Kumpi oli mielestänne pätevämpi; Hyundai Genesis 3,8 Coupé vai Audi A5 2.0 TFSI coupe? 50k eurolla pitäisi selvitä. Kummatkin on melko hienon näköisiä.
A5 coupe vai Genesis ??
32
968
Vastaukset
- A5 3.0 TDI
No tietenkin A5. Hyundai Genesis coupe on vähän sellanen teiniunelma, eli halvasti tehty sportti. A5:ssa on tyyliä jota Hyundaihin ei saa edes rahalla.
Itse vertailin aiemmin A5:sta ja E92 Bemaria, mutta mitään Hyundaita en todellakaan olisi edes harkinnut jos se olisi ollut silloin markkinoilla.- Yrjö2
Voi voi vai teini unelma..) Tiedätkö sinä kaveri laadusta ylipäänsä mitään jos Audilla ajelet...
- A5 3,0 tdi
Ei se audi kovin kummoinen ole tuollaisena budjettimallina,toki aivan mukava jos raaskii varustella kunnolla.
Moottoritienopeuksilla varsin meluisa,johtuen kehyksettömistä ikkunoista ja myös talvi aikamoinen ongellama ikkunoiden automaatiolle.
Audissa takapenkit todella ahtaat ja kulku vaikeaa sinne.
Mielestäni esim. golf gti tarjoaa samat fiilikset ja neljä ovea samaan hintaan
.- ÄRSYTTÄÄ TÄÄ PALSTA
Siis vittu mitä apinoita tänne kirjoittelee..Ei joku golffi ole millään muotoa vertailu kohde.Kyllä ihmiset on tyhmiä..,Jos joku ostaa 2 ovisen coupemallin,lue COUPEmallin,ei sitä kiinnosta hevonvittua jotkut takapenkit ja ovet.Ja muotoilu on yksi asia miksi joku ostaa coupen jonkun neliovisen perheauton sijaan.Ja golfihan ei ole meluisa moottoritienopeuksilla..HAH HAH.
- sopikone
ÄRSYTTÄÄ TÄÄ PALSTA kirjoitti:
Siis vittu mitä apinoita tänne kirjoittelee..Ei joku golffi ole millään muotoa vertailu kohde.Kyllä ihmiset on tyhmiä..,Jos joku ostaa 2 ovisen coupemallin,lue COUPEmallin,ei sitä kiinnosta hevonvittua jotkut takapenkit ja ovet.Ja muotoilu on yksi asia miksi joku ostaa coupen jonkun neliovisen perheauton sijaan.Ja golfihan ei ole meluisa moottoritienopeuksilla..HAH HAH.
juuri näin... Todellakin jos ostaa coupe autoa niin tavarankuljetus ei ole se ykkös seikka. Samaa idiotismiä on havaittavissa myös autolehdissä/ohjelmissa. Johonkin a3/1er bemariin yritetään ahtaa emaljunga vaunuja.
- Sillä se selviää
Ei ole tullut mieleen käydä kysymässä Audin huollosta?
- Audi A5
Varmasti kumpikin makeita autoja.Itse ostaisin Audin jo sen takia että sen arvo pitää paljon paremmin.Itsellä kokemusta tästä.6 Vuotta sitten arvoin RX-8,Nissan 350z ja BMW z4 välillä.Ostin sitten RX-8:n ja kaikki tietää miten sen hinnalle kävi.Mutta jos arvonalennuksella ei ole väliä,niin sitten vaan tunteella:)
- Ajattelija2011
Itse kuitenkin ostaisin A5 Sportbackin. Johtuu siitä, että se on paremman näköinen kuin Coupe (mikä on makuasia, mutta lähes kaikki tuttuni kanssani samaa mieltä), se on käytännöllisempi, vaikka takaovia ei periaatteessa tarvitsisikaan, niin kyllä niistä kuitenkin aina joskus on hyötyä ja vielä kolmanneksi, jo nyt näkyy, että se säilyttää hintansa selvästi paremmin kuin epäkäytännöllinen Coupe.
Sinuna en edes harkitsisi mitää Hyundaita, sillä se nyt vain on halvalla tehtyä teiniroskaa, vaikka hyvältä näyttäisikin. Hinta tippuu kuin lehmän häntä, eikä siitä parin vuoden päästä saa enää mitään.
Olipa huvittavaa, kun joku ehdotti Golfia, "sama fiilis". Just joo, Golfissa on yhtä paljon fiilistä kuin 15-vuotta vanhassa tuulipuvussa. Hei haloo! Sitäpaitsi lyön aika paljon vetoa, että A5 on hiljaisempi kuin Golf!
Bemarista taas tulee uusi malli puolen vuoden sisällä, joten sekään ei ole järkevä vaihtoehto. - A5 3,0 tdi q
Kannattaa kurkistaa sisaan A5 ja saman hintaluokan golffiin,sitten tehda vaikka koeajo molemmilla-sitten alkaa kirjoittelemaan viisaita mielipiteita tanne.
Siis ajamisen ilossa jopa polo gti tarjoaa enemman kuin vitonen ja melu on motarilla jopa hairitsevaa.
Tuolla 50ke kannattaa harkita muita vehkeita,bemaria.- Heh heh
Nyt kyllä huomaa että et ole ajanut A5:lla, Golfilla tai Pololla. Mutta pura vain pahaa oloasi, ehkä se sinua joskus sitten helpottaa.
- A3GTI330iA5
Itsellä ollut tähän mennessä seuraavat autot, jotka tähän kategoriaan menee(coupe): Audi A3 3.2, Golf GTI V, BMW 330i ja nyt Audi A5 3.0TDI. Noista voin sen verran sanoa, että kesällä GTI ja 330i oli varsin mukavia meniöitä, mutta talvella varsin ärsyttäviä. A5 on kovin hiljainen (paitsi talvella, kun ikkunan automatiikka ei toimi jäätymisen takia -> ulinaa ikkunassa siihen asti kunnes jäät sulaa ja ikkuna menee kohdille). A3 oli todella mukava peli ajaa kesällä ja talvella, mutta vei polttoainetta paljon. Tuo A5 on nyt käynyt karalalla ja vetoja on hienosti. A5 laatu on näistä aivan omaa luokkaa. GTI ja 330i olivat "hyvillä" varusteilla ja silti varsinkin tuo 330i tuntui hieman vanhanaikaiselta. Kauneus on katsojan silmissä ja omaan silmään tuo A5 tuntuu mielekkäimmältä. Valitsin Coupen juuri tuon ulkonäön takia, koska ei tarvetta takaoville (yksi farkku on jo). Ainoa miinus on Audin ilmoittamat suorituskyvyt: Audi ilmoittaa 0-100 kiihtyvyydeksi vakiona 5.9 sek ja tämä tuli testattua moneen kertaan tuloksen jäädessä "vain" 6.5 sek kohdalle. Nyt karalan jälkeen se on se 5.9 sek, mutta suurin ero tuleekin suurissa nopeuksissa.
Vikoja oli bemarissa selkeästi eniten. Auto oli korjaamolla milloin minkäkin vian takia. A5:n värinäyttö vaihettiin takuuseen. A3 toimi virheettömästi. GTI tuotti talvella ongelmia pakkasella (en tiedä kuinka yleistä).
Jostain syystä sitä vaan nykyään tykkää ajaa mieluummin tehokkaalla nelivetocoupella, kuin taka- tai etuvetoisella.
Tuossa nyt omasta mielestä puolueettomat vastaukset.
- A5 3,0tdi q
Joo,kyse taitaa olla siitä että että on useamman vuoden kokemus A5:stä,jossa on melkein kaikki muut varusteet paitsi aktiivinen voimanjako taka-akselilla.
Tuo 50ke budjetti on vain sellainen ettei siihen mahdu tehokasta moottoria,nelivetoa tai muuta joka toisi audin parhaita puolia esiin.
Varmaan ihminen joka on ostamassa coupea arvostaa autossa urheilullisuutta ja hyviä ajoominaisuuksia-siis jotain sellaista jota karvalakki audi tarjoaa huomattavasti vähemmän kuin vaikka nuo mainitsemani volkkarit
Ollaan ajeltu audilla sekä pololla, tuntematta ed.kirjoittajan mainitsemaa pahaa oloa ja tavarat kuljetettu pakulla.
Mutta hyvähän näistä negatiivisistakin asioista on mainita,melu saattaa olla oikeasti yllätys jollekin,kuka on suorittanut koeajon vain taajamanopeuksilla.- A5 ja Golf
Tähän väliin voisin kertoa ihan omia kokemuksia. Perheessämme on A5 Coupe 2.0 TFSI sekä Golf Variant 1.4 TSI ja kyllä se A5 on paljon hiljaisempi kuin Golf. Ajo-ominaisuudet Audissa on myös paljon paremmat kuin Golfissa, ja niinhän sen pitääkin olla kun A5 maksaa yli tuplasti enemmän.
VI koppasella Golf GTI:llä olen myös ajanut, eikä sekään tarjonnut yhtä sporttista fiilistä kuin mitä A5 tarjosi ja GTI oli myös meluisampi kuin A5.
Jokainen voi käydä nämä asiat toteamassa oikeiksi koeajolla.
- A5 tdi q
Taitaa vain olla hieman väärä vertailu kohde tuo tuo farkkukoppainen 1,4 tsi, gti taitaisi hyvin varustettuna olla samaa hintaluokkaa kun karvis A5 ja farkku on huomattavasti meluisampi kuin henkilömalli. Myös ajoltaan gti on aivan jotain muuta kuin tuo sinun farkkusi. En tiedä mikä sitten on hyvää ajettavuutta,mutta omien kokemusten mukaan volkkarin gti:t ovat ketterämpiä ja ohjautuvat paremmin (tiukkoihin) mutkiin,audissa jotenkin aistii etuakselin suuren massan ja varsinkin talvella tuo korostuu etupään heikkona pitona,johon meillä taitaa olla osasyynä talvikäyttöön liian leveä rengas(nokian nasta 245).
Tietysti A5 on loistava auto jos ajot on pääasiassa maantiellä ja ei vaadita erityisempää sporttisuutta,myös dieselin taloudellisuus on hyvä.
Varmaan hieman kapeammat renkaat sopisivat paremmin,ainakin jos haluaa hyödyntää auton urheilullisuutta.
Rengasmelu on toki audissa kohtuu hiljaista tietyillä pinnoilla,mutta tuo kehyksettömien ikkunoiden ääni on todella suurta yli satasen vauhdissa.Minulla ei ole kokemusta SB:stä ja sen ikkuna ratkaisusta mutta autolehdissä senkin meluisuutta on moitittu
Myös ikkuna jäätyy helposti paikalleen ja oven aukaisun vaatima lasin lasku ei oikein onnistu, välillä lasi jää ala-asentoon ja sitten siitä parin sentin raosta käy aikamoinen veto.- A5:sta kokeillut
Minulla oli viime tammikuussa A5 käytössä viikon ajan ja minulla ei ole autotallia/ katosta, eikä siitä koskaan jäätynyt ikkunat alas. Aina liikkuivat nätisti oli sitten pakkasta kuinka paljon tahansa.
Oma autoni on A3 ja A5 oli mielestäni selkeästi hiljaisempi. Molemmissa autoissa oli talvirenkaina kitkat.
- Ajattelija2011
Kertoisitko minulle missä autolehdessä on moitittu, että A5 ikkunat suhisevat? Itse en ole omassani havainnut moista vikaa laisinkaan. Toki jos sinulla ei ole autokatospaikkaa ja revit jäätyneen oven väkisin auki joka aamu, niin tiivisteet menevät pilalle. Oma A5 ei kyllä suhise yhtään sen enempää, kuin kaverini A4. Itseasiassa sekä minä, että ystäväni olemme todenneet, että A5 on hieman hiljaisempi kuin A4. Tämä toki saattaa johtua myös renkaista, jotka ovat samankokoiset, mutta eri merkkiset.
En toki osaa sanoa, mitä ensimmäinen kirjoittaja autoltaan haluaa. Mutta A5 Audia ja Gti Golfia ei nyt vain voi verrata edes samana päivänä. Golf, oli se sitten Gti tai ei, on yhtä seksikäs kuin vanha tuulipuku, jonka vuoksi se sopiikin hyvin suomalaiselle juntille. Aika harva kuitenkaan missään radalla autoaan rääkkää ja Audi on maantiella huomattavasti parempi ajaa kuin pikkuauto Golf. Tarvittaessa Audistakin saa sporttisen, kunhan madaltaa alustaa yms. temppuja tekee. Golfissa ei ehkä huomaa sitä tuulen suhinaa, kun rengasmeteli on niin kova ettei tuulensuhina erotu.
Ainoastaan siitä olen samaa mieltä, että itse en ostaisi Audia "karvalakkimallina", sillä se jo näyttääkin nololta. Alkuperäisen kirjoittajan kannattaa ehdottomasti satsata noin 5000 euroa lisää ja/tai ostaa Audi nelivedolla ja kohtuullisella koneella, vaikka sitten hitusen käytettynä. Golf ei todellakaan ole mikään vaihtoehto, jos A5 Audia tai vastaavaa harkitsee. - A5 3,0tdi q
En nyt tähän hätään löytänyt muuta kirjoitusta kuin Tmo Sormusen tekstin tekniikka&talous lehdessä 8.12.09 ja kyseessä SB. Kyllä on ihan tosiasia ettei A5 kulje huopatossun lailla. Meillä on kyllä säilytetty autoa tallissa ja tiivisteitä hoidettu siliconilla asiaan kuuluvasti,mutta silti tuo ongelma.
Pitää muistaa myös ettei 5 ole akseliväliltään kuin 170mm golffia isompi,siis pienempi kuin 3 bemari,toki ylitykset tekevät siitä suuren,mutta nehän vain huonontavat tilannetta ja vaikeuttavat toimivaa madallusta.
Viiden tonnin satsauksella ei juuri näköön vaikuteta,nätin sisustuksen hommaaminen vaatii jo järkyttävästi hilloa,ehkä järkevämpää hakea Saksasta semmoinen yksilö johon laitettu sen verran herkkua että Suomessa maksaisi varusteet jo karvalakki vitosen verran. - Ajattelija2011
No eipä ainakaan omani suhise yhtään. Eikä ennen ostoani koeajamat yksilöt myöskään suhisseet. Mikäli olisivat suhisseet, niin en todellakaan olisi ostanut tämän hintaista autoa. Kyllä taitaa sinun tiivisteissä jokin mättää, tai sitten Golfin rengasäänet ovat niin kovat, että sinulla humisee korvissa Audiakin ajaessa.
Toisella ystävälläni on muuten Passat CC, jossa samoin toimivat ikkunat, eikä tämäkään suhise millään tavalla. Päinvastoin, auto on selkeästi hiljaisempi kuin "normaali" Passat. En väitä, että A5 olisi hintaluokassaan erittäin hiljainen, mutta on se huomattavasti hiljaisempi kuin Golf. Ei se tietenkään 500 sarjan Bemarille pärjää, mikäli nämä nyt samaan hintaluokkaan lasketaan. Onhan Bemari astetta kalliimpi auto.
Sportback on muuten akseliväliltäänkin suurempi kuin Coupe, joka vaikuttanee positiivisesti ominaisuuksiin. Sinun kirjoituksestai ei voi välittyä kuin fiilis, että et todellakaan A5 Audia omista, ehkä naapurisi omistaa. Vai miksi ihmeessä olet laittanut rahaa noin paljon autoon, joka on mielestäsi aivan surkea lähes kaikilta ominaisuuksilta? :D
55000 eurolla saa lähes uuden hyvin varustellun Sportbackin nelivedolla ja 2.0 tfsi moottorilla ja Coupeja saa käytettynä jo huomattavasti halvemmallakin. Kyllä sinä olet nyt aika pihalla näistä asioista. Jatka Golfilla ajoa, äläkä neuvo tässä asiassa, kun et kovin paljoa A5 Audista näytä tietävän.
Oma neuvoni edelleen on, että vaikka Coupe on käytettynä halvempi niin osta Sportback, mikäli se vähääkään silmää miellyttää. Uutenahan SB on jopa halvempi. - 12
Jos fyffeä löytyy niin Genesis, on paljon ilmeikkäämpi kuin A5 Audi.
- Genesis 3.8V6
Genesis ehdottamasti jos haluat että autosi toimii vielä parin vuoden jälkeenkin.
- 0=0=0=0
AutoBild:in laaturaportti kertoo totuuden, olkaa hyvät:
Qualitätsreport 2010: Die Rangliste
Rang Hersteller Note (1-5)
1. Hyundai 2,3
2. Honda 2,4
3. Audi 2,6
Mazda 2,6
Toyota 2,6
6. Mitsubishi 2,6
7. Suzuki 2,7
8. BMW 2,7
Mercedes 2,7
10. Nissan 3,0
Seat 3,0
Skoda 3,0
13. Ford 3,1
Kia 3,1
Opel 3,1
VW 3,1
17. Renault 3,6
18. Citroën 3,7
Fiat 3,7
20. Peugeot 3,9 - merkki hämää
Elä sotke käsiäsi mihinkään audiin, niitä kyllä löytyy autojakin sillä rahalla ja totuushan on että laatu tulee aasiasta.
- se on parasa
Sanoo Toyota carina II vm 89 ylpeä omistaja.
- E92 C
Taitaa audi vasta opetella kehyksettömien lasien valmistusta,nuo suhinat ja rengas melu kallistivat BMV:n hankintaan.
Onhan noista ollut puhetta arenan puolella. - A5 3,0 tdi q
Ajattelija 2011,mistä olet saanut päähäsi että A5 on surkea auto ja miksi kehotat ajamaan golffilla!.
Audissa on monia hienoja ominaisuuksia,sekä varusteita,mutta miksi ei voisi mainita niistä asioista jotka häiritsee itseä!.
Myös kannattaa opetella hyväksymään se että toiset ovat tarkempia autoista,pienemmät asiat saattavat häiritä, usein tämmöiset ihmiset ostavat vielä mallisarjan kalleimpia malleja ja hyvillä varusteilla.
Toki ymmärrän myös sen että joku on tyytyväinen perusmalleihin,mutta tfsi miesten ei kannata paljoa puhua tuulitakeista gti autojen yhteydessä.- Kerro toki
Miksi sitten ostat sellaisen auton joka ei miellytä? Jos itse ostaisin 50 000€-> hintaisen auton, niin ei siinä saa mikään häiritä. Ostin viime vuoden puolella käytetyn TT:n 3.2 moottorilla ja siinä ei todellakaan mikään häiritse. Se ei edes maksanut 50 000 euroa, mutta olen niin tarkka että sen pitää miellyttää kaikilta osa-alueilta.
Tuntuu jotenkin tyhmältä että joku ostaa jonkun auton ja sitten kitisee kun se ei olekaan niin hyvä kun pitäisi olla. Olen ajattelijan kanssa samoilla linjoilla, enkä usko että omistat edes A5:sta.
- Ajattelija2011
Nyt taisi se koira älähtää, johon kalikka kalahti. Itsehän sinä Audia kokoajan haukuit, käytännössä huonommaksi autoksi kuin Golfia. Haukuit myös Dieselisi painavaa keulaa, joka kyllä olisi huomattavasti kevyempi TFSI moottorilla. Miksi et siis ostanut paljon järkevämpää 211hv TFSI:tä. Dieselin ja TFSI:n suorituskyvyssä ei ole juuri käytännön eroa ainakaan Suomessa sallituissa nopeuksissa ja itse ajan sen verran vähän, että Dieselistä maksamisessa ei olisi ollut mitään tolkkua. Diesel on Suomessa aika erikoinen muoti-ilmiö, sillä valtavasti pitäisi kilometrejä taittaa, jotta dieselistä olisi jotain iloa säästön suhteen. Onhan moottori toki muuten hieno, mutta turhan painava, josta sinäkin valitat. Ja kuten sanoin, suorituskyvyssä ei juuri ole eroa 2.0 TFSI:hin.
Ei ole kyse tarkkuudesta, omani ja ajamieni A5 Audien ikkunankarmeista ei kuulu minkäänlaista suhinaa, ainakaan sen enempää kuin vastaavasta A4 Audista. Sen sijaan rengasäänet ovat hieman hiljaisempia. Ja kuten sanoin, sama pätee jos verrataan Passattia ja Passat CC:tä. Sinulla lienee siis tiedot hieman hakusessa. Väitätkö edelleen ihan tosissasi, että GTI Golfisi on hiljaisempi kuin naapurisi A5? Älähän nyt viitsi naurattaa! Ja edelleen, maantiella A5 on huomattavasti vakaampi kuin koirankoppigolf, etenkin SB Audi.
Kuten minä ja moni muukin jo sanoi, kyseisiä autoja ei voi verrata toisisiinsa. Golfia verrataan Corollaan ja Nissaniin, A5 Audia Bemarin ja Mersun Coupeihin. GTI Golf kuski ei tiedä miten päin lippalakkia pidetään päässä, saati ymmärrä, että vain amikset pitävät lippalakkeja. Hiukan noloa! ;) - A5 3,0tdi q
Hyvä ajattelija,lue tekstit ennen kuin kommentoit mitään typerää,myöskään meidän naapurilla ei ole audia ja miten se liittyisi tähän vaikka oliisi lada.Missä olen kirjoittanut että golf olisi hiljaisempi,valitin vain ikkunoiden suhinasta,joka on aivan yleisesti tiedossa(käy lukemassa asiasta vaikka vag arenan A5 osiosta ja jos haluat lukea taas asiaa käsittelevän lehtijutun(is A5 coupe koeajo).
Ei tarvitse olla kovinkaan suuri autotietäjä kun jo huomaa ettei ohjaus vedä vertoja esim.sille golffille(gti),toki vitosissa on erilaisia ohjauksia,mutta minulla vain kokemuksia siitä perinteisemmästä. Audi on erinomainen ajettava isoilla teillä,motareilla,myös soralla ja lumella,koska ajonvakausjärjestelmä sallii mennä aika kahvassa.
Edustaa suurta tietämättömyyttä tuo kommentti"eivät ikkunat ole jääneet koskaan alas" siis kyseessä on se liike joka tapahtuu lasissa kun tarttuu ovenkahvaan,lasi laskee joitakin millejä jotta se vapautuu tiivisteestä,mahdollistaen oven aukaisun-siis jos lasi on jäätynyt kiinni,niin oven joutuu aukaisemaan väkisin. Väitän että kuka oikeasti omistaa A5 ja on käyttänyt sitä talvella,tuntee asian.
Varmaan paperilla ei tuon 2,0 tsfi:n ja 3,0 tdi:n ei ero ole kovin suuri,mutta käytännössä D on huomattavasti parempikulkuinen.
Kolme litraisia vitosia on suhteellisen paljon,monet ovat tuontiautoja,siis semmoisia että suomessa uutena ostettuina hinta olisi reilusti yli 90ke, tämmöisen käytetyksi katsotun auton lopullinen hinta tulee kilpailukykyiseksi kotimaisen perusauton kanssa ja sitten tulee se dieselvero,vaikka ei varsinaisesti dieseliä haluaisi-käytetyssä autossa ei voi valita kaikkea. - Ajattelija2011
Et nyt oikein tainnut pysyä kärryillä siinä naapurikommentissa.
Jos kerran Golf on meluisampi kuin Audi (kuten tietenkin on), niin miksi ihmeessä suosittelet Golfia ja samaan hengenvetoon haukut Audin meluisuutta. Edelleen hämmästelen sitä ikkunoiden suhinaa, sillä omassa Audissani, eikä koeajamissani Audeissa sitä esiinny, kuten olen jo monta kertaa todennut. Kyllä tiivisteissä täytyy olla jotain vikaa, ennenkuin ikkunat suhisevat. Ja kuten sanoin, sama pätee CC Passattiin, ikkunoista ei kuulu mitään ylimääräistä suhinaa, vaikka ne toimivat aivan samoin kuin A5 Audissa. Etenkin CC Passat on hiljaisempi kuin vakio Passat ja sama pätee A5 SB:iin, jos sitä verrataan A4:ään.
Ikkunanlaskukommentin esitti joku muu kuin minä. Tosin itselläni ei ikkunat ole milloinkaan jäätyneet kiinni, eivät ylös, eivätkä alas. Toiminto on toiminut moitteetta talvella.
" Audi on erinomainen ajettava isoilla teillä,motareilla,myös soralla ja lumella,koska ajonvakausjärjestelmä sallii mennä aika kahvassa." Niin, siis missä se nyt on sitten huono, jos se noilla teillä on hyvä? Omasta mielestäni A5 on melko hyvä kompromissi urheilullisuutta ja mukavuutta, tuolla rahalla tuskin paljon parempaa löytää. Tuskin kovin moni sillä radalla kierteleekään.
2.0 TFSI:n ero kolmelitraiseen dieseliin on ainakin Suomen sallituissa nopeuksissa hyvin pieni. 150km/h eteenpäin ehkä eroa olisi enemmän, mutta ainakin itse pyrin välttämään moisia nopeuksia. Ainakaan omasta mielestäni tuollaista hintaeroa ei ole mitään järkeä pulittaa noin pienestä suorituskykyerosta. Ja kuten itsekin totesit, painava diesel kone heikentää Audin ajettavuutta.
Itse en osta niin vanhoja autoja, että Saksasta tuominen kannattaisi. Käsittääkseni aloittajakin etsii uutta, tai vähintäänkin lähes uutta Audia. Sellaista ei Saksasta tuomalla juuri halvemmalla saa. Jos vielä moottoriin palataan ja olet tuonut Saksasta dieselin, jossa on vielä Tiptronic vaihteisto, niin suorituskyvyssä ei ole mitään eroa 2.0 TFSI:hin S-tronicilla. Tiptronic syö aikalailla tehoja.
Mutta takaisin alkuperäiseen aiheeseen. Olisi kiva kuulla, onko alkuperäinen kirjoittaja tehnyt jotain ratkaisuja auton suhteen. - A5 3,0 tdi q
Kyseessä on manuaali,automaatti on tullut vasta myöhemmin tuotantoon,toki käsivaihteistossa on puolensa,mutta täällähän pitäisi kirjoittaa vain positiivisesti-siis jätän kommentoimatta!
Siis esim. tehtaan käytössä olleet autot täyttävät käytetyn tunnusmerkit kun kilsoja on yli 6t ja ollut rekisterissä yli 6kk-siis mielestäni melkein uusi.
Meille käytetty auto on oikeastaan ainut ratkaisu,ollaan myyty aina vanhat pois suoraan,sitten pyritty ostamaan vaikka ihan mutama tuhat ajettu,mielellään yksityiseltä,auto kun laskee arvoa hurjasti jo parissa kuukaudessa.
Toki on eroja milloin on verotettu ja miten suhtauduttu varusteisiin.
Siis kuten sanoin meillä liikennöinti on suurelta osin kehä kolmosen sisällä,siis liikenneympyröitä,jakajia,parkkipaikkoja ja halleja,siis nopeudet suht.pieniä.
Näissä em.paikoissa pieni,hyvällä ohjauksella varustettu.7v dsg gti on huomattavasti näppärämpi,siis meillä vaimo ei näistä syistä halua ajella audilla .
Tuo neliveto tekee sen että tulee ajettua luistossa(talvella) myös ahtaissa paikoissa,mm liitymissä ,siinä kaipaisi sitä mainitsemaani tarkkuutta,tulee muuten vaurioita vanteisiin tai vielä vakavampaa-joo kyllä sitä vaan tulee välillä leikittyä.
Olen samaa mieltä tuosta hinta/laatu suhteesta,mutta välillä kaipaisi jotakin vähän erilaista,vaikka ihan kaksipaikkaista takavetoa. - <fsoif
osta hyntai niin saamme nauraa, että kuka kehtaa ajaa jollain huntailla. Huntai on köyhien "auto". Se suotakoon, että köyhätkin voi ajella vaikkakin laatua eivät tule tuntemaan huntailla ajellessa.
- ffffffffffffffffffff
Kyllähän siinäkin merkin sisältä löytyy paljonkin laatua, joka ilmeisesti tulee sinulle vain merkin mukana.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760