Muistakaa nämä;

Saapi nähdä miten tuo lestadiolaisia koskeva asia sujuu ?

Adventtikirkosta ei löytynyt rikoksentekijöitä liittyen alaikäisten hyväksikäyttöön.

Isoissa kirkoissa on kai todellisia tapauksia ollut siis katolisessa maailmalla.

Muistakaa aina nämä asiat;

- Lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä on kysymys kun/jos on sukupuoliyhdyntä alle 16 vuotiaan kanssa, tai seksuaalista hyväilyä/ tai seksuaalisia puheita joiden voidaan katsoa toimivan yllykkeinä alaikäiselle josta lapsen kehitykselle haittaa. Vanhemman hallitseva asema huomioidaan aina. Siis ennenkaikkea virka-asema, mutta myös muuta hallitsevaa asemaa voi olla vanhempana.

Nuo hyväilyt pitää siis olla seksuaalisia. Seksuaalisuuteen taas mennään jos on kyse erogeenisista alueista, koskettelua ilman housuja, ja ko alueille, kun se on luonteeltaan seksuaalista. Siis luonteeltaan seksuaalista. Jokainen voi noita rajoja ymmärtää tämän perusteella.
- Seksuaalinen on siis jotakin muuta kuin päähän tai olalle taputus tai kädestä kiinni pitämistä tai tutun hoitolapsen/ oman lapsen vieressä nukkumista, sellainen on normaalia ja oikeata ja tarpeellista. Lapset hakevat turvaa vanhemmasta ja haluavat nukkua vieressä ja kaikilla oma vieroitus aikanaan vieressä nukkumisesta.

Joskus kun adventtikirkossa kuohui vastasin lukuisiin ketjukirjeisiin kaikkiin näin;
- "Luotan maamme oikeusjärjestelmään."

Oikeuksissa tuomitaan rikoksista. Jos ei tuomita ei ole rikosta tapahtunut.
Tuota asiaa ei hullunkiihko silmissä olevat vainoharhaiset toisiaan vihaavat uskovaiset tai uskovaisten vihaajat ymmärrä.

Pitää siis erottaa rikos aina jostakin muusta sekin !
Siksi maassamme on lainsäädäntö. Ihan sellainen virka lainsäädännöllä eikä uskovaistenkaan seurakuntarajavihat, tai uskovaisten vihaajat ja niin voimakkaasti ennakkoluuloiset.

Olen joskus lukenut juridiikan perusteet 1980 luvulla, ja pitää lisääkin lukea vielä nykyisen tutkintoni suorittamisen yhteydessäkin.

Vanhemmat ja lasten hoitajat eivät voi välttää kosketustakaan.
Lapset tarvitsevatkin oikeata kosketusta.

Muistakaa vielä että uskonnollisista asioista johtuva viha ja ennakkoluulo on yksi asioissa vaikuttava tekijä.

Ihmisen psykologiaan kuuluu helposti elämän vaikeuksissa ja pettymyksissä siirtää syyllisyyttä, ja tavallisesti kohde on toinen ihminen ja uskonto on toinen maalitaulu. Itsestä ei vikaa eikä syytä sitten löydy. Itseensä on kovin vaikeata mennä hakemaan syyllisyyttä tai osallisuutta mitään kun elämän vaikeuksissa ja pettymyksissä turhaudutaan siirtämällä syyllisyyttä toiseen ihmiseen.

Kyse on siis joskus syyllisyyden siirtämisestä joka on psykologinen asia, ja minulle tuttu teini-iän kirjaston kirjoista kun harrastin käytännön psykologian tutkimista.

Asiayhteydessä on hyvä muistaa että kunnianloukkaus on rikos. namusedäksi nimittelijät saisivat rangaistukset oikeudessa.

Minulle alaikäisiin sekaantuminen on ollut kaikkein vastenmielisin asia rikoksien joukossa, seuraavaksi tuleekin huumerikollisuus yhdessä väkivalta -ja henkirikoksien kanssa ja sitä seuraakin sitten talousrikollisuus. Talousrikollisuuskin on uskomattoman vastenmielinen asia minulle.
Tietysti seksuaalisuus pitää olla vapaaehtoista aina aikuisien kesken.

On kovin vaikeata ymmärtää ja liittyykin johonkin psyykkiseen häiriöön.
Ei se terveiden hommaa ole, muitakin seksuaalisuuden kanavia löytyy.
Ihmisiä on monella tavalla sairaita, ei joku muulla tavalla sairas halua alaikäisiä, sekin pitää ymmärtää.

Joskus Adventtikirkossa kuohui. Minäkin sain ketjukirjeitä joihin vastasin aina:
"Luotan maamme oikeusjärjetelmään." En lynkkaushaluisille vastannut mitään muuta koskaan.
Niin kävi ettei tuomioita lausuttu.

Minä en tunne yksityiskohtia, mutta asiat vanhenevatkin mutta muhinointi teinityttöjen kanssa 30 vuotta sitten jotka olivat 16 vuotiaita eivät täytä rikoksen mittaa. esim. Ei myöskään samassa saunavuorossa viihtyminen nuorten kanssa. mm.

Haluan siksi tuoda nämä asiat esille, koska syyttömien tuska on kova moisien syytöksien keskellä. Sekin on kovin inhottava ja vastenmielinen asia olla syyttömänä moisissa syytöksissä.

Minä en ole "teenage-sex" miehiä ollenkaan, olen sen sanonut aina varmuuden vuoksi kun nuorten kanssa olen. Vastenmielinen asia minulle teenagesex hommat.

Nuorilla on omat menonsa ja juttunsa. Siksi mainitsen tuon asian varmuuden vuoksi ettei seksipuheet pidä koskea minua jos esim. opiskelen nuorten kanssa yhdessä. nk. juuri kävimn yhden kurssin korkeakoululla jossa oli paljon nuoria.

En ole lestadiolaisuuden jäsen. Halusin nämä asiat tuoda ahdingossa inhimillisistä syistä Teille esiin ettei kohtuutonta paniikkia ja kärsimystä pidä pitää.

Ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan. Pitää muistaa tämä.

http://jarinhotelli.blogspot.com

jari laurila

0

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
        Ensitreffit alttarilla
        27
        2870
      2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
        Tunteet
        33
        2525
      3. 148
        2274
      4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
        Kiuruvesi
        54
        2239
      5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
        Suomalaiset julkkikset
        24
        1860
      6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
        NATO
        390
        1696
      7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
        Maailman menoa
        104
        1642
      8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
        Ikävä
        309
        1548
      9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
        Lappajärvi
        135
        1459
      10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
        Maailman menoa
        13
        1446
      Aihe