Olen ollut jo hetken pikavippikierteessä ja nyt tilanne on se että mulla on niin paljon vippejä mitä en voi maksaa takasin joten olen päättänyt että päästän ne nyt kaikki perintään ja siitä sitten eteenpäin.
Mitä sen jälkeen sitten käytännössä tapahtuu kun ne menevät eteenpäin perintätoimistoilta, meneekö ne sitten oikeuteen ja sitten ulosottoon? Entä kun olen työtön eikä mulla pahemmin rahaa ole, paitsi saan toimeentulotukea ja asumistukea.
Ja kun mulla todennäkösesti nyt sitten menee luottotiedotkin, niin kauan kestää että ne saa takaisin?
Pikavipit ulosottoon
6
429
Vastaukset
- 10+18
Perintätoimistolta oikeudenkautta ulosottoon menee ja jokaiseen vippiin reilut 200 euroa oikeudenkäyntikuluja päälle. Luottotiedot menevät siinä yhteydessä ja sinulle tulee luottotietojen menetyksestä ilmoitus kotiin. Velka on voimassa 15 vuotta ja luottotiedot saat takaisin kahden vuoden kuluessa siitä kun olet viimeisen erän maksanut eli jos et maksa ollenkaan niin luottotiedot palautuvat 17 vuoden päästä.
- tt
Luottotiedot palautuvat ihan viimeistään siinä vaiheessa, kuin vippivelka lopullisesti vanhenee. Asiakastieto poistaa merkinnät siinä vaiheessa automaattisesti. Mutta ei ne luottotiedot varmaankaan se pääongelma ole.
Todennäköisesti ehdit kuitenkin saada vipit hoidettua jollain tavalla ennen tuota 15 vuoden rajaa. ( Maksut ulosottoon, Takuusäätiön järjestelyluotto, velkajärjestely.) Tällä hetkellä olet työtön, mutta sehän ei ole pysyvä olotila.
Sosiaalituista ei ulosmitata, joten ulosotto toteaa sinut varattomaksi. Toki mahdolliset veronpalautukset lähtevät. Sekin kannattaa muistaa, että ulosotto ei ole vapaaehtoista velanmaksua, joten sitä ei huomioida toimeentulotuki laskelmassa. Esimerkiksi maksat itse vapaaehtoisesti perintätoimistolle velkaa 100 euroa kuukaudessa. Tuolloin kuussa sinulle jää rahaa elämiseen noin 319 euroa, jos lasketaan täydestä tt-tuesta. Vastaavasti veronpalautuksia ei huomioida tt-laskelmassa koska ne ulosmitataan. Eli 100 euron veronpalautus ulosmitattuna antaa sinulle tt-tukea normaalisti 419 euroa.
Suunnilleen näin se menee. Näitä neuvoja saa mm. v elkaneuvonnasta, sossulta, mielenterveyspalveluista jne. - --------------------
Kun liivimiehet tulevat perimään saataviaan, kysyisinkin ennemmin koska saan hampaani takaisin?
- Lirissä..
Kerronpa tähän ketjuun omasta tilanteestani. Lähetin viestiä Takuusäätiölle ja kerroin velkani suuruuden ja että vipeistä saadut rahat n.12500€ ovat menneet nettipeleihin, niin vastaus oli että jos haluan yksityishenkilön velkajärjestelyyn ja takauksen lainojen maksamiseen, pitää olla todistettavasti vuoden pelaamatta. Siinä meni minun järjestely mahdollisuudet. Että ilmeisesti ulosottoa odottamaan, tai itse en ainakaan tiedä miten pystyisi järjestelemään n.40 eri vippifirmojen kanssa että jokainen saisi jotain palkastani, 10€kk/per velkoja, eivät taida innostua asiasta. Pitää varmaan vielä kuiteskin kysyä velkaneuvojalta että onko mitään muuta tehtävissä.
- Eric Von Chaber
Ai kun ihanaa. Varasin juuri matkan Thaimaahan ja seuraavat 3 kuukautta kollöttelen ihanien Thaityttöjen hierottavana. Rahaa riittää eikä sitä tarvitse laskea. Nooh, tsemppiä teille vippivelkojen maksuun ja toivotaan onnea niihin nettipeleihin. Kyllä se 17 vuotta äkkiä vierähtää luottokelpoisuutta odotellessa ;-)
Ihan aikuisten oikeesti, voiko ihminen vajota noin alas vipeillä ja nettipeleillä?
Jos tosiaan voi, niin tuosta suosta ei kyllä taida hengissä selvitä..- Lirissä...
Ihan aikuisten oikeasti voi. Jää tosiaan nähtäväksi jaksaako tätä stressiä ja häpeää. Joillekkin ihmisille se on koukuttavaa. Itselläni ainakin kävi näin, kun aloitin pelaamisen ja tarkoituksena ihan kokeilla, 100€ pelitilille ja kokeilemaan. Olin kivasti ensimmäisen viikon aikana noin 4000€ voitolla, no sitten panostukset nousi ja pikkuhiljaa saldo oli nollassa. No sitä sitten ajattelee tietysti että ku kerran noinkin helposti satasella sai voittoa, ni eiku uudestaan. Ja näin sitä pikku hiljaa saa itsensä kuseeseen ku ei osaa niellä sitä että kyllä sen muutaman satasen saa taas säästettyä palkasta, vaan on pakko saada jostain sitä rahaa heti, jotta saa paikattua häviöt. Live Ruletti siis kyseessä minun kohdallani, eikä mikään hedelmäpeli jossa varmasti häviää rahansa.
Muista Eric käyttää kunnon suojauksia siellä Thaliländissä, muuten sinäkään hengissä kauan selviä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628