Mitähän noihin hakemuksiin pitää valehdella jotta saisi luottokortin. Kyllä, olen joskus vuosia sitten menettänyt luottotietoni (ei mistään pikavipeistä vaan muista syistä) ja saanut ne aikaa sitten takasin. Töissä olen ollut putkeen 8 vuotta, vuosiansiot olleet joka vuosi yli 30 000. Minulla ei ole lainaa, ei kulutusluottoja eikä mitään muitakaan rahareikiä.
Oma pankki ei suostunut kommentoimaan miksi en saa korttia (hain visaa), s-pankista en saanut vaikka asiakkaan ollut monta vuotta. Kokeilin huvikseen myös visa debit korttia omasta pankista. Ei onnistunut sekään. Aikaisemmin ollut visa ja mastercard jotka olen lopettanut omasta halusta. Tuolloin oli vielä asuntolainaakin niskassa 70 000e ja kortti tuli samalla viikolla kun haettu.
Johtuuko kortin saamattomuus siitä että olen sinkku, riski-iässä (26), vuokralla asuva nuorimies vailla mitään vastuuta mistään. :D
Kortti tulisi lähinnä käyttöön ulkomaanmatkoja sisällä pitäen. Ja te prepaid mastercardin mainostajat, suksikaa kuuseen. Ei kiinnosta.
Luottokortin saamisen vaikeus
15
1199
Vastaukset
- raikku554
Onpa mystinen juttu.Ettei jossain roiku joku vanha saatava?En kyllä muuta keksi.
- Wurger
Muutamia arvauksia:
Ikä ja onko intti/sivari suoritettu?
Taloutesi on enempi vuoristorataa, nyt vuokrakämppä, joskus oli omistusasunto ja asuntolainaa, maksuhäiriö.
Miten vakaa on työsi, onko ollut sama työnantaja tai suhdanneherkkä ala?
Hoitoalalla pätkätyöt eivät hirveästi haittaa, jollain muulla alalla kyllä.
Rahankäyttösi viimeisten kuukausien aikana, onko "tili tuli, tili meni" tilanne, säästöön ei kerry mitään. Kokeile säästää tilille muutama satanen kuukausittain. - Sneijder123
Intti suoritettu aikaa sitten.
Omistusasunnon myin kun sain todella hyvän tarjoukseen.
Työ sosiaali- ja terveysalalla. Kaksi aikaisempaa työpaikkaa. Toinen työsuhde kesti 4 vuotta ja toinen 2.5. Kummatkin vakituisia.
No toisaalta ihampa tuo on sama saako korttia vai ei, ihmetyttää lähinnä että niitä jaellaan opiskelijoille jne mutta sitten kun työssäkävijä käy kysymässä niin ei mitään mahdollisuuksia. - Iraira
Oletko kysynyt mahdollisuudesta tehdä luottorajan suuruista takuutalletusta sulkutilille, vakuudeksi pankille? Jotain tuon tyylistä oli kuuleman mukaan ainakin ennen mahdollista tehdä saadakseen luottokortti, jos ei ollut vaikka riittävästi tuloja.
- sneijder123
Luulis noilla 33 000e /v tuloilla jonkun kortin saavan, jopa isommalla kun minimi luottorajalla. Saahan opiskelijatkin kortin heti kun on 90 opintopistettä täynnä, vaikkei työllistymisestä ole tietoakaan.
- hjkkjh
yhden kerran kun korttia on käyttänyt väärin tahallisesti esim maksuväline petos ei saa ikinä enään mitään korttia eikä nettipankkiavaimia eikä oikeastaan edes pankkitiliä.Ei kai vain ole joku tuollainen takana ja jos on niin ei auta vaikka olisi lottovoittaja korttia ei saa.
- jaa-has
Vähän oudolta kuulostaa, ettet saa luottokorttia. Toisaalta moni muukin asia kuulostaa oudolta - esimerkiksi se, että olet myynyt asuntosi kun sait hyvän tarjouksen?? Nyt sitten asut vuokralla ja maksat ihan turhasta joka kuukausi vuokranantajalle? Järkeä?
Veikkaan, että sulla on edelleen niissä luottotiedoissa jotain häikkää, jos et kerran edes Debit-korttia saa. Senhän saa kaikki, jos vain luottotiedot ok. Luottokortin saamisessa sen sijaan saattaa olla muitakin ehtoja, niistä en sen tarkemmin tiedä.
Niin ja toki sekin saattaa vaikuttaa, jos sulla on joitakin tilinylityksiä vuoden aikana. Nämäkin estää kortin saamisen.- ö
"esimerkiksi se, että olet myynyt asuntosi kun sait hyvän tarjouksen?? Nyt sitten asut vuokralla ja maksat ihan turhasta joka kuukausi vuokranantajalle? Järkeä?
jaa-has
15.4.2011 17:30"
===================sinulle henkilökohtaisesti
kaikki ei ole hullua, vaikka se voi kuulostaa.
ite eläkeläispari, Lahdesta, myytiin myös kämppä kolme vuota takaperin, laitettiin rahat Tieto ja Uponor yms osakkeisiin kun sai 7 € ja viime kesänä otettiin rahat pois, kun saatiin 14 €, eli asuntohinta 120 000 kaksinkertaistui, nyt on Venäjässä tulee 30 % vuosi,
täällä Lahdessa ei kannata omaa asunto pitää, vain 15 % tuotosta menee vuokrakuluihin
ALOITTAJASTA en tiedä,
mutta pitäisi tosi rauhallisesti kysellä, omista pankeista,
enemmän kuunnella kuin selittää.
koeta myös k-plussa Masteria Citymarketin kaavakkeilla, Cittarista,
toki netissäkin voi täyttää, pankissa ei täytetä.
VALEHTELUA en suosi, mutta pitäisikö kertoa että nytkin on jokin kortti, jos netissä sitä kysytään ja LAITTAA 100 % maksu kuukausittain.
Vai voisko vaihtaa pankkia jos saa kortin.
- sneijder123
Hmn..Eli teistä asunnon myyminen on omituista, varsinkin jos sen tekee hyvällä voitolla. Ja sen jälkeen muuttaa edulliseen vuokra-asuntoon jotta voi katsella uutta asuntoa kaikessa rauhassa. Omituista vai järkevää ?
Sain muuten sen luottokortin kun vaihdoin palkkatilin toiseen pankkiin. Eli kiitti vastanneille :) - Nähty on
Ilmeisesti kyse on S-pankista, joten ei mikään ihme ettei sieltä korttia saa. Pankin vaihto auttaa ja saat myös muut asiat sieltä toisesta pankista, eli asuntolainat ym.
S-pankista ei korttia myönnetä, jos sinne ei tili mene. S-kortti on kyllä muutenkin oikea kusetuskortti. Maksat ensin tuotteista kalliimpaa hintaa ja sitten hehkutetaan kun saadaan se bonuksena takaisin. No ilman bonuskorttia saan ostokseni kyllä halvemmalla muualta, eikä kyseessä ole Lidl.- mikä halvempi kauppa
"S-pankista ei korttia myönnetä, jos sinne ei tili mene. S-kortti on kyllä muutenkin oikea kusetuskortti."
ei ole tuollaisia ehtoja saamiseen, meillä ei ole koskaan mitään mennyt eikä nytkään mene, kaikki on siirretty kun tilinumero on saatu.
toki joka paikkakunnalla on omat hintatasonsa, meillä on aivan kohtuullinen ja marketti 400m ja Prisma alle 1200 m etäisyydellä, meillä on myös lapsille rinnakkaiskortit,
eli saamme aina sen 5,5 % myös bensasta, se on näinä aikoina aika kova juttu,
perhekokonaisuudella yhteensä yli 120 000 km.
Ja aina on hyvä kun on joka kauppaan yhdistelmä bonuskortti,
tulee tarjoukset automaattisesti ja lompakko pysyy ohuena
ja mitä vähemmän kortteja sitä paremmin ne aina näkee eikä katoa.
Olisi mukava tietää se halvempi kauppa ja paikkakunta ???????????
Meillä kun on aikaa ostaa ja ostamme 4 lapselle ja vanhemmillemme ainakin 2 viikossa ruuat,
kun juuri eläkkeelle päässeillä on kuntoa ja aikaa.
Ainakin minä olen katsellut että esim K-omissa tuotteissa on eri tuoteseloste kuin varsinaisissa päätuotteissa, vaikka olisi tehty samassa paikassa.
Esim. K-tuotteessa kovetettua kasvisrasvaa yms, ei liene terveellistä, mutta halvempaa. - Älyä ja laskutaitoa
mikä halvempi kauppa kirjoitti:
"S-pankista ei korttia myönnetä, jos sinne ei tili mene. S-kortti on kyllä muutenkin oikea kusetuskortti."
ei ole tuollaisia ehtoja saamiseen, meillä ei ole koskaan mitään mennyt eikä nytkään mene, kaikki on siirretty kun tilinumero on saatu.
toki joka paikkakunnalla on omat hintatasonsa, meillä on aivan kohtuullinen ja marketti 400m ja Prisma alle 1200 m etäisyydellä, meillä on myös lapsille rinnakkaiskortit,
eli saamme aina sen 5,5 % myös bensasta, se on näinä aikoina aika kova juttu,
perhekokonaisuudella yhteensä yli 120 000 km.
Ja aina on hyvä kun on joka kauppaan yhdistelmä bonuskortti,
tulee tarjoukset automaattisesti ja lompakko pysyy ohuena
ja mitä vähemmän kortteja sitä paremmin ne aina näkee eikä katoa.
Olisi mukava tietää se halvempi kauppa ja paikkakunta ???????????
Meillä kun on aikaa ostaa ja ostamme 4 lapselle ja vanhemmillemme ainakin 2 viikossa ruuat,
kun juuri eläkkeelle päässeillä on kuntoa ja aikaa.
Ainakin minä olen katsellut että esim K-omissa tuotteissa on eri tuoteseloste kuin varsinaisissa päätuotteissa, vaikka olisi tehty samassa paikassa.
Esim. K-tuotteessa kovetettua kasvisrasvaa yms, ei liene terveellistä, mutta halvempaa.No eihän tuota palkan S-tilille menoehtoa julkisesti kerrotakkaan mutta yllättävän usein kortti on sitten myönnetty kun on palkkatili sinne S-pankkiin siirretty. Eivät edes omille työntekijöilleen kortteja myönnä. Kävipä itselleni niin että lompakkoni varastettiin ja sen myötä S-pankin debit-kortti. Ilmoitin pankille varkaudesta ja kysyin tuleeko uusi kortti automaattisesti, niin kuin muissa pankeissa. Ei tule vaan pitää tilata itse. No hain sitä credit-korttia, jota ei myönnetty mutta eipä ole tullut uutta debit-korttiakaan. Erittäin luotettavaa toimintaa. Ilmeisesti itse taas pitää kysellä että eikö sitä debit-korttiakaan enää saa varastetun tilalle.
Kuten Prisma itseään mainostaa, että on perhemarket, niin se on kyllä totta. Yhden hengen taloudet sinne turhaan vaivautuvat. Tottahan toki yhden hengen talous ei voi ostaa viisihenkisen perheen verran tavaraa mutta yhden hengen talous maksaa tuotteestaan saman hinnan ja bonuksia saa vain murto-osan. Vaikka ostaisin kaikki kuukauden ruoat ja muut päivittäistavarat S-ryhmältä, saamani bonus on niin pieni että ostamalla ne muualta se tulee halvemmaksi. Esimerkkinä pelkkä käyttämäni kissanhiekka maksaa Prismassa 2 euroa enemmän kuin toisessa kaupassa. Saamani bonus ei korvaa sitä, että tuotteet yksinkertaisesti vain maksavat enemmän bensasta puhumattakaan. Joulun aikaan muuten Prismassa oli kalleimmat kinkut myynnissä, myös ulkomaisten kinkkujen hinnat olivat kalliimmat kuin muualla kotimaisten hinnat. Lisäksi Prisman valikoima on todella suppea kun vertaa vaikkapa Citymarketin valikoimaan ja leipäosasto on Prismassa surkea ja S-market myy melkein pelkkää vacuumia.
Sanontasi pitää S-ryhmässä todellakin paikkansa: "Ja aina on hyvä kun on joka kauppaan yhdistelmä bonuskortti,
tulee tarjoukset automaattisesti ja lompakko pysyy ohuena". Ei sinne ainakaan rahaa pääse kertymään tuolla asioidessa.
Pelkällä yhdellä ostosreissulla eräässä bonuskortittomassa kotimaisessa kaupassa säästän monta euroa verrattuna Prismaan, joten miksi vapaaehtoisesti maksaisin tuotteista kalliimpaa hintaa, kun saan ne halvemmalla ilman bonuksiakin. Katselin tuossa kotimaista puhelinta kun pitäsi uusi hankkia ja Prismassa puhelin maksaa yli 100 euroa enemmän ja tottahan toki ostan sen sieltä kun saan sitä mahtavaa bonusta.
- hyväettä näin
"Aikaisemmin ollut visa ja mastercard jotka olen lopettanut omasta halusta."
Kyllä tämän lauseen takaa pitää löytyä syy miksei pankki antanut korttia. Se että uusi pankki antaa johtuu heidän tietämättömyydestä näitä aiempia tapahtumia kohtaan / ns. riskeistä.
Mutta tärkeintä tätä pankkien mielivaltaa vastaan on tuo, että nyt kortit saa. Se että törkeäkin rikos häviää perusrekisteireistä muutamassa vuodessa ei anna kohtuuta sitä vastaan että nuoruuden taloushölmöilyistä sakotetaan vielä vuosikymmenenkin jälkeen luottotietojen ja taloudellisen aseman täydellisen korjautumisen jälkeen. - jgierjbiterbportmrpt
Itsellä oli vanhan magneettijuova pnakkiautomaattikortin käyttöaika päättymässä ja vähemmälläkin työkokemuksella mulle suorastaan tyrkytettiin ottamaan sirulliset visa ja mastercard, no tulihan ne otettuakin.
Ikää mulla on tosin muutamia vuosia enemmän eikä mulla ole koskaan ollut minkäänlaista luottomerkintää tai maksuhäiriötä. Velkaakaan ei ole mutta asun kyllä vuokra-asunnossa ja tulot on pienemmät.
Olen pääasiassa edelleen käyttänyt käteistä rahaa korteista huolimatta mutta esim. autoa huollossa käyttäessä on tullut maksetuksi debit kortilla ja visaa olen vinguttanut joskus ulkomaisissa verkkokaupoissa, eu:n sisällä tosin. Visa-laskut olen maksanut aina kerralla pois kuitenkin.
Prisma on mielestäni edullinen ruokakauppa ilman bonuskorttiakin mutta ehkä viihde-elektroniikkaa saa esim. Gigantista halvemmalla. En ole bonuskorttia vielä tullut hankkineeksi, sata euroa on melko paljon kun plussakortin sai aikoinaan digikameran oston yhteydessä paljon halvemmalla. - juuri koettu
Mitään korttiahan ei ole pankin pakko antaa jos ei halua.Ei edes Visa Electronia.Eikä pankkien tarvitse LAIN mukaan mitään syytä edes kertoa.Samoin verkkopankkitunnuksia ei enään anneta ulosotossa oleville ollenkaan eli vaikeutuu moni asia kun ei voi edes työkkäripaprua netissä tehdä ellei sitten hae Henkaria kansalaisvarmenteen kanssa Poliisilta ja tietenmkin pitää olla kortin lukia koneessa jotta toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236935Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61827Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14746- 43723