V 50 diesel moottorit 1,6 ja 2,0

Leon 007

Eli kysyisin vuosimallien -07 ja -08, diesel koneiden valmistajaa. Siis 1,6 l kone tulee kai Psa yhtymältä eli on tehty Ranskassa. Mutta miten tuo 2,0 l kone onko se Volvon omaa tuotantoa, se viisipyttyinen minkä tehoksi ilmoitetaan 100 kw.Muutenkin kaikenlainen käyttökokemus v 50 mallista otetaan kiitollisena vastaan. Tulee olemaan varmaan mun seuraava auto.

5

4861

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohojosen sälli

Nyt uusissa autoissa oleva D3 on viisipyttyinen ja Volvon omaa tavaraa. Sen sijaan 2.0d on PSA/Ford yhteistyöntulos kuten 1.6 disulikin. Kaksilitrainen on hyvä kone, hiljainen ja tarjoaa tasaista vetoa. Nyt kolmas Volvo menossa jossa kyseinen moottori, joten omasta kokemuksesta kerron. Pari v50:stä omistaneena voin suositella autoa! Mulla ei ollut niissä minkäänlaisia vikoja. MIkään jättikokoinen farkku se ei ole, mutta yllättävän hyvin siihenkin mahtuu.

• leon 007

Tänks, tuon juuri halusin tietää.Kyllähän noita pieniä 1.6 d kkoneita on paljon myynnissä käytettynä.Kun taas tuo 2.0d vaikeampi löytää, kertoo varmaan jotain.

• Persu edellä...

Timo Soinillakin on Volvo V-50. Diesel.

• Soinin Vollessa....

....on vieläpä se 1,6 drive e-kone. Mitenkähän Timppa päätyi noin pienikoneiseen ja laiskaan autoon? Luulisi, että noilla eduskunnan liksoilla olisi ollut varaa ostaa vaikka V50 2,0 d tai jopa D5....toki hänellekin diesel on ok valinta koska maakuntamatkaa tulee varmaan paljon. Mutta, sekin vielä että otti autonsa punaisena! Ei vaan jotenkin sovi Soinin olemukseen ja ammattiin.

• Veselius

Omani, 1.6D, Momentum, vm -08, juuri jakohihnan vaihtoremontissa, eli kilometrejä takana 245 000.
      Viat johtuneet omasta "säästämisestä", eli hiukkassuodattimen lisäaine loppui 75 000 km:n kohdalla. Se olisi pitänyt täydentää 60 000:n huollossa. Sitten se tukkiutui 215 000 km:n kohdalla, kun se olisi pitänyt vaihtaa 120 000 km:n huollossa. Huollot tehtiin nyrkkipajassa halvalla. Säästöä ei todellakaan syntynyt, kun kukin huolto "sinisellä tiskillä" kustansi 600 ja 1000 € lisää. Etupyörien laakereita on mennyt vasemmalle 3 ja oikealle 2. Jarrupalat uusittiin 215 000 km:n kohdalla, eli moottorijarrutus kannattaa. Muuten, ei muuta kuin kovaa ajoa. Kulutus pyörii 4,2 - 4,8 l/100 km:n sisällä. Kulkupuoli kuukauspalkkaiselle reppurille ihan riittävä, aina on perille ehtinyt. Itsekin epäilin sitä alkuun, mutta eipä ollut tuottanut pettymystä, eihän se mikään kilvanajolaite olekaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      98
      3752
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      34
      3234
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      60
      3199
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      62
      2993
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      68
      2874
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      67
      2809
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2514
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2321
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2162
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2158
    Aihe