pahoinvointi/oksentaminen

emetti___

elikkäs sellasta kyselisin et kuin moni on joutunu oksentaan synnytyksessä ja missä vaiheessa? itellä kamala emetofobia (oksennuspelko) ja nyt rupes hirvittään et mitä jos....
tyhmää tässä se että yks synnytys jo takana, ja se meni hyvin, vaikka kestiki 48h, ponnistus 42min, eikä huonoa oloa ollu, sain epiduraalin..ja siittä lähtien puhunu et millon vaan uudestaan..:D ja nyt ku synnytys rupeeki oleen taas lähellä, on tullu kaikennäkösiä pelkotiloja..:) hullua... mieli tekee tepposia..:)
mutta kertokaahan kokemuksia jos vaan joku viittii vastata...

7

590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

oksensin aika alkuvaiheessa, kun olin saanut petidin-piikin kipuun. Tiesin kyllä, että se saa useimmat voimaan pahoin, mutta halusin kuitenkin kokeilla. Toista kertaa en ota, koska ei se paljoa edes auttanut. Eli ei ainakaan petidiniä, jos ei halua oksentaa...

• odd

mulla tuli oksu epiduralin saannin jälkeen ja sit toisen kerran ponnistusvaiheessa..mulla oli kans aika pitkä synnytys enkä saanut mitään ruokaa, vaan mehua juottivat, että saan energiaa. En ole tottunut mehua juomaan, vaan vesi on se mun juttu. Luulen et osittain johtu pahoinvointi tuosta mehun litkimisestä.Seuraavalla kerralla meinaan syödä myös jotain jos on pitkä synnytys.

• Minä oksensin synnytyksen jälkeen ja kyllä ihan viimeiseen pisaraan(mitä ny yleensä olin päivällä pystyny syömään..lähinnä juonu..)Oli kyllä niin heikko ja huono olo synnytyksen jälkeen, etten juuri muista paljoakaan synnärillä olosta..:/
      Olin ihan varma että oksennan pitkin synnytystä, mutta taisin olla niin täysillä mukana koko synnytyksen ajan,että ykä tuli vasta työn jälkeen:)
      En tiennykkään ett oksennuspelollekin on oma nimike!(vaik kai sitä kaikille kammoille on:)koska yhellä kaveri pelkää kans oksentamista..
      Tsempiä!!Eikait ne kaikki oksenna:)

• toinen tulossa

Itse oksensin mahani tyhjäksi, kun synnytys lähti kunnolla käyntiin (eli synnytyksen alusta n. 8h, kun olin auki n. 4cm) ja toisen kerran juuri ennen ponnistusvaiheen alkua.

Kätilö totesi ekan kerran jälkeen, että suurin osa oksentaa jossain vaiheessa. Toisella kerralla kätilö hymyili lähes tyytyväisen näköisenä ja sanoi: nyt taitaa alkaa tapahtua jotain. Eli kätilö piti oksentamista luonnollisena merkkinä synnytyksen etenemisestä.

• yrjöämmä

Jaa, täällä on oksennettu ja ripuloitu jo melkein kaks viikkoa, mutta vauvaa ei vaan kuulu... :( Alkaa olla aika heikko olo. Saa nähdä, miten siitä synnytyksestä sit selviää...

• dididididi

Meikäläinen oksensi heti synnärille tultaessa, silloin 5 cm auki. Oli tosi kiva yllärin kun koskaan en ollut kuullutkaan että synnyttäessä voi yrjötä... Hävetti siinä sitten kätilölle sanoa, että tuohon roskikseen laattasin...

• aäö

mulla kans kamala emetofobia ja olen synnyttänyt 4 kertaa. Koskaan en ole oksentanut, mutta pahoinvointia on tullut epiduraalin jälkeen ja sitten synnytyksen jälkeen on tullut huono olo jos oon yrittäny heti syödä. Se voi olla joku epiduraalin haittavaikutus se pahoinvointi. Mutta synnytyksen jälkeen syö ja juo varovasti. Tsemppiä, ei kaikki oksenna! =) Ja voithan ostaa apteekista semmoiset sea-band pahoinvointirannekkeet. Mulla oli semmoset mukana viimeisessä synnytyksessä, että jos tulee paha olo mutta eipä tullut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2142
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1805
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      236
      1298
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      960
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      88
      950
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      875
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      116
      782
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      730
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      716
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      699
    Aihe