Olen kylvänyt parveke- ja minitomaatin siemenet pieniin idätyskuppeihin, ny t kysynkin, että pitäisikö niitä nyt aluksi idättää pimeässä ja lämpissä vai voivatko olla valoisassa ikkunan edessä? Taimia ei siis vielä ole kasvanut..
Laitoin myös basilikaa, ruohosipulia ja persiljaa itämään pieniin kippoihin, mites niiden suhteen, itävätkö paremmin pimeässä vai valoissa?
Kiitos vastauksesta jo etukäteen
terveisin
Aloitteleva viherpeukalo
Tomaatin + yrtin kasvatus neuvoja kaivataan
sunset211
2
460
Vastaukset
- tasanen kostuttaja
Tomaati itävät parhaiten lämpimässä. Laitan tasaisen kosteuden säilyttämiseksi talouskelmun päälle johon tökin muutaman reijän. Kelmu poistan kun ovat kasvaneet senttisiksi. Sumutuspullolla voi kastella, ettei taimet huku.Sitten kun ovat itäneet, niin valoon. Tätä olen menestyksellisesti käyttänyt kaikkiin kylvöksiini.
Nyt ovat sellerit ja arpuusitkin jo päällä. - sunset211
Kiitos neuvoista. Siirsin tomaatin itämään saunanlauteille hämärään, siellä myös lämpimämpää. Kelmua olen pitänyt päällä ja kastellut säännöllisesti. Nyt odotellaan itämistä.
Kiitos sinulle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2382699- 1011144
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1221098Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581005Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531002Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717917- 63841
- 41807
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto238805- 122773