Polttava kipu vatsassa

Äippä 9/2011

Olisiko syytä huoleen? Heräsin aamuyöllä kauheaan vatsakipuun. Koko vatsaa rintojen alta häpyluuhun saakka poltteli ja kipu lähes lamautti. Pääsin juuri ja juuri ylös sängystä ja löysin asennon, jossa olo oli jotenkin siedettävä: etunojassa polvillaan lattialla sänkyyn nojaten. Siinä meni parikymmentä minuuttia, kunnes uskalsin takaisin sänkyyn ja kyljelleni ähisemään. Pahin kipu hellitti vähitellen, mutta valvoin silti vielä yli tunnin ja vielä aamullakin vatsaa poltteli lievästi. En oikein tiedä, millä muullakaan sanalla tuota kipua kuvaisi. Ilmavaivojakin oli samalla, mutta ei uskoisi, että ne yksin tuota selittäisivät?

Viikkoja on nyt 15 risat ja toissapäivänä tehtiin lapsivesipunktio. Sen jälkeen kaikki meni ihan ok ennen viime yötä. Aiemminkin vastaavia kipuja on muutaman kerran öisin ollut, mutta paljon lievempänä ja lyhytkestoisesti. Ensimmäinen raskaus menossa, joten ei ole hajuakaan, onko tämä normaalia vai onko nyt tapahtunut jotain pahaa?

Seuraava neuvolakäynti on tietysti vasta monen viikon päästä...

8

7849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rty123

Ei kyseessä voisi olla närästys? Närästys on ainakin raskauden kannalta vaaratonta.

• -.-.-.-

Lamauttava kipu häpyluuhun saakka tuskin on närästystä. En osaa sanoa, mistä tuossa voisi olla kyse. Jos sinulla on kerran ollut vastaavaa ennenkin, voithan soittaa neuvolaan ja kysäistä. Sieltä kyllä pyydetään tulemaan sitten tutkimuksiin, jos heistä kuulostaa sille olevan tarvetta. Ota siis rohkeasti yhteys neuvolaan, kyllä sinne saa soittaa ja kysyä. heidän työnsä on auttaa.

• Äippä 9/2011

Soittelin neuvolaan ja sain ajan huomiseksi. Jos saadaan sykkeet kuulumaan, niin voidaan huokaista helpotuksesta.

En ole koskaan kärsinyt närästyksestä, joten en tiedä, millaista närästyskipu on ja miten kovaa se voi olla. Tuo perjantaiöinen kipu oli todella kovaa, mutta saattaahan se silti liittyä jotenkin ruuansulatuselimistöön. Toivottavasti! Vuotoja ei ole ollut, eikä mainittavaa kipua lauantaiaamun jälkeen, joten toivottavasti säikähdin suotta.

Onhan tämä raskaana oleminen näköjään yhtä jatkuvaa huolissaan oloa. Sitä se kai tulee olemaan loppu ikä, joten hyvää valmennusta :-)

• Äippä 9/2011

Huh helpotus! Kävin neuvolassa tarkistuttamassa tilanteen ja doppler-laitteella saatiin kuuluviin niin sykkeet kuin vilkkaan kaverin liikkuminenkin.
      Näköjään raskauteen voi kuulua mitä kummallisempia ja myös tosi kovia kipuja, jotka eivät lopulta sitten merkitsekään mitään. Näköjään ei kannata liian helposti huolestua. Helpommin sanottu kuin tehty... :-)

• -.-.-.-

Hienoa kuulla, että kaikki oli hyvin! Kyllä vaan minun mielestäni siellä neuvolassa kannattaa aina olonsa tarkistuttaa, jos on huolissaan. Ei siinä ole mitään häpeilemistä. Ihanaa, että pikkuinen voi hyvin!

Mukavaa keväänjatkoa teille! :)

• ä

Moi,

mulla tuli alkumetreillä (oisko viikkoja ollu joku 12-14) ihan järjetön vatsakipu, ei voinu ruotoonsa kääntää kun sattui mahaan niin kovin... pahin kohta oli oman navan kohdalta... mulla syynä ummetus! Kun oikein mietin asiaa niin enpähän tosiaan ollu käyny vessassa vissiin 4 päivään... Apteekista helpotusta ja ohi meni... mutta alkoi ihan yhtäkkiä ja oikeesti ajattelin et nyt meni kesken... Itse kans huomanneena et mitä ihmeellisimpiä kipuja tuntuu ja aina niihin reagoi samalla lailla, et onkohan kaikki hyvin ja kuuluuko tää raskauteen ja ja ja... :) mutta kyllä tuo kyytiläinen vielä on matkassa pysyny ja potkii välillä kovempaa ja välillä hiljempaa :)

Hyvä kuitenkin että teillä oli kaikki hyvin!! :)

• ----------s----h

Närästys ei tunnu alavatsaoireina, eikä ummetus ylävatsaoireina.

• Äippä 9/2011

Mulle ei lopulta selvinnyt, mistä kipu johtui, koska en huomannut ruoansulatuselimistön toiminnassa mitään merkittävää muutosta ennen/jälkeen, paitsi mitä nyt nuo ilmavaivat. Tiedä sitten, voiko jokin ylä/ala/keskivatsassa varsinaisesti oleva kipu sitten joskus säteillä laajemmalle alueelle, niin ettei kohtaa pysty paikallistamaan? Mutta samapa tuo, mistä johtui, kun meni kuitenkin ohi, eikä mitä ilmeisemmin aiheuttanut mitään vahinkoa! Nyt jo vähän huvittaakin oma huolestuneisuus, mutta onneksi asia oli noinkin helppo ja nopea tarkistaa neuvolassa, joten ei ainakaan tarvitse enää miettiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      51
      6640
    2. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      76
      5955
    3. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      105
      4978
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      27
      3675
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      206
      3236
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      41
      3055
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      24
      3004
    8. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2879
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      156
      1671
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      352
      1629
    Aihe