaan (sihteerillähän on kevät korkkarit erikseen)....Arvoisa Pj:jan tietää että, SIHTEERI ei ole koskaan käynyt yhdessäkään navetassa...koska pelkää niin kovasti lehmiä.
Tsau:FriiduAi pelkäät lehmiä? No sitten en suosittele Intiaa lomakohteeksi, sillä siellä ne kirjaimellisesti kävelevät kaduilla. Ja vanhan sanonnan mukaan, kuka härjistä puhuu, se härjillä ajaa.:-XD
- Mikä päev...;))
Teotwawki kirjoitti:
Ai pelkäät lehmiä? No sitten en suosittele Intiaa lomakohteeksi, sillä siellä ne kirjaimellisesti kävelevät kaduilla. Ja vanhan sanonnan mukaan, kuka härjistä puhuu, se härjillä ajaa.:-XD
Vitsi Teo...tämä on ihan totta. En koskaan ole käynyt navetassa. Lehmät....ovat isoja. Tädillämme eräällä heistä oli maatila Lapinjärvellä (nyt ei enää elossa tämä pariskunta)..no. Heillä ei kuitenkaan ollut omia lapsia yhtään. Kun sitten täältä Stadista läksimme kyläilemään tätimme luokse kesäisin. Matkahan kesti kauan;)) Meitä ei suinkaan päästetty sinne navettaan. Täytyi istua kiltisti siinä tuvassa rusetit ja kiiltonahkakengät kun jaloissa ja kauniit mekot päällämme..eihän niillä nyt navettaan saatu mennä sitäpaitsi me olimme nähtävyys olimmehan tulleet Helssingiinstä koko lähikylä tuli ihmettelemään Helssiingin ihmeitä...;))) Minullehan ei ole siis jäänyt traumoja...;))) tästä...lapsuudeteni kokemuksista ei suinkaan....
Maito on parempi ostaa tölkeissä.
Tsau:Friidu Mikä päev...;)) kirjoitti:
Vitsi Teo...tämä on ihan totta. En koskaan ole käynyt navetassa. Lehmät....ovat isoja. Tädillämme eräällä heistä oli maatila Lapinjärvellä (nyt ei enää elossa tämä pariskunta)..no. Heillä ei kuitenkaan ollut omia lapsia yhtään. Kun sitten täältä Stadista läksimme kyläilemään tätimme luokse kesäisin. Matkahan kesti kauan;)) Meitä ei suinkaan päästetty sinne navettaan. Täytyi istua kiltisti siinä tuvassa rusetit ja kiiltonahkakengät kun jaloissa ja kauniit mekot päällämme..eihän niillä nyt navettaan saatu mennä sitäpaitsi me olimme nähtävyys olimmehan tulleet Helssingiinstä koko lähikylä tuli ihmettelemään Helssiingin ihmeitä...;))) Minullehan ei ole siis jäänyt traumoja...;))) tästä...lapsuudeteni kokemuksista ei suinkaan....
Maito on parempi ostaa tölkeissä.
Tsau:FriiduEi mullekaan jäänyt traumoja siitä, että asuin Lapinjärvellä 2 vuotta ennen tänne muuttoa.:-D
Voi voi. Paljon on mukavia juttuja navetasta. Muistan kun ärhäkkä isosiskoni lypsi lehmää jolla oli tapana potkaista maitoämpäri kumoon. Niin kävi silläkin kerralla jolloin siskoni tulistui ja hutkaisi lehmää pari kertaa kiroillen luudalla.
Toinen siskoni pantiin pesemään tissejä ja utareita ennen lypsyä, pesi sonilta munatkin ja meillä oli hauskaa...
Minut laitettiin päivystämään poikivaa lehmää kun vanhemmat jututti vieraita. Olin jotain alta kymmenen vanha. Aikani odotettuani pullahti sellainen kalvopallo esiin ja pian päästiin köydellä vetämään. Hurjaa touhua.
Ei ole jäänyt traumoja muuta kun etten vieläkää juo maitoa. Sori taisi poiketa aiheesta mutta älkää antako tämän häiritä.- siispä heippa.
Urumtsin tietoa tärvitset tänne!
Alotukset tarvivat jotain,vaikka ne ei olisikaan sinä itse loistossa.- mitäs täs
Teotwawki kirjoitti:
Jospa kirjoittaisit tänne selvin päin, niin tuosta saisi jotain tolkkua.
Sitäse känni tekee tolkulle,kun ei osaa lukea :D
- niinpäniin,kö
Jospa lukisit selvinpäin
Tänään oli Urumtsissa jo 14 astetta.:-)
- Marmeladova
Haa! Olen ihmetellyt samaa mieheni kanssa, ja etsiskellessä tietoa Urumtsista löysin tämän palstan. Respektiä Urumtsin kävijälle! Toinen paikka mikä kiinnostaa on Puerto Williams, se näyttäis olevan maaliman unhotettuja kyliä, onpahan silti Suomen sääkartalla (toisin kuin esim Pietari, jossa sentään monet suomalaiset piipahtelee). Liekö Puerto Williamsissa käynyt paljon suomi-poikia. Urumtsissa siis ainakin yksi.
- awn
He's so cute
Ekkönää ole lukenut uutisia, meidät karkoitetaan EU:sta sinne kunhan saadaan riittävästi varattua karjavaunuja tuohon välille juniin, viimeistään helmikuuksi kun lämmöt siitä kirpistyvät...
- wankkuri
Nousussa: Timo Soini
Laskussa: Puavo Lipponen Mä luen uutiset töissä ihan joka päivä, se kuuluu luontaisetuihin tietää, mitä maailmassa tapahtuu. Mutta Urumtsiin en nyt lähde, koska siellä vallitsee mannerilmasto ja on helekutin kylmä.
- Marmeladova
Siis - olitko keväällä todella siellä Urumtsissa, vai jäikö haaveeksi? Netistä ei löydy mitään tietoja esim asukasluvusta tms, vain Googlen karttaa ja ilmakuvaa. Sekin auttoi, näin toki että oikea kaupunki siellä on, suuria kerrostaloja ja paraatiaukioita, mutta turistia ei todellakaan houkutella majoitus- tai kurssi-infolla. Mielikuvituksenhan se panee laukkaan, ehkä se on Kiinan kaukaista perukkaa, jonne huolto ja muut fasiliteetit viimeiseksi ennättää...
- Marmeladova
Oho, jopas arvasin aika pahasti väärin - Urumtsin asukasluku olis puolitoista miljoonaa, ja paikka kovin vahvasti teollistunut ja kaivoksia on ja kaikkea, uiguureita ynnä muuta väkeä mustanaan. Hyvin taitavat tulla toimeen ilmankin minua...
- Marmeladova
...ja ilman tätä teotwawkia, ja ehkä hyvä niin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767