Kuinka pääsen rahtilaivalle matkustajana?

Rahtina ois kiva

Onko tästä tietoa, pitääkö varata etukäteen ja jos, niin mistä ?

Vai voiko mennä satamaan ja kinuta kyytiä minne vain laivoja sattuu olemaan menossa ?

Paljonko maksaa ja pääsiskö halvalla ?

37

5045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on

      Ota yhteyttä varustamoon.

    • Opti Kolea

      Varmasti monet osaisivat sinua neuvoa mutta mutta.
      Mitäs sitten kun laivasi tulee merimatkan jälkeen satamaan kuka sinua siellä neuvoo, äitikö?

      • Näin on.

        Kuule kun tuon ne osaavat neuvoa myös siellä varustamolla. Katsos kun laivalla on merimiehiä ja hekin haluavat joskus käydä maissa.

        Mutta kyllä sinun kohdallasi taitaa äitisikin tietää nämä asiat sinua paremmin, joten kysäisepä häneltä neuvoa.


    • Neuvoja.

      Jos olet todellakin noin uusavuton, niin mene matkatoimistoon. He osaavat hoidella nuokin varaukset. Ottavat siitä kyllä pienen palkkion, mutta ainahan tyhmyydestä sakotetaan.

      • sivusta seuraava

        Saisitko kommentteihisi sisältöä, nyt ne ovat yhtä tyhjän kanssa.
        Miksi yleensä vaivaudut, eihän sinulta neuvoja edes löydy.

        Olet oikeassa tarvitsisit itse sakot, ethän sinäkään mitään osaa paitsi rehennellä tyhmyydelläsi!


      • Neuvoja.
        sivusta seuraava kirjoitti:

        Saisitko kommentteihisi sisältöä, nyt ne ovat yhtä tyhjän kanssa.
        Miksi yleensä vaivaudut, eihän sinulta neuvoja edes löydy.

        Olet oikeassa tarvitsisit itse sakot, ethän sinäkään mitään osaa paitsi rehennellä tyhmyydelläsi!

        Minulta löytyy se paras neuvo. Eli menkää matkatoimistoon. Siellä osataan ratkaista ongelmanne. Edustaa huippuunsa kehitettyä uusavuttomuutta tuo käsityksesi, että jos et itse tiedä, ei sitä tiedä silloin kukaan muukaan.

        Tuossa nimimerkki S3PPo väittää erheellisesti, etteivät rahtarit muka ottaisi matkustajia. Rahtilaivoihin ei tosiaankaan myydä matkalippuja, vaan niitä täytyy mennä varustamolta ostamaan. Neuvottelemaan ja ostamaan. Matkasta tulee melkoisen kuivakka. Pitää pysyä poissa miehistön tieltä. Ainoat aktiviteetit ovat hytissä oleilu sekä ruokailut.


      • sivusta seu....
        Neuvoja. kirjoitti:

        Minulta löytyy se paras neuvo. Eli menkää matkatoimistoon. Siellä osataan ratkaista ongelmanne. Edustaa huippuunsa kehitettyä uusavuttomuutta tuo käsityksesi, että jos et itse tiedä, ei sitä tiedä silloin kukaan muukaan.

        Tuossa nimimerkki S3PPo väittää erheellisesti, etteivät rahtarit muka ottaisi matkustajia. Rahtilaivoihin ei tosiaankaan myydä matkalippuja, vaan niitä täytyy mennä varustamolta ostamaan. Neuvottelemaan ja ostamaan. Matkasta tulee melkoisen kuivakka. Pitää pysyä poissa miehistön tieltä. Ainoat aktiviteetit ovat hytissä oleilu sekä ruokailut.

        Sinulta ei löydy mitään neuvoa antavaa, siirrät vain kysymyksen seuraavalle antamatta itse kysymykselle mitään. Miksi vaivaudut, ihmiset ymmärtävät varmasti ottaa yhteyttä matkatoimistoon.
        Tämä on taas keskustelupalsta jolla on tapana kommentoida/kertoa omista kokemuksista ja neuvojallamme ei niitä löydy. siksipä hänen kommenttinsa ovat yhtä tyhjän kanssa


        Kysyjä ilmeisesti tietää myös ettei lippuja myydä erikseen rahtilaivoille, siksipä hän kyselee muiden kokemuksista asiasta täällä.
        Tuo matkanteko kuvaus on myös hänen omaa kuvitelmaa, eihän tiedä mitä todellisuudessa rahtilaivalla matkustaminen on


      • seponfrendi
        Neuvoja. kirjoitti:

        Minulta löytyy se paras neuvo. Eli menkää matkatoimistoon. Siellä osataan ratkaista ongelmanne. Edustaa huippuunsa kehitettyä uusavuttomuutta tuo käsityksesi, että jos et itse tiedä, ei sitä tiedä silloin kukaan muukaan.

        Tuossa nimimerkki S3PPo väittää erheellisesti, etteivät rahtarit muka ottaisi matkustajia. Rahtilaivoihin ei tosiaankaan myydä matkalippuja, vaan niitä täytyy mennä varustamolta ostamaan. Neuvottelemaan ja ostamaan. Matkasta tulee melkoisen kuivakka. Pitää pysyä poissa miehistön tieltä. Ainoat aktiviteetit ovat hytissä oleilu sekä ruokailut.

        "Rahtilaivoihin ei tosiaankaan myydä matkalippuja, vaan niitä täytyy mennä varustamolta ostamaan. "

        Siis...hä...?? Joku välkky sotkeutuu omaan näppäryyteensä:)))

        Tavalliseen rahtialukseen ei voi ottaa matkustajia.
        Matkustajat asettavat alukselle erinnäisiä vaatimuksia verrattuna pelkkään rahdin kuljettamiseen.


      • Neuvoja.
        sivusta seu.... kirjoitti:

        Sinulta ei löydy mitään neuvoa antavaa, siirrät vain kysymyksen seuraavalle antamatta itse kysymykselle mitään. Miksi vaivaudut, ihmiset ymmärtävät varmasti ottaa yhteyttä matkatoimistoon.
        Tämä on taas keskustelupalsta jolla on tapana kommentoida/kertoa omista kokemuksista ja neuvojallamme ei niitä löydy. siksipä hänen kommenttinsa ovat yhtä tyhjän kanssa


        Kysyjä ilmeisesti tietää myös ettei lippuja myydä erikseen rahtilaivoille, siksipä hän kyselee muiden kokemuksista asiasta täällä.
        Tuo matkanteko kuvaus on myös hänen omaa kuvitelmaa, eihän tiedä mitä todellisuudessa rahtilaivalla matkustaminen on

        Ei todellisille rahtilaivoille myydä matkalippuja. Mutta matkan voi ostaa. Ja se tapahtuu varustamolta. Laivoissa on pari "ylimääräistä" hyttiä ja matka voidaan myydä näihin. Usko huviksesi, tämän voit ostaa varustamolta.

        Eikä ole kuvitelmaa se, että matka on varsin virikkeetön. Ja jos liikutaan Schengenin ulkopuolella, eivät tulli- ym. maahantulomuodollisuudet hoidu yhtä ketterästi kuin turistisatamassa. Kuljetuksetkin on järjestettävä itse.

        Mutta varustamot eivät ole kovin halukkaita ottamaan mukaansa matkalaisia, sillä he häioritsevät laivan normaalitoimintaa. Näin se vaan on. Usko kokemuksen ääntä.

        Muuten, tuo nimimerkki S3PPo:n vastaus ei ollut vastausta kysymykseen. Nuo Finnlinesin laivat kun eivät ole varsinaisia rahtilaivoja, vaan roro-aluksia, joissa on huomioitu myös matkustajaliikennettä.


      • Neuvoja.
        seponfrendi kirjoitti:

        "Rahtilaivoihin ei tosiaankaan myydä matkalippuja, vaan niitä täytyy mennä varustamolta ostamaan. "

        Siis...hä...?? Joku välkky sotkeutuu omaan näppäryyteensä:)))

        Tavalliseen rahtialukseen ei voi ottaa matkustajia.
        Matkustajat asettavat alukselle erinnäisiä vaatimuksia verrattuna pelkkään rahdin kuljettamiseen.

        Tarkoittaa sitä, että varustamot eivät markkinoi matkustusmahdollisuutta. Mutta voivat myydä matkan. Se täytyy neuvotella tai sitten täytyy olla suhteita.


      • . . . . ->
        Neuvoja. kirjoitti:

        Ei todellisille rahtilaivoille myydä matkalippuja. Mutta matkan voi ostaa. Ja se tapahtuu varustamolta. Laivoissa on pari "ylimääräistä" hyttiä ja matka voidaan myydä näihin. Usko huviksesi, tämän voit ostaa varustamolta.

        Eikä ole kuvitelmaa se, että matka on varsin virikkeetön. Ja jos liikutaan Schengenin ulkopuolella, eivät tulli- ym. maahantulomuodollisuudet hoidu yhtä ketterästi kuin turistisatamassa. Kuljetuksetkin on järjestettävä itse.

        Mutta varustamot eivät ole kovin halukkaita ottamaan mukaansa matkalaisia, sillä he häioritsevät laivan normaalitoimintaa. Näin se vaan on. Usko kokemuksen ääntä.

        Muuten, tuo nimimerkki S3PPo:n vastaus ei ollut vastausta kysymykseen. Nuo Finnlinesin laivat kun eivät ole varsinaisia rahtilaivoja, vaan roro-aluksia, joissa on huomioitu myös matkustajaliikennettä.

        Eipä tule mieleenkään että uskoisin kuvitelmiasi, saati neuvojasi.
        Osaan tarpeen vaatiessa ottaa yhteyttä matkatoimistoon, kuten varmasti muutkin tällä juorupalstalla.
        Ehkä et ymmärrä sellaisen tarpeita joka hakee erilaisuutta, kyllä noista rahtilaivamatkoistakin löytää virikkeitä jos ei ole peukalo keskellä kämmentä kuten neuvojamme ....


      • vivaseppo
        Neuvoja. kirjoitti:

        Ei todellisille rahtilaivoille myydä matkalippuja. Mutta matkan voi ostaa. Ja se tapahtuu varustamolta. Laivoissa on pari "ylimääräistä" hyttiä ja matka voidaan myydä näihin. Usko huviksesi, tämän voit ostaa varustamolta.

        Eikä ole kuvitelmaa se, että matka on varsin virikkeetön. Ja jos liikutaan Schengenin ulkopuolella, eivät tulli- ym. maahantulomuodollisuudet hoidu yhtä ketterästi kuin turistisatamassa. Kuljetuksetkin on järjestettävä itse.

        Mutta varustamot eivät ole kovin halukkaita ottamaan mukaansa matkalaisia, sillä he häioritsevät laivan normaalitoimintaa. Näin se vaan on. Usko kokemuksen ääntä.

        Muuten, tuo nimimerkki S3PPo:n vastaus ei ollut vastausta kysymykseen. Nuo Finnlinesin laivat kun eivät ole varsinaisia rahtilaivoja, vaan roro-aluksia, joissa on huomioitu myös matkustajaliikennettä.

        Voi jurkelepemalauta mikä paskanjauhaja!!!

        "Laivoissa on pari "ylimääräistä" hyttiä ja matka voidaan myydä näihin. Usko huviksesi, tämän voit ostaa varustamolta."

        En usko, en edes huvikseni.

        "...Schengenin ulkopuolella, eivät tulli- ym. maahantulomuodollisuudet hoidu yhtä ketterästi kuin turistisatamassa. Kuljetuksetkin on järjestettävä itse."

        Juu, ei taatusti suju. Monissa deegumaissa ei edes laivan miehistö pääse maihin.

        "Nuo Finnlinesin laivat kun eivät ole varsinaisia rahtilaivoja, vaan roro-aluksia, joissa on huomioitu myös matkustajaliikennettä."

        Ne ovat nimenomaan rahtialuksia joissa on muutama matkustajapaikka.

        "Usko kokemuksen ääntä."

        Kauanko olet työskennellyt rahtialuksissa ? Mikä redari ?


      • Neuvoja.
        vivaseppo kirjoitti:

        Voi jurkelepemalauta mikä paskanjauhaja!!!

        "Laivoissa on pari "ylimääräistä" hyttiä ja matka voidaan myydä näihin. Usko huviksesi, tämän voit ostaa varustamolta."

        En usko, en edes huvikseni.

        "...Schengenin ulkopuolella, eivät tulli- ym. maahantulomuodollisuudet hoidu yhtä ketterästi kuin turistisatamassa. Kuljetuksetkin on järjestettävä itse."

        Juu, ei taatusti suju. Monissa deegumaissa ei edes laivan miehistö pääse maihin.

        "Nuo Finnlinesin laivat kun eivät ole varsinaisia rahtilaivoja, vaan roro-aluksia, joissa on huomioitu myös matkustajaliikennettä."

        Ne ovat nimenomaan rahtialuksia joissa on muutama matkustajapaikka.

        "Usko kokemuksen ääntä."

        Kauanko olet työskennellyt rahtialuksissa ? Mikä redari ?

        Etkö ole koskaan kuullut puhuttavan varustamohytistä tai omistajahytistä? No, etpä sitten paljoa tiedä.

        Niin, Finnlinesin laivoihin on varta vasten tehty lisähyttejä ja -tiloja matkustajat huomioiden.

        No onhan tuota merenkulkuhommia tehty yli parikymmentä vuotta, enimmäkseen sisätiloissa. Valtio työnantajana.

        Mutta sovitaan niin, että te voitte matkustaa korkeintaan Finnlinesilla, jolla on oikein hyvä aluskanta. Minä sen sijaan millä haluan. Aina on järjestynyt matka tarvittaessa.


      • is ka
        Neuvoja. kirjoitti:

        Etkö ole koskaan kuullut puhuttavan varustamohytistä tai omistajahytistä? No, etpä sitten paljoa tiedä.

        Niin, Finnlinesin laivoihin on varta vasten tehty lisähyttejä ja -tiloja matkustajat huomioiden.

        No onhan tuota merenkulkuhommia tehty yli parikymmentä vuotta, enimmäkseen sisätiloissa. Valtio työnantajana.

        Mutta sovitaan niin, että te voitte matkustaa korkeintaan Finnlinesilla, jolla on oikein hyvä aluskanta. Minä sen sijaan millä haluan. Aina on järjestynyt matka tarvittaessa.

        "Minä sen sijaan millä haluan. Aina on järjestynyt matka tarvittaessa."

        Ole ystävällinen ja kerro viimeisestä matkastasi.
        Mistä minne matkustit ja mikä oli laivan nimi.


      • Neuvoja.
        is ka kirjoitti:

        "Minä sen sijaan millä haluan. Aina on järjestynyt matka tarvittaessa."

        Ole ystävällinen ja kerro viimeisestä matkastasi.
        Mistä minne matkustit ja mikä oli laivan nimi.

        Ehei, sellaisia en kerro. Voisi joku keksiä henkilöllisyyteni ja samalla tulisi lahjoman vastaanottosyyte ja samalla lahjontasyyte varustamolle.

        Minä jatkan nykysysteemillä ja jatkakaa te omallanne.


      • thatsitcaseclosed
        Neuvoja. kirjoitti:

        Ehei, sellaisia en kerro. Voisi joku keksiä henkilöllisyyteni ja samalla tulisi lahjoman vastaanottosyyte ja samalla lahjontasyyte varustamolle.

        Minä jatkan nykysysteemillä ja jatkakaa te omallanne.

        Loistava valinta:)))


      • He-he-hee!
        Neuvoja. kirjoitti:

        Tarkoittaa sitä, että varustamot eivät markkinoi matkustusmahdollisuutta. Mutta voivat myydä matkan. Se täytyy neuvotella tai sitten täytyy olla suhteita.

        SUHTEITA?

        Eiköhän se mene lakipykälät suhteiden edelle....

        Onpa onneton neuvoja, kun ei edes perusasioita tiedä.
        Vaikka kovin yrittää esittää!


      • Neuvoja.
        He-he-hee! kirjoitti:

        SUHTEITA?

        Eiköhän se mene lakipykälät suhteiden edelle....

        Onpa onneton neuvoja, kun ei edes perusasioita tiedä.
        Vaikka kovin yrittää esittää!

        Aioin lopettaa, mutta täytyy kai neuvoa hieman liike-elämän raadollisuutta.

        Laki on laki, mutta sen tulkinta ja lakien noudattamisjärjestys ovat oma taiteen lajinsa. Viranomainen voi halutessaan heittäytyä hyvin paskamaiseksi ja silti toimia täysin pykälien mukaan. Monissa laeissa samaa asiaa säädellään eri tavoin eli tulee kolliisiotilanteita ja silloin tulkitsijasta on paljon kiinni. Kun minut pidetään hyvällä tuulella, sujuvat asiat mallikkaasti. Jos taas joku alkaa kenkkuilla, hän saa huomata, että mikään ei suju, vaikka hän on tekevinään kaiken lakien mukaan, mutta homma jumitetaan niinikään lakien mukaan. Eli harkinnanvarainen alue supistetaan jonkin pykälän kohdalla minimiin ja toisen kohdalle laajennetaan äärimmilleen.

        Aikoinani sanoin, että hommat sujuvat hyvin, kun yksityisen puolen edustaja on tarjonnut minulle ja itselleen kaljat firmansa laskuun. Näin se vaan on ja hyvästä sujuvuudesta käytetään nimitystä joustavuus.

        Kateelliset käyttävät tuosta sujuvuudesta myös nimikettä lahjoma. Tosin matkat olen tehnyt aina loma-ajalla ja maksanut itse - jos maksua on vaadittu.


      • aimomyräkkä
        Neuvoja. kirjoitti:

        Aioin lopettaa, mutta täytyy kai neuvoa hieman liike-elämän raadollisuutta.

        Laki on laki, mutta sen tulkinta ja lakien noudattamisjärjestys ovat oma taiteen lajinsa. Viranomainen voi halutessaan heittäytyä hyvin paskamaiseksi ja silti toimia täysin pykälien mukaan. Monissa laeissa samaa asiaa säädellään eri tavoin eli tulee kolliisiotilanteita ja silloin tulkitsijasta on paljon kiinni. Kun minut pidetään hyvällä tuulella, sujuvat asiat mallikkaasti. Jos taas joku alkaa kenkkuilla, hän saa huomata, että mikään ei suju, vaikka hän on tekevinään kaiken lakien mukaan, mutta homma jumitetaan niinikään lakien mukaan. Eli harkinnanvarainen alue supistetaan jonkin pykälän kohdalla minimiin ja toisen kohdalle laajennetaan äärimmilleen.

        Aikoinani sanoin, että hommat sujuvat hyvin, kun yksityisen puolen edustaja on tarjonnut minulle ja itselleen kaljat firmansa laskuun. Näin se vaan on ja hyvästä sujuvuudesta käytetään nimitystä joustavuus.

        Kateelliset käyttävät tuosta sujuvuudesta myös nimikettä lahjoma. Tosin matkat olen tehnyt aina loma-ajalla ja maksanut itse - jos maksua on vaadittu.

        Voi hyvä tavaton...

        "Voisi joku keksiä henkilöllisyyteni ja samalla tulisi ..."

        Niin, sinähän olit aluksen historian ainoa matkustaja, henkilöllisyytesi olisi paljastunut välittömästi.

        "No onhan tuota merenkulkuhommia tehty yli parikymmentä vuotta, enimmäkseen sisätiloissa. Valtio työnantajana."

        No, minä tein merenkulkuhommia 41 vuotta, enimmäkseen ulkona.
        Nyt olen ollut eläkkeellä n.2 vuotta.

        Miksi minä en usko sanaakaan mitä sinä sepustat ??


      • Neuvoja.
        aimomyräkkä kirjoitti:

        Voi hyvä tavaton...

        "Voisi joku keksiä henkilöllisyyteni ja samalla tulisi ..."

        Niin, sinähän olit aluksen historian ainoa matkustaja, henkilöllisyytesi olisi paljastunut välittömästi.

        "No onhan tuota merenkulkuhommia tehty yli parikymmentä vuotta, enimmäkseen sisätiloissa. Valtio työnantajana."

        No, minä tein merenkulkuhommia 41 vuotta, enimmäkseen ulkona.
        Nyt olen ollut eläkkeellä n.2 vuotta.

        Miksi minä en usko sanaakaan mitä sinä sepustat ??

        Siksi et usko, koska et uskaltanut sanoa varustamon edustajalle suoraan, että voisit itse lähteä heidän laivalle tutrustumaan toimintaan tai toinen vaihtoehto on stopata laiva satamaan ja tehdä pari viikkoa paperitöitä. Joten minulla ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia maada paikkaa laivalta. Sama juttu näissä meidän autolautoissa. Tosin rahtareilla on sovittu sellainen muodollinen maksu, jotta verottaja ei pääse nokkimaan.

        Näin se menee ja systeemi toimii. Hommat luistavat varustamojen kannalta kuin rasvattu ja minulla menee lökösästi.


      • aimomyräkkä
        Neuvoja. kirjoitti:

        Siksi et usko, koska et uskaltanut sanoa varustamon edustajalle suoraan, että voisit itse lähteä heidän laivalle tutrustumaan toimintaan tai toinen vaihtoehto on stopata laiva satamaan ja tehdä pari viikkoa paperitöitä. Joten minulla ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia maada paikkaa laivalta. Sama juttu näissä meidän autolautoissa. Tosin rahtareilla on sovittu sellainen muodollinen maksu, jotta verottaja ei pääse nokkimaan.

        Näin se menee ja systeemi toimii. Hommat luistavat varustamojen kannalta kuin rasvattu ja minulla menee lökösästi.

        "...koska et uskaltanut sanoa varustamon edustajalle suoraan, että voisit itse lähteä heidän laivalle tutrustumaan toimintaan ..."

        Heheh... Kyllä minä tutrustuin ihan riittävästi:)))
        Vapaa-ajalla en olisi lähtenyt tutrustumaan edes pientä maksua vastaan.

        Kerro nyt uteliaalle edes yksi rahtilaiva jolla olet matkustanut.
        Poislukien Grimaldin kiulut.
        Ei päivämääriä, vain laivan nimi, mistä mihin.


      • Neuvoja.
        aimomyräkkä kirjoitti:

        "...koska et uskaltanut sanoa varustamon edustajalle suoraan, että voisit itse lähteä heidän laivalle tutrustumaan toimintaan ..."

        Heheh... Kyllä minä tutrustuin ihan riittävästi:)))
        Vapaa-ajalla en olisi lähtenyt tutrustumaan edes pientä maksua vastaan.

        Kerro nyt uteliaalle edes yksi rahtilaiva jolla olet matkustanut.
        Poislukien Grimaldin kiulut.
        Ei päivämääriä, vain laivan nimi, mistä mihin.

        Aivan urani alkuaikoina Suomeen tuli kolme autolauttaa Jugoslaviasta. Viikarille Amorella ja Isabella sekä Scandinavia Siljalle. "Sisäpiiriläiset" muistavat, että alukset kärsivät hissien ongelmista, mikä työllisti laivan huoltohenkilöstöä melkoisesti. Kun kuulin tuosta, pyysin edustajia yhteisneuvotteluun. Totesin, että mahdollisessa haveritilanteessa vaara voi olla melkoinen. Väläytin laivoille perusteellista tarkastusta satamassa sekä kunnon testausta, johon arvioin menevän viikon verran. Lipsautin myös, että minähän voisin tietenkin vaihtoehtoisesti seurata tilannetta itse ja vasta vakavien ongelmien ollessa odotettavissa ryhtyisin koviin toimenpiteisiin.

        Siitä pitäen minulla on ollut vapaaliput Vikingin että SIljan, nyt. TallinkSIljan, laivoille ja suoritankin pari tarkistusmatkaa vuosittain. Yhteistyömme laivayhtiöiden kanssa on saumatonta ja kitkatonta. Kaikki hoidetaan hyvässä hengessä, vaikka pariin otteeseen onkin ilmaantunut melkoisia takijöitä, jotka voivat johtaa vaaraan. Tämän vuoksi Estonian haverin jälkeen laivat eivät joutuneet telakalle korjauksiin, vaan tilannetta laivat saivat korjata ollessaan satamassa.

        Siinä pari laivaa eli kaksi laivastoa. Nyt matkustapuolelta.

        Minä pidän merimatkoista.


      • rehupuntti?
        Neuvoja. kirjoitti:

        Aivan urani alkuaikoina Suomeen tuli kolme autolauttaa Jugoslaviasta. Viikarille Amorella ja Isabella sekä Scandinavia Siljalle. "Sisäpiiriläiset" muistavat, että alukset kärsivät hissien ongelmista, mikä työllisti laivan huoltohenkilöstöä melkoisesti. Kun kuulin tuosta, pyysin edustajia yhteisneuvotteluun. Totesin, että mahdollisessa haveritilanteessa vaara voi olla melkoinen. Väläytin laivoille perusteellista tarkastusta satamassa sekä kunnon testausta, johon arvioin menevän viikon verran. Lipsautin myös, että minähän voisin tietenkin vaihtoehtoisesti seurata tilannetta itse ja vasta vakavien ongelmien ollessa odotettavissa ryhtyisin koviin toimenpiteisiin.

        Siitä pitäen minulla on ollut vapaaliput Vikingin että SIljan, nyt. TallinkSIljan, laivoille ja suoritankin pari tarkistusmatkaa vuosittain. Yhteistyömme laivayhtiöiden kanssa on saumatonta ja kitkatonta. Kaikki hoidetaan hyvässä hengessä, vaikka pariin otteeseen onkin ilmaantunut melkoisia takijöitä, jotka voivat johtaa vaaraan. Tämän vuoksi Estonian haverin jälkeen laivat eivät joutuneet telakalle korjauksiin, vaan tilannetta laivat saivat korjata ollessaan satamassa.

        Siinä pari laivaa eli kaksi laivastoa. Nyt matkustapuolelta.

        Minä pidän merimatkoista.

        Puhe oli rahtilaivoista, juntti jorisee pasiseereista.


      • koiravahti71
        aimomyräkkä kirjoitti:

        "...koska et uskaltanut sanoa varustamon edustajalle suoraan, että voisit itse lähteä heidän laivalle tutrustumaan toimintaan ..."

        Heheh... Kyllä minä tutrustuin ihan riittävästi:)))
        Vapaa-ajalla en olisi lähtenyt tutrustumaan edes pientä maksua vastaan.

        Kerro nyt uteliaalle edes yksi rahtilaiva jolla olet matkustanut.
        Poislukien Grimaldin kiulut.
        Ei päivämääriä, vain laivan nimi, mistä mihin.

        Ei kannata janarin kanssa kinata.
        Mihinkään se ei voi vastata koska ei tiedä mitään.

        Tämä sama pelle esiintyy täällä jonain pirun asiantuntijana vaikka ei ymmärrä laivoista paskaakaan:))


      • Neuvoja.
        rehupuntti? kirjoitti:

        Puhe oli rahtilaivoista, juntti jorisee pasiseereista.

        Miten olisi Gunilla?


      • aaclubi
        Neuvoja. kirjoitti:

        Miten olisi Gunilla?

        Miten olisi joku olemassa oleva alus ?
        Alkuperäisessä viestissä ei kysytty "...mitkä jo romutetut rahtilaivat..."


    • S3PPo
      • HiiKou KeTa

        Meillä on kissa sen nimi on Miisu.


    • TMP-CIA

      Useimmat laivat ottavat matkustajia, hytti tai pari on varattu heidän käyttöön laivan koosta riippuen. Matkustaminen on kiireetöntä jaa aikataulut joustavat ja venyvät rahdin mukaan; matkaan kuluu yllättävän useita päiviä. Hinta on n. 200/vrk. Kysy lisää varustamoilta ja huolintaliikkeistä.

    • Neuvoja.

      Jos satut pääsemään samalle rahtilaivalle missä minä olen niin näet tämän merenkulun miehisenpuolen.Aamulla klo 06:00 herätys ja aamupala.Sitten suihkuun missä voi antaa tai ottaa jos mieli tekee.Sen jälkeen töihin joko sähkö,vesi,kansi tai konepäällystö puolelle.(jos pääset kapteenin messipojaksi) niin mitään töitä ei tarvitse tehdä kunhan pidät huolta kapteenin tarpeista.Sitten tulee klo 11:00 päivällinen ja taas töihin.Seuraavaksi tulee välipala ja päivä unet.Ja taas töihin.Sitten taas suihkuun ja vapaa aika alkaa.Yleensä illalla ollaan homosteltu ulkokannella raikkaassa meri ilmassa jos on ollu uusia merimiehiä matkassa.Sitten iltapala ja nukkumaan oman kullan viereen (yleensä se on viereisen punkan partasuu).Tälläistä tämä merimiehen homma on.Kannattaa tulla ihan matkustajana katsomaan.Ja jos olet ihan sataprossanen homomies niin varustamot palkkaa heti töihin.

      • ankkuritylös

        Jaahas, juntti veti herneet nenään ja syvälle:))

        No, yrität sitten toisella palstalla uudestaan, jooko ?

        Hahahhahaaaaaa......


      • Ei sama

        Miten kirjoitustyyli noin muuttui?


      • neuvojajaneuvoja...

        Voi reppanaa, ottiko noin koville ??

        Seuraavan kerran kun yrität esiintyä jonkinlajin asiantuntijana, varaudu siihen että palstaa lukee myös joku joka todella tietää.
        Ja häivy heti kun sellaisen huomaat:))

        P.S Homo herjat on auttamatta vanhanaikaisia.
        Korkeintaan jossain siellä peräkorvessa niillä on vielä tehoa......


    • ykstoinen dude

      Tota noin, tuttavani matkusti taannoin Raumalta paperilaivan mukana Baltimoreen saakka, kesti miltei kuukauden ja ei kuulemma lähde moiseen enää koskaan.
      Kyyti oli ollu atlantilla kovan puoleista ja tekemistä ei juurikaan ollut laivalla..
      Matkan hinta oli pikkasen enmmän kuin lentolippu olisi maksanut .
      Ruoka oli hyvää ja muutenkin asialliset majotuus ja sosiaalitilat
      Miehistö oli ollu ilonen kun paatilla oli uusia namoja

    • Helppo vastaus

      Jos haluat päästä rahtilaivalle helpolla, mene Finnlinesille!

    • maksaa paljon

      No ei ne varmaan sinua ruumaan ota :) Mutta vilkaseppa tuolta www.travelbyfreighter.com jospa sieltä löytyisi vastauksia kysymykseesi.

    • JEPA3767

      Ainakin hamburg sud reiseagentur järjestää matkoja rahtilaivoille.matkat kestää viikosta useisiin kuukausiin.oltiin viikon reissulla konttilaivalla ja suosittelen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7105
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3978
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      50
      3428
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2157
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      43
      2112
    Aihe