-Hän ei pysty hillitsemään itseään vaan saa raivareita ja huutaa usein
-Paiskoo tavaroita ja saattaa käydä kiinni
-On aina oikeassa, kun riitelemme, jankuttaa tahtoaan läpi, minä olen se, joka ei ymmärrä ja olen kuulema hullu
-On ilmeetön ja tunteeton, usein kova ja kylmä tai välinpitämätön
-Yritti aluksi hyötyä minusta taloudellisesti ja maksattaa minulla kaiken, kunnes pakotin hänet osallistumaan asumiskustannuksiin
-On lähes erakko, yksinäinen susi, jolla vain muutama kaveri
-Ei koskaan naura, hyvin vakava ja jos joskus nauraa, on se jonkun vahingolle
-Jos minä nauran ja olen onnellinen, sen synkempi hän on ja saattaa murjottaa tästä.
-Nauttii minun säikyttelystä, hiipii taakse hiljaa tuijottamaan
-Odottaa palvelua, ei osallistu kotitöihin, vaan välttelee niitä
-On peliongelmainen ja mielellään myös juo.
-On valehdellut usein, mutta sellittää itsensä ulos tilanteista
-kiukuttelee usein kuin lapsi
Silmäni ovat auenneet, voisiko kyse olla narsistista tai psykopaatista? Te, joilla kokemusta, valaiskaa.
Mieheni on outo
53
1704
Vastaukset
- 898989898
Joku sanoisi, että emme tee täällä diagnooseja, mutta itse sanon, että on. Kaikki piirteet täsmäävät hyvin.
Monet kuvailemasi asiat sopisivat minun ex-poikakaveriin: kiukuttelu, ilmeettömyys, valehtelu, toisen syyttely, jonkin sortin ilottomuus, taloudellinen hyötyminen jne.
Juokse ja nopeasti, paras neuvo - 10+17
Kuulostaa tutulta, ilman alkoholia ja yhteistä asuntoa.Aikaisemmin tuossa eri ketjussa kirjoitinkin..
Ja tosiaan erolla uhkailu riidan sattuessa sekä minun jättäminen välillä. pitkät mykkäkoulut jne. anteeksi ei milloinkaan pyydä, ilmoittaa kyllä, että kaikki on anteeksi annettu. Nyt vain minun jättäessä hänet viimeisen mykkäkoulun aikana, meni tämä jotenkin hyvin oudolla tavalla..
Takaisin en enään palaa.. - 24
-Nauttii minun säikyttelystä, hiipii taakse hiljaa tuijottamaan
Tuo jo yksistään riittäisi mulle, huhhuh.. pihalle vain tuollainen.- ''''''''''''''''''''
Mietin ihan samaa. Mutta jotenkin näiden tietynlaisten ihmisten kanssa kestää monia sellaisia asioita, joita muuten pitäisi karmivina ja täydellisen hulluuden osoituksena.
Jo se, että itse aikoinani istuin ensitreffeillä narsistin luona, jossa hän esitteli exiensä kuvia. Ja mitä teen, aloitan suhteen hänen kanssaan. Tai se, että hän tiuskii päin naamaa ensimmäisellä kerralla kun tapasimme. Karkuun pitäisi siinä vaiheessa oikeasti juosta.
- ero edessä
Jatkoa vielä:
-Ei arvosta toisten tavaroita, käyttää mielensä mukaan ja jos hajoaa niin ei korjaa
-Riitatilanteissa seuraa perässä huoneesta toiseen jankaten ja jankaten
-On uhannut eron tullessa saattaa minut taloudelliseen ahdinkoon
-Epäilen hänellä olevan väkivaltarikos-taustaa, jonka yrittää salata
Kiitos vastanneille. Olen pohtinut myös, voisiko kyse olla jostain muustakin mielenterveysongelmasta. Epäilen, että hän ei helpolla asunnostani lähde ja itse en omastani muuta mihinkään. Löytyykö vinkkejä häätämiseen?- henna...
Ei ole lopulta väliä onko hän narsisti, sillä on enemmänkin väliä että hänen käytöksensä ei ole normaalia ja ennen kaikkea sillä on väliä, että sinulla ei ole hänen kanssaan hyvä olla. Et pysty luottamaan häneen, ei silloin voi rakentaa normaalia suhdetta. Ei ole mielestäni normaalia uhkailla että jos ero tulee niin sitten....hänen kanssaan jatkaminen TÄYTYY OLLA VAPAAEHTOISTA ei pelkoon ja pakottamiseen perustuvaa, sinä ITSE saat päättää haluatko eron vai et.
- 29
Kannattaisi nyt ehkä ottaa selvää omista oikeuksista vaikka ihan oikeusaputoimistosta ja näin varmistaa oma selusta. Eropäätös on tietenkin jokaisen itse tehtävä ja lopulta noilla diagnooseilla ei ole paljonkaan merkitystä. Tärkeintä on miettiä mitä itse haluaa ja keskittyä ihan noihin käytännön asioihin. Voimiahan se kysyy..
- marian-aave.
Kun hän on muuttanut kirjansa asuntoosi JA olet hyväksynyt hänet avopuolisoksesi - ei avopuoliso ole vuokralainen. On aika outoa, että olet ottanut rahaa häneltä oman omaisuutesi (asunto?) kartuttamiseen - laki ei oleta, että avopuoliso maksaa vuokraa kumppaninsa omistamasta asunnosta.
Vain vuokrasuhteessa olevat maksavat vuokraa. Jos olet ottanut hänet vuokralle (on olemassa allekirjoitettu vuokrasopimus) häädön ei pitäisi olla ongelma.
Jos nyt haluat purkaa asetelman avopuolisona, on sinun ensin nostettava häätökanne entistä avopuolisoasi vastaan perusteena avosuhteen päättyminen. Tuomioistuin ratkaisee sitten, onko peruste olemassa.
Kun häätötuomio on annettu, sinä haet ulosottomieheltä päätöksen täytäntöönpanoa.
Lukkoseppä ei siis riitä - ja johtaa useimmiten syytteisiin.... - ero edessä
marian-aave. kirjoitti:
Kun hän on muuttanut kirjansa asuntoosi JA olet hyväksynyt hänet avopuolisoksesi - ei avopuoliso ole vuokralainen. On aika outoa, että olet ottanut rahaa häneltä oman omaisuutesi (asunto?) kartuttamiseen - laki ei oleta, että avopuoliso maksaa vuokraa kumppaninsa omistamasta asunnosta.
Vain vuokrasuhteessa olevat maksavat vuokraa. Jos olet ottanut hänet vuokralle (on olemassa allekirjoitettu vuokrasopimus) häädön ei pitäisi olla ongelma.
Jos nyt haluat purkaa asetelman avopuolisona, on sinun ensin nostettava häätökanne entistä avopuolisoasi vastaan perusteena avosuhteen päättyminen. Tuomioistuin ratkaisee sitten, onko peruste olemassa.
Kun häätötuomio on annettu, sinä haet ulosottomieheltä päätöksen täytäntöönpanoa.
Lukkoseppä ei siis riitä - ja johtaa useimmiten syytteisiin....Tämä siis vuokra- asunto, jossa minä olen kirjoilla, hän makoilee. Hänellä kait posti restante. Muotoilin alussa ehkä väärin, tarkoitin löytyykö vinkkejä eron siististi hoitamiseen?
- marian-aave.
ero edessä kirjoitti:
Tämä siis vuokra- asunto, jossa minä olen kirjoilla, hän makoilee. Hänellä kait posti restante. Muotoilin alussa ehkä väärin, tarkoitin löytyykö vinkkejä eron siististi hoitamiseen?
Siis vuokra-asunto, jossa ei kirjoilla?
Sitten asia on helppo: soita poliisit ja pyydä hoitamaan kaveri ulos. Poliisi kysyy vain; onko kirjoilla asunnossa ja sitähän hän ei ole. Sen siistimmin se ei enää käy, kun toiset hoitavat sen. - henna...
ero edessä kirjoitti:
Tämä siis vuokra- asunto, jossa minä olen kirjoilla, hän makoilee. Hänellä kait posti restante. Muotoilin alussa ehkä väärin, tarkoitin löytyykö vinkkejä eron siististi hoitamiseen?
Kyllä minä luulen että jos tyyppi ei ole kirjoilla asunnossasi niin riittää se että sanot sille että alahan laputtaa äläkä tule enää minun kotiina makoilemaan. Jos hän on narsisti niin yleensä ei ole mahdollista hoitaa eroa kovin siististi.
- henna...
henna... kirjoitti:
Kyllä minä luulen että jos tyyppi ei ole kirjoilla asunnossasi niin riittää se että sanot sille että alahan laputtaa äläkä tule enää minun kotiina makoilemaan. Jos hän on narsisti niin yleensä ei ole mahdollista hoitaa eroa kovin siististi.
Siis "virallisesti" riittää tuo että käsket häipyä, jos on narsisti niin käytännössä voi olla että ei riitä ja hän ei sovinnolla lähde. Mutta tietääkseni poliisi voi poistaa kodistasi ihmisen jonka et halua majailevan siellä.
- mk
Jos et ole naimisissa vaan avoliitossa niin riittää kun sarjoitat lukot uudestaan ja laittat lisäksi varmuuslukon ja ilmoitat miehellesi että se oli nyt tässä niin helppoa se on. Aluksi sanot ihan rauhallisesti että tästä ei tule mitään ja muutappa muualle niin voi olle että uskoo tai sitten ei. Jos ei olem mitään aopimusta asumisesta ja olette avoliitossa niin silloin pääsee helposti eroon ja niin edelleen.
mk kirjoitti:
Jos et ole naimisissa vaan avoliitossa niin riittää kun sarjoitat lukot uudestaan ja laittat lisäksi varmuuslukon ja ilmoitat miehellesi että se oli nyt tässä niin helppoa se on. Aluksi sanot ihan rauhallisesti että tästä ei tule mitään ja muutappa muualle niin voi olle että uskoo tai sitten ei. Jos ei olem mitään aopimusta asumisesta ja olette avoliitossa niin silloin pääsee helposti eroon ja niin edelleen.
Jos ei ole kirjoilla kämpillä niin ulos vain.
Jos taas on, etkä ole saanut virallista häätöä hankituksi, poliisit pakottavat avaamaan ne uudet lukot...
- Välihuomautus.
Epäilen, että hän ei helpolla asunnostani lähde ja itse en omastani muuta mihinkään. Löytyykö vinkkejä häätämiseen?
Nobelin rauhanpalkinto sille, joka osaa vastata.- M.B.
Lukkoseppä paikalle, kun mies on muualla.
- henna...
Riippuu siitä onko teillä yhteinen omistusasunto, asutteko vuokralla, jos vuokralla niin onko hän virallisesti kirjoilla asunnossa. Jos vuokra-asunto ja ei kirjoilla niin käytönnössä häätäminen on käsittääkseni helppoa, et vain anna lupaa enää tulla luoksesi ja avaimet pois. Todellisuudessa tietysti narsistin häätäminen ei ole helppoa vaikkei olisikaan vuokra-asunnossa kirjoilla ja silloin "lain mukaan" sulla on mahdollisuus vain olla päästämättä häntä asuntoosi mutta oman kokemuksen mukaan ja sen mukaan mitä muilta olen kuullut, tämä ei narsistin kanssa onnistu helposti, vaan narsisti yrittää vedota sinuun hyvällä ja pahalla että et heitä häntä ulos lopullisesti. On myös auervaara-narsisteja, jotka asuvat naisten kustannuksella eivätkä ole halukkaita itse ottamaa vastuuta asumisestaan. Itselläni sellainen kokemus että narsisti eron jälkeen (mitä itse ei halunnut) alkoi kyttäämään puhelinsoitoin yms. oliko minulla uusi mies vaikka itse muutti "avoliittoon" valmiiksi lämmitellyn sivusuhteensa luokse alle viikko erostamme, uhkaili tulevansa luokseni "vaikka läpi ovien" yms yms. Tällaisessa tapauksessa paras hakea lähestymiskieltoa, olla reagoimatta mitenkään narsistin yhteydenottoihin, katkaista välit kokonaan. Pelottavaa ja yleensä monen vuoden ahdistus tämäkikn, kun ei koskaan tiedä, mitä narsisti yrittää. Narsisteille tyypillistä, että kokevat exänsä omaisuudekseen eronkin jälkeen vakka heillä itsellään uusi/uusia suhde/suhteita. Ainoa keino tällaisissa lienee se että itse tekee päätöksen että kaikki on loppu ja myös pysyy päätöksessään yritti narsisti ihan mitä tahansa.
- marian-aave.
Hei.
Kertoisitko millainen itse olet? Miten käyttäydyt noissa tilanteissa? - ero tulossa
Yritän vetää rajoja, minulle ei huudeta päin naamaa ja haukuta. Tämä yleensä ei auta vaan solvaaminen jatkuu. Seuraavaksi vetäydyn huoneesta, hän tulee perässä ja seuraa huoneesta toiseen. Olen myös joutunut lähtemään ulos asti, hänen seuratessa ja jankatessa. Pahimmassa tapauksessa tarttuu kiinni, etten pääse huoneesta. Tai jos käyn nukkumaan, jankkaa ja jankkaa sängyn vieressä.
Säikyttelemään hän ei enää oikein pysty, sillä olen aina varautunut hänen hiipimiseensä selän taakse. Yrittää sitä usein, mutta kun huomaa, etten säikähdä, vetäytyy hiljaa pois.- marian-aave.
Kirjoitin sulle tuohon ylös, miten toimia.
Ongelma ei missään nimessä ole se, onko mies narsisti-psykopaatti vai mikä, vaan se, että hän asuu oikeudetta huoneistossa.
Siinä mielessä palstan valintakin oli väärä.
Mutta nostapas nyt häätökanne. - henna...
marian-aave. kirjoitti:
Ongelma ei missään nimessä ole se, onko mies narsisti-psykopaatti vai mikä, vaan se, että hän asuu oikeudetta huoneistossa.
Mutta nostapas nyt häätökanne.Minun mielestäni palstan valinta on siinä mielessä oikea että ap. kysyjähän kysyy käsittääkseni kuinka narsistista pääsisi "siististi" eli luulen hänen tarkoittavan ilman suurempaa riitaa ja kiusaamisen jatkumista eroon. Tämähän on kai tarkoitettu keskusteluun narsismista. Siinä mielessä palstan valinta on täysin väärä kun täällä minun käsittääkseni kirjoittaa enimmäkseen narsisteja, joilta voi odottaa uhrin syyllistämistä ja sitä etteivät he todellisuudessa ymmärrä/halua ymmärtää sitä minkälaisia vaikeuksia ja minkälaista tuskaa narsisti aiheuttaa uhrilleen.
- henna...
Hänen toimintansa tuntuu kamalalta, luonnottomalta ja sairaalta tuon perusteella, mitä kirjoitit. Jos kyseessä on NPH niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä keinot kiusaamiseesi tulevat tuosta vain kovenemaan joten on ihan viisasta pohtia onko hän mielestäsi narsisti ja jos tulet siihen tulokseen että luultavasti on niin oman itsesi vuoksi hankkiutua hänestä eroon mitä pikimmiten. Narsisti ei parane, narsistin tavat kiusata muuttuvat vuosien kuluessa vain rankemmiksi. Narsisti osaa eron uhatessa esittää katuvaa ja luvata muuttumista todella uskottavan tuntuisesti ja sydäntäsärkevillä tavoilla (tai välillä uhkailemalla ja pelottelemalla) mutta siihen lankaan ei kannata mennä koska jos menee (niin kuin useimmat uhrit valitettavasti menevät) niin lopulta on itse niin loppu ja rikkirevitty ettei välttämättä enää pysty toimimaan järkevästi.
- marian-aave.
henna... kirjoitti:
Minun mielestäni palstan valinta on siinä mielessä oikea että ap. kysyjähän kysyy käsittääkseni kuinka narsistista pääsisi "siististi" eli luulen hänen tarkoittavan ilman suurempaa riitaa ja kiusaamisen jatkumista eroon. Tämähän on kai tarkoitettu keskusteluun narsismista. Siinä mielessä palstan valinta on täysin väärä kun täällä minun käsittääkseni kirjoittaa enimmäkseen narsisteja, joilta voi odottaa uhrin syyllistämistä ja sitä etteivät he todellisuudessa ymmärrä/halua ymmärtää sitä minkälaisia vaikeuksia ja minkälaista tuskaa narsisti aiheuttaa uhrilleen.
Aivan, mutta ensin pitäisi olla vakuuttunut edes siitä, että kyse on narsistista. Vasta sen jälkeen voi antaa neuvoja narsistin häätämiseen elämästä.
Aloittaja ei ollut varma narsistisuudesta, eikä minun käsittääkseni kukaan muukaan täällä voi olla, kun vastaajat eivät tunne arvioitavaa.
Ikinä ei saata tietää, vaikka juuri kysyjä olisi narsisti. - henna...
marian-aave. kirjoitti:
Aivan, mutta ensin pitäisi olla vakuuttunut edes siitä, että kyse on narsistista. Vasta sen jälkeen voi antaa neuvoja narsistin häätämiseen elämästä.
Aloittaja ei ollut varma narsistisuudesta, eikä minun käsittääkseni kukaan muukaan täällä voi olla, kun vastaajat eivät tunne arvioitavaa.
Ikinä ei saata tietää, vaikka juuri kysyjä olisi narsisti.Ei siitä tarvitse olla mitenkään 100 % varma että toinen on narsisti ennen kuin saa laittaa välit poikki epäilemänsä narsistin kanssa! Riittää että se toinen aiheuttaa itselle jatkuvaa pahaa oloa, ahdistumista, pelkoa ym. Sitä paitsi oikean diagnoosin antaa vain psykiatri ja tunnetusti hyvin harva narsisti suostuu diagnosoitavaksi!
- henna...
henna... kirjoitti:
Ei siitä tarvitse olla mitenkään 100 % varma että toinen on narsisti ennen kuin saa laittaa välit poikki epäilemänsä narsistin kanssa! Riittää että se toinen aiheuttaa itselle jatkuvaa pahaa oloa, ahdistumista, pelkoa ym. Sitä paitsi oikean diagnoosin antaa vain psykiatri ja tunnetusti hyvin harva narsisti suostuu diagnosoitavaksi!
Ja jokaisella on lopulta oikeus halutessaa eroon vaikkei toinen aiheuttaisikaan mitään kammottavuuksia! Mutta tällaisissa tapauksissa on mahdollisuus tietysti rauhassa keskustella käytännön asioista eikä mitään häätämisiä yms tarvitse edes miettiä, jos on kyse kahdesta normaalista ihmisestä.
- henna...
marian-aave. kirjoitti:
Mutta nostapas nyt häätökanne.Kyllä sekin on usein ongelma, jos on narsisti-psykopaatti vaikka eroon pääsisikin. Narsisti-psykopaatti ei yleensä tunne käsitettä ero vaan pitää eroa "omaisuutensa" kiukutteluna ja väliaikaisena riitana (siitäkin huolimatta että itsellä olis monta suhdetta samaan aikaan) tms. eli narsisti-psykopaatin kanssa on parempi varautua vuosia kestävään piinaamiseen ja kiusaamiseen eron jälkeen kun hän kostaa narsistista loukkausteen, mikä ero hänelle on, oli hän käyttäytynyt kuinka paskamaisesti tahansa itse mutta ei hyväksy/ymmärrä sitä että on ihan itse eron aiheuttanut.
- marian-aave.
henna... kirjoitti:
Ei siitä tarvitse olla mitenkään 100 % varma että toinen on narsisti ennen kuin saa laittaa välit poikki epäilemänsä narsistin kanssa! Riittää että se toinen aiheuttaa itselle jatkuvaa pahaa oloa, ahdistumista, pelkoa ym. Sitä paitsi oikean diagnoosin antaa vain psykiatri ja tunnetusti hyvin harva narsisti suostuu diagnosoitavaksi!
Sitähän minäkin edellä yritin sanoa........Siksi en ymmärrä, mitä väliä sen on, onko joku narsisti vai ei - KUN itsellä on vaikea olla.
- M.B.
marian-aave. kirjoitti:
Sitähän minäkin edellä yritin sanoa........Siksi en ymmärrä, mitä väliä sen on, onko joku narsisti vai ei - KUN itsellä on vaikea olla.
Ei sillä olekaan väliä. Narsismipalstan keskustelun kannalta kylläkin.. Täällähän on kuuma, huh huijaa.. Takaisin pellolle..
Kahvitelkaa välillä :)
Niin, mulla kiinnosti oikeastaan se, että mihin väriin päädyit? Ei muuten kiinnostaisi, mutta värilastuihin ja liuskoihin jonkin verran ihastuneena ja perehtyneenä, osaan aina hämmästellä mikäli joku onnistuu jopa valitsemaan niitten avulla haluamansa värin...
*tämä on rönsy* - marian-aave.
M.B. kirjoitti:
Ei sillä olekaan väliä. Narsismipalstan keskustelun kannalta kylläkin.. Täällähän on kuuma, huh huijaa.. Takaisin pellolle..
Kahvitelkaa välillä :)
Niin, mulla kiinnosti oikeastaan se, että mihin väriin päädyit? Ei muuten kiinnostaisi, mutta värilastuihin ja liuskoihin jonkin verran ihastuneena ja perehtyneenä, osaan aina hämmästellä mikäli joku onnistuu jopa valitsemaan niitten avulla haluamansa värin...
*tämä on rönsy*Kodin värilastu nro 11. Siinä ne - värit siis. Huomenna tulee stailaaja ja laittaa vielä loput kuntoon.
:D - M.B.
marian-aave. kirjoitti:
Kodin värilastu nro 11. Siinä ne - värit siis. Huomenna tulee stailaaja ja laittaa vielä loput kuntoon.
:DOnko se niitä, yks hallitseva sävy ja loput pari kolme sointuvia? Stailaaja kuulostaa leppoisalta :D
- M.B.
Jos omaa seinää pitäisi maalata, tulisin hulluksi, ellen olisi jo.. Ensin haalisin maalikaupasta kaikki mahdolliset värilastut, tikut ja kartat, sitten viettäisin pari viikkoa karsien, teippaisin loput seinälle ja olisin sitä mieltä, että itse niistä värikartoista voisi jo saada aika hauskan tapetin aikaseksi.. Onneksi viimeksi kun olin maalaamassa seinää, muutinkin sitten lopun viimeksi koko asunnosta pois..
Kevättalven loppuillan keltainen taivas mustine puunsilhuetteineen ja lintuineen.. - henna...
marian-aave. kirjoitti:
Joo, niin :) Minä tarkoitin sitä, että koska kysyjällä on epäily että kaveri olisi narsisti niin on hyvä olla tietoinen siitä, että narsistin kanssa voi olla vaikeaa vaikka hänestä eroon pääsisikin niin ettei enää asu yhdessä kun narsisteilla on usein tapana jatkaa kiusaamista monin eri tavoin.
- marian-aave.
henna... kirjoitti:
Joo, niin :) Minä tarkoitin sitä, että koska kysyjällä on epäily että kaveri olisi narsisti niin on hyvä olla tietoinen siitä, että narsistin kanssa voi olla vaikeaa vaikka hänestä eroon pääsisikin niin ettei enää asu yhdessä kun narsisteilla on usein tapana jatkaa kiusaamista monin eri tavoin.
Hennalle.
Minusta aloittaja oli hyvinkin tietoinen siitä, mitä narsisti ja narsismi on. Aika vaikea muutenkaan kuvitella, että pelkkien piirteiden perusteella joku osaisi tulla tänne - ilman siis mitään taustatietoa asiasta.
Eiköhän noista suurin osa hae tukea omalle näkemykselleen siitä, että joku läheinen on narsisti (tai ainakin häntä voidaan sellaisena pitää), joka tekee meidän vastaajien tilanteen aika hankalaksi. Koskaan ei voi olla varma onko kysyjä itse narsisti, joka hakee tukea jonkun kiusaamiseen.
Paljon vakuuttavampaa olisi jokaisen keskittyä siihen omaan tilanteeseensa. Jos on uhri niin hakea apua siihen omaan oloonsa. En aikakaan usko, että narsisti puhuisi omasta osuudestaan suhteen karikoissa. Kyllä ne sen toisen päälle syöstään aivan varmasti - keinolla millä hyvänsä.
Muuten, kiusaamista eron jälkeen jatkavat monet muutkin kuin vain narsistit. Jokainen ero sisältää silloin samanlaisen riskin, mutta ei se silti eroja ole vähentänyt - päinvastoin.
- ero edessä
Palstan valinta ei niinkään väärä, koska itseäni hämää nuo piirteet miehessä, enkä ole koskaan hänen kaltaistaan tavannut. Siksi kyselin täältä, löytyykö kokemuksia vastaavasta miehestä ja parisuhteesta.
- marian-aave.
Mitä väliä sen on, mikä hän on - ja sitä paitsi, vaikka joku täällä sanoisikin, että on narsisti, ei ole totta yhtään sen enempää kuin sekään, että sinä itse sitä epäilet.
Eikö ongelma ollutkaan eroon pääseminen? - j.o.k.u.
Itse käyttäydyin noin joskus...Nykyään ei vain jaksa enää samanlaista parisuhdepaskaa. Tuntomerkit sopii myös aika lailla eksääni. Vaikea sanoa taloudellisesta puolesta, sillä emme asuneet yhdessä, sillä se olisi käynyt melko varmasti lopulta lemmikkieni kohtaloksi...Eksä, kun ei pitänyt niistä.
Siispä katsoin paremmaksi erota. - Vieläkin pahaolo
Kokemusta löytyy. Aivan kuin kirjottaisit ihmisestä jonka kanssa kulutin muutaman vuoden. Olisi kiva tietää missäpäin tämä tapaus.
- ero tulossa
Ongelma ei ollut eroon pääseminen. Uskon sen onnistuvan. Ongelma oli mieheni outo käytös, josta jo otsikossakin. Uskon sen johtuvan narsismista tai jostakin mielensairaudesta. Laitan nyt kovan kovaa vastaan.
- marian-aave.
No mitä väliä sen sitten on, miten käyttäytyy, kun sitä ei itse tarvitse katsella?
- j.o.k.u.
Selvä sosiopaatti, mitä sitten...
- ehkäpä jos
Tuota noin. Ensimmäinen puolisoni oli narsisti. Toinen oli alkoholisti. Nämä on nyt terapeuttien lausuntoja, ei omiani..ja miehesi kuulostaa enempi jälkimmäiseltä. Muistuttavat nämä tyypit kovasti toisiaan, koska alkoholismi kehittää narsistisia piirteitä hyvinkin tehokkaasti. Jos kyseessä ei ole täys narsisti, niin "narsismi" häviää päihdeterapian myötä. Jos hän on narsisti, ei ikinä tule päivää jolloin hän olisi hoidossa. Ei tosin alkkiskaan helposti mene, kielto omasta tilasta kuuluu taudin kuvaan. Kannattaakin hoitaa nyt itseään ja kaveri menee hoitoon tai muualle, kun ei kestä sitä että paranet läheisriippuvuudesta :)
- j k
ei ole kokemusta
- jk
se on n rsisti ja psykopatista
- jk
ei ole kokemusta
- nähnytw
pakottaako hän sinut seksissä sellaisiin asioihin mistä et pidä esim ns kurkkupano taikka sms leikit, niinku puhelin johdot nänneihin ja sitten alkaa veivata numeroita kammella, ulkomaille. taikka anaaliseksin ohella vielä tupladidloa kehiin taikka muuta perverssiä
- jk
ei ole kokemusta
- kärsivä
Lähde jo lujaa karkuun,mutta muista hoida hänen häätäminen oikealla tavalla älä missään nimessä yksin.Muista myös muuta muualle älä jää asumaan samaan asuntoon hän varmasti häiriköi pääset paljon helpommalla.Muuta numerosi salaiseksi ja osoite tietosi muuten häiriköinti jatkuu loputtomiin.
Toimi ennen kuin jotain pahempaa sattuu.Minulla on tällä hetkellä saman suuntainen tilanne se ero ,että käyttäytyy muitaihmisiä kohtaan törkeästi ei minua
myöskin mustasukaisuus,uhoaminen jos jätän jne.... - mk
Kysyppä joskus mieheltasi että onko lapsena vanhemmat kohdelleet kaltoin ja mikä mättää kun noin ahdistaa ja lopuksi kysyt mitä hän haluaa elämältää tai vaihda miestä.
- j.o.k.u.
"Kysyppä joskus mieheltasi että onko lapsena vanhemmat kohdelleet kaltoin ja mikä mättää kun noin ahdistaa ja lopuksi kysyt mitä hän haluaa elämältää tai vaihda miestä. "
Takuuvarma keino saada turpaan ainakin... :)
- Narsistit kukkii....
Älä tule turhaan täältä kyselemään onko joku narsisti tai psykopaatti!
Tuollaisia diagnooseja voi antaa vain psykologi tai psykiatri ja vaikka joku kirjottelijoista olisikin pätevä diagnosoimaan ei hän voisi sitä keskustelupalstan välityksellä ja ennen kaikkea toista osapuolta ollenkaan kuulematta tekemään.
Ota nyt järki käteen. Haluat eron, mutta et pysty siihen ilman että sinua kannustetaan ja sinulle vakuutellaan että kumppanisi on sairas hullu. Et ehkä kykene kantamaan vastuuta päätöksestä, vaan haluat takaoven siltä varalta että myöhemmin kaduttaa, tarvitset mahdollisuuden syyttää palstan kirjoittajia väärästä päätöksestäsi, johon he sinut ajoivat.
Ehkäpä tarvitset itse eron sijaan hoitoa... eikä tämä ole vittuilua, käy ihan oikeasti puhumassa psykologille siitä voi olla apua. - ero edessä
Hei kaikille! Kiitos vastauksista! Kykenin kantamaan vastuun päätöksestä erota ja se tapahtui viikonloppuna. Heitin miehen ulos. Ei tulisi mieleenkään syyttää minkään palstan kirjoittajia väärästä päätöksestä, sillä päätös oli oikea! Enkä todellakaan tee päätöksiäni muiden mielipiteiden perusteella. Nyt tuntuu, että on taas tilaa hengittää ja elää. Tämä oli oikea ratkaisu ja on pysyttävä lujana, jotta se pitää.
- henna...
Onnittelut :) ja tsemppiä :)
- ero tuli
Hei, itse olen juuri eronnut. Meillä kuitenkin vielä yhteinen asunto minkä jo olemme saaneet myytyä. Exälläni edelleen avain asuntoon, vaikka ostanut jo oman ja minulla lupa asua toukokuun loppuun jo myydyssä asunnossa. Mieheni oli mustasukkainen ja alkoholiin menevä. Koskaan ei löytänyt itsestänsä mitään syytä vaan kaikki riidat oli minun syytäni. Oli myös mustasukkainen minun menoistani ja kavereistani, itsellään ei niitä ollut ja sukulaisiinsa sai myös välit poikki. Myös nauru katosi hänen olemuksestansa ja erolla uhkaili aikaajoittain, jos ei mennyt hyvin. Nyt on käynyt asunnossa silloin kun olen töissä ja tyhjentänyt sitä mielivaltaisesti, vaikka teimme tavaroista listan mitä kumpikin saa. Hänen mielestään hän on hankkinut kaikki. Minulle viestittää kuinka joudun elämään tulevaisuudessa köyhää elämää, kun erosimme. Olen antanut hänen viedä kaiken mitä on halunnut. Sitä nautintoa en hänelle anna, että perään alkaisin soittamaan. Sitä toivoisi ja saisi lisää nautintoa itsellensä. Omia mielipiteitäni en enään voinut/uskaltanut sanoa, koska tiesin sen johtavan riitaan ja muutaman viikon mykkäkouluun. Itse en myöskään enään osannut iloita ja nauraa kuten ennen, koska ajattelin että kohta taas paha olo. Minua on myös haukkunut yleisesti työpaikallaan ja saanut ihmiset luulemaan minusta vaikka mitä. Hän myös ajatteli itseään ja hyvinvointiaan enemmän, kuin avioliittoamme ja parisuhdettamme. Kaikki matkat suunnitteli itse miten ja millä ne tehdään. Viimeaikoina en enään viitsinyt edes lähteä mukaan, mutta siitä sain kuulla ja kärsiä rankemman kautta. Erittäin kuluttavaa ja aloin melkein uskoa, että minussa on kaikki syy, mutta olen päättänyt selvitä lasteni ja lastenlapsieni avulla, jotka tuovat arkeeni sitä aitoa välittämistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1423497Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",42493Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/852196Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1381850- 1291812
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee281729- 1381395
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1131339"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551196Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1591111