Minne katoaa kaikki ne singnaalit jotka on katkaistu alkupäästään?
Ajatelkaas nyt.
Painat puhelunäppäintä kännykästäsi ja huomaatkin että : VÄÄRÄ NUMERO!
Tietty heti katkaiset puhelun.
MUTTA, se pätkä kerkesi lähteä liikkeelle, etsimään sitä kohdettaan, jota se ei tietenkään löydä, koska lähtöpaikka poistettiin!
Minne joutuvat kaikki ne pätkät joita atmosfäärissä nyt sinkoilee vailla päämäärää ja vailla lähtöpaikkaa?
Tippuvatko ne maahan ja painollaan aiheuttavat vaikkapa maanjäristyksiä?
Minä kysyn vaan?
Minua askarruttaa?
59
186
Vastaukset
Koska ne ovat radiosignaaleja, ne ovat menossa kohti tuntemattomia maailmankaikkeuksia.:-D Andromedassa joku sikäläinen radioamatööri ottaa vastaan signaalin ja ihmettelee, että mitähän tämäkin nyt taas oli......(raapii päätään)
- Anjaniina.
Oletko varma että ne pääsee avaruuteen?
Minä kyl vähän epäilen? Kun eihän gsm Sinne asti kanna? Anjaniina. kirjoitti:
Oletko varma että ne pääsee avaruuteen?
Minä kyl vähän epäilen? Kun eihän gsm Sinne asti kanna?Se kantaa ikuisuuteen, usko pois.:-D
- Anjaniina.
Teotwawki kirjoitti:
Se kantaa ikuisuuteen, usko pois.:-D
No en kyl usko.
Sillä jos kännyllä vois soittaa kuusta maahan, ni sitte uskosin.
Mut luulen ettei siellä ole kenttää.
Siks en usko että ne signaalinpätlät pääsee avaruuteen!
- ...
Ne on ikuisesti jossain bittiavaruudessa, matkalla ties minne toiseen aurinkokuntaan. Ota positiivisesti, voit olla ensimmäin ihminen, jika ikinä on lähettänyt signaalia jollekin pikkuplaneetalle jonnekin helevetin kauas. Mitähän ne siellä miettii, =olio ulkoavaruudesta" ottaa yhteyttä, varmaan jumala.
=DW=- Anjaniina.
No saakeli.
Ajattele mikä tunne.
Tuut just saunasta ja siinä oluen imaset ja puhelin soi..
Toises pääs jumala (joku niistä) ;))))
On siinä imeväisellä ihmettelemistä!
No minun kännykässäni ei lue koskaan väärää numeroa mutta luulisin niitten tästä atmosfääristä lähdettyään ulkopuolelle, leijailevan iloisesti äärettömyyteen koska avaruushan on ääretön.
Väärät numerot saattavat joissakin tapauksissa aiheuttaa maanjäristyksiä jotka ovat erittäin tuhoisia. Täytyy siis olla tarkempi ja katsoa mihin soittelee:)- Anjaniina.
Joo, ei känny mikään leikkikalu ole?
Sua näköjään askarruttaa tänään vähän samanlaiset jutut kun muakin.
Noo ehkä joku viisas osaa neuvoa, niin että sen jopa ymmärtää, ettei tule taas jotain lisää mietittävää.- Anjaniina.
Kyl tästä tullee.
Me mietittiin et jos ne vaikka joutuu pohjoisnavalle ja kun siel on kylmä, ni esimerkiks minä rakastan sinua tulee pakastettuna perille?
Ei tää oel helppo juttu ollenkaan? Anjaniina. kirjoitti:
Kyl tästä tullee.
Me mietittiin et jos ne vaikka joutuu pohjoisnavalle ja kun siel on kylmä, ni esimerkiks minä rakastan sinua tulee pakastettuna perille?
Ei tää oel helppo juttu ollenkaan?No ei ole.
Mun täytyy kyllä tunnustaa että multa ei ole koskaan lähtenyt mitään "minä rakastan sinua" pätkää minnekään maailmalle.
On sen verran vähän käytetty lause mun kohdalla.
Mutta jotain sellaista "Perskules, mitä hattua nyt tapahtui" saattais joonekin tipahtaa, ties vaikka kiertäis kuuta tälläkin hetkellä.- Anjaniina.
tulisilla kirjoitti:
No ei ole.
Mun täytyy kyllä tunnustaa että multa ei ole koskaan lähtenyt mitään "minä rakastan sinua" pätkää minnekään maailmalle.
On sen verran vähän käytetty lause mun kohdalla.
Mutta jotain sellaista "Perskules, mitä hattua nyt tapahtui" saattais joonekin tipahtaa, ties vaikka kiertäis kuuta tälläkin hetkellä.Niih ja kuu-ukot ihmeissään et kuka heille kiroilee, kun mitään pahaa tehny?
Mietippä kuule vähän seurauksia? Anjaniina. kirjoitti:
Niih ja kuu-ukot ihmeissään et kuka heille kiroilee, kun mitään pahaa tehny?
Mietippä kuule vähän seurauksia?Hui kamalaa, onkohan ne kuu-ukot tulossa tänne.
Nimittäin kaikenlaisia ihmeellisiä valoilmiöitä on ihmiset kameroillaan kuvanneet.
Taidan mennä sängyn alle piiloon, kauankohan siellä pitää olla että kaikki rauhottuu???- Anjaniina.
tulisilla kirjoitti:
Hui kamalaa, onkohan ne kuu-ukot tulossa tänne.
Nimittäin kaikenlaisia ihmeellisiä valoilmiöitä on ihmiset kameroillaan kuvanneet.
Taidan mennä sängyn alle piiloon, kauankohan siellä pitää olla että kaikki rauhottuu???Kai tiedät et joku aika sit oli superkuu...19.3.
Jotta niitä ukkojakin oli normaalia enemmn ja ne urakoi vuoksia ja luoteita ylös enemmän kuin tavallisesti.
Sähän asut jossain meren rannalla....? Anjaniina. kirjoitti:
Kai tiedät et joku aika sit oli superkuu...19.3.
Jotta niitä ukkojakin oli normaalia enemmn ja ne urakoi vuoksia ja luoteita ylös enemmän kuin tavallisesti.
Sähän asut jossain meren rannalla....?Niin asun.
Viime kesänä oli yks jännä ilmiö: kun tulin aamukahville ja katsoin ikkunasta, (kamala peljästys), Meri oli mennyt kauemmas rannasta, ja jättänyt saaren yhteen kohtaan. Normaalisti oli koko alue korkean veden alla.
Nyt ymmärrän Kuu-ukot oli tehneet sinne rantautumispaikan, kyll nyt pelottaa.
Kävin hakemassa kaupasta foliota ja alan tässä jotain foliopeittoja tekemään sinne ja tänne. Ekaks puhelin folion sisään, niin multa ei ainakaan enää lähde pätkän pätkää????
Ja taas tuli mieleen yks juttu. Systerin luona oli maa jyrissyt niin että ikkunat helisi, muakohan ne sieltäkin haki.- Anjaniina.
tulisilla kirjoitti:
Niin asun.
Viime kesänä oli yks jännä ilmiö: kun tulin aamukahville ja katsoin ikkunasta, (kamala peljästys), Meri oli mennyt kauemmas rannasta, ja jättänyt saaren yhteen kohtaan. Normaalisti oli koko alue korkean veden alla.
Nyt ymmärrän Kuu-ukot oli tehneet sinne rantautumispaikan, kyll nyt pelottaa.
Kävin hakemassa kaupasta foliota ja alan tässä jotain foliopeittoja tekemään sinne ja tänne. Ekaks puhelin folion sisään, niin multa ei ainakaan enää lähde pätkän pätkää????
Ja taas tuli mieleen yks juttu. Systerin luona oli maa jyrissyt niin että ikkunat helisi, muakohan ne sieltäkin haki.Hyvä!
Peitä ensinnäkinpuhelin, sittentietsikka ja sit oma pää.
Ne on ne suurimmat säteilykohdat!
Sit sänky vaan jousien varaan ja vähän katsoo ettei katossa ole mitään mikä pääähän putois.
Yö pommisuojas olis poikaa?
- Kaikkee sitä...
On todella hyvä. Että, esität näin järkevän ja kaikkia koskevan kysymyksen. Mihin joutuisimme ilman tätä syvällistä ja järkiperäistä pohdintaa. Itse en VIELÄ ole uskaltanut edes tänään aloittaa. Luin kauhistukseni vain kun vaihdoin seinäkalenteristani uuden lehden. Että, tänään on Virossa Karjalaskepäev....Arvoisalle Pj:lle tätä hänen ketjussaan jo päivittilin...Tänään on hyvä sihteerin pysyä pelkästään Stadissa. Eikä lähteä Viroon ei sitten ollenkaan...
Sihteerihän ei pelkää lehmiä...(pois sellainen luulo kokonaan)
Tsau:Friidu- Anjaniina.
Ettäkö vaihdoit kalenterilehden?
Mihin menee käytetyt päivät?
Nii-in?
Historiaahan niistä tulee, mutta kuka voi ollavarma, että historia sisältää KAIKKI käytetyt päivät.
Nii-in?
- Kaikkee sitä...
Friidulla on erittäin mukava iso seinäkalenteri missä on kulloinkin joka kuukaudessa yhden kuuluisan virolaisen taidemaalarin työ tehty painotyönä...nyt pääsin eroon juuri tuosta Aleksander Vardista...hän kuvasi tuossa työssään Pariisia keväällä...voi miten masentava kuva;)))
Historia siis opettaa Friidua näinkin....Pariiisin taivas maaliskuussa on synkän vihertävän-ruskea...Sinne ei auta lähteä ainakaan maaliskuussa....Kunpa saisi tuon Arvoisan Pj:jan päähän nyt edes hiukkasen järkeä...malttaisi olla lähtemättä nyt sinne Urmhurmheihin....mutta, Anjaniinahan tietää....miehillä ei ole järkeä eikä loogista ajattelukykyä päättää....asioita oikein...ja tärkeysjärjestyksessä. Toista meillä naisilla. Tänään vältämälle kaikin tavoin lähtemästä Tallinnaan..pysymme Suomessa.
Kaikella ystävyydellä, minen haluaisi keskustella Puheenjohtajista ja frendi höpselitupsuliineista, vai mitä ne oli...En nyt, enkä jatkossakaan.
Kevätkuvat ei aina ole kauniita.
Ajattelehan miltä juuri nyt Helsinkin näyttää, sellaisen henkilön silmin joka tulee jostain vehreästä maasta.
- Kaikkee sitä;))
anteeksi)) Arvoisa Pj:ja on vaan tehnyt charmillaan ja älykkyydellään minuun lähtemättömän vaikutuksen. Tällä ei mitään tekemistä ettenkö pystyisi asioita ikäänkuin tarkastelemaan objektiivisesti (yrittää kovasti..)...siis kevätkö? minkä vaikutuksen? Kehenkö? Riippuu tietysti kuten sanoit kuka tänne tulee ja mistä...
Ajatuksissani nyt vaikka ystävättäreni iäkäs äiti. Joka sapuu tänne toukokuun alussa Puolasta...No. Siellä on kuulemma usein jopa joulukuu sellainen ettei lunta vielä nimeksikään pellot ovat jopa vihreät....tämä viime joulu kuulemma hieman poikkesi;)) mutta ei lunta.Hänestä varmaan (en toisin tiedä) voi tuntua että, saapuu tänne keskellä talvea....
nyt.
Suomi on talvi ja varhaisen kevään aikaan, aika lyotaantyöntävän näköinen.
Jos jostain Intiasta tulet tänne, on kuin sukeltaisit pimeään tunneliin, valo loppuu taivaalta kun tänne tullaan.
Kaikki on elotonta ja vain suomalainen näkee talvessa ja alkukeväässä jotain kaunista ;)))) - Kaikkee sitä;))
Anjaniina. kirjoitti:
Suomi on talvi ja varhaisen kevään aikaan, aika lyotaantyöntävän näköinen.
Jos jostain Intiasta tulet tänne, on kuin sukeltaisit pimeään tunneliin, valo loppuu taivaalta kun tänne tullaan.
Kaikki on elotonta ja vain suomalainen näkee talvessa ja alkukeväässä jotain kaunista ;))))Itselleni halu lähteä juuri tässä maalis-huhtikuussa on aina ollut suuri. Tuossa A. Vardin teoksessa missä hän kuvaa varhaiskevään Pariisia Seinenrantatörmiä ja näitä taulukauppiaiden kojuja siellä josku 1800-luvun lopussa..on hirmuisen masentava värimaalmoineen mutta toden tuntuinen..Odottanut tunnollisesti milloin voin tuon kuvan kääntää taakse;)))
Kiitos lämmin sinulle muuten Anjaniina tuosta ohjeesta miten päästä tähän laihdutukseen nyt todella kiinni...lähtenyt -3 kg..ja tätä kun nyt sitkeesti jatkan;))) niin vuoden kuluttua toivon mukaan ei tarvitse enää aloittaa....Nyt vielä taistelua kun sanoit että, leipää ei saa syödä 2 viikkoon...Et usko että, tekee mieli;))
Tuota hapankaaliohjetta myös kokeilin...ei muuten ollut vaikeaa...nyt vielä onnistuisin näissä puolalaisissa lihapiirakoissa...en tosin vielä kokeillut...mutta parin viikon kuluttua. Nyt ei uskalla edes leipoa leipää itse koska sortuisin....Se hyvä puoli tässä nyt on...mieheni joka ei itse nyt laihduta;))) Tekee meillä itselleen ja kundille tuo arkiruoan ja käy ruokakaupassa.....joten naisena pääsen ihanaa vähemmällä;)))
Hän lupasi ettei jätä minua vaikka laihtuisin...olo siis tuntuu turvalliselta..:)))
Tsau:Friidu - Anjaniina.
Kaikkee sitä;)) kirjoitti:
Itselleni halu lähteä juuri tässä maalis-huhtikuussa on aina ollut suuri. Tuossa A. Vardin teoksessa missä hän kuvaa varhaiskevään Pariisia Seinenrantatörmiä ja näitä taulukauppiaiden kojuja siellä josku 1800-luvun lopussa..on hirmuisen masentava värimaalmoineen mutta toden tuntuinen..Odottanut tunnollisesti milloin voin tuon kuvan kääntää taakse;)))
Kiitos lämmin sinulle muuten Anjaniina tuosta ohjeesta miten päästä tähän laihdutukseen nyt todella kiinni...lähtenyt -3 kg..ja tätä kun nyt sitkeesti jatkan;))) niin vuoden kuluttua toivon mukaan ei tarvitse enää aloittaa....Nyt vielä taistelua kun sanoit että, leipää ei saa syödä 2 viikkoon...Et usko että, tekee mieli;))
Tuota hapankaaliohjetta myös kokeilin...ei muuten ollut vaikeaa...nyt vielä onnistuisin näissä puolalaisissa lihapiirakoissa...en tosin vielä kokeillut...mutta parin viikon kuluttua. Nyt ei uskalla edes leipoa leipää itse koska sortuisin....Se hyvä puoli tässä nyt on...mieheni joka ei itse nyt laihduta;))) Tekee meillä itselleen ja kundille tuo arkiruoan ja käy ruokakaupassa.....joten naisena pääsen ihanaa vähemmällä;)))
Hän lupasi ettei jätä minua vaikka laihtuisin...olo siis tuntuu turvalliselta..:)))
Tsau:FriiduSe leivänhimokin katoaa aikanaan.
Tuossa dieetissä on hienointa se, että voit katsella sitä himosi kohdetta ja miettiä, että jos sitte...joku päivä.
Se kun verensokeri tasaantuu, katoaa kaikki ruokahimotkin ;)))
Voit sä aloittaa, syömällä yhden viipaleen aamusella.
Tee siitä päivän kohokohta ;)
Pakastevihannekset, voin ja tilkan ketsuppia kans, on nykyisin hyvä lounas ;)
Sinäkin voit syödä muiden ruokaa, kun jätät pois sen potun tai riisin, makaroonin mitä ne syö lisukkeena ja syöt sen sijaan salaattia, fetajuuston, mozzarellan, tomaattien, kurkkujen kans...muista että saat sekoittaa surutta salaattiisi, kalaa, lihaa, metwurstia ja kaikkia juustoja ;)
Nälkää ei tartte nähdä, vetele aamulla paistettua kananmunaa ja pekonia, kun muut sinnittelee puuronsa kans ;)))
- Kaikkee sitä;))
Näin nyt tehnyt...tuota kananmunaa en tosin uskalla vielä syödä kovin paljon kun nämä kolestrolilääkkeet kuitenkin päällä;)) jostain kun luin että, suositus korkeintaan 2-3 munaa viikossa... Tuo huomanut että, riisin, pastan eikä perunan pois jättö nyt mitenkään ollut suuri ongelma ei juuri edes huomanut kun nuo kasvikset kuitenkin. Näitä pakastemarjoja olen nyt ostellut tuonne aika paljon välipaloiksi...vähän on tosin sokeria näihin herukoihin lisättävä;))
Pitäisi tässä kohta alkaa vähän näitä verensokereita mittailemaan päivittäin...jos sitten viikonpäästä ovat tuosta kovastikin laskeneet....voisin tilata lääkärilleni ajan ja ehdottaa että, pienettäisiin näitä lääkkeitä..Hieman tuota rasvaa nyt pelkään;))) Vitsi meikäläinen kun mittaa nyt tuon öljynkin...;)) että, yksi tl vain pannulle pihviä varten..
Hankittiin tai jouduttiin hankkimaan uusi mikro...no joskus tuota pekoni amyös mikrossa valmistanut...tämän rasvamäärän kanssa nyt vielä...täytyy tarkemmin siihen perehtyä kuin paljon voin syödä sitä rasvaa...tai käyttää...en uskalla kovin paljon liika rasvoja syödä kun veressä vielä tämä ongelma...Nyt otettava vain päivä kerrallaan;)) Hyvä tietää että, tuo leivänhimo sitten jää myös..aikanaan...;)) sitä opeteltava ihan uusi elämäntapa suhteessa ruokaan..mutta, eihän se vaikeaa jos, todella haluaa...ehkä saan miehenikin innostumaan kunhan ensin itse laihdun..edeltä;))) Kundilla ei onneksi näitä ongelmia ole. Hän on kova kuluttamaan kaiken minkä syö...onneksi niin...
Jos on ongelmaa, kannattaa varmaan lukea enemmän noita karppausohjeita tuolta netistä.
Hakusanat karppaus, terveys ja Atkins.
Tuossa rasvansyönnissä karppauksessa on sellainen funtio, että kun et syö hiilihydraatteja -jotka muutoin antaisivat energian rasvan sulattamiseen ja varastointiin.
Joutuu kehosi kuluttamaan rasvan sulatukseen enemmän energiaa kuin mitä se siitä irti saa->siispä laihdut...
Eli kroppa joutuumiettimään kulutuksen uudelleen, kunse ei siihen saa nopeaa apua, siispä rasva lähtee "varastoistasi".
Homma toimii ja nälkää ei tartte nähdä...
Ja on aina hienoa jos lääkitystä voi vähentää kun paino tippuu ;))
- Kaikkee sitä;))
Lämmin Kiitos sinulle Anjaniina. Käyn katsomassa. Sitä on vähän alussa aina avuton näissä jutuissa. Tuo oma painoni kyllä lisääntynyt vuosien saatossa luulisin juuri näistä liiallisista hiilihyd. jos mistä;))) Sitä kun aina joutunut tekemään "miehille" ruokaa en vain tullut ajatelleeksi koskaan naisena että, itse en samaa määrää kuin he olisi tarvinut;))Täytyy jotenkin "naksattaa" myös siellä omassa päässä ennenkuin uskaltaa lähteä tekemään muutoksia. Miehestäni olen perin hassu kun kerroin hänelle aidosti peloistani....Hän ei koskaan ollut kuullutkaan että, joku pelkäisi laihtumista....mutta olin kuitenkin aidosti huolissani...mitä jos sitten hylkää minut? - nyt onneksi saanut vakuuttuneeksi. Laihdu rauhassa rakkaani. Hölmöytesi sentään pysyy ennallaan...se ei kuulemma muutu...
Viraliset ruokasuositukset tässä maassa ovat olleet aikasmoinen valhe jo vuosikymmeniä.
Aina on syytetty rasvaa ja proteeineja ihmisten lihomisesta.
Vasta nyt on tajuttu, että hh on se syypää, sillä ne antaa energiaa liian nopeesti ja silloin kakki muista ruokaaineista saatu energia menee rasvaksi vyötärölle.
Ihminen tarvitsee vain hyvin vähän hh elämässää, paitsi jos harratsaa jotain kestävyyslajia.
siellä hh energia tulee tarpeeseen, ei meillä tavallisilla talliaisilla,
Joiden vuorokausikulutus on niin vähäistä...
- henrjii
eikähän ne jää sinne katvealueelle synkkään metsään harhailemaan
- Pöö sulle :D
Voi sua anjuska !
Ei olemassakaan ole singlaajeja etes silmillä tai toisella..eikä etes sinne ensi silmäyksen kännykkään.
Pätkiä kyllä on, mut ne väärästä numerosta tulevat ovat atkoskesta ja loput fääristä!- Anjaniina.
Pöö ittelles ;) pössi ;)
Aijaa, sulle sfääreistä vastaillaan, khöhm....
Eipä ihme, kun numerot on hukassa, tai et koskaan soittele niihin ;)))
Mietihän ny vähän ja paina lippis silmille kun kadulla kävelet.
Ajattele jos signaali osus silmään.....?
Auts! - Pöö Sulle
Anjaniina. kirjoitti:
Pöö ittelles ;) pössi ;)
Aijaa, sulle sfääreistä vastaillaan, khöhm....
Eipä ihme, kun numerot on hukassa, tai et koskaan soittele niihin ;)))
Mietihän ny vähän ja paina lippis silmille kun kadulla kävelet.
Ajattele jos signaali osus silmään.....?
Auts!Juuh :)
Mut miten sut sa..niinku kii, silmälle, kadulle,..tai singaalille ?
- Terveisiä täältä
Sinähän olet kuin Havukka-Ahon ajattelija. Missä se tuli on, kun se ei ole tulitikun päässä. Siinäpä se aika kuluu, kun mietiskelet näitä syntyjä syviä. Mahtanetko istuskella keinustuolissa sukkapuikko hampaissa eloton katse jne
- Anjaniina.
No se eloton katse kyllä on jo liioittelua!
Jos nyt on mummolla toinen jalka haudassa, niin ei siitä tartte irvailla!
Tuli?
Tietysti tulivarastossa!
Siitä otetaan aina sopivan mittanen pätkä kun sitä tarvitaan!
Näin meillä, mutta sulla ei ole mistä tupakkia sytyttää kun sulla ei ole tulivarastoo.
Meillä se on tuos puuliiterin takana................................................ - Terveisiä täältä
Anjaniina. kirjoitti:
No se eloton katse kyllä on jo liioittelua!
Jos nyt on mummolla toinen jalka haudassa, niin ei siitä tartte irvailla!
Tuli?
Tietysti tulivarastossa!
Siitä otetaan aina sopivan mittanen pätkä kun sitä tarvitaan!
Näin meillä, mutta sulla ei ole mistä tupakkia sytyttää kun sulla ei ole tulivarastoo.
Meillä se on tuos puuliiterin takana................................................Anteeksi!! Elottomalla katseella tarkoitin syvällisen pohdiskelevaa katsetta, on niin aatoksissaan ettei kuule eikä näe. Miehen logiikka petti taas pahemman kerran. Olisihan se pitänyt älytä. TULIVARASTO!!! Tietenkin. Minä lähdenkin taskulampun kanssa sitä hakemaan. Ensin pankon päältä sieltä öljysäiliön viereen. Onpahan ainakin vaimolla hauskaa. Taas.
- Anjaniina.
Terveisiä täältä kirjoitti:
Anteeksi!! Elottomalla katseella tarkoitin syvällisen pohdiskelevaa katsetta, on niin aatoksissaan ettei kuule eikä näe. Miehen logiikka petti taas pahemman kerran. Olisihan se pitänyt älytä. TULIVARASTO!!! Tietenkin. Minä lähdenkin taskulampun kanssa sitä hakemaan. Ensin pankon päältä sieltä öljysäiliön viereen. Onpahan ainakin vaimolla hauskaa. Taas.
Tulivarasto on lähes yhtä tärkeä kuin ruokavarasto....
Milläs selität ettei öljypoltin syty...siis vaimolle ettei ole kuumaa vettä...
Alas painua etsimään.
*seuraa elottomalla katsella* - Terveisiä täältä
Anjaniina. kirjoitti:
Tulivarasto on lähes yhtä tärkeä kuin ruokavarasto....
Alas painua etsimään.
*seuraa elottomalla katsella*Otin jo viskiryypyn miettiessä tulivaraston ja ruokavaraston yhteyttä. Nooh... menköön miehen logiikan piikkiin. Sen verran hyvä itsetunto, että se sen kestää.
Meillä ei ole tulta jääkaapissa. Siellä on vain tulilientä. Vaimon sen näin salliessa
Heititpä pahan tämän öljypolttimen kanssa. Toisin kuin teilläpäin meillä seinän läpi kulkee johto, jota pitkin tulee värinää, joka reagoi öljyn kanssa aiheuttaen tulipalon polttimen kärjessä ja vesi kuumenee. Tämän värinän täytyy kulkea sen tulivaraston kautta. Näin ne asiat ratkeaa. Onneksi on naisen logiikka
Tätä, jos alan selittämään saan aikaiseksi vaimolle elottoman katseen - Anjaniina.
Otin jo viskiryypyn miettiessä tulivaraston ja ruokavaraston yhteyttä. Nooh... menköön miehen logiikan piikkiin. Sen verran hyvä itsetunto, että se sen kestää.
Meillä ei ole tulta jääkaapissa. Siellä on vain tulilientä. Vaimon sen näin salliessa
Heititpä pahan tämän öljypolttimen kanssa. Toisin kuin teilläpäin meillä seinän läpi kulkee johto, jota pitkin tulee värinää, joka reagoi öljyn kanssa aiheuttaen tulipalon polttimen kärjessä ja vesi kuumenee. Tämän värinän täytyy kulkea sen tulivaraston kautta. Näin ne asiat ratkeaa. Onneksi on naisen logiikka
Tätä, jos alan selittämään saan aikaiseksi vaimolle elottoman katseenvarmaan ;))))
saat aikaan.
Mut mulla on sulle vastaus tuohonkin, se on se tukkeutunut siitin.
Nääs kun säiliön pohjalle kertyy kakkaa ja sit kun ei tuu täyttöö tarpeeks usein, ni se sakka tukkii siittimen.
Jotta rassilla reippaasti vaan, siitä.... - Terveisiä täältä
Anjaniina. kirjoitti:
varmaan ;))))
saat aikaan.
Mut mulla on sulle vastaus tuohonkin, se on se tukkeutunut siitin.
Nääs kun säiliön pohjalle kertyy kakkaa ja sit kun ei tuu täyttöö tarpeeks usein, ni se sakka tukkii siittimen.
Jotta rassilla reippaasti vaan, siitä....No nyt täytyy hakea jääkaapista oikeaa tulilientä. Oli sen verran kova juttu. Taisit höpöttää, että toinen jalka haudassa. Monitoimimummo
- Anjaniina.
No nyt täytyy hakea jääkaapista oikeaa tulilientä. Oli sen verran kova juttu. Taisit höpöttää, että toinen jalka haudassa. Monitoimimummo
Kjiäh ;)))
Mä maistelen muutaman päivän kuluttua maraqujalikööriä, siks tuliliemi saa nyt olla ;))
Saahan sitä jalkaa haudassa käyttää, mut kannattee katsoa ettei jätä sitä sinne ;)))
- Putkivalo
Miten niin KAIKKI signaalit? Mä epäilen että ei ole olemassa kuin yksi signaali / puhelin, ja se palaa aina kotiin.
Se toimii näin: Kun soitat vaikka mulle, samalla kun näppäilet numeron se signaali odottaa malttamattomana sun puhelimessa. "Näppäile jo!!" "Mitäs sä tumpelo siellä nyt vehtaat!" Ja samalla hetkellä kun avaat sille portin (luurinäppäin) se sinkoilee etsimään mun kännykkää ja kutittaa sitä kunnes se signaali mun kännykässä alkaa nauraa niin paljon että se huutaa ja värisee.
Avaan sille portin mun kännykkään, ja tadaa.... kun painan portin kiinni, sun signaali saa potkun persuksiin ja sinkoaa takaisin sun kännyyn. Mitä meidän signaalit tekee keskenään sen aikaa kun me puhumme? On sun seuraava kysymys. No ootko koskaan ihmetellyt miksi kännyköissä on niin paljon pelejä? Vihje: ei ne meitä varten ole. - Anjaniina.
Voihan älypää?
Mut kun en ole koskaan nähnyt et signaali kännyyn palais?
Ei syty valo, ei?
Siksipä olen edelleenkin silläkannalla että nuolenomaisia signaalinpätkiä sinkoilee avaruudessa ja jos ne kerääntyy laumaksi ja tippuu maahan jonnekin, kaikki yhtaikaa, niin maankuori tärähtää ja se saattaa laukaista maanväristyksen.
Ja ei, torjun epätoivoisesti ajatuksen siitä, mitä meidän signaalit ....vois tehdä keskenään.... - 11 + 3
Minua askarruttaa vangitseeko kamera kuitenkin osan sielusta niin kuin jotkut alkuasukasheimot uskovat. Toiset "onnistuvat" kuvissa eli tavallisen näköisestä ihmisestä näyttäis kuvassa jotain ihan muuta. En tarkoita että hän muuttuu kauniiksi, vaan... en osaa selittää. Miksei kamera tee sitä kaikille, vaikka mulle, miksei se vangitse mun sielua. Tai ehkä tekeekin mutta vain muut näkevät sen??
- Anjaniina.
Uskoisin et vangitsee.Se hetki, se ilme, ei toistu ikinä.
Siinä se on, kamerassa.
Mutta...muuten olisit hukannut sen, eikö ole hyvä et se jäi olemaan?
Ruma tai kaunis, se olet sinä ;) - 7 + 11
Anjaniina. kirjoitti:
Uskoisin et vangitsee.Se hetki, se ilme, ei toistu ikinä.
Siinä se on, kamerassa.
Mutta...muuten olisit hukannut sen, eikö ole hyvä et se jäi olemaan?
Ruma tai kaunis, se olet sinä ;)Kuinka kaunis vastaus, oikeasti. Yritin joskus kysyä samaa vuosia sitten mutta kukaan ei ymmärtänyt (muka) mitä tarkoitin. Minustakin kamera vangitsee ihmisestä jotain olennaista. Thanks!
- Anjaniina.
7 + 11 kirjoitti:
Kuinka kaunis vastaus, oikeasti. Yritin joskus kysyä samaa vuosia sitten mutta kukaan ei ymmärtänyt (muka) mitä tarkoitin. Minustakin kamera vangitsee ihmisestä jotain olennaista. Thanks!
Kyl se tekee ;)
Miten itse kukin sen näkee se on henkilökohtaista.
Ainakin hetken...se vangitsee ja sitä hetkeä voi olla joskus lohdullista katsoa ;))
Ja jos oikein mietitään, niin toki vangitsee, siinä kuvassahan olet sinä. ;))) - ...
Sivusta
Valokuvaamisessa moniaita kiintoisia asioita. Suomen tuntetuin luontokivaaja Hautala sanoi jossain haastattelussa, että hän on uransa aikana tehyt ehkä minuutin töitä. Se on se laukaisemisen napin painamiseen kuluva aika.
Olin aikanani kovinkin kiinnostunut kuvaamaan ihmisiä. Se on vähän samanlaista kuin luontokuvaus. On kateltava ja tutkailtava. Sitten on se nopea vilahdus, jolloin pitää saada ajat ja aukot a terävyydet kohdalleen ja painettu laukaisinta. Tarkoitan nyt tilanne kuvia. Samaahan se on muotokuvissakin, mutta siinä lavastetaan tilanne, jotan voi yrittää useamman kerran.
Ja kuvatessa. Ei kuvaaja välttämättä hae jonkun ihmisen sielua. Se on liikkeellä taiteellisista syistä. Siis tekee taidetta. Malli on vain materiaalia.
Plaah, pakko lopettaa, muuten kirjoitan sata metriä tätä jorinaa. Mutta mä siis tosiaan oon harrastanut valokuvaamista pian neljäkymmentä vuotta, ihan kakarasta. Ja on se aina ollut osa duuniakin. Hha, on mulla nytkin tossa latingissa yks digipokkari piironkin päällä, jos jotain kiinnostavaa tapahtuu... Ja mä kun opettelin valokuvaiksen alkeita, se oli kallista puuhaa. Laukaisemisen painaminen maksoi aina rahaa. Siksi en oikein ymmärrä tätä kännykkäkamera kulttuuria, että pitää jokaisesta koiran jätöksestäkin välttämättä ottaa valokuva >:/
No lisätään, en ole häävi valokuvaaja, mutta olen perehtynyt jonkin verran aiheeseen. Joskus aina joku kuva julkaistaan jossain, yleensä kuvaan omaksi ilokseni ja sitten tietenkin töitten takia. Niissä duunijutuissa mulla on mieluusti omat kuvat, saa mitä haluaa-
Haa siinäpä se tuli. Kuvaaja kuvaa, sitä mitä haluaa kuvata, elikkäs, tekee taidetta. Pirskatti, mähän olen valokuvataiteilia :DD
=DW=
Muistakaa äänestää Ihmisten Puoluetta! - Anjaniina.
... kirjoitti:
Sivusta
Valokuvaamisessa moniaita kiintoisia asioita. Suomen tuntetuin luontokivaaja Hautala sanoi jossain haastattelussa, että hän on uransa aikana tehyt ehkä minuutin töitä. Se on se laukaisemisen napin painamiseen kuluva aika.
Olin aikanani kovinkin kiinnostunut kuvaamaan ihmisiä. Se on vähän samanlaista kuin luontokuvaus. On kateltava ja tutkailtava. Sitten on se nopea vilahdus, jolloin pitää saada ajat ja aukot a terävyydet kohdalleen ja painettu laukaisinta. Tarkoitan nyt tilanne kuvia. Samaahan se on muotokuvissakin, mutta siinä lavastetaan tilanne, jotan voi yrittää useamman kerran.
Ja kuvatessa. Ei kuvaaja välttämättä hae jonkun ihmisen sielua. Se on liikkeellä taiteellisista syistä. Siis tekee taidetta. Malli on vain materiaalia.
Plaah, pakko lopettaa, muuten kirjoitan sata metriä tätä jorinaa. Mutta mä siis tosiaan oon harrastanut valokuvaamista pian neljäkymmentä vuotta, ihan kakarasta. Ja on se aina ollut osa duuniakin. Hha, on mulla nytkin tossa latingissa yks digipokkari piironkin päällä, jos jotain kiinnostavaa tapahtuu... Ja mä kun opettelin valokuvaiksen alkeita, se oli kallista puuhaa. Laukaisemisen painaminen maksoi aina rahaa. Siksi en oikein ymmärrä tätä kännykkäkamera kulttuuria, että pitää jokaisesta koiran jätöksestäkin välttämättä ottaa valokuva >:/
No lisätään, en ole häävi valokuvaaja, mutta olen perehtynyt jonkin verran aiheeseen. Joskus aina joku kuva julkaistaan jossain, yleensä kuvaan omaksi ilokseni ja sitten tietenkin töitten takia. Niissä duunijutuissa mulla on mieluusti omat kuvat, saa mitä haluaa-
Haa siinäpä se tuli. Kuvaaja kuvaa, sitä mitä haluaa kuvata, elikkäs, tekee taidetta. Pirskatti, mähän olen valokuvataiteilia :DD
=DW=
Muistakaa äänestää Ihmisten Puoluetta!Mut valokuvaaminen on mielenkintoista!
Aikoinaan minäkin koitin vangita kuvaan kaiken, mut ei se niin mee, sun pitää vangita kuvaan kaikkein pienin, sillä se kertoo eniten.
Valokuvaus on varmaan sellainen jutska joka johdattaa itse syvemmälle.
Äkkiä tajuta et sammalen hienojakoisissa päissä....on koko maailma.
Minimalismi, kertoo oikeestaan eniten.
tai sit se, kun onnitut kuvaamaan jotains ellaista mikä ei ole jokapäiväistä.
Sääilmiö, horisontti, jotan ainutlaatuista?
Eikö me kaikki tähdätä sihen?
Ymmärrän hyvin et tästä vois höpistä koko päivän ;))) - 2 + 9
Anjaniina. kirjoitti:
Kyl se tekee ;)
Miten itse kukin sen näkee se on henkilökohtaista.
Ainakin hetken...se vangitsee ja sitä hetkeä voi olla joskus lohdullista katsoa ;))
Ja jos oikein mietitään, niin toki vangitsee, siinä kuvassahan olet sinä. ;)))Mahdan olla sellaisessa mielentilassa missä liikutun vähästäkin (?) Lohdullista, hyvin sanottu. Kun joskus kysyin tästä niin vastattiin että liha näyttää punaisemmalta tiskissä kun valokuvaaja osaa hommansa. :)))))))
- 2 + 19
... kirjoitti:
Sivusta
=DW=
Muistakaa äänestää Ihmisten Puoluetta!Vastasin äsken Anjaniinalle, joka ymmärsi mitä tarkoitin. Kuvaaja ei varmaankaan hae sielua vaan eri asioita. Tarkoitan että kameraan tallentuu jotain mitä ei kuvattava ei kuvaaja edes yritä saada vangittua, se vain näkyy kuvista. Pärkkele en osaa selittää, mutta edes yksi täällä ymmärsi mitä tarkoitin. :)
- Anjaniina.
2 + 19 kirjoitti:
Vastasin äsken Anjaniinalle, joka ymmärsi mitä tarkoitin. Kuvaaja ei varmaankaan hae sielua vaan eri asioita. Tarkoitan että kameraan tallentuu jotain mitä ei kuvattava ei kuvaaja edes yritä saada vangittua, se vain näkyy kuvista. Pärkkele en osaa selittää, mutta edes yksi täällä ymmärsi mitä tarkoitin. :)
juu, ymmärretään.
Ja joskus se hetken nappaaminen on arvokkaampaa kuin mitkään studiokuvat tai isokaan sarja joka on teennäistä tjn...
Ja ihminen ja sen tunne, sekin on vain hetkittäistä ja kun hetki on mennyt, ei sitä saa takaisin ;) - Anjaniina.
2 + 9 kirjoitti:
Mahdan olla sellaisessa mielentilassa missä liikutun vähästäkin (?) Lohdullista, hyvin sanottu. Kun joskus kysyin tästä niin vastattiin että liha näyttää punaisemmalta tiskissä kun valokuvaaja osaa hommansa. :)))))))
Totta ja ruoka kuvataan monesti niin ettei siinä ole oikeaa ruokaa lainkaan, sillä ne, värit...
Valokuvauksella saa vääränkin näyttään oikealta ;)))
Mut se joka tykkää kuvata, löytää ne omat juttunsa ja senjälkeen muiden kommentit ei enää loukkaa ;)) niin suuri on se jännitys, oman tekemisestä ;)))
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2147394
- 594742
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434714- 753408
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161995Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301840- 311809
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441657- 361557
- 1431307