matkatuki työharjoittelu

voiko saada

Hei tietääkö kukaan onko mahdollista saada työssäoppimiseen matkatukea, mun matkat maksais yli 70€ kun joutuisin meneen ulkopaikkakunnalle, omalta paikkakunnalta oikeen löydy paikkaa mihin mennä niin täytyy mennä muualle. Matkustaisin 5 kertaa viikossa sinne ja tosiaan ainakin kuukauden ajan. Onko kukaan hakenut tämmösessä tapauksessa tukea ja kenties saanut sitä?

8

12848

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puppiduuduu

Saatat saada, ellet saa työssäoppimisesta palkkaa yli 600e tjt (en muista tuota summaa) ja opiskelet ammattikoulussa nuorisopuolella (esim. yliopistossa/AMK:ssa ei matkatukea saa). Kannattaa käydä kotikuntasi Kelassa kysymässä tarkemmin (esim. paljonko saisit, onko tuo 70e/pvä/vko/kk?).

• wssda

Mistä VITUN lähtien työssäoppimisesta on saanut palkka? Ainut minkä saa on työttömyyskorvaus ja 9e kulukorvaus matkoihin yms.

• puppiduuduu
        wssda kirjoitti:

Mistä VITUN lähtien työssäoppimisesta on saanut palkka? Ainut minkä saa on työttömyyskorvaus ja 9e kulukorvaus matkoihin yms.

Kyllä aika monessakin paikassa maksetaan työssäoppimisesta palkkaa, mutta yleensä ovat melko nimellisiä (jotain max. 500e/kk tms.). Työnantajaa ei ole velvoitettu maksamaan palkkaa, joten harvemmin mitään maksavatkaan, mutta ainakin omalle kohdalle sattui paikka, josta sain n.400e/kk. Matkakorvauksia en kyllä edes hakenut (työpaikka lähellä).

• Anne

Ainakaan kuljetuspuolen harjoittelijoille ei makseta mitään. Joutuu syömään ns kalliimpaa ruokaa (kahvilat) , eikä saa mitään korvausta. Vastuullinen työ , ero vaan ettei saa korvausta. Vähän meinaa harmittaa!

• ammattikoululainenna

meillä ammattikoulussa neuvottiin hakeen kelasta työssäoppimisen ajan matkakorvauksia jos työpaikka kaukana ja kulkee omalla autolla jne.. ja samoin koulu korvaa ateriakorvauksen jos ei pysty koululla käymään syömäs tai jos työpaikka ei ruokaa tarjoo. ateriakorvaus tais olla 2,7€
      nyt yritän hakee tietoo siit matkakorvauksesta et pitäskö se hakee kelalta?

• Näin

Ammattikoulun ns. TOP-jaksolta haetaan matkakorvauksia koulumatkatuki hakemuksen kautta, sen voit joko tulostaa kelan sivuilta tai käyt kelasta hakemassa laput. Matkaa tulee olla vähintään 10km yhteen suuntaan, jotta korvauksia voi hakea. Täytät lappuun omat tietosi, ja sitten viet lappusi(yhteensä 3 lappua) oman ammattikoulusi opintotoimistoon, sieltä hoitavat sen eteenpäin kelalle.

• Anonyymi

Tää samainen järjestely oli minullakin viime vuoden kesällä .

• työharjoittelija90

Tuo 600e on raja eli jos tuon alle tienaa kk opintotuet eivät mene. Työharjoittelu voi olla palkatonta tai palkallista (itselläni palkallinen).

Matkakustannuksiin voi saada tukea, ainakin meidän koulun sivuilla tai kelan sivuilla (en muista kumpi) oli jos vaikka ei saisi tukea niin kannattaa aina yrittää hakea päätös tulee sitten myöhemmin. Jos kulkee omalla autollaan meno paluu matkan täytyy mennä yli 3h julkisia läytettäessä, vasta silloin hyväksytään tuo omanauton käyttö, muuten ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      22
      3017
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2617
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1473
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1241
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      999
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      893
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      806
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      28
      656
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      621
    Aihe