Eli yli 10 vuotta Pimeän Uhan jälkeen.En oikein ymmärrä sitä,koska Obi-Wan oli hyvin taitava,viisas ja älykäs jedi jo Padawanina ja Mace Windu sanoi kerran itse Obi-Wanille, että hän oli hyvä opettaja Anakinille.
Wookiepediassa ja Jedipediassa sanotaan,että mestarin arvon saa esim.suorittamalla hyvin tärkeän tehtävän,ja Obi-Wan tappoi ja voitti yksin Granta Omegan Korribanilla heidän kaksintaistelulla,ja Galaksi säästi monta henkeä ja Galaksi oli puhtaampi Omegan kuoltua.Minusta Obi-Wan olisi silloin pitänyt saada jedimestarin arvonimi,mutta ei saanut.Onko teillä jotain mielipiteitä tai perusteluja asian suhteen?
Minä tuon myöhemmin omia mahdollisia syitä asiasta,mutta mitäs teillä on?
Miksi Obi-Wan sai jedimestarin arvon joskus kloonisodissa?
Yoda2
1
189
Vastaukset
- Keisari Phetulioh
Obi-Wan oli vielä Korribaninkin välikohtauksen jälkeen varsin nuori ja Granta oli vain sith-kulttilainen. Tilanne olisi voinut olla toinen, jos Granta olisi ollut voimankäyttäjä, kuten isänsä Xanatos.
Pitää myös muistaa, että Obi-Wanin mestari oli Qui-Gon, jota pidettiin liian rämäpäisenä ja sääntöjä venyttävänä. Eli ainakin Mace ja Yoda olisivat luullakseni pelänneet, että Obi-Wanissa olisi ollut liikaa Qui-Gonia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663372Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh453184Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222678- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä861487- 391330
- 821199