Minkä ikäisiä olette olleet kun sairaus todettiin/löydettiin?
Minkä ikäisiä olette te rintasyöpäpotilaat?
31
5986
Vastaukset
- Milja
on 49 v ja syöpä todettiin helmikuussa.
- tintti
olin juuri täyttänyt 42...
- 39-vuotias
,,,
- Eräs
todettiin viime tammikuussa jolloin olin 41 v.
- ....
27...
- sinttu
49v. Leikattiin 3 viikkoa sitten.
- monica
Olin 34v ja nyt toisella kierroksella,eli syövän uusiutuessa 37v.
- Neena
Siis sairastuessani olin 34-vuotias, ja syöpä uusi kahden vuoden jälkeen 36-vuotiaana.
- monica
Hei Neena saisinko kysellä miten sinulla rintasyöpä uusiutui?Ja miten sitä on hoidettu?
- Neena
monica kirjoitti:
Hei Neena saisinko kysellä miten sinulla rintasyöpä uusiutui?Ja miten sitä on hoidettu?
No yhdessä määräaikaistarkastuksessa vain lääkäri huomasi rinnassa patin. Taas.
Ensimmäisen leikkauksen jälkeen rinta oli niin täynnä arpikudosta ja möykkyinen, etten itse olisi tunnistanut ko. pattia mitenkään muista eroavaksi... mutta onneksi lääkäri tunnisti.
Ekassa leikkauksessa oli tehty vain pieni osapoisto... Toisessa vietiin sitten koko rinta lihasta myöten. Sain sitten uuden tilalle vähän myöhemmin.
Siinäpä se, ei sen kummempia. - Monica
Neena kirjoitti:
No yhdessä määräaikaistarkastuksessa vain lääkäri huomasi rinnassa patin. Taas.
Ensimmäisen leikkauksen jälkeen rinta oli niin täynnä arpikudosta ja möykkyinen, etten itse olisi tunnistanut ko. pattia mitenkään muista eroavaksi... mutta onneksi lääkäri tunnisti.
Ekassa leikkauksessa oli tehty vain pieni osapoisto... Toisessa vietiin sitten koko rinta lihasta myöten. Sain sitten uuden tilalle vähän myöhemmin.
Siinäpä se, ei sen kummempia.Vastauksestasi ja myös Onnea.Minulla syöpä uusiutui ja oli levinnyt maksaan,keuhkoon ja luustoon.Kaikki tämä : ( neljässä vuodessa.
- Enkuli
Monica kirjoitti:
Vastauksestasi ja myös Onnea.Minulla syöpä uusiutui ja oli levinnyt maksaan,keuhkoon ja luustoon.Kaikki tämä : ( neljässä vuodessa.
Mites on Monica tänä päivänä vointi?
- leppari54
Monica kirjoitti:
Vastauksestasi ja myös Onnea.Minulla syöpä uusiutui ja oli levinnyt maksaan,keuhkoon ja luustoon.Kaikki tämä : ( neljässä vuodessa.
heippa mites tällä hetkellä jakselet.oletko saanut mitä hoitoja missä sinulla oli pääpesäke josta levisi. mulla oli rintasyöpä vähän yli vuosi kulunut rintapoistettiin ja kaikki kainalon imusolmukkeet 33 joissa 3:ssa oli levinneisyyttä.pelko jyyttää koko ajan koska rintakehässä outoja tuntemuksia paion tunnesanoisin.oliko sulla minkä laisia tuntemusia ja millä tavalla huomattiin etä pesäkkeet.kävitkö usein kuvauksissa tt-kuvaus ym. VOIMIA SINULLE JA HYVÄÄ KESÄÄ.
- HELLI
OLIN 52V.KUN TODETTIIN JA LEIKATTIIN.
- syöpään
01/08 42-vuotiaana.
- 47 vuoti-
aana.
- 10 jo kulunut
aikaa siitä helvetistä.
Minut julistettiin tänä vuonna helmikuussa siitä syövästä terveeksi!
Toivotan kaikille "syöpäläisille" voimia kestää, ei se helppoa ole, mutta jos elämänhalua löytyy niin paraneminenkin onnistuu.
Itse vaadin aikanaan koko vasemman rinnan poistoa ja se myös tehtiin.
Äidilläni oli myös rintasyöpä ja hänelle tehtiin säästävä leikkaus. Kuoli myöhemmin haimasyöpään. Epäilen vielä tänä päivänäkin että se rintasyöpä oli levinnyt haimaan.- Arinika
kun todettiin, ensin osapoisto ja 3viikon päästä kokopoisto ja vedettiin luita myöten
Mammossa olen käynyt 50 eteenpäin kerran vuodessa ja tuolloin ajattelin että jos ei löydy mitään on viimeinen kerta kun käyn ,mut sitten löytykin. suvussa nimittäin myös löytyy molemmilta puolilta r-syöpää ja vatsa,maksa ym
Sain ainoastaan sytostaatti hoidot ja sen 5v lääkityksen - arja.j
Arinika kirjoitti:
kun todettiin, ensin osapoisto ja 3viikon päästä kokopoisto ja vedettiin luita myöten
Mammossa olen käynyt 50 eteenpäin kerran vuodessa ja tuolloin ajattelin että jos ei löydy mitään on viimeinen kerta kun käyn ,mut sitten löytykin. suvussa nimittäin myös löytyy molemmilta puolilta r-syöpää ja vatsa,maksa ym
Sain ainoastaan sytostaatti hoidot ja sen 5v lääkityksenvuonna 2000 elokuussa osapoisto ja joulukuussa kokopoisto.Sen jälkeen 25 kertaa sädetys ja tamofenia 5 vuotta.Terveen paperit vuoden 2005 lopulla.Olen käynyt vuosittain mammografiassa ja luullut ja tuntenut itseni terveeksi.Kunnes keväällä alkoi niskakivut ja myöhemmin yskä ja hengitysvaikeudet. Kaikki tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta...rintasyöpä on tehnyt etäpesäkkeen keuhkoon ja luustoossa on useampia...Olen vasta 46v ja tässä odottelen mitä hoitoja aletaan yrittään,leikkaus ei ole mahdollinen keuhkojen osalta!
- v.m.1953
Elokuu 2003 osapoisto, CEF, 25x sädeh. ja kokopoisto. Hormonilääkitys.
Yli vuoden keuhkoissa limaa, röntgen ei näyttää mitään.- Kaikki hyvin nyt
Olin 43 v kun todettiin. Ihan sattumalta, lääkäri totesi, ei ollut mitään oireita. Pelkkä leikkaus riitti. Tällä hetekllä kaikki hyvin. Tosin mikään ei ole enään samalla tavalla. Ei päivää ilman ajatusta uusimisesta.
Jaksamista kaikille syöpään sairastuneille. Elämä on toisinaan niin epäoikudenmukaista.
- Päivä kerrallaan
44-vuotias ensimäisellä kierroksella, sitten 7 v terveenä ennen kuin syövän todettiin uusiutuneen levinneenä luustoon ja maksaan. Tällä hetkellä syöpä on kurissa mutta tulevasta on paha mennä sanomaan.
- Milja-2
Olen tuo ensimmäinen vastaaja eli Milja. V. 2004 tehtiin osapoisto, sain sytot, säteet ja 5 vuoden antiestrogeenit (Tamofen), sitten jatkettiin vielä lääkitystä, eli Femaria syön vielä kevääseen 2011.
Jos syön...syöpä on pysynyt poissa, eli siis ei kaikki osapoistetutkaan saa uudelleen syöpää, ainakaan heti. Eikä tarvinnut tehdä uutta leikkaustakaan vaikka kasvain oli isohko eli melkein 5 cm.
Nämä vaihdevuosioireet ovat vaan jatkuneet karmeina koko ajan =(. Tuntuu, että tänä vuonna hikoilu ja väsymys ovat lisääntyneet. Jos voisikin olla kotona alasti, mikäs siinä. Mutta kun töitä pitää tehdä enemmän ja enemmän... - syöpäläinen täällä
Milja-2 kirjoitti:
Olen tuo ensimmäinen vastaaja eli Milja. V. 2004 tehtiin osapoisto, sain sytot, säteet ja 5 vuoden antiestrogeenit (Tamofen), sitten jatkettiin vielä lääkitystä, eli Femaria syön vielä kevääseen 2011.
Jos syön...syöpä on pysynyt poissa, eli siis ei kaikki osapoistetutkaan saa uudelleen syöpää, ainakaan heti. Eikä tarvinnut tehdä uutta leikkaustakaan vaikka kasvain oli isohko eli melkein 5 cm.
Nämä vaihdevuosioireet ovat vaan jatkuneet karmeina koko ajan =(. Tuntuu, että tänä vuonna hikoilu ja väsymys ovat lisääntyneet. Jos voisikin olla kotona alasti, mikäs siinä. Mutta kun töitä pitää tehdä enemmän ja enemmän...Minä olin 58 v kun leikattiin koko rinta pois. En antanut tehdä osapoistoa, vaikka lääkärit suosittelivat. Sain sytot, säteet ja tällähetkellä syön Arimideksia, vielä vuosi pitää syödä.
- Marianneta
syöpäläinen täällä kirjoitti:
Minä olin 58 v kun leikattiin koko rinta pois. En antanut tehdä osapoistoa, vaikka lääkärit suosittelivat. Sain sytot, säteet ja tällähetkellä syön Arimideksia, vielä vuosi pitää syödä.
olin vuonna 07 helmikuussa 44v vuotias kun tehtiin kokopoisto ja siihen kaupan päälle kuului sädehoito 25kertaa ja 6 kertaa sytoa.
08lokakuussa havaittiin ensin niskanikamassa pesäke joka leikattiin ja laitettiin titaania, pian sen jälkeen kuvaukset joissa löyty lisää...maksassa pari pientä ja rintalastan alaosassa yksi sekä lonkassa yksi pesäke. niihin tuli 10sädehoitoa niskaan ja 9sytostaattia.
nyt kohta ensi viikolla pari kuvausta ja sitten mietitään jatko. - paukku60
Marianneta kirjoitti:
olin vuonna 07 helmikuussa 44v vuotias kun tehtiin kokopoisto ja siihen kaupan päälle kuului sädehoito 25kertaa ja 6 kertaa sytoa.
08lokakuussa havaittiin ensin niskanikamassa pesäke joka leikattiin ja laitettiin titaania, pian sen jälkeen kuvaukset joissa löyty lisää...maksassa pari pientä ja rintalastan alaosassa yksi sekä lonkassa yksi pesäke. niihin tuli 10sädehoitoa niskaan ja 9sytostaattia.
nyt kohta ensi viikolla pari kuvausta ja sitten mietitään jatko.miten sulla tänään menee
- Marianneta
paukku60 kirjoitti:
miten sulla tänään menee
tänään kävin lääkärin vastaanotolla ja siellä oli hyviä uutisia..maksa ennallaan,,luusto ennallaan,,imusolmukkeissa näkyi jotain mutta sitä tutkii vielä röngtenlääkäri ja kun markkerit oli tammikuussa yli 60 ja nyt 22 eli alle normaalin 30 ei pitäisi olla mitään hätää..lääkäri soittelee vielä noista imusolmukkeista haluaako he niistä mahd. koepalan tms.
muuten olisi kolmen kuukauden päästä kontrolli johon verikokeet, luustogamma ja tietokonetomografia kuvaus.
:)))tälläistä tällä kertaa
- sairaus vaan
Minulta löytyi aika pienen kokoinen rintasyöpä 47-vuotiaana ja tehtiin säästävä leikkaus plus sädetys. Ihan terveenä siitä tähän asti, 60-vuotiaaksi. Mutta nyt justiinsa tutkimuksissa löytynyt kohdusta syöpösolumuutosta ja olen menossa kohdunpoistoleikkaukseen. Näin. - Kellä kokemusta kohtusyövästä?
- huhu
sulla oli ja kuinka ärhäkäs,olen itse menossa osapoistoon
- ....
huhu kirjoitti:
sulla oli ja kuinka ärhäkäs,olen itse menossa osapoistoon
....
- jääräpää
49
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803