Odotan esikoistamme, viikkoja 11 4. Kaikki on ihan uutta, ja seurailen tuntemuksiani ehkä liikaakin. ;) Samalla kaikki vähän huolestuttaa, kun ei tiedä, mitä "pitäisi" tuntua ja mitä ei. Minulla on jatkuvasti alavatsassa sellaista nipistelyä ja "väsynyt" tunne, vähän niinkuin missä tahansa lihaksessa treenin jälkeen. Onko sellainen ihan normaalia? Tuo nipistely on yllensä aamulla ja sitten illalla ihan kipua, ei kuitenkaan mitenkään kovaa kipua, ja päivällä se on sitten sellaista nipistelyä. Aivastelu ja yskiminen saattaa aiheuttaa alavatsassa sellaista kiristymisen tunnetta ja vihlovaa kipua, mikä menee sitten saman tien ohi.
Ovatko nämä ihan asiaan kuuluvia tuntemuksia? Kun ei kehtaisi tuonne neuvolaankaan kaikesta soitella, pitävät varmaan ihan höyrypäänä...
Alavatsan jatkuva nipistely
6
8874
Vastaukset
- tadaa..
Minä tulin siihen tulokseen alkuraskauden aikana, että suurin piirtein kaikki uudet ja oudot tuntemukset mahassa ovat vaan normaalia raskauteen liittyvää ja niistä ei tarvitse huolestua (sama juttu pätee myös loppuraskauteen). Mulla oli alkuraskaudessa viikoilla 7-11 älyttömän kovia alavatsa kipuja (mutta ei kuitenkaan veristä vuotoa tms.), jotka työpaikallakin saivat minut lamaantumaan täysin 30-60 min ajaksi. Kävin ultrassa kun työterveydessä epäiltiin kohdun ulkopuolista raskautta, mutta oikeasta paikasta löytyi pikkuinen sikiöpussi. Epäilivät, että mulla on mahassa jotain kiinnikkeitä, jotka kohdun kasvaessa oireilevat. Onneksi nuo kivut menivät ohi tuon vkon 11 jälkeen..
Jos sinulta ei mene taju kivun vuoksi / tule veristä vuotoa, niin todennäköisesti on ihan normaalia, mistä sinun ei kannata murehtia. Kysy vielä kun käyt seuraavalla kerralla neuvolassa. - Ei hätää
Juu, eiköhän tuo ihan normaalia ole. Varsinkin alkuraskaudessa voi olla kaikkia erilaisia tuntemuksia. Mulla on vielä tässäkin vaiheessa (viikkoja 23) repäiseviä kipuja esim. silloin, kun nousen äkkiä sängyltä/sohvalta tai ylös. Mutta kivut menee melkein saman tien ohi, ja ultrassa ja neuvolassa on todettu että kaikki ihan kunnossa. Ja eiköhän sitä vielä tule kaikenlaisia uusiakin tuntemuksia raskauden edetessä... :)
- ########
Minulla oli tuollaista kuvaamaasi nipistelyä ja kipua ennen kuin sain keskenmenon. Että sinuna ottaisin kyllä yhteyttä sinne neuvolaan.
- --------------------
Nipistely johtuu kohdun kannattimien ja kohdun venymisestä... :) Tulee siis tilaa lisää kasvavalle vauvalle. Itsellä myöskin vastaavaa nipistelyä.
- 22+4
Jep, samaa mieltä täälläkin, että ihan asiaa kuuluva nippailua on. Tuossa yllä juuri joku kertookin, että johtuu kohdun venymiseen. Älä hermostu tuosta keskenmeno ennustus-viestistä. Kyllä se keskenmeno oireilee sitten voimakkaammin, ja turhapa tuota on nyt ruveta murehtimaan ja odottelemaan. Sille kun ei mitään voi, jos on tullakseen.
Mutta ei sinulla oireidesi suhteen ole minkäänlaista syytä huoleen, päinvastoin. :) Kehosi toimii, niinkuin pitää. - Ei huolta
Juu, olen myös keskenmenon kokenut ja siinä oireet oli ihan erilaiset: tosi kova kipu, joka säteili reisiin asti sekä verenvuoto. En sinuna olisi huolissani. Pikku nippailut kuuluu asiaan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022336- 1191895
- 901493
- 1381449
- 1171276
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741268Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631131Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221130- 511097
- 381042