Mitä tekisitte jos joutuisitte puoleksi vuodeksi johonkin välimeren lomakohteeseen. Kuinka puoli vuotta saisi kulumaan?
Puolen vuoden reissu
21
77
Vastaukset
- Holá !
Häh? Joutuisi? Voi kun pääsisi!
Heti kun eläkkeelle pääsen niin häivyn täätä Esoanjaan aina syyskuussa ja palaan vasta toukokuulla!
Yllätys yllätys, siellä voi tehdä ihan samoja asioita kun kotonakin ja lisäksi paljon muuta, paitsi tietysti ei tarvitse palella ja ryömiä loskassa. - ,,,,,,,,,,
Miten sinne joutuu, ei sitten mitenkään.
Halkeaisin kuumuuteen, ja kuolisin. 3kk kokeiltu.
Elimme normaalia elämää toisenlaisessa ympäristössä. Ei sen kummempaa.
Miksikö 3kk?
Työttömyyskorvausta ei saanut yhtäjaksoisesti pitempää aikaa mutta olisi siinä toinen mokoma mennyt samaan putkeen.
Haikea oli poislähtö.- ?*****
Elättö ollenkaan täällä koto-Suomessa, kun en muista sanakaan sinun täällä olostanne kirjoittaneen?
?***** kirjoitti:
Elättö ollenkaan täällä koto-Suomessa, kun en muista sanakaan sinun täällä olostanne kirjoittaneen?
Olemme vielä 2,5-viikkoa tämän kolmion miehityksenä.
Vaalit viivästyttivät lähtöä.
Mitäpä kilkuttelemista tässä olisi?
Pelkkää pieneläkeläisen arkista raadantaa, ikävystymisen torjuntaa ja vaimon viihdyttämistä.
- Heikunkeikku
Tulisin täihin, jos puoli vuotta joutuisin siellä kököttämään.
En suostuisi lähtemään, en en ja en.
Puoli vuotta tuntuisi liian pitkältä ajalta olla erossa lapsenlapsista.
Niin ja muista ystävistä.
Jos kaikki läheiset saisin ottaa mukaan, niin asia olis sitte ihan eri.
Ihan presiis nyt en jaksais lähtiä mihinkään. Just kotiutunut töistä.
Kävin tulomatkalla äänestämässä, sitten kaupassa ja nyt on huh-huh-olotila.
Kaipa tästä hetkosen kuluttua piristyy. Kaffetvesi on hellalla lämpiämäs jahka se kiehuu, niin fletaasen porot pannuun ja meen istumaan hetkeksi takapihalle aurinkoon.Aika lailla samalla tavoin aattelen. En minäkään noin pitkäksi ajaksi lähtisi, monelle kaksi viikkoa liikaa.
Samat on muutenkin askareet. Töistä tulin, pannukahvi on laskeutumassa. Hommiin pitää vielä lähteä.
Äänestämässä en ole käynyt. Olen ruukannu käydä vaalipäivänä.- Heikunkeikku
k-kotton kirjoitti:
Aika lailla samalla tavoin aattelen. En minäkään noin pitkäksi ajaksi lähtisi, monelle kaksi viikkoa liikaa.
Samat on muutenkin askareet. Töistä tulin, pannukahvi on laskeutumassa. Hommiin pitää vielä lähteä.
Äänestämässä en ole käynyt. Olen ruukannu käydä vaalipäivänä.Pari viikkoa on ihan presiis aika lojuskella etelän maisemissa. Viikko on vähän liian lyhyt, että pitäis ryntäillä mahan alus jalakoja täynnä, että ehtis näkemäänkin jotakin. Minä kun en ole laisinkaan semmonen filtillä makoilija, lätyskänä hiekkarannalla olija. Tykkään kierrellä luonnossa ja mieluummin semmosissa paikoissa, että turisteja ei näy mailla halmeilla.
Vai on sullakin pannukaffet laskeentumassa. Minä istuin ulkona "Elämä on ihanaa"-kirja kourassa ja molemmat kissit kintuis maaten. Alan pikkuhiljaa heräilemään. Lasittuneet silmät kiiluvat jo siihen malliin, että kohta työasiat on päästä veks.
Hommiin tähän aikaa? Älä nyt kiesus lähde ainakaan verkkoja tökkimään jäihin. Jäät ovat arvaamattomia. Näin sanoo tietäväinen tietäjämuori:)
Kysy vaikka multa, heh. Heikunkeikku kirjoitti:
Pari viikkoa on ihan presiis aika lojuskella etelän maisemissa. Viikko on vähän liian lyhyt, että pitäis ryntäillä mahan alus jalakoja täynnä, että ehtis näkemäänkin jotakin. Minä kun en ole laisinkaan semmonen filtillä makoilija, lätyskänä hiekkarannalla olija. Tykkään kierrellä luonnossa ja mieluummin semmosissa paikoissa, että turisteja ei näy mailla halmeilla.
Vai on sullakin pannukaffet laskeentumassa. Minä istuin ulkona "Elämä on ihanaa"-kirja kourassa ja molemmat kissit kintuis maaten. Alan pikkuhiljaa heräilemään. Lasittuneet silmät kiiluvat jo siihen malliin, että kohta työasiat on päästä veks.
Hommiin tähän aikaa? Älä nyt kiesus lähde ainakaan verkkoja tökkimään jäihin. Jäät ovat arvaamattomia. Näin sanoo tietäväinen tietäjämuori:)
Kysy vaikka multa, heh.Enemmän minua kiinnostai automatkailu omaan tahtiin. Mutta tuo kielitaito on niin heikko, ettei semmosta paljon tohdi edes ajatella..
Minä aattelin tässä vähän herkutella. Pannukahvia ja pannukakkua hillon kanssa, Sitten minulla on voitailinasta tehtyjä viinereitä, ihan itse tehtyjä. Maistuskohan nuo Espanjassa yhtään miltään.
Oikeesii töihin pitää vielä lähteä.
Verkot on jään alla, On ne jäät vielä paksuja :).- Heikunkeikku
k-kotton kirjoitti:
Enemmän minua kiinnostai automatkailu omaan tahtiin. Mutta tuo kielitaito on niin heikko, ettei semmosta paljon tohdi edes ajatella..
Minä aattelin tässä vähän herkutella. Pannukahvia ja pannukakkua hillon kanssa, Sitten minulla on voitailinasta tehtyjä viinereitä, ihan itse tehtyjä. Maistuskohan nuo Espanjassa yhtään miltään.
Oikeesii töihin pitää vielä lähteä.
Verkot on jään alla, On ne jäät vielä paksuja :).JahhHHHHååå, vai on teikäläisessä leipurin vikaa-vikaa. Kyllä kelepaa tukkia viinereitä poskien sisähä, puhumattakaa pannukakusta ja hillosta.
Melkeen rupes tekemään mieli. No okei, otetaan toi melkeen-sana pois.
Joo, semmonen omaan tahtiin suoritettu automatka on minunkin ajatuksiin sopiva. Muinoin perheen kera tehtiin reissuja ympäri Suomea ja Ruottia ja Norjaa. Pysähdyttiin aina kun huvitti, eikä ajeltu tuli perseessä. Oho, tuli rumah(ko) sana. Menkööt eiku tulkoot näin perjantaina:)
Ihan rehellisesti sanottuna kaikkein-kaikkein kiinnostavinta olisi veneellä meneminen, toki sekin omaan tahtiin köpsytellessä. Ihan täällä Suomen tuntumassa, jos kauemmas lähtis, pitäis veneenkin olla sitten sen mukainen.
Mukavaa työiltaa/yötä sitten vaan teikäläiselle.
Jäistä en nyt sano enempää. Jäätävä katse on kyllä naamassain:)
- -tiina
oon joskus miettiny että olis kiva olin viime kuussa ekaks viikon fuengirolassa ja sit kävin kotona ja menin kolmeks viikkoo puerto ricoon ihan oli kivaa mutta kyllä riittää kotiin oli kiva palata ja ekan kerran tuntu siltä ettei musta varmaan tuukkaan epanja eläjää edes eläkkeellä pari kertaa talvessavois käydä vaikka sellaisen kuukauden keikan se riittäs.
- yks kottarainen
En lähtis vaikka maksettais, en tykkää ollenkaan lämpimästä.
- Aurinkoa ihmiselle !
Tiukkaa tekisi mutta eläisin ja olisin parhaaksi katsomallani tavalla...mukavaa voisi toisaalta olla .auringossa, palmun alla !
- henrjii
Happinaamari, tai hengityssuoja ainaskin tulisi hommattua, että pystyisi olemaan sielä paskan hajussa.
Akropolissa vähän hituttaisi, kun rakennukset on raunioina, eikä kukaan meinaisikkaan korjata. Puoli päivääkin olisi liikaa. Taitas tehdä maksalle pahaa joutua puoli vuotta tappamaan sellaisessa paikassa.
Ehtoota!
Jaahas, viime keväänähän oli miun ihka eka kerta kun kävin etelässä, eikä vielä ole ikävä kohdannu.... Ehkä syys-loka-tammikuu ne jotka mie haluaisin viettää etelässä ja jossain tosi historiallisessa kauniissa paikassa:)))Viikko on ihan hyvä aika olla.
Mutta jos joutuis puoleksi vuodeksi niin hulluksi tulisin.
Eihän siellä olis omaa sänkyä, ja se kahvikin pitäis olla ihan suomen kahvia.
Kotihiiri oon ja täällä on hyvä miksi mennä merta edemmäs toiselle merelle, kun vaan käymään :))Uskon että kuluis. Ihan yksin ehkä vähä orpo lähteä, mutta ainakin lomilla ihmiset olleet mukavia, seurallisia.
Tiskaan vaikka ruokapalkalla.. :)
Maiseman vaihdos hetkeksi tekis hyvää..- RIMMIR
Hmmm jos joutuisin tuosta noin vaan välimeren lomakohteeseen puoleksi vuodeksi. Eka pari viikkoa katselisin ympäristöä, hommaisin halvan asunnon ja eihän siellä toimettomana voisi olla, lähtisin sanakirja mukana lamppasemaan kaikki majapaikat, hotellit, ravintolat kyselemään jos jolla kulla olisi tarjota töitä. Taikka mistäpä tietää vaikka poimimaan appelsiineja.
Muuten eräs Jukka on tulossa jo Sisiliassa Suomeenpäin pesänrakenennuspuuhiin. :) Olisihan siinä puoli vuotta aikaa päästä sieltä pois, kävellenkin pääsee siinä ajassa pitkälle...
Kyllähän sitä etelässä hyvin sen puoli vuotta voisi kuluttaa, enemmänkin, muttei varmasti noissa lomahotelliympyröissä.Menkää ja kokeilkaa!
Vähintään yksi kuukaus.
Parinviikon pistäytymisistä jää näköjään
helposti ihmeellisiä harhakuvia.
Paikasta riippumata kukin valitsee elämäntapansa.
Pitemmän päälle se on aivan tavallista arkista rutiinia.
Aamutoimet ja lenkki.
Päivän ruokaostokset ja puuhailua tilanteen ja vtarpeiden mukaan.
Sapuskointi ja nokoset.
Harrastuksia, ajan viettoa ulkosalla, elämän seurantaa, yms.
TV-uutiset ja muita lähetyksiä.
Asuinkumppanin kanssa seurustelua.
Mitä tahansa mielenkiinnon mukaan.
Pahimman ikävän torjumiseksi voi myös harrastella työn tekoa.
Kumman rattoisasti aika juoksee käsistä tekemättä mitään sen kummallisempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317766
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455280- 594822
- 763507
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162035Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗321991- 311849
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441707- 381652
- 1651501