Mistä löytyy 1.2 TSI-koneella olevan auton kestotestejä vai kannattaako mieluummin hankkia Skoda 1.4 TSI-koneella?
Teoriassa TSI kone vaikuttaa hyvältä mutta miten on sen kestävyyden laita?
TSI kestotestit - koneen kestävyys?
80
17251
Vastaukset
- Oppsss
Hanki 1.8 tsi,on vastaavaa kokoluokkaa olevia turboja ollut konsernin autoissa jo vuosia ja tämä on viimeisin luomus.Niin ja tehojakin löytyy 170-180 hv,riittänee Suomen teillä!
- .-.
1.8 tsi tehot ovat 160 hv ja vääntö 250 nm, mitään varmaan on ainakin niin ja niin paljon, ei kannata täällä levitellä.
- Normit Ryskyy
.-. kirjoitti:
1.8 tsi tehot ovat 160 hv ja vääntö 250 nm, mitään varmaan on ainakin niin ja niin paljon, ei kannata täällä levitellä.
1.8 TSI on normiarvojaan tehokkaampi käytännössä! Normivääntö löytyy alueella 1500-4500 rpm ja tehokin 4700-6200 rpm. Todellisuudessa yhtään tehokkaampi menijä ei ole auto, jossa on 180 hp:n tehopiikki jossain 6000 kierroksen päällä. Tästä voi päätellä, että kyllä TSI:llä pärjää. Pärjää todella hyvin! ;)
- .kuin käki kellosta.
Normit Ryskyy kirjoitti:
1.8 TSI on normiarvojaan tehokkaampi käytännössä! Normivääntö löytyy alueella 1500-4500 rpm ja tehokin 4700-6200 rpm. Todellisuudessa yhtään tehokkaampi menijä ei ole auto, jossa on 180 hp:n tehopiikki jossain 6000 kierroksen päällä. Tästä voi päätellä, että kyllä TSI:llä pärjää. Pärjää todella hyvin! ;)
Tätä tuskin kysyttiin. Myös 1.2TSI sanotaan olevan tehokkaampi kuin mitä papereissa lukee.
Mutta me emme halunneet kuulla mielipiteitä 1.8TSI:n tehokkuudesta, vaan siitä, miten 1.2TSI kestää käytössä? Paljonko olette jo ajaneet 1.2TSI-moottorisella autollanne? Ongelmia? Turbo? Jakoketju? Oljynkulutus? Kovin tuntuu olevan hiljaista kyseisen moottorin kanssa joten taitaa pelata hyvin? - ei koskaan skodalla
.kuin käki kellosta. kirjoitti:
Tätä tuskin kysyttiin. Myös 1.2TSI sanotaan olevan tehokkaampi kuin mitä papereissa lukee.
Mutta me emme halunneet kuulla mielipiteitä 1.8TSI:n tehokkuudesta, vaan siitä, miten 1.2TSI kestää käytössä? Paljonko olette jo ajaneet 1.2TSI-moottorisella autollanne? Ongelmia? Turbo? Jakoketju? Oljynkulutus? Kovin tuntuu olevan hiljaista kyseisen moottorin kanssa joten taitaa pelata hyvin?1.2 litrasella varustettuna muuten mukava,muuta aina saat vaihdella pienemmälle vaihteelle,kun hiukan on ylämäkeä,jos meinaat autoa 4 henkilölle,niin unohda se pikkukone kokonaan,sillä voimat hiipuu tuulellakin vastatuuleen mentäessä.Sitten niiden varaosien saannissa on ollut ongelmia,autot odottelevat osia,koska suomessa on hyvin rajallisesti varaosia,itselläni on dieselin skoda taksissa,enkä sitä suosittele kenellekkään,mittariston valot palaa,kuin joulukuusen kynttilät,mutta korjaamolle kun menee,niin sanotaan ettei vikaa löydy ja taas auto sai seistä tuottamatta euroakaan 4 päivää,samoja murheita muillakin taksareilla,uudet mallit on paljon huonompia,kuin 2008 tulleet,niissä ei juurikaan vikoja ollut,mutta vaimolle ostettiin 1.2 työ matka-autoksi,niin on harmittanut ,kun korjaamolle joutuu sitäkin kuskata jatkuvasti,en suosittele enään skodaa kenellekkään,asentaja sanoikin huollossa,että nyt on panostettu valtavasti vw autoihin,kuten polo esimerkiksi ollut täysin viaton vaikka kuuluu samaan konserniin,skoda oli ja on niin edullinen auto,ettei se kuulemani mukaan kannattanut ,koska söi volkkarit markkinoilta,siksi niissä on ongelmia niin paljon,mutta kummiskin sinun kannattaisi ostaa 1.4 jos skodaa olet ostamassa,siinä on se vanha kone,joka todettiin kestäväksi,sama,kuin ww golffissakin on ,ne onkin koneeltaan kuin kaksoset,skoda ja golffi ,niin osat sopii suoraa 1.4 litrasissa,näin sanottiin skodan huollossa,kun kiukuttlin juuri vaimon pikkukoneisesta skodasta,tuskin sitä pidetään vuotta kauempaa,vaikka siitä takkiin tuleekin,mutta vaimolle sopii KIA Ceedi ja diesel,kone kestää,ainoana murheena siinä huono ruostesuojaus,kromiosista irtoilee kromia,mutta kun sen uutena vie finikorille suojattavaksi,niin silloin se ei ruostu niin nopeasti ja kromikeulat menee takuuseeen ja hintakaan ei päätä huimaa,unohda skoda,kiroilet muuten,samoin,kuin me muutkin skodan omistajat,tosin yleensä semmoisen omistaja ainoastaan kehuu autoa,mutta tämä on todellista totuutta,mittarissa meillä on nyt 1.2 sessa noin 25 000 ja korjauskäytejä 8 kertaa ja huolot päälle,sekin jo kertoo jotakin autosta,jossa suhteessa on aivan liian tehoton kone,joka hyytyy kuormapäällä ihan loivissa mäissä ja kone tiellä ajaessa vastatuulessa saat heittää pienemmälle,ai saamari,ihan vihaksi taas pisti.
- ?
ei koskaan skodalla kirjoitti:
1.2 litrasella varustettuna muuten mukava,muuta aina saat vaihdella pienemmälle vaihteelle,kun hiukan on ylämäkeä,jos meinaat autoa 4 henkilölle,niin unohda se pikkukone kokonaan,sillä voimat hiipuu tuulellakin vastatuuleen mentäessä.Sitten niiden varaosien saannissa on ollut ongelmia,autot odottelevat osia,koska suomessa on hyvin rajallisesti varaosia,itselläni on dieselin skoda taksissa,enkä sitä suosittele kenellekkään,mittariston valot palaa,kuin joulukuusen kynttilät,mutta korjaamolle kun menee,niin sanotaan ettei vikaa löydy ja taas auto sai seistä tuottamatta euroakaan 4 päivää,samoja murheita muillakin taksareilla,uudet mallit on paljon huonompia,kuin 2008 tulleet,niissä ei juurikaan vikoja ollut,mutta vaimolle ostettiin 1.2 työ matka-autoksi,niin on harmittanut ,kun korjaamolle joutuu sitäkin kuskata jatkuvasti,en suosittele enään skodaa kenellekkään,asentaja sanoikin huollossa,että nyt on panostettu valtavasti vw autoihin,kuten polo esimerkiksi ollut täysin viaton vaikka kuuluu samaan konserniin,skoda oli ja on niin edullinen auto,ettei se kuulemani mukaan kannattanut ,koska söi volkkarit markkinoilta,siksi niissä on ongelmia niin paljon,mutta kummiskin sinun kannattaisi ostaa 1.4 jos skodaa olet ostamassa,siinä on se vanha kone,joka todettiin kestäväksi,sama,kuin ww golffissakin on ,ne onkin koneeltaan kuin kaksoset,skoda ja golffi ,niin osat sopii suoraa 1.4 litrasissa,näin sanottiin skodan huollossa,kun kiukuttlin juuri vaimon pikkukoneisesta skodasta,tuskin sitä pidetään vuotta kauempaa,vaikka siitä takkiin tuleekin,mutta vaimolle sopii KIA Ceedi ja diesel,kone kestää,ainoana murheena siinä huono ruostesuojaus,kromiosista irtoilee kromia,mutta kun sen uutena vie finikorille suojattavaksi,niin silloin se ei ruostu niin nopeasti ja kromikeulat menee takuuseeen ja hintakaan ei päätä huimaa,unohda skoda,kiroilet muuten,samoin,kuin me muutkin skodan omistajat,tosin yleensä semmoisen omistaja ainoastaan kehuu autoa,mutta tämä on todellista totuutta,mittarissa meillä on nyt 1.2 sessa noin 25 000 ja korjauskäytejä 8 kertaa ja huolot päälle,sekin jo kertoo jotakin autosta,jossa suhteessa on aivan liian tehoton kone,joka hyytyy kuormapäällä ihan loivissa mäissä ja kone tiellä ajaessa vastatuulessa saat heittää pienemmälle,ai saamari,ihan vihaksi taas pisti.
Mitä siellä korjaamolla on sitten korjattu?
Kahdeksan kertaa käytetty korjaamolla ja
yhtääkään vikaa et osaa kertoa.
Ainoastaan liirumlaarumia taksi Skodan vilkkuvista valoista.
Miten ihmeessä korjaamolla odotellaan 4 päivää osia jos
ne ei siellä mitään vikaa ole löytäneet.
Tilaako ne ihan summamutikassa osia, joille sitten
yrittävät sopivan vian löytää.
Onko vaimollasi aina työmatkalla mukana kolme
matkustajaa ja vastatuuli.
????. - Pönttö ja savu
ei koskaan skodalla kirjoitti:
1.2 litrasella varustettuna muuten mukava,muuta aina saat vaihdella pienemmälle vaihteelle,kun hiukan on ylämäkeä,jos meinaat autoa 4 henkilölle,niin unohda se pikkukone kokonaan,sillä voimat hiipuu tuulellakin vastatuuleen mentäessä.Sitten niiden varaosien saannissa on ollut ongelmia,autot odottelevat osia,koska suomessa on hyvin rajallisesti varaosia,itselläni on dieselin skoda taksissa,enkä sitä suosittele kenellekkään,mittariston valot palaa,kuin joulukuusen kynttilät,mutta korjaamolle kun menee,niin sanotaan ettei vikaa löydy ja taas auto sai seistä tuottamatta euroakaan 4 päivää,samoja murheita muillakin taksareilla,uudet mallit on paljon huonompia,kuin 2008 tulleet,niissä ei juurikaan vikoja ollut,mutta vaimolle ostettiin 1.2 työ matka-autoksi,niin on harmittanut ,kun korjaamolle joutuu sitäkin kuskata jatkuvasti,en suosittele enään skodaa kenellekkään,asentaja sanoikin huollossa,että nyt on panostettu valtavasti vw autoihin,kuten polo esimerkiksi ollut täysin viaton vaikka kuuluu samaan konserniin,skoda oli ja on niin edullinen auto,ettei se kuulemani mukaan kannattanut ,koska söi volkkarit markkinoilta,siksi niissä on ongelmia niin paljon,mutta kummiskin sinun kannattaisi ostaa 1.4 jos skodaa olet ostamassa,siinä on se vanha kone,joka todettiin kestäväksi,sama,kuin ww golffissakin on ,ne onkin koneeltaan kuin kaksoset,skoda ja golffi ,niin osat sopii suoraa 1.4 litrasissa,näin sanottiin skodan huollossa,kun kiukuttlin juuri vaimon pikkukoneisesta skodasta,tuskin sitä pidetään vuotta kauempaa,vaikka siitä takkiin tuleekin,mutta vaimolle sopii KIA Ceedi ja diesel,kone kestää,ainoana murheena siinä huono ruostesuojaus,kromiosista irtoilee kromia,mutta kun sen uutena vie finikorille suojattavaksi,niin silloin se ei ruostu niin nopeasti ja kromikeulat menee takuuseeen ja hintakaan ei päätä huimaa,unohda skoda,kiroilet muuten,samoin,kuin me muutkin skodan omistajat,tosin yleensä semmoisen omistaja ainoastaan kehuu autoa,mutta tämä on todellista totuutta,mittarissa meillä on nyt 1.2 sessa noin 25 000 ja korjauskäytejä 8 kertaa ja huolot päälle,sekin jo kertoo jotakin autosta,jossa suhteessa on aivan liian tehoton kone,joka hyytyy kuormapäällä ihan loivissa mäissä ja kone tiellä ajaessa vastatuulessa saat heittää pienemmälle,ai saamari,ihan vihaksi taas pisti.
Heguli taitaa ajaa taksiajoa 1.2TSI Skodalla?
Ei edes osaa mallia sanoa, onko se Octavia vai mikä?
Sekoittaa samaan keskusteluun dieselmoottorisen auton asioita niin ettei saa selvää kumpaa autoa sitä on korjaamolla käytetty. Tietääkö heguli itsekään, niin sekavan oloista on kirjoituksen teksti.
Varjele meitä tuollaisilta taksikuskeilta. - mopoauto
Pönttö ja savu kirjoitti:
Heguli taitaa ajaa taksiajoa 1.2TSI Skodalla?
Ei edes osaa mallia sanoa, onko se Octavia vai mikä?
Sekoittaa samaan keskusteluun dieselmoottorisen auton asioita niin ettei saa selvää kumpaa autoa sitä on korjaamolla käytetty. Tietääkö heguli itsekään, niin sekavan oloista on kirjoituksen teksti.
Varjele meitä tuollaisilta taksikuskeilta.Tollaset 1,2 l moottorit kuuluvat moottoripyöriin eikä autoihin..
- Anonyymi
.kuin käki kellosta. kirjoitti:
Tätä tuskin kysyttiin. Myös 1.2TSI sanotaan olevan tehokkaampi kuin mitä papereissa lukee.
Mutta me emme halunneet kuulla mielipiteitä 1.8TSI:n tehokkuudesta, vaan siitä, miten 1.2TSI kestää käytössä? Paljonko olette jo ajaneet 1.2TSI-moottorisella autollanne? Ongelmia? Turbo? Jakoketju? Oljynkulutus? Kovin tuntuu olevan hiljaista kyseisen moottorin kanssa joten taitaa pelata hyvin?Vw golf 1.2 tsi vm. 2010 jakoketju vaihdettu jo kerran, nyt kone pamahti ketjun venymisen takia kilometrit 202000 km
- Mlonkenhanken
"Kestotestejä" ja kestotestejä. Tuulilasi ajoi VW Pololla vastaavalla koneella 30 tkm ilman dramaattisia ongelmia, jossain joku kuulemma sanoi että Autobild olisi testannut jonkun 1.2TSI auton 100 tkm, en vaan ole nähnyt artikkelia.
- thuulilashi
Tuo Polon kestotesti on kyllä vielä kesken, äsken juuri tuli lehti, jonka mukaan testiä on ajettu vasta jotain 22000 km.
- Asentaja.
thuulilashi kirjoitti:
Tuo Polon kestotesti on kyllä vielä kesken, äsken juuri tuli lehti, jonka mukaan testiä on ajettu vasta jotain 22000 km.
8000 menee vaikka päällä seisten. Vahvoja koneita ovat.
- Paternosteri
Asentaja. kirjoitti:
8000 menee vaikka päällä seisten. Vahvoja koneita ovat.
Pitää kestää 100.000 heittämällä. 8000 ei ole vielä mitään.
- gvyhuijk
Paternosteri kirjoitti:
Pitää kestää 100.000 heittämällä. 8000 ei ole vielä mitään.
Pitää mennä 500 000 nyky koneen.. 60-70 luvulla sai volkkarilla kultaisen merkin jos pääsi 100 000km. Nyt ollaan eri vuosituhannella.
- Tsi-omistajalle
gvyhuijk kirjoitti:
Pitää mennä 500 000 nyky koneen.. 60-70 luvulla sai volkkarilla kultaisen merkin jos pääsi 100 000km. Nyt ollaan eri vuosituhannella.
pitäisi myös antaa kultainen merkki jos on kerran saanut tekniikan kestämään 100 tkm ilman perustavanlaatuista remonttia.
- VWtakuulyhytskoda
Tsi-omistajalle kirjoitti:
pitäisi myös antaa kultainen merkki jos on kerran saanut tekniikan kestämään 100 tkm ilman perustavanlaatuista remonttia.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001930033.html
annetaan vaan..
- ----
Veikkaisin että kun autonvalmistaja laittaa uuden koneen myyntiin, niin sitä on rääkätty jos jonkinmoisissa testeissä sitä ennen.
Onko muuten millään automerkillä nykyään sellaista mainetta, että ei oikeen koneet tahdo kestää? - ei koskaan bemaria
"Onko muuten millään automerkillä nykyään sellaista mainetta, että ei oikeen koneet tahdo kestää?"
BMW --> Ei kestä uutta E10 bensaa- Huhua ja kossua
"BMW --> Ei kestä uutta E10 bensaa " Hevosmiesten tietotoimiston juttuja.
Kaikkihan kestää sen 5-6 tuhatta tosi susi joss iinä jo ongelmia
ja jos näin kuitenkin kävis maahantuoja ostaa homman hiljaiseksi
tai ainakin sitä pienennellään
Näin homma on hoidettu kautta aikojen,muten ei tipu autoja työsuhde
käyttöön toimittajille- TSI 90 KW
90 kW 1.4 TSI taitaa olla testatuin yhden ahtimen koneista. Se tuli markkinoille 2008 ja niillä on ajettu jo melkoisia määriä. 1.2 TSI poikkeaa isommista rakenteeltaan ainakin sen verran, että se on kasiventtiilinen. 1.4:ää ei tarvitse polkea niin paljoa kuin pienempää, joten siksikin se kestänee pidempään.
TSI-moottoreiden ongelmat ovat keskittyneet alkupään tupla-ahdettuihin. Mutta eiköhän nekin ole jo kunnossa.
Mutta minulta ääni siis 90kW myllylle.- Hessumopo
"1.4:ää ei tarvitse polkea niin paljoa kuin pienempää, joten siksikin se kestänee pidempään"
Ja mihin tuo väitteesi perustuu? Mutua kenties? Ehkä täydellä kuormalla pienempi pannu voi joutua rasitukselle, mutta suurin osa ihmisistä ajelee yksin tai kaksin, eikä 1.2TSI:llä ole mitään vaikeuksia liikuttaa autoa. Tarvitaan siis kokemuksia ja faktaa pöytään, eikä mitään aliarvioivaa luulottelua.
- Huhtikuun apu
"1.2 TSI poikkeaa isommista rakenteeltaan ainakin sen verran, että se on kasiventtiilinen"
Turbomoottorissa ylimääräisistä venttiileistä on vain harmia, lisäävät massaa ja ovat rikkoutumisalttiita. Turbostahan saadaan ulos polttoaineseosta sellaisella paineella, että venttiilien lukumäärällä ei ole suorituskyvyn kanssa mitään tekemistä. Tilanne on eri kuin vapaastihengittävissä.- ei nyt noinkaan
kyllä niillä virtauksilla ja täyttönopeuksilla on merkitystä etenkin suurilla kierroksilla ja avautumisia voidaan säädellä kuormituksen mukaan....
- Neuvo Teuvoa
ei nyt noinkaan kirjoitti:
kyllä niillä virtauksilla ja täyttönopeuksilla on merkitystä etenkin suurilla kierroksilla ja avautumisia voidaan säädellä kuormituksen mukaan....
Ihan nyt vaan kaikille meille keskustelijoille totean tämän:
Minulla on Skoda Octavia 1.4 TSI Combi DSG. vuosimalli 2010 uutena ostin. Ajettu nyt alle 12500km.
Siinä on 90 KW= 122HV tehoinen moottori mikä on turboahdettu.
Normaali nopeuksia ajaessa siis nopeusrajoituksia noudattaen ajaessa ei ole tarvinnut "polkea" missään tilanteessa ei minkäänlaisella kuormalla tarkoittaa 5-henkilöä ja talvilomailu varusteet= iso tavaratila täynnä= paljon painoa.
Kyllä näin pieni moottori kuljettaa mielestäni yllättävän vaivattomasti maximi kantavuus kuormankin, olen positiivisen yllättynyt.
Vasta eikä myötätuuli ole tullut huomioiduksi ollenkaan,siis ei lienee vaikuta mitenkään kun ei sitä huomaa ajossa.
Ne ketkä tarvitsevat johonkin tehokkaampaa autoa olkaa hyvät ja ostakaa sellainen vapaasti,tiedän Peugeot 406 3.0l entisenä käyttäjänä että helpompaakin tehoa on saatavilla mutta en sitä näillä nopeusrajoituksilla enää kaipaa.
En kokeillut 1.2TSI moottorilla varustettua Octaviaa ollenkaan kun se ei ollut myynnissä eikä edes koeajettavissa silloin kun oman autoni valinnan ja tilaussopimuksen tein,en siksi anna siitä mitään kommenttia kun ei ole tietoa.
Tuolla edellä joku olikohan taksikuski? kirjoitti melkoisesti heillä olevassa1.2TSI Octaviassa olevista ongelmista,olisi hyvä laittaa myös jotain ihan selkeää esiin kun auto on ollut 8-kertaa korjaamolla eihän se uudelle autolle ole mitenkään normaalia, mutta jos hän on kirjoittanut niistä korjauskohteista tai kirjoittaa niin itseäni ainakin kiinnostaa mitkä viat ne 8-kerran korjaamokäynnit on aiheuttaneet?
Tämä palsta on nykyisin niin vaikealukuinen kun ei enää pysty katsomaan kuka vastaa kenelle ja koska? Tai se on ainakin tehty oleellisesti hankalammaksi kuin ennen,olen kirjoittanut palstan ylläpitäjälle kyllästymiseen asti ongelmasta mutta minä en ainakaan ole saanut yhtään vastausta enkä osaa käyttää sujuvasti palstaa niinkuin aiemmin kun sai esiin uusimmat kommentit järjestyksessä.
Vai onko taidoissani ja tiedoissani jokin puute? Jos te muut osaatte käyttää palstaa niinkuin ennen jos tiedätte mitä mitä yritän sanoa? neuvokaa miten saa esiin kaikki viimeisen päivän aikana tulleet viestit kerralla julkaisujärjestyksessä ilman koko osion läpi koheltamista .
Auttakaa miestä mäessä, kiitos jo etukäteen jos joku osaa asiallisesti suhtautua ja neuvoa minua. - Samaa mieltä
Neuvo Teuvoa kirjoitti:
Ihan nyt vaan kaikille meille keskustelijoille totean tämän:
Minulla on Skoda Octavia 1.4 TSI Combi DSG. vuosimalli 2010 uutena ostin. Ajettu nyt alle 12500km.
Siinä on 90 KW= 122HV tehoinen moottori mikä on turboahdettu.
Normaali nopeuksia ajaessa siis nopeusrajoituksia noudattaen ajaessa ei ole tarvinnut "polkea" missään tilanteessa ei minkäänlaisella kuormalla tarkoittaa 5-henkilöä ja talvilomailu varusteet= iso tavaratila täynnä= paljon painoa.
Kyllä näin pieni moottori kuljettaa mielestäni yllättävän vaivattomasti maximi kantavuus kuormankin, olen positiivisen yllättynyt.
Vasta eikä myötätuuli ole tullut huomioiduksi ollenkaan,siis ei lienee vaikuta mitenkään kun ei sitä huomaa ajossa.
Ne ketkä tarvitsevat johonkin tehokkaampaa autoa olkaa hyvät ja ostakaa sellainen vapaasti,tiedän Peugeot 406 3.0l entisenä käyttäjänä että helpompaakin tehoa on saatavilla mutta en sitä näillä nopeusrajoituksilla enää kaipaa.
En kokeillut 1.2TSI moottorilla varustettua Octaviaa ollenkaan kun se ei ollut myynnissä eikä edes koeajettavissa silloin kun oman autoni valinnan ja tilaussopimuksen tein,en siksi anna siitä mitään kommenttia kun ei ole tietoa.
Tuolla edellä joku olikohan taksikuski? kirjoitti melkoisesti heillä olevassa1.2TSI Octaviassa olevista ongelmista,olisi hyvä laittaa myös jotain ihan selkeää esiin kun auto on ollut 8-kertaa korjaamolla eihän se uudelle autolle ole mitenkään normaalia, mutta jos hän on kirjoittanut niistä korjauskohteista tai kirjoittaa niin itseäni ainakin kiinnostaa mitkä viat ne 8-kerran korjaamokäynnit on aiheuttaneet?
Tämä palsta on nykyisin niin vaikealukuinen kun ei enää pysty katsomaan kuka vastaa kenelle ja koska? Tai se on ainakin tehty oleellisesti hankalammaksi kuin ennen,olen kirjoittanut palstan ylläpitäjälle kyllästymiseen asti ongelmasta mutta minä en ainakaan ole saanut yhtään vastausta enkä osaa käyttää sujuvasti palstaa niinkuin aiemmin kun sai esiin uusimmat kommentit järjestyksessä.
Vai onko taidoissani ja tiedoissani jokin puute? Jos te muut osaatte käyttää palstaa niinkuin ennen jos tiedätte mitä mitä yritän sanoa? neuvokaa miten saa esiin kaikki viimeisen päivän aikana tulleet viestit kerralla julkaisujärjestyksessä ilman koko osion läpi koheltamista .
Auttakaa miestä mäessä, kiitos jo etukäteen jos joku osaa asiallisesti suhtautua ja neuvoa minua.Kun tämä uusi palstasysteemi tuli käyttöön, pidin jonkun aikaa kokonaan taukoa koska tämä on pelkkää kaaosta. Sittemmin olen alkanut edes yrittää saada tolkkua mutta se on mahdotonta. Jos tämä oli jonkun mielestä parannus niin ihmettelen.
- 2.4 Accord
Neuvo Teuvoa kirjoitti:
Ihan nyt vaan kaikille meille keskustelijoille totean tämän:
Minulla on Skoda Octavia 1.4 TSI Combi DSG. vuosimalli 2010 uutena ostin. Ajettu nyt alle 12500km.
Siinä on 90 KW= 122HV tehoinen moottori mikä on turboahdettu.
Normaali nopeuksia ajaessa siis nopeusrajoituksia noudattaen ajaessa ei ole tarvinnut "polkea" missään tilanteessa ei minkäänlaisella kuormalla tarkoittaa 5-henkilöä ja talvilomailu varusteet= iso tavaratila täynnä= paljon painoa.
Kyllä näin pieni moottori kuljettaa mielestäni yllättävän vaivattomasti maximi kantavuus kuormankin, olen positiivisen yllättynyt.
Vasta eikä myötätuuli ole tullut huomioiduksi ollenkaan,siis ei lienee vaikuta mitenkään kun ei sitä huomaa ajossa.
Ne ketkä tarvitsevat johonkin tehokkaampaa autoa olkaa hyvät ja ostakaa sellainen vapaasti,tiedän Peugeot 406 3.0l entisenä käyttäjänä että helpompaakin tehoa on saatavilla mutta en sitä näillä nopeusrajoituksilla enää kaipaa.
En kokeillut 1.2TSI moottorilla varustettua Octaviaa ollenkaan kun se ei ollut myynnissä eikä edes koeajettavissa silloin kun oman autoni valinnan ja tilaussopimuksen tein,en siksi anna siitä mitään kommenttia kun ei ole tietoa.
Tuolla edellä joku olikohan taksikuski? kirjoitti melkoisesti heillä olevassa1.2TSI Octaviassa olevista ongelmista,olisi hyvä laittaa myös jotain ihan selkeää esiin kun auto on ollut 8-kertaa korjaamolla eihän se uudelle autolle ole mitenkään normaalia, mutta jos hän on kirjoittanut niistä korjauskohteista tai kirjoittaa niin itseäni ainakin kiinnostaa mitkä viat ne 8-kerran korjaamokäynnit on aiheuttaneet?
Tämä palsta on nykyisin niin vaikealukuinen kun ei enää pysty katsomaan kuka vastaa kenelle ja koska? Tai se on ainakin tehty oleellisesti hankalammaksi kuin ennen,olen kirjoittanut palstan ylläpitäjälle kyllästymiseen asti ongelmasta mutta minä en ainakaan ole saanut yhtään vastausta enkä osaa käyttää sujuvasti palstaa niinkuin aiemmin kun sai esiin uusimmat kommentit järjestyksessä.
Vai onko taidoissani ja tiedoissani jokin puute? Jos te muut osaatte käyttää palstaa niinkuin ennen jos tiedätte mitä mitä yritän sanoa? neuvokaa miten saa esiin kaikki viimeisen päivän aikana tulleet viestit kerralla julkaisujärjestyksessä ilman koko osion läpi koheltamista .
Auttakaa miestä mäessä, kiitos jo etukäteen jos joku osaa asiallisesti suhtautua ja neuvoa minua.Vastaus nimimerkille" Neuvo Teuvoa" Suurin osa kirjoittajista on persevakofarkkuja käyttäviä amispellejä,jotka eivät tiedä siitä
sormen päissä tuntemastani kovasta pähkinästä yhtikäs mitään.
Minä epäilen sen olevan g-piste,mutta jatkan kuitenkin vielä
tutkimuksia.
- TIMO MÄKINEN
Milloin VAG on osannut tehdä kunnon mootoria paras taitaa olla Ladan kone joka kesti 100tuhatta kaksois turpo ei tule kestämään rallissa kun nostetaa ahto paineita koene kestää enimmillään 1000km Eikä siitä remmi ahtimesta ole paljon hyötyä voimaa vie enempi kun antaa tehoa normaali ajossa
- rAUNO aALTONEN
Tässä ketjussa ei kuitenkaan puhuta kaksoisahdetusta moottorista.
Skodalla on vain Fabia RS-mallissa kone, jossa on sekä pakokaasuturbo että remmiahdin.
Muissa malleissa on vain yksi turbo.
Ja kyllähän sen turbon rikki saa autosta kuin autosta kun liikaa virittelee. Tämän palstan lukijat ei vissiin kovasti rallia ajele. - totta puhut
rAUNO aALTONEN kirjoitti:
Tässä ketjussa ei kuitenkaan puhuta kaksoisahdetusta moottorista.
Skodalla on vain Fabia RS-mallissa kone, jossa on sekä pakokaasuturbo että remmiahdin.
Muissa malleissa on vain yksi turbo.
Ja kyllähän sen turbon rikki saa autosta kuin autosta kun liikaa virittelee. Tämän palstan lukijat ei vissiin kovasti rallia ajele.Tämä palstan lukija eivät edes aja autoilla. menee jokunen vuosi vielä ajokorttiin
- TSI2012
Vanhat keskustelut on avattu uudelleen, joten nostetaan tämä, kun myös 1.2 TSI-moottoreista on kokemusta enemmän...
50500 km ajettu, ei ongelmia. Jakopään ketju ja kiristin on tässä 2012-mallissa jo muutettu paremmaksi. Mukava käyttö-moottori. Suorituskyvyltään hieman 1.6 vaparia parempi, varsinkin alavääntö on ajoa helpottava ominaisuus. Mutta bensaa kuluu vähemmän ja huoltokulut alhaiset. Eipä ihme, että 1.2-turbo on tällä hetkellä yleinen moottori. Nissan, PSA, Toyota sun muut näihin ovat myös siirtyneet. Niin se vain on, kuten tällä palstalla on tapana sanoa...
Miten muilla? Onko TSI-koneet kestäneet- TSI14DSG-11
120 tkm mennyt ilman ainuttakaan ongelmaa. Öljyä olen lisännyt puoli litraa 30 tkm:n huoltovälillä. Autoista pitkä kokemus ja sen perusteella tiedän, ettei tällä palstalla kilvan linkitettyjä ongelmia tulekaan moneen vuoteen. Suorituskyky parempi kuin 2 litraisella toisella autollani ja bensaa menee noin litran vähemmän satasella. En yhtään ihmettele, miksi kilpailijatkin rakentelevat turboja.
- NettiVsOikeamaailma
TSI14DSG-11 kirjoitti:
120 tkm mennyt ilman ainuttakaan ongelmaa. Öljyä olen lisännyt puoli litraa 30 tkm:n huoltovälillä. Autoista pitkä kokemus ja sen perusteella tiedän, ettei tällä palstalla kilvan linkitettyjä ongelmia tulekaan moneen vuoteen. Suorituskyky parempi kuin 2 litraisella toisella autollani ja bensaa menee noin litran vähemmän satasella. En yhtään ihmettele, miksi kilpailijatkin rakentelevat turboja.
Tämähän on se reaalimaailman tilanne. Palstan vakiohuutelijoiden propaganda kun ei vaikuta reaalimaailmaan.
- Anonyymi
TSI14DSG-11 kirjoitti:
120 tkm mennyt ilman ainuttakaan ongelmaa. Öljyä olen lisännyt puoli litraa 30 tkm:n huoltovälillä. Autoista pitkä kokemus ja sen perusteella tiedän, ettei tällä palstalla kilvan linkitettyjä ongelmia tulekaan moneen vuoteen. Suorituskyky parempi kuin 2 litraisella toisella autollani ja bensaa menee noin litran vähemmän satasella. En yhtään ihmettele, miksi kilpailijatkin rakentelevat turboja.
itse ajanut nyt 150tkm minun 1.2 tsi:llä ilman mitään ongelmia. Ketju ja turbo vieläkin orkkikset👍 öljyt vaihtoon 10tkm välein. 30tkm vaihtoväleillä saa moottorit rikki.
- uusintsi
tekniikanmaailman kestotestissä 1.4 tsi oli korjauksen tarpeessa jo 60 th ajettuna.mm.turbon painepuolenlaakeri loppuunkulunut ja alkava öljyvuoto oli tosiasia.kertakäyttökulttuuria totesi tm
- JatkuvaaValehtelua
Tämä valhe ei todeksi muutu vaikka sitä toistelet kuinka usein.
Aika monta kertaa sinut on jo oiottu TM:n oikeaa tekstiä lainaten. Copypastaan tekstin myöhemmin kun on paremmin aikaa. - TSI2012
Tuo toteamus "kertakäyttökulttuuria" ja "korjauksen tarpeessa" on jullinjuntin oman pikku runkkupajan keksintöä.
Täällä on tarkoitus kirjoittaa omista kokemuksista. - TaasKerranSamaPinokkio
TSI2012 kirjoitti:
Tuo toteamus "kertakäyttökulttuuria" ja "korjauksen tarpeessa" on jullinjuntin oman pikku runkkupajan keksintöä.
Täällä on tarkoitus kirjoittaa omista kokemuksista.Tämä kaveri on kestovalehtelija ja nenä pitkä kuin pinokkiolla. Se on moneen kertaan todistettu suorilla lainauksilla artikkelista johon jamppa viittaa:
TM"vaihto SAATTAA olla edessä kerran koneen eliniän aikana"
Ahdin ei siis ollut vaihtokunnossa 60.000km jälkeen eikä mikään viitannut että vaihto olisi edessä. Ainoastaan voitiin nähdä että kuluminen oli ALKANUT ja MAHDOLLISESTI turbo VOIDAAN joutua vaihtamaan jossain vaiheessa auton käyttöikää. - TSI2012
TaasKerranSamaPinokkio kirjoitti:
Tämä kaveri on kestovalehtelija ja nenä pitkä kuin pinokkiolla. Se on moneen kertaan todistettu suorilla lainauksilla artikkelista johon jamppa viittaa:
TM"vaihto SAATTAA olla edessä kerran koneen eliniän aikana"
Ahdin ei siis ollut vaihtokunnossa 60.000km jälkeen eikä mikään viitannut että vaihto olisi edessä. Ainoastaan voitiin nähdä että kuluminen oli ALKANUT ja MAHDOLLISESTI turbo VOIDAAN joutua vaihtamaan jossain vaiheessa auton käyttöikää.Jullinjunttihan se taas on "vauhdissa". Ei tällaisille Pinokkioille voi olla edes vihainen. Tyhmyys on tyhmyyttä. Alatyylinen veetuilu kertoo kirjoittajasta aivan riittävästi.
- 60thjaturboloppu
Lueppas pikkujulli kyseinen testi kertakäyttökulttuuria totesi tm.
- TSI2012
Sinun omat kokemuksesi siis rajoittuvat vajavaiseen luetun ymmärrykseen ja yritykseen vittuilla autonomistajille? Onhan sekin jotain se.
- TaasSamaPinokkio
No lainaapa nyt se kohta tekstistä missä mainittiin tämä "kertakäyttökulttuuri".
Et pysty koska sellaista kohtaa ei yksinkertaisesti ole, Pinokkio - pienenpieni.riski
Nyt on pakko kysyä: Onko jossain muussa moottorissa ollut vielä enemmän ongelmia kuin VW:n TSI-koneissa?
- TSI2012
pienenpieni.riski kirjoitti:
Nyt on pakko kysyä: Onko jossain muussa moottorissa ollut vielä enemmän ongelmia kuin VW:n TSI-koneissa?
Kyykmanin sanoin: Tällä palstalla keskustellaan Skodasta. Jopa Volkkarista keskustelu on kiellettyä. Enintään yhteisistä moottoreista, jos mainitsee vain moottororityypin, ei automerkkiä. Joten oliko sinulla jotain kokemuksia Skodasta?
Palstan sääntöjä on noudatettava. - Kyllä_on
pienenpieni.riski kirjoitti:
Nyt on pakko kysyä: Onko jossain muussa moottorissa ollut vielä enemmän ongelmia kuin VW:n TSI-koneissa?
Toyotan 1,6 ja 1,8 vvt-i vuosina 2001-2003 ovat kaikki männänrengasvikaisia ellei ole jo korjattu. Myöhemminkin niissä on ilmennyt sylinterien soikeutta jopa hylkyrajaan saakka, sekä vvt-i toimilaitteen vikoja.
- TSI2012
Tällaista se on elämä suomalaismetsissä. Nostin kokeeksi tämän vanhan ketjun jonka perusteella aikanaan palstalle päädyin. Pari asiallista vastusta jopa ehti tulla ennen Jullinjuntin höpinöitä, kiitos niistä. Joko kaveri ei päivystä 24/7 tai sitten on hieman häpeissään sekaantua todellisen elämän kysymyksiin. Mutta tulihan se sieltä!
- Lisäämäänjoutuivat
Jokainen tietää tsi moottoreiden moninaiset ongelmat.Myös tuo kestotestin tsi kulutti öljyäkin.
- TSI2012
Jokainen tietää, mutta ei sulla sattumalta olisi kokemuksia niistä? Vai jatkatko ajokortittoman höpinöitä Skodan jatkuvista ja valtavista ongelmista, joita ei ratkaista koskaan eikä missään, mutta julli häpeissään maksaa kaiken isse. Ja miten on se ryhmäkanne, jatketaanko siitäkin? Tiedätkö mikä kanne on?
- HyvinMeneeee
Jos niissä on ongelmia niin miksi niitä edelleen ostetaan enemmän kuin mitään muuta bensakonetta? Ne ovat olleet markkinoilla jo vuosikymmenen ja monella kuskilla menossa jo toinen auto ko. Moottorilla. Ei kukaan ostaisi paskaa toiseen kertaan.
- lisättävääVW
http://www.tuulilasi.fi/tltv/ruotsin-autoliiton-musta-lista-ala-osta-naita-volkkareita
Suomessa asiakas osallistuu kustannuksiin?
- TSI2012
Viikonloppu lähestyy... Olisiko lisää "oikeiden omistajien" kokemuksia?
- skozdaaaaaaaaaa
Tekniikanmaailman testissä jätkä sanoi että "Noh kyllähän tällä eteenpäin pääsee, mutta luotto on kuin rikkinäiseen kortsuun." Tulen aina kiertämään skozdan rakkineet hyvin kaukaa.
- näin_se_vaan_menee
Ole uskossasi luja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- RapidElegance
Omistan Skoda Rapid 1.2 tsi vm. 2013, jolla on nyt ajettu n. 55 tkm. Hyvin toimii, eikä syö yhtään moottoriöljyä. Pieni bensankulutus. Manuaalilaatikon ykkösvaihde on jotenkin turhan lyhyt, mutta suuremmilla vaihteilla löytyy mukavasti turbopotkua. Huoltoväli on todella pitkä. Tämä on ollut vain kerran huollossa 30 tkm kohdalla. Jakopäässä on ketju, mutta aika luottavainen olen.
- VWkorjaamotsanoo
Olet luottavainen ja longlife pakkasessa hoitaa lopputuleman.
- RapidElegance
VWkorjaamotsanoo kirjoitti:
Olet luottavainen ja longlife pakkasessa hoitaa lopputuleman.
Ihan tuntuu siltä, että toivoisit Skodani hajoavan. Oletko ilkeä virkasi puolesta vai muuten vain?
- TSI2012
RapidElegance kirjoitti:
Ihan tuntuu siltä, että toivoisit Skodani hajoavan. Oletko ilkeä virkasi puolesta vai muuten vain?
Pääasia että Skoda hajoaa? Aiemmin syyksi kävi venäläinen tekniikka, mutta päästö-skandaalin jälkeen Volkkari-tekniikkaa on takautuvasti asennettu myös Skodaan. Rinnakkaistodellisuudessa.
Suomen luonnossa yli vuoden öljynvaihtoväliin sisältyy haasteita kaikkien automerkkien osalta. Todellisuudessa.
Skodan huollot ovat edullisia, joten vaadittua tiheämmistä huoltoväleistä ei paljon kuluja tule/km. Mutta ajoturva pysyy LL-välilläkin ja siinä sivussa normaalin virhevastuun edellyttämä ohjeiden mukainen huoltaminen on hoidettu. - PlussaaPäänuppiin
RapidElegance kirjoitti:
Ihan tuntuu siltä, että toivoisit Skodani hajoavan. Oletko ilkeä virkasi puolesta vai muuten vain?
Tuon provoilijan kommentit heijastavat hänen oman elämänsä rikkinäisyyttä. Ne voi ottaa tavallaan varoittava esimerkkinä siitä, miten rempallaan joillakin asiat voivat olla. Ei valoa edes tunnelin päässä. Vähän kuin kerjäläisen ohitse kävellessä ajattelee, miten itsellä sentään asiat on hyvin!
Meillä tavallisilla, työssä käyvillä, ihmisillä fiilikset on pääosin positiivisia. Se toki näkyy kirjoittelussakin, oli se sitten keskustelupalsta tai vaikka naamakirja. Auto ei ole noussut päähän edes mielikuvitusmaailmassa, ja merkkikin voi olla todellisuudessa miltei mikä tahansa - eihän oikeasti huonoja autoja enää markkinoilla olekaan. "Huonouskin" on suhteellista ja riippuu näkemyksien esittäjästä ja sellaisenaan, avaamatta, aivan arvoton käsite.
- rallattaatrallaalaa
Tässä dieseli 1,2 tsii, onko tämä kuinka yleistä?
https://www.youtube.com/watch?v=gjcMSeRcaao- Kohan_kyselen
Niinkö? Onko diesel TSI? Olen luullut sen olevan TDI??????
- bensadieseli
Kohan_kyselen kirjoitti:
Niinkö? Onko diesel TSI? Olen luullut sen olevan TDI??????
ääni on dieselin , onko tullu tehtaalla väärä moottori vai mikä?
- TSI2012
Neljä vuotta ja 54600 km ajettu 1.2 TSI:llä. Ei ongelmia. Resonoiva bensa-putki kiinnitettiin paremmin viime huollossa. Normaalit huollot max noin 15 tkm. Erillistä öljynvaihtoa ei merkkiliikeessä kannata tehdä, kun LongLIfe-huolto lähes saman hintainen...
Tarkoitus on ajaa Octavialla vielä useita vuosia, joten sijoitan hieman ylimääräistä huoltoon. Valinta on jokaisen oma. Ajoturva ja "huoltokirja on" säilyy vähemmälläkin.- Skuuda-Skööggö
Kannattaa jättää kaikki öljynvaihdot tekemättä, tulee vielä halvemmaksi
- jullititkee
tekniikanmaailman kestotestissä turbo loppu jo 60 th ajettuna.painepuolen laakeri ja stefat loppu.öljy vuotokin oli tosiasia.öljyö lisäiltiin monesti ja dsg kävi pajalla kertaalleen.
näin noille tehdään kun ei kannata korjata.
uuden itäsämpylän loppu
https://www.youtube.com/watch?v=ZrgNg412x5g - TSI2012
Muutama tunti Jullinjuntilla menee hämillään, mutta pakkohan sen on näyttää, että kyllä tässä parhaiten tiedetään, missä kunnossa toisten autot on.
Sellasta. Tämä keskustelu löytyi aikaan Googlen kautta, kun aihepiiri kiinnosti. Onhan tuolla alussakin hieman ihmeellistä tarinaa, mutta kyllä Jullinjuntti " pesee" kaikki. Ymmärrettävästi palstalle kirjoittavien määrä on romahtanut, vaikka viestien määrä ei. - SkodaAsiantuntija
1.4 TSI 2006-2016 tiedetty sangen kehnoksi
- TSI2012
Skodapalstan suoli24-sanakirja:
Tiedetty = Luultu
Skoda Asiantuntija = Anonyymi nettitrolli
sangen kehno = hyväksi havaittu - Totuuskirjoittaja
TSI2012 kirjoitti:
Skodapalstan suoli24-sanakirja:
Tiedetty = Luultu
Skoda Asiantuntija = Anonyymi nettitrolli
sangen kehno = hyväksi havaittuMiksi sitten Ruotsin autoliitto varoittaa ko. moottorista?
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000924647.html - takaisinostotEUmyös
Totuuskirjoittaja kirjoitti:
Miksi sitten Ruotsin autoliitto varoittaa ko. moottorista?
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000924647.htmlhttp://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284
Siinä tietopaketti.Laittaa miettimään VW auton hankkimista?tä - takaisinnosto
Totuuskirjoittaja kirjoitti:
Miksi sitten Ruotsin autoliitto varoittaa ko. moottorista?
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000924647.html"1.4 TSI 2006-2016 tiedetty sangen kehnoksi"
Tee helpottava päivitys tulevaisuuteen: 1.4 TSI 2006-maailman tappiin saakka tiedetty sangen kehnoksi"
Totuuskirjoittaja = omiaan lisäilevä trolli
- TSI2016
Aika kuluu nopsaan. Ketjuun on viidessä vuodessa tuskin saatu muutamaa todellista kokemusta enempää 1.2 TSI-moottorista, mutta nyt Octaviassa siirrytään käyttämään 1.0 TSI-moottoria. Kestävyydestä tuskin on vielä havaintoja, mutta onko kukaan testannut ko. moottorin käyttöominaisuuksia? Tehoa ja vääntöä luvataan 1.2. TSI-konetta enemmän...
- Anonyymi
Otan osaa, viisi moottoria vuodessa uusiksi
- kyllästynytpalstaan
Ajaako k u k a a n palstaa seuraava 1.0 tai 1.2 TSI-moottorisella autolla? Tai yleensä autolla? Jollain, vaikka mopolla tai polkupyörällä?
Täällä olisi tilaisuus kertoa o m i a kokemuksia, eikö? Älkää arasteltko, arvioidaan sitten yhdessä, kuka valehtelee ja kuka ei... - Kivakone
Oli parinakin kesänä vuokralla pikkufabia kombi avikselta. Siinä oli 1.2 TSI ja tykkäsin kovasti. Väkevä kokoisekseen, pirteä.
Maine on vaan kärsinyt. Otan mielummin muun merkkien. Omaksi siis. Jos liisariksi saat ja vokkelot miellyttää niin miksi ei.
Tuntuma noissa pikkuturboissa on aika samanlainen, olen ajanut Fordin Ecoteciä ja PSA:n Puretechiä. - On_se_vaan_peli
Aivan mahtavia autoja nuo Volkswagenit. Suomen eniten myytynä autona, vasta yksi asiakas on luopumassa nettiautossa yli 200 000 km ajetusta Golf 1,2 TSI autosta (211 tkm). Tekniikka on vanhaa, joten kaikkien omistajien oletus Volkswagenille on tyypillinen 400 - 700 tkm. tavoite, ilman vian vikaa.
Yhden Volkswagenin olen nähnyt, jossa omistaja näytti sen mittarista 560 tkm. Vain yksi osa oli vaihdettu siihen auton käytön aikana. Se oli oven saranan tappi, joka oli pudonnut ovea avattaessa kuluneisuuttaan.
Volkswagen yrityksenä on autonvalmistajista luotettavin, sen omistavat ovat samoin ja auton tekniikka osoittaa samaa. Autosta ei kukaan luovu, yli 200 tkm ajettuna, sillä sitä ei ajamalla saa rikki. - Toyota-palstan
maksettu trollipoju koettanut selittää, vääntää ja vängätä tosiasioita vastaan niin kauan kuin Tsi-moottoreita on ollut, surkealla menestyksellä. On se kumma kun japanilaiset moottoripyörien moottorit kestävät vielä kireämpinä ja rääkättyinä paljon paremmin kuin jokin Vw-moottori papparaisen ajamana.
- kyllästynytpalstaan
Asia on kunnossa. Sinulla ei ole kokemus edes polkupyörästä, mutta kirjoittelet Toyota-palstan trollipojusta.Muuta annettavaa asiassa ei ole.
- Anonyymi
seuraa VW suomi24 sivut
vieläkö haluttaa VW skoda tekniikkaa? - Anonyymi
1.8 syö öljyä ja jakoketju venyy hetkessä
1.4 kaksoisahdin (fabia RS) hajoaa ja kone oikkuilee
1.2 tsi syö öljyä ja jakoketju venyy hetkessä
1.0 mpi liian raskas valurautainen läjä täysin tehottomaan skeidaan - Anonyymi
FSI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124480MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar872303Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5611758Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 71211
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671177Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331108Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219980Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o63941Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3918