Tunnen itseni typeräksi, kun tänne kirjoitan, mutta en enää keksi muutakaan.
Olen 21- vuotias nuori nainen ja menetin neitsyyteni 20- vuotiaana tämän hetkiselle poikaystävälleni (joo, saa nauraa jos siltä tuntuu, mutta itseä ei häiritse). Olemme käyttäneet kortsua, mutta muutaman kerran se on unohtunut intohimon keskellä, mutta poikaystävä lauennut ulos. Kävin hakemassa viime kuussa e- pillerit, joita en kuitenkaan päässyt aloittamaan, sillä menkat eivät tulleetkaan ajallaan, kuten aina ennen (ovat olleet säännölliset n. kaksi vuotta).
Ongelmani on siis tällä hetkellä, etten tiedä olenko raskaana vai en. Kuukautiseni ovat olleet kuukauden myöhässä, olen tehnyt n. joka viikko raskaustestin ja saanut joka kerta negatiivisen. Kuukautisten piti alkaa tämän viikon alussa, mutta niitäpä ei kuulunut. Olemme käyttäneet nyt joka kerta kortsua, sillä en halua riskeerata. Kävin terkalla ja käski vain odottaa, kyllä ne sieltä tulevat. Otin muutama viikko sitten jälkiehkäisypillerin sattuneen vahingon vuoksi (kortsu luiskahti paikoiltaan).
Minulla on ollut koko kuukauden ajan erilaisia "oireita", kuten päänsärkyä, pientä vatsakipua, huimausta, pientä pahaa oloa, nukun huonosti, väsyn päivällä helposti. Minulla on ollut kuukauden ajan paljon stressiä, mutta stressi on helpottanut huomattavasti kahden viikon aikana, joten se ei voi enää olla syynä kuukautisten myöhästymiseen (kai).
Nyt sitten eilen sain ilon hetken. Menkat alkoivat. Ehdin jo melkein korkata pullon, että en olekkaan raskaana. Aloitin heti e-pillerit ja huokaisin helpotuksesta. Myös poikaystävä oli helpottunut, hänestä ei tulisikaan isä. Tai näin siis luulimme.
Tänä aamuna kuitenkin kohtasin jotain erittäin epämiellyttävää: en vuoda enää. Vuosin siis vain yhden päivän. Nyt ei enää pisaraakaan. Ja vuoto jonka vuosin oli aivan samanlainen kuin aina ennenkin ensimmäisenä kuukautis päivänä.
Kysyisinkin nyt mielipidettä tilanteestani, jos täällä olisi joku joka on kohdannut samaa tai joka tietää asioista enemmän.
Olen 21- vuotias nuori nainen ja menetin neitsyyteni 20- vuotiaana tämän hetkiselle poikaystävälleni (joo, saa nauraa jos siltä tuntuu, mutta itseä ei häiritse). Olemme käyttäneet kortsua, mutta muutaman kerran se on unohtunut intohimon keskellä, mutta poikaystävä lauennut ulos. Kävin hakemassa viime kuussa e- pillerit, joita en kuitenkaan päässyt aloittamaan, sillä menkat eivät tulleetkaan ajallaan, kuten aina ennen (ovat olleet säännölliset n. kaksi vuotta).
Ongelmani on siis tällä hetkellä, etten tiedä olenko raskaana vai en. Kuukautiseni ovat olleet kuukauden myöhässä, olen tehnyt n. joka viikko raskaustestin ja saanut joka kerta negatiivisen. Kuukautisten piti alkaa tämän viikon alussa, mutta niitäpä ei kuulunut. Olemme käyttäneet nyt joka kerta kortsua, sillä en halua riskeerata. Kävin terkalla ja käski vain odottaa, kyllä ne sieltä tulevat. Otin muutama viikko sitten jälkiehkäisypillerin sattuneen vahingon vuoksi (kortsu luiskahti paikoiltaan).
Minulla on ollut koko kuukauden ajan erilaisia "oireita", kuten päänsärkyä, pientä vatsakipua, huimausta, pientä pahaa oloa, nukun huonosti, väsyn päivällä helposti. Minulla on ollut kuukauden ajan paljon stressiä, mutta stressi on helpottanut huomattavasti kahden viikon aikana, joten se ei voi enää olla syynä kuukautisten myöhästymiseen (kai).
Nyt sitten eilen sain ilon hetken. Menkat alkoivat. Ehdin jo melkein korkata pullon, että en olekkaan raskaana. Aloitin heti e-pillerit ja huokaisin helpotuksesta. Myös poikaystävä oli helpottunut, hänestä ei tulisikaan isä. Tai näin siis luulimme.
Tänä aamuna kuitenkin kohtasin jotain erittäin epämiellyttävää: en vuoda enää. Vuosin siis vain yhden päivän. Nyt ei enää pisaraakaan. Ja vuoto jonka vuosin oli aivan samanlainen kuin aina ennenkin ensimmäisenä kuukautis päivänä.
Kysyisinkin nyt mielipidettä tilanteestani, jos täällä olisi joku joka on kohdannut samaa tai joka tietää asioista enemmän.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Jälkiehkäisypilleri voi ainakin laittaa kierron sekaisin, joten tuo vuodon loppuminen voi johtua siitä. Voit tietysti olla raskaanakin,. vaikka tuntuu aika epätodennäköiseltä jos testit kerran ovat näyttäneet negatiivista. kannattaa mennä lääkäriin kyselemään asiasta, selvittävät oletko raskaana, tai onko noihin häiriöhin jokin muu syy.
käyppäs lääkärissä, ja otappas varoiksi testi vielä verikokeella..
...niin, se vuodon loppuminen voi johtua myöskin siitä otetusta e-pilleristä.....näin kävi itselleni aikoinaan kun aloitin e-pillerit.