Minkälainen asuinpaikkana on Winterinmutkan tapettikatu eli onko rauhallista vai onko paljon häiriöitä?
Ja asuuko kaikenikäisiä siellä vai enimmäkseen lapsiperheitä?
Ollaan kateltu asuntoa sieltä,aika sokkeloiselta tuntu ensivaikutelma,oli paljon taloja lähekkäin ja autoja ahtaasti
Winterinmutka
12
3004
Vastaukset
- tapettikadun asukki
Itse asustelin siellä vain n.6kk sillä siellä oli niin paljon rauhattomuutta. Roskikset pengottiin,ja se ei ollut kovin mukava huomata omia roskiin heitettyjä laskuja tms pitkin pihoja..Maahanmuuttajat huutelivat parvekkeiltaan,mustalaiset uhkailivat kun pyysin etteivät parkkeeraisi minun ruutuuni,naapuri tuli valittamaan(juoksevista askelista) kun pidin lapselleni synttärikutsuja,vaikka ilmoitin asiasta kohteliaasti etukäteen..Tämän takia muutin pois. Taisi olla tapettikadun viimeinen talo,ellei ole lisää rakennettu taloja. Toki noita mamuja ja mustalaisia on pesiytynyt jo aika moneen paikkaan ja niitäkin on vähän joka lähtöön,että sama kai se on missä asuu..Onhan siitä hyvät yhteyden joka suuntaan..Mutta valintatalo lähilauppana voi käydä kukkaron päälle,suosittelen lielahden marketteja ennemmin.Tarhapaikkaa sai jonottaa kauan.
- JoPaSa
Itse winterinmutkaa en tunne alueena, mutta ympäristön alueet on tosi rauhallisia.
- uusi pirkanmaalainen
Olen asunut Tapettikadulla 2kk ja rauhallista ollut, mitään häiriötekijöitä ei ole. Bussit kulkee hyvin. Tosi hyvä asuinpaikka mielestäni. Naapureita ei ole ollut häiriötä. Suositten.
- Aito myrkkylampi
Wanhempana tamperelaisena voin sanoa:
Vielä 1960 luvulla mutkassa oleva lampi oli joka viikko eri värinen; sininen, keltainen, punainen, vihreä, musta. Oikein kauniit ja kirkkaat lammen veden värit olivatkin. Riippui siitä mitä maalin väriä kulloinkin tehtiin Winterin maalitehtaassa.
Lammen värit johtuivat siitä kun tehtaalla pestiin paikat.Jätevedet laskettiin siihen aikaan surutta vesistöihin.
Nyt siinä on ympärillä kovasti asutusta ja arvata saattaa paikan myrkyllisyyden. Tosi raskaita myrkkyjä on siellä.
Onko vettä tutkittu? Tuskin myrkyllisempää asuin-, virkistys- ja uimapaikkaa löytyy mistään.......
.
Siihen aikaan maalit olivat TOSI myrkkyjä.
Kehoitan pysymään mahd. kaukana!- värnissamies
Ne valui sinne Winterin maalintekopyttyjen pesulasta, siis ne moniväriset jätevetet.
Mutta niitä pyttyjähän pestiin siellä käsin, joten moni niitä myrkkyjä käsitteli siellä tehtaallakin , eikä ainakaan minun aikanani siellä niihin "myrkkyihin" kukaan kuollut, en minäkään.
Minä jokusen vuoden satsailinkin niitä myrkyllisiä pigmenttejä, ilman mitään suojaimia tietysti niinkuin asiaan kuului, ja niin vain kirjoittelen vielä tätäkin ilman mitään kirjoitusvirheitä, paitsi tuo tahallinen "vetet".
Itse siinä alueellakin on vanha kaatopaikka, onkohan siinä päällä nyt parkkipaikka, en tiedä, en ole käynyt vähään aikaan. Sinne ne varsinaiset myrkyt kipattiin viime vuosisadan puolivälissä. Olihan siinä monenlaiset mittaukset ja maaperän vaihdot ennen rakentamista, ei sieltä enää mitään myrkkyjä löydy.
Vaakkolammen sotkeminen oli todella törkeätä. Mitähän silloin kaupungin päättäjien päässä liikkui, kun antoivat sellaisen tapahtua ? - värnissamies
värnissamies kirjoitti:
Ne valui sinne Winterin maalintekopyttyjen pesulasta, siis ne moniväriset jätevetet.
Mutta niitä pyttyjähän pestiin siellä käsin, joten moni niitä myrkkyjä käsitteli siellä tehtaallakin , eikä ainakaan minun aikanani siellä niihin "myrkkyihin" kukaan kuollut, en minäkään.
Minä jokusen vuoden satsailinkin niitä myrkyllisiä pigmenttejä, ilman mitään suojaimia tietysti niinkuin asiaan kuului, ja niin vain kirjoittelen vielä tätäkin ilman mitään kirjoitusvirheitä, paitsi tuo tahallinen "vetet".
Itse siinä alueellakin on vanha kaatopaikka, onkohan siinä päällä nyt parkkipaikka, en tiedä, en ole käynyt vähään aikaan. Sinne ne varsinaiset myrkyt kipattiin viime vuosisadan puolivälissä. Olihan siinä monenlaiset mittaukset ja maaperän vaihdot ennen rakentamista, ei sieltä enää mitään myrkkyjä löydy.
Vaakkolammen sotkeminen oli todella törkeätä. Mitähän silloin kaupungin päättäjien päässä liikkui, kun antoivat sellaisen tapahtua ?Kävin siellä aamulla katsomassa, ja se vanha kaatopaikka on kokolailla sen nykyisen parkkipaikan kohdalla. Vähän kuitenkin ihmettelen kuka valopää sen leikkipaikan on perustanut niille samoille tienoille, siinä saattaisi olla harkinnan paikka tai ainakin leikkipaikan siirtämisen paikka.
Sitä muuten myös joskus aprikoitiin, että mitähän siellä tenniskentän alla mahtaa olla. Aika monttu siinä on ollut, ja jollain tietysti täytetty ja lopuksi päätetty perustaa tenniskenttä päälle.
Pihassa myös risteili maan alla monenlaisia kanaaleita sieltä päätehtaan lämpökeskuksesta silloisiin puuhöskiin, jotka sijaitsivat sen musiikkileikkikoulurakennuksen suunnassa. Ne olivat joskus täynnä jotain liuottimia, ja liuottimien haju sitten tunkeutui niihin puuhöskiin oikein sisällekkin.
Mitähän niille kanaaleille kävi, toivottavasti kaivettiin kaikki auk ja vaihdettiin maat. Että sellainen paikka se oli. Joskus , ei tietysti enää.
Mitä niihin Vaakkolammen myrkkyihin tulee, niin Winter oli pikkutekijä. Ne kovimmat myrkyt sinne päästettiin nahkatehtailta.
http://www.tampere.fi/ymparistojaluonto/luonnonsuojelu/luonnonsuojelualueet/vaakkolammi.html
http://www.tampere.fi/ymparistojaluonto/luonnonsuojelu/luonnonsuojelualueet/vaakkolammi.html Välttävää se veden laatu nykyään on, mutta ei siellä uida voi, ja miksi siellä kukaan uisikaan kun vieressä on Tampereen puhtaimpia vesiä, eli Tohloppi.. - Wanha tamperelainen
värnissamies kirjoitti:
Kävin siellä aamulla katsomassa, ja se vanha kaatopaikka on kokolailla sen nykyisen parkkipaikan kohdalla. Vähän kuitenkin ihmettelen kuka valopää sen leikkipaikan on perustanut niille samoille tienoille, siinä saattaisi olla harkinnan paikka tai ainakin leikkipaikan siirtämisen paikka.
Sitä muuten myös joskus aprikoitiin, että mitähän siellä tenniskentän alla mahtaa olla. Aika monttu siinä on ollut, ja jollain tietysti täytetty ja lopuksi päätetty perustaa tenniskenttä päälle.
Pihassa myös risteili maan alla monenlaisia kanaaleita sieltä päätehtaan lämpökeskuksesta silloisiin puuhöskiin, jotka sijaitsivat sen musiikkileikkikoulurakennuksen suunnassa. Ne olivat joskus täynnä jotain liuottimia, ja liuottimien haju sitten tunkeutui niihin puuhöskiin oikein sisällekkin.
Mitähän niille kanaaleille kävi, toivottavasti kaivettiin kaikki auk ja vaihdettiin maat. Että sellainen paikka se oli. Joskus , ei tietysti enää.
Mitä niihin Vaakkolammen myrkkyihin tulee, niin Winter oli pikkutekijä. Ne kovimmat myrkyt sinne päästettiin nahkatehtailta.
http://www.tampere.fi/ymparistojaluonto/luonnonsuojelu/luonnonsuojelualueet/vaakkolammi.html
http://www.tampere.fi/ymparistojaluonto/luonnonsuojelu/luonnonsuojelualueet/vaakkolammi.html Välttävää se veden laatu nykyään on, mutta ei siellä uida voi, ja miksi siellä kukaan uisikaan kun vieressä on Tampereen puhtaimpia vesiä, eli Tohloppi..Ympäristöstä kanaalit ja muut pinnalla olevat on poistettu.Tuskinpa Vaakkolammelle mitään on tehty. Ei siellä pohjamutia ole vaihdettu. Siellä pohjassa ne töhnöt ovat tänäänkin. Ei paljon parane tonkia.....
Mutkassa oli myös jokin kirjapaino. Sekin laski vetensä lampeen.
- köyhätkyykkyyn
Alueena sellaista että en todellakaan sinne muuttaisi, kaikki vain ahdettu betonilaatikoihin ! Säälittää ne lapset ja eläimet jotka sinne on laitettu kärsimään. Kaikenlaista sekasakkia mamuista, mustalaisista ja köyhistä suomalaisista lähtien !
- Anonyymi
Ja sä luulet olevasi parempi, luulen että sullakin luurankoja kaapista löytyy, ite asuin siellä aikanaan ei mitään ongelmaa ollut, narkit vaan siellä eniten riehui ei ketkään muut
- Anonyymi
Winterin kettinkiä ja nahkaa jengi siellä heiluu yötä päivää. Aseet laulaa ja mora heiluu.
- Anonyymi
Pierunhajuinen välilä.
- Anonyymi
Maaperästä nousee voimakas liuotinaineen tuoksu, maaperä kyllästetty kemikaaleilla.
Ennen ei välitetty ympäristöstä 🤢
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779