http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011040513494100_uu.shtml
Voiko poliisi toimia mielivaltaisesti edellämainitulla tavalla? Voiko poliisi myös käskeä minut maalaamaan autoni jos ei väri miellytä? Suomessa on liikaa poliiseita jos niillä riittää aikaa tuollaiseen!
Saako poliisi käskeä maalaamaan autosi?
21
507
Vastaukset
- ei totella
Minä jättäsin ilmoittautumatta katsastusasemalla tarrat irrotettuna ihan periaatteen vuoksi. Siinähän ihmettelisivät poliisit että mitä tehdä seuraavaksi. Ei kaikkia poliisin määräyksiä ole tehty toteltaviksi.
Ei poliisi voi ketään määrätä ilmaantumaan katsastusasemalle varsinkaan mitenkään seuraavana aamuna. Se on lain vastaista jaella sellaisia määräyksiä. Eikä poliisi voi ainakaan odottaa, että joku totteleekin sellaista määräystä.
Se on ihan samanlainen määräys kuin yhtäkkiä joku käskisi ilmoittautua Tampereen hervannan nakkikioskilla seuraavana aamuna. En muuten ilmoittaudu jos joku käskee.
Poliisilla viiraa pahemman kerran päässä.- nauran sulle...
Sullahan se viiraa... Jos poliisi sanoo, että sun on katsastettava autos uudestaan niin ei siinä paljon vaihtoehtoja jää jos vielä aiot sillä ajaa laillisesti. Kyllähän mä ymmärrän, ettet sä tajua tollasia asioita kun et vielä ole edes mopoiässä. Mutta usko vaan, niin pienemmällä vaivalla pääset kun teet just niinkun poliisi sulle sanoo. Eli uhoa sä vaan tällasella pellepalstalla kun me kaikki näemme sun teksteistäs sun iän ja tietotason.
- sut tiedetään...
Viiraamisesta puheenollen: Kyllähän idiootilla viiraa huomattavasti pahemmin jos ei noudata poliisin antamaa käskyä:) Sitä katsos kun saa mitä tilaa. Ja sulla ei selvästikään ole nuo pykälät hallussa, joten ainakin sinuna maalaisin tulevan autoni vaikka kirjavan kukikkaaksi jos poliisi niin sanoo.
Ja lyönpä vaikka mistä vetoa, että jos poliisi käskee sua ilmittautumaan jossain..vaikkapa nyt siellä Hervannan nakkikioskilla huomisaamuna kello 05.42, niin sä olet takuu varmasti siellä kuset housussa ja iniset omaa tyhmyyttäs. Just sunlaiset pikkurunkku sankarit ovat niitä helpoimmin käskettäviä. Johan jokainen tällasella pellepalstalla voi uhota vaikka mitä urotekoja, mutta ainakaan sunlainen nyrkillä tapettava velliperse teinirunkku ei kykene minkäänlaiseen tositoimintaan...se on nähty... - 6
Laeista mitään tietämätön venkula valehtelee nyt raskaamman mukaan.
Suomen oikeusjärjestelmä lähtee siitä, että poliisin antamia määräyksiä on toteltava.
Jos jättää tottelematta syyllistyy rikokseen nimelttään niskoittelu, RL 16:4 §. Ei ihmiset voi valita mitä määräyksi tottelee, mitä ei tottele. Määräyksestä voi tietysti kannella, mutta se tapahtuu aina jälkikäteen. Poliisin käskyvalta perustuu Poliisilan 26 §:ään. Ellei käskyä totella, niin poliisi saa Poliisilain 48 §:n perusteella teetättää toimenpiteen jollain toisella, jonka toimenpiteen kohde maksaa valtiolle myöhemmin.
Ellei vapaaehtoisesti, niin ulosoton kautta.
Imbesillin venkulan vertaus ilmoittautumiseen nakkikioskilla ei ole tästä maailmasta. - ei ole pakko totella
nauran sulle... kirjoitti:
Sullahan se viiraa... Jos poliisi sanoo, että sun on katsastettava autos uudestaan niin ei siinä paljon vaihtoehtoja jää jos vielä aiot sillä ajaa laillisesti. Kyllähän mä ymmärrän, ettet sä tajua tollasia asioita kun et vielä ole edes mopoiässä. Mutta usko vaan, niin pienemmällä vaivalla pääset kun teet just niinkun poliisi sulle sanoo. Eli uhoa sä vaan tällasella pellepalstalla kun me kaikki näemme sun teksteistäs sun iän ja tietotason.
Ei sitä autoa ole pakko katsastaa jos poliisi käskee. Poliisille voi ilmoittaa, että autoa ei katsasteta poliisin käskyn mukaisesti vaan se laitetaan kokonaan pois liikenteestä, mutta joka tapauksessa poliisin käsky siis jätetään tottelematta. Kyse on periaatteesta, eli siitä, että poliisihan ei voi käskeä autoa katsastukseen seuraavana aamuna, kun tietävät itsekin ettei niitä tarroja kuitenkaan siihen mennessä pois saa.
Kuten sanottu, jättäisin itse poliisin käskyn tottelematta, hyvin yksiselitteisesti. Veisin auton katsastukseen vasta kun itselleni sattuu sopimaan.
Ei poliisi voi komentaa ajankohtaa milloin auto on katsastettava sen sopii nimittäin kansalainen yhdessä katsastusaseman kanssa. Poliisin käskyvalta on pyöreä nolla.
Toisaalta ei ole minun ongelmani. En omista autoa joten minuahan ei sitä käsketä viemään katsastamaan. Enkä muuten siten osallistu yhteiskunnan veroluonteisiin autoilukuluihinkaan vaan kulutan pyöräteitä ihan ilmaiseksi pyöräilijänä. - mitä sitten?
6 kirjoitti:
Laeista mitään tietämätön venkula valehtelee nyt raskaamman mukaan.
Suomen oikeusjärjestelmä lähtee siitä, että poliisin antamia määräyksiä on toteltava.
Jos jättää tottelematta syyllistyy rikokseen nimelttään niskoittelu, RL 16:4 §. Ei ihmiset voi valita mitä määräyksi tottelee, mitä ei tottele. Määräyksestä voi tietysti kannella, mutta se tapahtuu aina jälkikäteen. Poliisin käskyvalta perustuu Poliisilan 26 §:ään. Ellei käskyä totella, niin poliisi saa Poliisilain 48 §:n perusteella teetättää toimenpiteen jollain toisella, jonka toimenpiteen kohde maksaa valtiolle myöhemmin.
Ellei vapaaehtoisesti, niin ulosoton kautta.
Imbesillin venkulan vertaus ilmoittautumiseen nakkikioskilla ei ole tästä maailmasta.Sitten otan mielelläni syytteen niskottelusta, mutta poliisia en joka tapauksessa tottele, en missään tilanteessa.
- 15
mitä sitten? kirjoitti:
Sitten otan mielelläni syytteen niskottelusta, mutta poliisia en joka tapauksessa tottele, en missään tilanteessa.
Kovaa uhoa.
Kylläpä venkulalla on kova uho päällä. Venkulaakin kovemmat ovat koittaneet onneaan, mutta ovat aina toiseksi jääneet. - voi voi
15 kirjoitti:
Kovaa uhoa.
Kylläpä venkulalla on kova uho päällä. Venkulaakin kovemmat ovat koittaneet onneaan, mutta ovat aina toiseksi jääneet.Se on niiden kovisten ongelma joilla ei riitä miestä kieltäytyä tottelemasta auktoriteetteja. Huomautan, että minulla on jo tililläni totaalikieltäytyminen, joten enköhän minä jätä poliisinkin käskyt tottelematta jos kanttini kestää kieltätyä asevoimien tottelemisesta.
Se on periaatekysymys, että kun kerran päättää ettei jotakuta tottele niin sitten ei tottele. - Anonyymi
Kannattaa ensin selvittää laki ja vasta sitten alkaa väittämään, että poliisilla viiraa päässä.
Valvontakatsastus on tiellä suoritettavaa tarkastusta perusteellisempi tarkastus, johon poliisi-, tulli- tai rajavartioviranomainen voi määrätä ajoneuvon, jos
ajoneuvossa havaitaan vika, joka aiheuttaa turvallisuusriskin
aiemmin annettua ajoneuvon korjauskehotusta ei ole noudatettu.
Myös ulkomailla rekisteröity ajoneuvo voidaan määrätä valvontakatsastukseen.
Jos ajoneuvoa ei ole määrätyssä ajassa esitetty valvontakatsastukseen, ei sitä saa käyttää liikenteessä, ennen kuin se on hyväksytty valvontakatsastuksessa.
Lähde: https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/valvontakatsastus
Eli poliisin "määräystä" katsastaa auto seuraavana päivänä valvontakatsastuksessa ei ole pakko noudattaa, mutta jos sen jättää noudattamatta, niin ajoneuvoa ei saa enää käyttää yleisillä teillä.
- Poliisinpalvojat
Voe herranjestas mikä pyhäinhäväistys. Maija on pyhä asia, eikä ValeMaijoja saa tehdä. Aaamen.
- heh heh....
Sä paljastit just, että sä olet velliperseuhoaja, eli teinirunkkari:) Kaikki aikuiset katsos tietää, ettei liikenteessä tai muuallakaan saa olla ajoneuvoa joka muistuttaa liiaksi poliisiautoa.
- pykälät haltuun
Tuossa tilanteessa vaihtaisin tarrat sellaisiksi missä poliisi nussii lammasta perseeseen ja imee samalla Steen Christensenin jormaa. Sellaista ei voi laki kieltää.
- tarrat kylkeen
pykälät haltuun kirjoitti:
Tuossa tilanteessa vaihtaisin tarrat sellaisiksi missä poliisi nussii lammasta perseeseen ja imee samalla Steen Christensenin jormaa. Sellaista ei voi laki kieltää.
Ei laki voi ylipäätään kieltää teippaamasta autoa millaiseksi haluaa kunhan siinä ei lue, että poliisi. Se saa näyttää lain mukaan myös poliisiautolta muuten. Jos ostan auton, teetän siihen teipit jossa lammas nussii poliisia perseeseen ja poliisi imee samalla sitä Steen Christensenin munaa. On se nyt jumalauta jos poliisia ei voi muka parodioida siinä missä Jeesustakin.
- blblblblblbssssst
Kai se univormu on univormu peltinenkin ja poliisina esiintyminen ei käy. Jos on erehtymisen vaaraa niin silloin sen kyllä ymmärtää.
- puurot ja vellit
Näissä keskusteluissa menee taas puurot ja vellit sekaisin. Ei laki kielläkkään teippaamasta autoa mutta ko. auto ei saa muistuttaa hälytysajoneuvoa. Lähtökohtana on että voiko jossain tilanteessa normaali kansalainen tulkita että kyseessä on poliisiauto. Minun mielestä tässä tapauksessa näin voi käydä. Esim. juopunut kansalainen voi hyvinkin luulla että kyseessä on Maija. Vanhemat ihmiset muistavat tapauksen vuosia sitten jolloin rosvot olivat muuttaneet auton poliisiauton näköiseksi ja tekivät sitten ryöstän. Tämä tapus tapahtui silloin kun vielä postiautot liikkuivat.
Lisäksi kyseinen teippaus ei millään tavalla viittaa siihen mikä ko. firman toimiala on. Jos kyseinen firma matkisi teippauksella jotain vakintuneen firman logoa tai tavaramerkkiä niin silloinkin ne jouduttaisiin poistamaan.
Lisäksi alla vähän ajoneuvolaista jota lukemalla asia ehkä selviää. Kuitenkin tilanne on se että ko. firma sai mitä halusi eli paljon ilmaista mainosaikaa!!!
3 luku
Erikoiskäyttöön tarkoitettujen ajoneuvojen tarkempi luokitus
20 § (2.3.2007/233)
Pelastusauto, poliisiajoneuvo ja rajavartiolaitoksen ajoneuvo
Pelastusauto on palo- ja pelastustoimen käyttöön erityisesti valmistettu, kokonaismassaltaan yli 3,5 tonnia oleva M- tai N-luokan ajoneuvo. Pelastusauto on myös muu M- tai N-luokan ajoneuvo, joka on kunnan tai valtion pelastushallinnon viranomaisen, valtion pelastushallinnon oppilaitoksen tai Ilmailulaitoksen hallinnassa ja jota käytetään yksinomaan palo- ja pelastustoimen tehtäviin. Pelastusauto on myös palokunnan omistuksessa oleva miehistöauto, jossa on kuljettajan lisäksi tilaa vähintään kahdeksalle henkilölle.
Poliisiajoneuvo on poliisin käyttöön erityisesti valmistettu tai varustettu ajoneuvo.
Rajavartiolaitoksen ajoneuvo on rajavartiolaitoksen käyttöön erityisesti valmistettu tai varustettu ajoneuvo.
Sisäasiainministeriön asetuksella säädetään pelastustoimen edellyttämistä pelastusauton rakenteesta, varusteista ja väristä sekä poliisiajoneuvon ja rajavartiolaitoksen ajoneuvon varusteista sekä tunnusvärityksestä ja -merkeistä. Mainitun asetuksen mukaista poliisiajoneuvon tai rajavartiolaitoksen ajoneuvon tunnusväritystä tai -merkkejä ei saa käyttää muissa ajoneuvoissa. Liikenne- ja viestintäministeriön asetuksella säädetään pelastusauton, poliisiajoneuvon ja rajavartiolaitoksen ajoneuvon merkki- ja varoitusvalaisimista sekä äänimerkinantolaitteista.
Mitä tulee tähän katsastus kohtaan niin todennäköisesti poliisi on antanut määräajan poistaa teippaukset. Mikäli teippausta ei poisteta niin poliisi määrää ajoneuvon valvontakatsastukseen ja estää ajon poistamalla rekisterikilvet ja otteen. Kyseiset kilvet ym. saa takaisin kun teipit on poistettu ja auto on katsastettu.
Olen varmaan tyhmä tai jotain mutta itse en näe tätä teippausjuttua jotenkin minun perusoikeuksia rajoittavana juttuna.- minä määrään
Ei poliisin sika voi määrätä autoa SEURAAVANA aamuna ilmoittautumaan missään katsastusasemalla. Minä sanoisin poliisille ihan röyhkeästi päin naamaa, että en ole menossa, sattuu olemaan huomen aamulla töitä. Määrätkää toinen päivä tai auto ei ilmaannu katsastusasemalle.
Poliisin kuuluu nöyrtyä neuvottelemaan katsastusasemalle ilmaantumis päivästä.
En itse mene esimerkiksi työhaastatteluun jos luurin toisessa päässä joku sanoo, että haastattelu on huomen aamulla. Sanon ihan suoraan, että ei valitettavasti käy ja ehdotan myöhempää ajankohtaa. Huomis aamuna en tee yhtään mitään vaikka Tasavallan Presidentti käskisi tehdä. Minulle EI KUKAAN määrittele mitä teen ja mitä en tee huomisaamuna joskus kahdeksan aikaan aamusta. Kiitos muuten nukun silloin. Herään puolen yhdeksän aikaan ja yhdeksältä olen töissä. En varmasti vie esimerkiksi autoa katsastukseen seuraavana aamuna, en sitten vaikka aseella uhattaisiin. Enkä tee muutenkaan mitään jos joku määrää ajankohdan. Minä päätän sopiiko aika omalle habitukselleni vai ei ja yleensä se ei sovi. Yhteiskunta ei voi määräillä yksilöä mielivaltaisesti.
Poliisin määräaika oli seuraava aamu ja se on jo törkeää. Miksi kukaan tekisi yhtään mitään seuraavaan aamuun mennessä? Juttu on töissäkin niin, että jos työtehtävä jää iltapäivästä kesken kun kello tulee 16.00, niin se työ sitten tosiaan jää kesken. Teen valmiiksi seuraavana päivänä, jos ehdin muilta töiltä ja jos aikaa sattuu jäämään ja jos ylipäätään ilmestyn töihin enkä esimerkiksi ole vapaapäivällä. Minua ei rupea joku esimies pompottelemaan ja jos rupeaa niin vedän lättyyn. - Nauran sunlaisille..
minä määrään kirjoitti:
Ei poliisin sika voi määrätä autoa SEURAAVANA aamuna ilmoittautumaan missään katsastusasemalla. Minä sanoisin poliisille ihan röyhkeästi päin naamaa, että en ole menossa, sattuu olemaan huomen aamulla töitä. Määrätkää toinen päivä tai auto ei ilmaannu katsastusasemalle.
En itse mene esimerkiksi työhaastatteluun jos luurin toisessa päässä joku sanoo, että haastattelu on huomen aamulla. Sanon ihan suoraan, että ei valitettavasti käy ja ehdotan myöhempää ajankohtaa. Huomis aamuna en tee yhtään mitään vaikka Tasavallan Presidentti käskisi tehdä. Minulle EI KUKAAN määrittele mitä teen ja mitä en tee huomisaamuna joskus kahdeksan aikaan aamusta. Kiitos muuten nukun silloin. Herään puolen yhdeksän aikaan ja yhdeksältä olen töissä. En varmasti vie esimerkiksi autoa katsastukseen seuraavana aamuna, en sitten vaikka aseella uhattaisiin. Enkä tee muutenkaan mitään jos joku määrää ajankohdan. Minä päätän sopiiko aika omalle habitukselleni vai ei ja yleensä se ei sovi. Yhteiskunta ei voi määräillä yksilöä mielivaltaisesti.
Poliisin määräaika oli seuraava aamu ja se on jo törkeää. Miksi kukaan tekisi yhtään mitään seuraavaan aamuun mennessä? Juttu on töissäkin niin, että jos työtehtävä jää iltapäivästä kesken kun kello tulee 16.00, niin se työ sitten tosiaan jää kesken. Teen valmiiksi seuraavana päivänä, jos ehdin muilta töiltä ja jos aikaa sattuu jäämään ja jos ylipäätään ilmestyn töihin enkä esimerkiksi ole vapaapäivällä. Minua ei rupea joku esimies pompottelemaan ja jos rupeaa niin vedän lättyyn.Et kai sä vittupää kuvittele että kukaan alentuisi niin alas että neuvottelisi sunlaisen velliperseen kanssa yhtään mistään... Mä ainakin hakkaisin sut niin paskaksi että miettisit aamulla miten saat pääs perseestäs ulos kun mä olen määrännyt sut ilmoittautumaan pää perseessä näsinneulan huipulla vaikken poliisi olekaan.
Sunlaiset uhoajat ovat kaikkein helpoimpia käskettäviä kun te teette just niinkun mä sanon jos siltä tuntuu... Kerrankin sattu 6 sunlaista teinipelleä aukoon päätään ohikulkijoille itiksessä ja kun käväisin paikalla niin jokainen paskahousu pyyteli anteeksi ja kätteli kaikki ketä käskin kätteleen 50 metrin säteellä.HAHAHAHAHAHAH... On se kiva että sunlaisia vasurihinttejä liikkuu meidän terveiden huviksi ulkona...
Tuus säkin käväseen Kampissa kukka napinlävessä niin määrään sut kerjään pääsyä inttiin ja niinhän sä paskat housussa olet samana iltana santiksen portilla kinuamassa pääsyä pois hinttien kirjoista:) HAHAHAHAHAH - 5
minä määrään kirjoitti:
Poliisin määräaika oli seuraava aamu ja se on jo törkeää. Miksi kukaan tekisi yhtään mitään seuraavaan aamuun mennessä? Juttu on töissäkin niin, että jos työtehtävä jää iltapäivästä kesken kun kello tulee 16.00, niin se työ sitten tosiaan jää kesken. Teen valmiiksi seuraavana päivänä, jos ehdin muilta töiltä ja jos aikaa sattuu jäämään ja jos ylipäätään ilmestyn töihin enkä esimerkiksi ole vapaapäivällä. Minua ei rupea joku esimies pompottelemaan ja jos rupeaa niin vedän lättyyn.Lättyyn ?
Vai vetää venkula lättyyn esimiestään. Takuuvarmasti olet mielenterveyspotilas, jonka avohoito on epäonnistunut, mutta eipä Suomesta sellaista työnantajaa löydykään, jonka tuollaisen palkkaisi. - teippaus on teippaus
minä määrään kirjoitti:
Poliisin määräaika oli seuraava aamu ja se on jo törkeää. Miksi kukaan tekisi yhtään mitään seuraavaan aamuun mennessä? Juttu on töissäkin niin, että jos työtehtävä jää iltapäivästä kesken kun kello tulee 16.00, niin se työ sitten tosiaan jää kesken. Teen valmiiksi seuraavana päivänä, jos ehdin muilta töiltä ja jos aikaa sattuu jäämään ja jos ylipäätään ilmestyn töihin enkä esimerkiksi ole vapaapäivällä. Minua ei rupea joku esimies pompottelemaan ja jos rupeaa niin vedän lättyyn.Tuskinpa se poliisi määräsi mitään ilmoittautumaan katsastusasemalla vaan ilmoitti että määrätään auto valvontakatsastukseen. Tästä seuraa että kilvet ja rekisteriote oteaan pois ja ne toimitetaan siihen katsastuskonttoriin johon asiakas ne haluaa. Kilvet ja otteen saa asiakas sitten kun auto valvontakatsastettu. Eli käytännössä aikaisintaan seuraavana aamuna.
Toinen asia vielä. Totuus tässäkin asiassa on eri kuin iltapäivälehdet.
Lisäksi firma tiesi alunperin että tämä teippaus ei ole lainmukaista koska he eivät ole tyhmiä. - milläs ajat?
teippaus on teippaus kirjoitti:
Tuskinpa se poliisi määräsi mitään ilmoittautumaan katsastusasemalla vaan ilmoitti että määrätään auto valvontakatsastukseen. Tästä seuraa että kilvet ja rekisteriote oteaan pois ja ne toimitetaan siihen katsastuskonttoriin johon asiakas ne haluaa. Kilvet ja otteen saa asiakas sitten kun auto valvontakatsastettu. Eli käytännössä aikaisintaan seuraavana aamuna.
Toinen asia vielä. Totuus tässäkin asiassa on eri kuin iltapäivälehdet.
Lisäksi firma tiesi alunperin että tämä teippaus ei ole lainmukaista koska he eivät ole tyhmiä.Millä vitulla sinä ajat auton sinne katsastukseen enää sen jälkeen kun kilvet on veivattu pois? Auto on siitä hetkestä lähtien ajokiellossa nimittäin. Poliisihan pysäyttää uudelleen jos ajelet ilman kilpiä vaikka olisit matkalla katsastuttamaan sen auton. Minä jättäisin kilvettömän auton mätänemään ojan penkalle ikuisiksi ajoiksi. Ei se kilpien pois ottamisen jälkeen enää ole minkään arvoinen.
Auton arvo on muutenkin oikeasti pyöreä nolla ja autoilusta on tullut eduskunnan uusi lompakko, kun kaikesta autoiluun liittyvästä pitää maksaa veroluonteisia maksuja. Enpä suostu makselemaan itse.
Multa jos lähtisi autosta kilvet niin valelisin auton bensalla ja heittäisin tulitikun perään. Niin paljon kiinnostaisi sen jälkeen.
No toisaalta eipähän ole minun ongelmani, en nimittäin omista autoa lainkaan enkä aio sellaista hankkiakaan. Kaupungissa polkupyörä ja bussi riittävät oikein hyvin. Kauemmas ostetaan lentolippu tai mennään junalla.
- DeathPolisBestPolis
Poliisilla vaan nyt ei riitä aivokapsiteetti eikä äly toteamaan autosta on se liikenne kelpoinen vai ei ,,samalla periaatteella poliisita ei ole kirurgiksi eikä palveluammattiin muutenkaan asennevammojen takia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275