Wangunojan ratsutila

onko hyvä paikka

mitä mieltä olette Wangunojan ratsutilasta? Kaverini kehuu tallia kovasti ja haluaisin tietää onko talli todellakin niin hyvä kuin hän väittää?!

16

2697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kk

      Mikä tallissa on kaverisi mielestä hyvää..?

    • onko hyvä paikka

      Hän kehui opetusta, hevosia, opettajaa yms..

    • kk

      Osaisitko kertoa vielä tarkemmin..? Käyn siellä itsekin, olen käynyt jo vuosia, enkä (enää) välttämättä ole aivan samaa mieltä kaverisi kanssa.

    • onko hyvä paikka

      Sanoi että hevoset ovat rauhallisia ja hyvin koulutettuja. Opettajat mukavia, huumorintajuisia, parhaita yms.. Tallit supersiistejä, hyvä järjestys ja hyvä ilmapiiri yms.

    • Kauhea rääkkäysfarmi

      Hevoset todellakin rauhallisia -> osa ei liiku, ellei ohjaaja tule hevosta takaa raipalla hutkimaan :/ Yksi ope tosi kiva, mutta hän on harvoin, loput 3 mitä meillä on ollut ihan kauhita, ei osaa opettaa. Hevosilla lyöttymiä selässä -> luultavasti sopimattomat varusteet. Olen nyt siellä jonkun aikaa ratsastanut, en ole oppinut mitään, olen pari vuotta ratsastanut, ja muut ryhmässäni n. 3v ratsastaneita eikä saa laukata :O Joka ikinen tunti ollaan tähän mennessä menty niin että käyntiä, ja välillä ravia, ei muuta, edes voltteja/ympyröitä/avoja/sulkuja/pohkeenväistöä tai mitään ei opetella, joka kerta ei edes mennä ravia, vaikka osaankin, kun olen ennen ratsastanut toisella tallilla ja laukannut paljon, niin osaisin varmasti. Kehtaavat vielä Wanjunojassa mainostaa että siellä ratsastus ei ole pelkkää hepan selässä istumista D: Esim. viime tunnilla menimme vain käyntiä, emme opetelleet mitään uutta ja oli tylsää, opettaja tuli n. 1 minuutin välein luokseni, otti heppaa ohjista kiinni ja repi suusta. Logistiikka missä? Jos haluatte maksaa siitä että istutte hepan selässä ja menette käyntiä, ette opi mitään, niin voin suositella.
      Muuten, shettisrakkaitten ei kannata ratsastaa siellä, shettiksillä saavat ratsastaa 170cm n. 80kg painavat/pituiset, joten en kestä katsella sellaista enää kauaa, onneksi kesällä taas issikoiden pariin ;)

      • Suosittelen!

        Ymmärrän turhautumisesi "kauhea rääkkäysfarmi"- kirjoittaja siinä mielessä että on varmasti tylsää vain mennä käyntiä ja joskus ravia. Olen kuitenkin ratsastanut Wangunojalla vuosia, (nyt en tosin enää opiskeluiden vuoksi pysty) ja tiedän, että ratsastustunnit on huolella suunniteltu ratsastajien taitojen mukaan. Wangunojalla on aina mielestäni ollut mahtavaa, että perusratsastustaitoa hiotaan niin pitkään kuntoon, että on ylipäätään mahdollista tehdä vaikeampia juttuja. Mikäli käynti tai ravityöskentely ei toimi, pidätteet ja pohkeet eivät mene läpi tms, on turha lähteä kokeilemaan vaikeampia temppuja kuten avoja, sulkuja tai pohkeenväistöjä. Wangunojalla hevoset ovat todella herkkiä, itse en ole koskaan tarvinnut ketään huiskimaan raipalla taakseni. 3 vuottakin ratsastuksessa on suhteellisen lyhyt aika. Kerran viikossa tunnilla käyminen opettaa perusasiat. Laukkaaminenkin ryhmässä, jossa ei voi olla varma hallitseeko kaikki hevosensa voi olla iso turvallisuusriski. Vaikka itse hallitsisit hevosesi, ja joku toinen ei, hevoset voivat innostua ja lähteä leikkiin mukaan sillä ovathan ne laumaeläimiä.
        Itse olen oppinut VALTAVASTI wangunojalla, ja suosittelen paikkaa kaikille. Omistaja on maailman paras opettaja, joka tutustuu oppilaisiin myös yksilöinä, ja osaa suunnitella tunnit niin että se sopii kaikkien tuntilaisten tasoon. Tallit ovat siisteimpiä, mitä olen koskaan nähnyt. Apua saa aina, eikä tarvitse ihmetellä mitä ja miten pitäisi tehdä. "onko hyvä paikka"-kirjoittajalle suositttelen ehdottomasti tallin kokeilua. Hevosia on kaiken tasoisille, ja kaikkeen makuun. Tuollaiset hevosen rääkkäys väitteet ovat mielestäni naurettavia, itse en ole vastaavaan törmännyt koskaan. On totta että myös poneilla täytyy joskus ratsasta aikuisten jotta ne pääsevät joskus tekemään myös oikeasti töitä, mutta painorajat ovat tarkkoja.


      • Ei näin

        Ratsastan itse Wangunojalla 5 vuotta ja olen täysin eri mieltä kanssasi sillä olen saanut laukata hypätä yms. Maastossakin olen käynyt... Ja Opettaja ei revi hevosta suupielistä!! Ja talli järjestää pieniä kisoja yms. ja olen opetellut siellä:esim. pohkeen väistöjä, laukkaa, esteitä, maastoratsastusta yms. Ja shettiksillä ei mene TODELLAKAAn 170cm pitkät vaan pienet ratsastajat!!


      • Wangunojalainen

        PUHUTAANKOHAN ME SAMASTA TALLISTA?!

        Sen sijaan, että haukkuisit tuolla tavalla sitä tallia netissä, voisit vaikkapa jutella asiasta "sille yhdelle kivalle opelle". Jos väittämäsi olisivat totta, niihin pitäisi puuttua. Joten ehdotan, että kertoisit valituksesi suoraan sille, joka niihin todella voi vaikuttaa, etkä haukkuisi tallia netissä. Se on lapsellista ja typerää!

        Itse olen ratsastanut tallilla jo useamman vuoden, ja mikään sanomasi ei ole totta. Tunneilla ei istuta hevosen selässä, opettajat ovat kaikki koulutettuja ja osaavia, shettiksillä ratsastavat pääasiassa pienet (joskus vanhemmat ja kokeneemmat, jotta shettikset saisivat toisinaan kokeneemman ratsastajan ratsastusta!), hevoset ovat hyviä ja varmoja, tilat siistit.

        Tunneilla mennään oman osaamisen mukaan, ja jos opettaja tulee luoksesi, hän haluaa varmasti KORJATA jonkin tekemäsi virheen. Sillä Wangunojan tallilla, jossa itse käyn, opettajat eivät koskaan huuda oppilaille, vaan ovat ystävällisiä ja antavat aina apua kun tarvitsee. Mutta en todellekaan tiedä, puhummeko samasta tallista.


      • Anonyymi

        Ymmärrän turhautumisesi, mutta mikään tuosta ei pidä paikkaansa. Sillä olen käynyt 4-vuotiaasta asti siellä hevoset poni ja shettikset ovat hyvin koulutettu. Puhutko, nyt Ryttylän tallista? Siellä ei koskaan ei koskaan revitä hevosia suitsista! Pelkkää käyntiä? Wanqunojalla otetaan huomioon turvallisuus toisin, kuin Sammaliston talleilla! Voih siellä hyppää pikku lapset tuhmilla isoilla hevosill
        a monet kerrat tippuneet! Ystäväni vaihtoi sinne,koska "Siellä saa hypätä" Niin Wanqunojallakin Sammalistossa ei pidetä kiinni turvallisuudesta! Olisit tyytyväinen Minna on loistava opettaja tietää hevosista sitä sun tätä! Olen käynyt monet vuodet siellä aivan ihanat leirit! Minna huolehtii hevosista, jos menet käyntiä Minnan mielestä et ole vielä valmis. Minna ajattelee mikä on sinulle parasta hän ei ole holtiton! Kärsivällisyyttä kärsivällisyyttä! Se palkitaan. Minna on vastuullisin henkilä jonka tunnen! Kannaattaa etsiä tietoa hevosista ja näin. Ps. Vanha kommentti, mutta pääyin kertoa mielipiteeni.


      • Anonyymi

        Wangunojan ratsastuskoulu on tosi kiva talli! Kyllä me saadaan siellä laukata, vaikka olis ratsastanukki vuoden! Ravata saadaan tosi paljon,välillä käydään maastossa, ja maneesikin löytyy! Opettaja tosi mukava


    • kauhea rääkkäysfarmi

      Niin kannattaa mennä irtotunnille niin tietää millaista on, mutta siellähän nostettiin nyt hintoja ja maksaa 45min 25e ja ratsastusta ajasta n. puolet :/ No ei ne painorajat nyt niin tarkkoja ole, koska kerta en saa muutakuin mennä käyntiä ja ravia (vaikka olenkin kisannut HeB:ssä aina sijoittuen) ja olen niiden mukaan kokematon, eli ei poni joutuisi työskentelemään kunnolla, ja painan nyt 90kg ja saan mennä russilla (n.125cm) niin ei siinä poni muutakun pilaa selkänsä ja jalkansa. Ja olen yhä sitä mieltä että menee rahat ja aika hukkaan kun on siellä eikä tee mitään, mutta käy vain jos haluat, en enää jatka tätä keskustelua, sillä en näköjään valitettavasti pysty vaikuttamaan toisten mielipiteisiin. Eli tiivistettynä: vähän hassua kun sanot että poneilla saa ylipainoiset/aikuiset mennä vain jos on kokeneita, että poni joutuu työskentelemään, ja sitten sanot että olen kokematon ja en siksi saa muutakuin mennä käyntiä ja ravia ja silti sain viime tunnilla mennä ponilla ja painan sen 90kg. Keskustelun aloittajalle voin suositella, jos asuu lähellä, niin Kytäjän Islanninhevoskeskusta, upeat hevoset, opet OIKEASTI kokeneita, oppii joka kerta jotain uutta ja on hauskaa, ei tarvi yhtää asiaa miljoonaa kertaa(*kröhömwangunojakröhöm*) treenata jos todellakin osaa sen, ellei itse halua, eli saa vaikuttaa itse tosi paljon ratsastukseen. Toivottavasti kaikki tulevat järkiinsä :)

    • wangunojan suosija♥

      Wangunoja ON PARAS PAIKKA! Siistein talli jossa olen käynyt, tallin omistaja todella taitava ope ja muutenkin mukava persoona. apua saa AINA jos pyytä ja hevoset ovat hyvin koulutettuja. Perus asiat opetellaan ensin sitten saa vasta tehdä vaikeempia juttuja kuten laukkaamista ja pohkeenväistojä. itse sain TOSI vähän hevosista kokeneena laukata jo ekan kerran 8 tunnillani, nyt olen ratsastanut puoli vuotta ja laukkaan joka tunti. olen 11v. joten en alottanut kovin nuorena. kaverini kävi 3 vuotta tunneilla ja sitten sai vasta laukata mutta se riippuu hirveesti kehittymisestä. mutta suosittelen sydämeni pohjasta wangunojan ratsutilaa.

    • Wangunoja is BEST!♥

      Suosittelen tosi paljon wangunojan tallia. Olen itse ratsastanut siellä pienenä(4vuotta) sitten ja aloitan siellä taas uudestaan koska se oli mahtava talli.
      Opettajat ovat mukavia ja sain hyvää opetusta joka tunti. Siellä Ei todellakaan RÄÄKÄTÄ hevosia. Sain mennä maastoon jo ensimmäisillä kerroilla ja olen nyt 14 vuotta. Ja sain myös hyppiä ristikoita ja välillä jo pienikokoisia esteitä. ♥♥♥
      Sain wangun ojalta paljon kokemusta hevosista ja ratsastuksesta!

    • kirpsakka

      sukulaiseni meni lähellä olevalle toiselle ratsutilalle ja pääsi eroon taluttajasta parissa kuukaudessa. Wangunojalla kaverinsa ratsastanut jo 2 vuotta ja yhä kuulemma talutetaan... Oppiiko sitä itse hallitsemaankaan hevosta, jos joku koko ajan taluttaa? Kun itse nuorena ratsastin, eka tunnista alkaen piti itse opetella hallitsemaan hevosta, ei koskaan talutettu! Ja sitten kun menin Wangunojalle kertaamaan ja sanoin ratsastaneeni 8 vuotta nuorena, niin silti oltiin tuputtamassa taluttajaa?!?
      Hevoset ovat superrauhallisia, joten taluttajatarvetta en perustelisi silläkään, mutta onhan se kiva jos tallitytöt saa näillä tienattua ilmaista ratsastusta :) Ennen vanhaan ei tallitytöt saaneet palkaksi edes ratsastusta, vaan palkka oli se, että hevosta sai hoitaa ja onnekas, joka oman hoitohepan sai. Tai siis se oli meininki ainakin pääkaupunkiseudulla. Ihanaa että se on ainakin maalla toisin.

      Talli vaikuttaa siistiltä ja kivalta, mutta IRTOTUNTI 35 EUROA on kyllä ROSVOUSTA! Ihan lähellä olevalla toisella tallilla irtotunti on 24 euroa! Noilla hinnoilla ei viitsi välttämättä mennä edes kokeilemaan, harmi vaan, mielelläni menisin ja tiedän muitakin, jotka menisi.

      Olisiko ideaa, hoi tallinpitäjä antaa kokeilutunti hieman halvemmalla?

      • Anonyymi

        Kun menin wangunojan minua täytettiin eka tunti mutta seuraavalle tunnilla sain mennä jo ilman taluttajaa:)


    • Wangunojalainen

      Itse ratsastan edelleenkin Wangunojan ratsutilalla. Opettajat ovat loistavia, erityisesti tallin omistaja on ymmärtäväinen, ystävällinen ja mukava, eikä KOSKAAN ole huutanut kenellekään, vaikka tekisikiin virheen. Hevoset ovat hyvin koulutettuja ja osaavia. Shettiksillä menee toisinaan "pitempiä ja vanhempia" ratsastajia sen takia, että ne eivät alkaisi ihan vallattomiksi ja omapäisiksi kun vain nuoret aloittelijat ratsastavat niillä!
      Wangunojan tilat ovat siistit, ja itse olen kehittynyt ja tullut varmemmaksi ratsastajaksi kaikilla tavoin! Wangunojalla ei todellakaan rääkätä hevosia. Se on täysin valhetta, kuka niin sanookin.

      Ratsastajat saavat myös itse vaikuttaa: usein ainakin omalla tunnillani saa vaihdella hevosta, ja mennään maastoon jos niin toivotaan. Aina kuitenkin opettaja kysyy kaikkien mielipidettä: jos joku ei halua mennä maastoon, niin se otetaan huomioon. Opettaja aina tervehtii ja tulee iloisesti juttelemaan ja kysyy, miten menee koulussa ja miten loma on mennyt. Wangunoja on todella hyvä talli! Tiedän sen siitä, että ennen Wangunojalle siirtymistäni ratsastin eräällä toisella tallilla (ei SRL:n hyväksymä..) jossa opettaja huusi oppilaille heidän tehdessään väärin, hevoset olivat säikkyjä ja hermostuneita, tilat huonot ja tarhat likaiset ja täynnä mutaa.

      Hinnoista vielä: saattaa olla, että on vähän kalliimpaa, mutta opetus on sen tasoista. Tunneilla mennään oman osaamisen mukaan, ja kenties et olekaan niin taitava ratsastaja kuin kuvittelet. Itse ainakin huomasin, että mulla on vielä paljon opittavaa, vaikka olenkin ratsastanut 7 vuotta säännöllisesti joka viikko.

      Kannattaa itse kokeilla Wangunojalla, ja vasta sitten kertoa oman mielipiteensä. EIhän siitä mitään tule, jos aina vaan että kaveri sanoi tätä ja toinen kaveri sanoi sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe