Piraattipellet

lkjholhoju

Lapsellisia nörttejä, jotka haluavat täysin perustellusta syystä laittomaksi säädetyn toiminnan lailliseksi, kun se on niinku kivaa ku saa jotain ilmaseks mistä normaalisti kuuluis maksaa. No onhan se - vaan onko kaikille osapuolille?

Koittaisitte lapsoset nyt keksiä edes yhden loogisesti kestävän argumentin ajamallenne asialle. Vaan vaikea sitä on perustella varastamista moraalisesti, taloudellisesti yms tavalla. oikeutetuksi.

On vain se kielletty kiva, jota vastaan käydä nuoruuden kapinaansa. Mutta niin se vain lapset tässä elämässä tuppaa menemään, että moni kiva asia on kielletty ja usein helvetin hyvästä syystä. Niin tässäkin tapauksessa. Kenenkään ei ole oikeus varastaa toisen työnteon tulosta, etenkään jos kyse on ihmisten elannosta.

Vai olisiko eräs liikuttaja tässä tapauksessa se legendaarinen kateus? Minä en ainakaan keksi kadehdittavampaa ammattia kuin on menestyneen populäärimuusikon duuni. Naisia, rahaa ja ilmasta viinaa työajalla - sitähän se on. Samaan aikaan kauluspaitaduunari painaa hikisessä konttorissa niskat limassa kahdeksasta neljään.

Onhan siinä elämänlaadussa ero, mutta ei sekään oikeuta varastamiseen. Ja erityisen tärkeää on ymmärtää, että vain murto-osa musiikkiteollisuudesta leipänsä ansaitsevista kuuluu siihen etuoikeutettujen menestyjien joukkoon. Suurin osa muuskoistakin soittaa suurinpiirtein nälkäpalkalla, ja piraattispedet ovat halukkaita ryöväämään näiden käsistä sen viimeisenkin leivänkannikan.

Kasvakaa pojat aikuisiksi. Sen jälkeen havetkää typeryyttänne, jos sittenkään osaatte.

14

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khjuiouho

      Varkaiden puolueen ns. argumentit ovat tyyliin: "Haii, emmie mittään tehny, Valdemaar vaan juos miu puukkoo päin!"

      Elikkästä elikkäs: seli seli. Varastamista mitä varastamista, siitä tässä kaikessa on kyse. Huomaahan sen jo nimestä piraattipuolue eli meriROSVOpuolue.

      Tapahtuiko nimeä keksiessä ns. freudilainen lipsahdus?

    • seppogggggg

      Oikeassa olette. Vaan eipä tainut kolahtaa vertailu kauluspaitaduunarin ja artistin välillä näihin piraattiteineihin, kun taitavat olla suurin osa vielä äidin helmoissa asustavia tai sitten verovaroilla loisivia työnvieroksujia. Ovat ilmeisesti tottuneet saamaan kaiken ilmaiseksi muiden kustannuksella.

      • reinosdfsdf

        Jep jep. Pari vuotta kun nostetaan äänioikeuden ikärajaa, niin putoaa äänestäjät tältä puolueelta.


      • Pappa piraatti.
        reinosdfsdf kirjoitti:

        Jep jep. Pari vuotta kun nostetaan äänioikeuden ikärajaa, niin putoaa äänestäjät tältä puolueelta.

        Saat hinata aika ylös. ...reilut 20 vuotta työelämässä ja tuo nuorten ja miksei vanhempienkin kapinahenki kiehtoo minuakin.


      • asasdasdasdasd
        reinosdfsdf kirjoitti:

        Jep jep. Pari vuotta kun nostetaan äänioikeuden ikärajaa, niin putoaa äänestäjät tältä puolueelta.

        Minusta taas 45v olisi hyvä yläikäraja äänestäjille. Ette te vanhat pierut tajua nykymaailmasta mitään. Nykyiset tekijänoikeuskorvaukset ovat yksinkertaisesti aivan järjettömiä, tästä on kyse. Piraattipuolue on samalla liberaali puolue. En minäkään hyväksy waretuksen laillistamista.


    • jayjayNananaa

      >Nykyiset tekijänoikeuskorvaukset ovat yksinkertaisesti aivan
      >järjettömiä, tästä on kyse.

      Kerro yksi sellainen?

    • dafa

      Ja käsittelit mukamas juuri kaiken, mitä puolue pitää sisällään?
      Ei vittu mikä urpo :DDD

    • Kiitos jayjay

      JayjayNananaa
      Ooppa hyvä ja kerro toki jos löydät tästä korvausvaateesta:

      http://www.uusisuomi.fi/raha/110854-levy-yhtioiden-vaatimus-piraatille-meni-”absurdiksi”-52-000-000-000-000-€

      a)mitään kohtuutta
      b)mitään järkeä edes vaatia

      Mutta hei, kauheen kiva jos koet että kellään on varaa maksa 72biljoonaa dollaria:P
      Lainatakseni artikkelia (ettei jää sinullekkaan epäselväksi)

      "Vaadittu 52 biljoonaa summa on hieman suurempi kuin koko maailman vuoden aikana tuottamat palvelut ja tuotteet - eli bruttomaailmantuote - yhteensä."
      Siis aivan varmasti on kohtuullinen ja järkevä korvausvaade:D

    • Eeva-Johanna Elorant

      Saisinko liittyä puolueeseenne? Minulla on sopivaa rikostaustaa ja nyt kun en tullut valituksi sdp:n listoilta, niin ajattelin että voisin asettua ehdolle teille.

    • pirraatisomalinen

      Toki voit liittyä! Otamme mielellämme lisää rikollisia riveihimme!

    • painupaskaa

      oo sä vittu huora hiljaa saatana

    • sue me you bastards

      Ensiksi: About vuosi sitten Englannissa tehdyn tutkimuksen perusteella laittomasti musiikkia latailevat ihmiset ostavat keskimäärin enemmän konkreettisia albumeita kuin ei lataavat (itse latailen aina kun tulee kiinnostava albumi ja jos on oikeasti hyvä niin ostan sen ja jos on syvältä säästyn turhalta menolta ja poistan lataamani levyn tietokoneelta). Tällä hetkellä kokoelmani kattaa noin 200 albumia ~15 vuoden ajalta (olen 25v). Kuinka moni ei "piratismia" käyttävä voi sanoa että hän on ostanut yhtä paljon albumeita??

      Toisekseen ei ole vaikeaa piilottaa IP-osoite jos niin haluaa tehdä...

    • liibslssbs.

      >Toisekseen ei ole vaikeaa piilottaa IP-osoite jos niin haluaa
      >tehdä...

      Hah. Tämä viimeinen lause teki tyhjäksi koko viestisi sisällön. Juu - ja varmaan menet ostamaan sen cd:n kun olet renkuttanut varastamaasi mp3- settiä viikon putkeen. Anna mun nauraa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11201
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3123
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2974
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1734
    9. 85
      1698
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe