Jouko Pihon sivulla 12.4.2011

Tärkeintä itsekullek

12.4.2011

Henriikka Suistomaan profeetallinen kehotuskirjoitus 11.4.2011

1. OLKOON PERHEENNE ENSISIJAINEN PALVELUSTEHTÄVÄNNE:

Palvelkaa ensin perheenne, ennen kuin odotatte Herralta tehtäviä muualta!

33

589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antti282

Aamen!

• Yes Lord!

• Jope.48.

Mitä sanoo Raamattu? Jaak.1:27. Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta. Näin Raamattu keoittaa toimimaan.

• tyvestä latvaan

Ratis linja on, että Jumalaa palvellaan, kaikissa ihmisissä, muistaen:
        - minkä olette tehneet yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette tehneet minulle sanoi Jeesus.

Jolla perhe on, sitä tulee uskollisesti hoitaa ja palvella. Jolla perhettä ei enää ole, joka on sen hoitanut uskollisesti, se saa vapaasti käyttää resurssinsa Herran työhön.

Perheen ohessakin voi tehdä työtä, Herran työtäkin, senhän Jeesus itse osoitti ja opetti. Kukapa esim. hoitaisi sairaat, lapset, vanhukset, jos kaikki naiset itsekkäästi vain keskittyisivät oman napansa ympärille?

Jumala antaa tehtäviä niin perheettömille kuin perheellisille. Niin miehille kuin naisillekin. Jumala on ykkönen.
        "Etsikää ensin Hänen valtakuntaansa...." mikä tarkoittaa, että Jumalan asia on primäärillä sijalla. Ja viisas ja täydellinen Jumala kyllä osaa järjestää niin, että sekä perhe että Jumalan palvelus tulee tehtyä!

Ensin siis Jumala ja Hänen valtakuntansa. Sen ohessa tulee voima perheen, lasten ja muun palveluksen hoitamiseen. Tehtäviä ei "odoteta" Herralta, vaan ne saadaan Häneltä. Jumalan tehtävät ja perheen palvelus eivät ole toisiaan pois sulkevia fokuksia. Ne etenevät rinta rinnan. Muutenhan kaikki keskittyisivät palvelemaan perheitä..... ja missä olisivat Jumalan työn tekijät?

Aloittajan aloituksen rajallisen otteen voi käsittää, kun muistaa, ettei opettamisen tehtävään ole tarkoitettu kesken kasvun... Tulee ensin itse kasvaa ja oppia, ja vasta sitten opettaa toisia.

• Elämästäkin kysymys
        tyvestä latvaan kirjoitti:

- minkä olette tehneet yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette tehneet minulle sanoi Jeesus.

Jolla perhe on, sitä tulee uskollisesti hoitaa ja palvella. Jolla perhettä ei enää ole, joka on sen hoitanut uskollisesti, se saa vapaasti käyttää resurssinsa Herran työhön.

Perheen ohessakin voi tehdä työtä, Herran työtäkin, senhän Jeesus itse osoitti ja opetti. Kukapa esim. hoitaisi sairaat, lapset, vanhukset, jos kaikki naiset itsekkäästi vain keskittyisivät oman napansa ympärille?

Jumala antaa tehtäviä niin perheettömille kuin perheellisille. Niin miehille kuin naisillekin. Jumala on ykkönen.
        "Etsikää ensin Hänen valtakuntaansa...." mikä tarkoittaa, että Jumalan asia on primäärillä sijalla. Ja viisas ja täydellinen Jumala kyllä osaa järjestää niin, että sekä perhe että Jumalan palvelus tulee tehtyä!

Ensin siis Jumala ja Hänen valtakuntansa. Sen ohessa tulee voima perheen, lasten ja muun palveluksen hoitamiseen. Tehtäviä ei "odoteta" Herralta, vaan ne saadaan Häneltä. Jumalan tehtävät ja perheen palvelus eivät ole toisiaan pois sulkevia fokuksia. Ne etenevät rinta rinnan. Muutenhan kaikki keskittyisivät palvelemaan perheitä..... ja missä olisivat Jumalan työn tekijät?

Aloittajan aloituksen rajallisen otteen voi käsittää, kun muistaa, ettei opettamisen tehtävään ole tarkoitettu kesken kasvun... Tulee ensin itse kasvaa ja oppia, ja vasta sitten opettaa toisia.

"Perheen ohessakin voi tehdä työtä, Herran työtäkin, senhän Jeesus itse osoitti ja opetti. Kukapa esim. hoitaisi sairaat, lapset, vanhukset, jos kaikki naiset itsekkäästi vain keskittyisivät oman napansa ympärille?"

"Aloittajan aloituksen rajallisen otteen voi käsittää, kun muistaa, ettei opettamisen tehtävään ole tarkoitettu kesken kasvun... "

Kesken kasvun on hyvä ilmaus siinäkin tapauksessa, kun nuoret saavat ensimmäisen lapsen. On selkeästi väärin, että nuoret eivät saa kasvaa pienen lapsen kasvussa, vaan nimenomaan äidille heti työnnetäänkin kaikkea muuta velvollisuutta hoidettavaksi "työn nimissä". Tämähän on Suomalaista luonnottomuutta räikeimmillään!
        Ei voi olla Jumalan tarkoitus, että lapsi ei saa äitinsä läheisyyttä, kunnes hän itse näyttää viihtyvän enemmän toisten lasten seurassa, kuin oman äidin.
        Ja psykologit kertovat, että näin olisi parasta lasten kehitykselle eli 4-5 vuotta oman äidin hoito olisi lapselle erittäin tärkeää.

Ilmaus "...itsekkäästi vain keskittyisivät oman napansa ympärille." muistuttaa ikävällä tavalla niitä aikoja, jolloin nuoret äidit lähetettiin 2 kk:n ikäisiltä vauvoilta töihin. Nimenomaan vedottiin uhrautumistunteisiin ; olihan sota-aika vielä muistissa. Ja tottelevaisesti lähes kaikki 'Suomen nuoret äidit uhrautuivat ja uhrasivat lastensa hoidon vieraille. Oppiminen monella tavalla jäi kesken, lapset eivät saaneet tunnemuistia päivän parhaista hetkistä, vaan ainoastaan vieraista hoitopaikoista ja joskus useinkin vaihtuvista.

"Tulee ensin itse kasvaa ja oppia, ja vasta sitten opettaa toisia. "
        Näin on ja hyvin oman perheensä hoitaneet ovatkin juuri heitä, joilta parhaimmat opetukset saadaan perheenhoidossa ja monenlaisissa palvelutehtävissä. On aivan toista tietoa, kuin teoriaopetus.

• uusi aika
        Elämästäkin kysymys kirjoitti:

"Perheen ohessakin voi tehdä työtä, Herran työtäkin, senhän Jeesus itse osoitti ja opetti. Kukapa esim. hoitaisi sairaat, lapset, vanhukset, jos kaikki naiset itsekkäästi vain keskittyisivät oman napansa ympärille?"

"Aloittajan aloituksen rajallisen otteen voi käsittää, kun muistaa, ettei opettamisen tehtävään ole tarkoitettu kesken kasvun... "

Kesken kasvun on hyvä ilmaus siinäkin tapauksessa, kun nuoret saavat ensimmäisen lapsen. On selkeästi väärin, että nuoret eivät saa kasvaa pienen lapsen kasvussa, vaan nimenomaan äidille heti työnnetäänkin kaikkea muuta velvollisuutta hoidettavaksi "työn nimissä". Tämähän on Suomalaista luonnottomuutta räikeimmillään!
        Ei voi olla Jumalan tarkoitus, että lapsi ei saa äitinsä läheisyyttä, kunnes hän itse näyttää viihtyvän enemmän toisten lasten seurassa, kuin oman äidin.
        Ja psykologit kertovat, että näin olisi parasta lasten kehitykselle eli 4-5 vuotta oman äidin hoito olisi lapselle erittäin tärkeää.

Ilmaus "...itsekkäästi vain keskittyisivät oman napansa ympärille." muistuttaa ikävällä tavalla niitä aikoja, jolloin nuoret äidit lähetettiin 2 kk:n ikäisiltä vauvoilta töihin. Nimenomaan vedottiin uhrautumistunteisiin ; olihan sota-aika vielä muistissa. Ja tottelevaisesti lähes kaikki 'Suomen nuoret äidit uhrautuivat ja uhrasivat lastensa hoidon vieraille. Oppiminen monella tavalla jäi kesken, lapset eivät saaneet tunnemuistia päivän parhaista hetkistä, vaan ainoastaan vieraista hoitopaikoista ja joskus useinkin vaihtuvista.

"Tulee ensin itse kasvaa ja oppia, ja vasta sitten opettaa toisia. "
        Näin on ja hyvin oman perheensä hoitaneet ovatkin juuri heitä, joilta parhaimmat opetukset saadaan perheenhoidossa ja monenlaisissa palvelutehtävissä. On aivan toista tietoa, kuin teoriaopetus.

Elämästäkin on kysymys:

Kirjoitus viittaa johonkin traumaan?
        Sota-aikana lapset ja äidit elivät n. 5 vuotta ilman miehiä, perheenisiä?
        Äitien piti olla kaikkea mahdollista!

Kaikkea tapahtuu, mutta kauna ja katkeruus on mahdollista unohtaa.

Ei pidä jäädä menneisyyden vangiksi.

• Tahdotko uutta
        uusi aika kirjoitti:

Elämästäkin on kysymys:

Kirjoitus viittaa johonkin traumaan?
        Sota-aikana lapset ja äidit elivät n. 5 vuotta ilman miehiä, perheenisiä?
        Äitien piti olla kaikkea mahdollista!

Kaikkea tapahtuu, mutta kauna ja katkeruus on mahdollista unohtaa.

Ei pidä jäädä menneisyyden vangiksi.

Nimenomaan KANSA ei huomaa olevansa menneisyyden vanki! Minä en ole, koska olen aina ihmetellyt, miksi Suomessa stressistä tehtiin ihanne.
        Sodasta jäi ahkeruus työhön - mutta muuttuiko myös ahkeruudeksi tyhmyyteen? Sodasta jäi stressi - kuin rauhaa ei kuuluisi ollakaan. Ei siis osata etsiäkään, vaikka Jeesus lupaa antaa ilon ja rauhan.

• UskovaM1977
        tyvestä latvaan kirjoitti:

"- minkä olette tehneet yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette tehneet minulle sanoi Jeesus."

Tämän sanan ensisijainen tulkinta on se, miten kohtelemme juutalaisia.

Toisarvoinen tulkinta pätee kaikkiin muihinkin lähimmäisiin.

• Irtiottony

Mulla on kiihkouskovainen mies, joka ei anna perheenjäsenilleen elatusta, saati leipääkään kunnolla, vaan vaimo on pakosta toisella puolella Suomea leivän ja muun elatuksen perässä. Miehellä olisi kyllä varaa, mutta nuukuus on hänen jumalansa....

• 15+9

OLKOON PERHEENNE ENSISIJAINEN PALVELUSTETÄVÄNNE, eikä Juudan käännyttäminen.

• Westsider

Jeesus sanoi: (Matt. 10:37)
        "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;

38. ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.

39. Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

Joten Jeesus on koko elämän kaikkein tärkein.

• 20+6

Jeesus myöskin sanoi ihan vapaasti lainattuna jotenkin näin: "Te ette ehdi käydä Juudan (Jeesuksen aikana oli vain jäljellä Juuda) kaupunkeja läpi" lopun lähestyessä nyt meitä kannattaa keskittyä rakkaimpiinsa ei Juudan kaupunkien läpi käymiseen se näyttäs hölmöltä.

• KTS (Ei kirj.)

Juudan kaupungeissa sitä vaan iskis päätä seinään...:O

• 11+1

Pilkkaa sie vaan, hyvvää yritän jeesus rankasoo siua.

• JE

Kun asiat yleensä käsitetään väärin, tai ainakin tahdotaan käsittää väärin, niin muistutan että oikein on, että palvelustehtävät lähtevät omasta perheestä. Sen sijaan ei saa sekottaa perheen jäseniä tärkeysjärjestykseen Rakkaudessa. Jeesusta Kristusta on Rakastettava aina kaikista eniten, koska silloin Hän tekee samoin meille, joka taas pelastaa perheesi, joka puolestaan on sama asia kuin rakastaa omaa perhettään. Rakkaus on eräänlainen symbioosi, jonne kuuluvat ne ihmiset, jotka Rakastavat Jeesusta Kristusta.

• kauan katsellut

WEstsider kirjoittaa sitä, mitä aiemmin yritin sanoa, että
      Jeesus on YKKÖNEN. Ja Häntä me palvelemme ihmisissä. Missä ja miten je keitä, sitähän toinen ihminen ei voi sanoa näin:

- Palvele ensin perheesi, älä odota tehtäviä Herralta!

Tuo ilmaus, väite, toimintakäskyksi tarkoitettu lausahdus on tosiaan hyvin rajallisen käsittelyn tuotos?

Onhan tapauksia, joissa Jumala kutsuu omaan työhönsä jo nuorena, jopa lapsena joku saa näyn eims. lähetystehtävästä. Ei ole eikä tule mitään "perhettä".... Sitten on ihmisiä, joilla on perhe Jumalan työ. On vielä leipätyökin, koska UT:n opetus on, ettei tule olla "kuriton" ja laiska, vaan tulee kantaa velvollisuutensa työnteossa. ( 1 Tim 3: 7-12)

Koko aloittajan (pitkä) epistola viestii joistakin sielullisista taustoista? Jumalan hengen tuottamana profetiana sitä ei voi kokonaisuudessaan ottaa. Toki hyvää on se aito Jumalan sanan runsaus.

Tuntuu kuin aloittajalla olisi joku ongelma? Joku kasvukivun paikka. Silloin tulee kasvaa ja kypsyä, saada laaja synteesi kipukysymyksestä. Yllättäen julkiseksi heitetty kapea-alainen ohjeisto vain hämmentää.

Jeesus ja UT kaiken kaikkiaan antaa selkeän ja kokonaisvaltaisen opetuksen palvelemisesta. Ensin Jeesus, ja Hänessä kaikki se palvelu, jonka Hän itse johdattaa. Perhekuntalaisia ei pidä laiminlyödä sen kustannuksella, että palvelee Herraa! Mutta kuten Westsider kirjoitti, perhekunta ei saa myöskään olla esteenä Herran osoittamille tehtäville.

Jumala ohjaa nöyriä osaamiseen, jaksamiseen, viisauteen.

- Palvele ensin perheesi, älä odota tehtäviä Herralta! ?

Lopuksi herää kysymys, eikö perheen palvelu sitten olkaan "Herran tehtävä"?
      Aloituksen teksteistä tulee se käsitys. Että perhe olisi vain pakollinen välivaihe, ei "Herran tehtävää". ?

Toivottavasti aloittaja kypsyy ja kasvaa ja karttaa jatkossa "opettamasta" sellaista, joka keskeneräistä. Jeesus on Mestarimme, Hän on tiet, totuus ja elämä. Hän ohjaa ja johtaa.

• Omantunnon ääni

Jotenkin vaistoan, että nimimerkillä "kauan katsellut" on jostain aiheeseen liittyvästä, toisin sanoen Jumalan perhe- ja muuhun järjestykseen liittyvästä huono omatunto, jota hän yrittää tyynnyttää ja peitellä selityksillä.

Onko näin vai aavistelenko väärin?

• Rakkauden opetus

Profetia kokonaisuudessaan. On todella hyvää kehoitusta eikä poissulje mitenkään sitä, että kaikki rakastamme lähimmäisiämme myös perheen ulkopuolella. Perheessä annetaan kasvu rakkauteen ja palvelemiseen.

OSA 1

Jouko Pihon profetiapalstalle 12.4.2011
      Henriikka Suistomaan profeetallinen kehotuskirjoitus 11.4.2011

1. OLKOON PERHEENNE ENSISIJAINEN PALVELUSTEHTÄVÄNNE:

Palvelkaa ensin perheenne, ennen kuin odotatte Herralta tehtäviä muualta!

1. Tim. 5:8

Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi.

Isät ja äidit, miehet ja vaimot, lapset ja vanhemmat, he ovat teidän ensisijainen tehtävänne! Perhe on teidän ensisijainen työkenttänne!

Suomen vaimot, oletteko varmoja, että on Jumalan tahto, että te juoksette uran ja menestyksen perässä? Eikö Sana sano:

Tit. 2:2-5

Vanhat miehet olkoot raittiit, arvokkaat, siveät ja uskossa, rakkaudessa ja kärsivällisyydessä terveet; niin myös vanhat naiset olkoot käytöksessään niinkuin pyhien sopii, ei panettelijoita, ei paljon viinin orjia, vaan hyvään neuvojia,voidakseen ohjata nuoria vaimoja rakastamaan miehiänsä ja lapsiansa, olemaan siveitä, puhtaita, kotinsa hoitajia, hyviä, miehilleen alamaisia, ettei Jumalan sana pilkatuksi tulisi.

1. Piet. 3:1-4

Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin, kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa. Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista, vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.

Vaimot, älkää antako sen, mitä maailma myy, johtaa itseänne harhaan!

Miehet, ottakaa vastuu perheistänne! Älkää mukautuko tämän maailman menoon! Olkaa pappeja perheissänne! Ottakaa Jumalan antama tehtävä perheen päänä. Suoristakaa selkänne! Nostakaa päänne ja kääntäkää katseenne Herraan! Sillä mies on vaimon pää, mutta Herra on miehen pää!

1. Kor. 11:3

Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.Miehet, perheen päät, puhdistakaa kotinne kaikesta saastasta! Kantakaa huolta siitä, ja harkitkaa tarkoin, mitä kotiinne tuotte, mitä annatte lastenne katsella ja lukea! Sulkekaa televisio, sulkekaa internet, ja avatkaa Raamatut! Älkää antako tämän maailman epäjumalien saastuttaa kotejanne! Isät, miehet, te tulette kohtaamaan vastustusta, mutta olkaa lujat ja suoraselkäiset ja hävittäkää epäjumalat keskuudestanne!

Rukoilkaa perheisiinne yksimielisyyttä! Miehet, rakastakaa vaimojanne. Vaimot, kunnioittakaa miehiänne. Ottakaa oppia Abrahamista ja Saarasta.

1. Piet. 3:5-7

Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset; niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille, kutsuen häntä herraksi; ja hänen lapsikseen te olette tulleet, kun teette sitä, mikä hyvää on, ettekä anna minkään itseänne peljättää. Samoin te, miehet, eläkää taidollisesti kukin vaimonne kanssa, niinkuin heikomman astian kanssa, ja osoittakaa heille kunnioitusta, koska he ovat elämän armon perillisiä niinkuin tekin; etteivät teidän rukouksenne estyisi.

Vastatkaa pahaan hyvällä, sydämen laupeudella, Sanoo Herra!

1. Piet. 3:8-9

Ja lopuksi: olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä. Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte

• JP:n palstaltajatkuu

OSA 2 Henriikka Suistomaan profeetallinen kehoitus

2. OLETTEKO LASKENEET KUSTANNUKSET?

Kun te pyydätte palvelustehtävää, oletteko laskeneet kustannukset, kysyy Herra! Istukaa alas ja laskekaa kustannukset! Ei kukaan ryhdy rakentamaan laskematta kustannuksia!

Luuk.14:28

Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi.

Oletteko valmiita jättämään omat haaveenne tienhaarassa, jossa Herra kutsu teitä seuraamaan häntä? Oletteko valmiita hylkäämään unelmanne, uranne ja kunnianhimonne, suunnitelmanne siitä, kuinka elämänne tulisi rakentua ja asioiden kulkea? Oletteko valmiita antamaan Jumalalle sen niinkutsutun "oman aikanne", jonka maailma kertoo teidän ansaitsevan?

Oletteko valmiita kohtaamaan ihmisten pilkkaa ja halveksuntaa, ihmettelyä siitä, että te ette seuraa maailman markkinoimia arvoja ja ihanteita, vaan luovutte niistä? Vastatkaa sitten Herralle, oletteko valmiit!

Teillä voi olla paljon lahjoja, teistä voisi tulla iskelmätähtiä, kuuluisuuksia, urahuippuja, menestyssaarnaajia! Mutta laskekaa se kaikki roskaksi Herramme Jeesuksen tuntemisen rinnalla! Maailma sanoo teille, että te ette voi heittää lahjojanne hukkaan, mutta kuunnelkaa Herraa, älkää antako johtaa itseänne harhaan!

"Minä etsin palvelijoita, jotka luovuttavat koko elämänsä minulle. Minä en etsi suurmiehiä enkä suurnaisia parrasvaloihin. En etsi työmiehiä, jotka antavat minulle muutaman tunnin päivästä, tai muutaman päivän viikosta. Minä etsin niitä maan hiljaisia, jotka luovuttavat minulle koko elämänsä!" sanoo Herra.

3. UNOHTAKAA MENNEET – HERRA LUO UUTTA:

Herra kysyy, oletteko valmiit unohtamaan, kuinka maailma on teitä kohdellut kaltoin, unohtamaan kipunne ja haavanne? Oletteko valmiita luopumaan takaisinmaksun odottamisesta? Herra tahtoo sanoa: unohtakaa - antakaa anteeksi! Sillä Herra tahtoo luoda uutta!

Jes. 43:19

Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.

Ei ole aikaa odottaa takaisinmaksua menneistä menetyksistä, haavoista eikä kivuista, jotka maailma on meihin lyönyt! On aika jättää mennyt taakse ja palvella Herraa! Sillä Herra kysyy: olenko minä teille jotakin velkaa?

Luuk. 17:7-10

Jos jollakin teistä on palvelija kyntämässä tai paimentamassa, sanooko hän tälle tämän tullessa pellolta: 'Käy heti aterialle'? Eikö hän pikemminkin sano hänelle: 'Valmista minulle ateria, vyöttäydy ja palvele minua, sillä aikaa kuin minä syön ja juon; ja sitten syö ja juo sinä'? Ei kaiketi hän kiitä palvelijaa siitä, että tämä teki, mitä oli käsketty? Niin myös te, kun olette tehneet kaiken, mitä teidän on käsketty tehdä, sanokaa: 'Me olemme ansiottomia palvelijoita; olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään'."
        Luopukaa itsesäälistä, katsokaa ympärillenne! Rakastakaa ja palvelkaa toisianne - siten te voitatte sieluja minulle, sanoo Herra! Antakaa elämänne ja tekojenne puhua hiljaista kieltään minusta. Antakaa elämänne minulle eläväksi uhriksi! Olkoon se, joka tahtoo olla suurin, keskuudessanne pienin - toisten palvelija.

Matt. 20:26-28

...vaan joka teidän keskuudessanne tahtoo suureksi tulla, se olkoon teidän palvelijanne, ja joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen, se olkoon teidän orjanne; niinkuin ei Ihmisen Poika tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä.”

Olkaa uskollisia pienimmässäkin, niin paljon vartijoiksi teidät asetetaan!

16.03.2011 Varkaudessa,
        saviastiana Herran puhetta kuulleena,
        Henriikka S.
        Kiitos ja ylistys ja kunnia Herralle Jeesukselle Kristukselle!

• taivastiellä
        JP:n palstaltajatkuu kirjoitti:

OSA 2 Henriikka Suistomaan profeetallinen kehoitus

2. OLETTEKO LASKENEET KUSTANNUKSET?

Kun te pyydätte palvelustehtävää, oletteko laskeneet kustannukset, kysyy Herra! Istukaa alas ja laskekaa kustannukset! Ei kukaan ryhdy rakentamaan laskematta kustannuksia!

Luuk.14:28

Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi.

Oletteko valmiita jättämään omat haaveenne tienhaarassa, jossa Herra kutsu teitä seuraamaan häntä? Oletteko valmiita hylkäämään unelmanne, uranne ja kunnianhimonne, suunnitelmanne siitä, kuinka elämänne tulisi rakentua ja asioiden kulkea? Oletteko valmiita antamaan Jumalalle sen niinkutsutun "oman aikanne", jonka maailma kertoo teidän ansaitsevan?

Oletteko valmiita kohtaamaan ihmisten pilkkaa ja halveksuntaa, ihmettelyä siitä, että te ette seuraa maailman markkinoimia arvoja ja ihanteita, vaan luovutte niistä? Vastatkaa sitten Herralle, oletteko valmiit!

Teillä voi olla paljon lahjoja, teistä voisi tulla iskelmätähtiä, kuuluisuuksia, urahuippuja, menestyssaarnaajia! Mutta laskekaa se kaikki roskaksi Herramme Jeesuksen tuntemisen rinnalla! Maailma sanoo teille, että te ette voi heittää lahjojanne hukkaan, mutta kuunnelkaa Herraa, älkää antako johtaa itseänne harhaan!

"Minä etsin palvelijoita, jotka luovuttavat koko elämänsä minulle. Minä en etsi suurmiehiä enkä suurnaisia parrasvaloihin. En etsi työmiehiä, jotka antavat minulle muutaman tunnin päivästä, tai muutaman päivän viikosta. Minä etsin niitä maan hiljaisia, jotka luovuttavat minulle koko elämänsä!" sanoo Herra.

3. UNOHTAKAA MENNEET – HERRA LUO UUTTA:

Herra kysyy, oletteko valmiit unohtamaan, kuinka maailma on teitä kohdellut kaltoin, unohtamaan kipunne ja haavanne? Oletteko valmiita luopumaan takaisinmaksun odottamisesta? Herra tahtoo sanoa: unohtakaa - antakaa anteeksi! Sillä Herra tahtoo luoda uutta!

Jes. 43:19

Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.

Ei ole aikaa odottaa takaisinmaksua menneistä menetyksistä, haavoista eikä kivuista, jotka maailma on meihin lyönyt! On aika jättää mennyt taakse ja palvella Herraa! Sillä Herra kysyy: olenko minä teille jotakin velkaa?

Luuk. 17:7-10

Jos jollakin teistä on palvelija kyntämässä tai paimentamassa, sanooko hän tälle tämän tullessa pellolta: 'Käy heti aterialle'? Eikö hän pikemminkin sano hänelle: 'Valmista minulle ateria, vyöttäydy ja palvele minua, sillä aikaa kuin minä syön ja juon; ja sitten syö ja juo sinä'? Ei kaiketi hän kiitä palvelijaa siitä, että tämä teki, mitä oli käsketty? Niin myös te, kun olette tehneet kaiken, mitä teidän on käsketty tehdä, sanokaa: 'Me olemme ansiottomia palvelijoita; olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään'."
        Luopukaa itsesäälistä, katsokaa ympärillenne! Rakastakaa ja palvelkaa toisianne - siten te voitatte sieluja minulle, sanoo Herra! Antakaa elämänne ja tekojenne puhua hiljaista kieltään minusta. Antakaa elämänne minulle eläväksi uhriksi! Olkoon se, joka tahtoo olla suurin, keskuudessanne pienin - toisten palvelija.

Matt. 20:26-28

...vaan joka teidän keskuudessanne tahtoo suureksi tulla, se olkoon teidän palvelijanne, ja joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen, se olkoon teidän orjanne; niinkuin ei Ihmisen Poika tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä.”

Olkaa uskollisia pienimmässäkin, niin paljon vartijoiksi teidät asetetaan!

16.03.2011 Varkaudessa,
        saviastiana Herran puhetta kuulleena,
        Henriikka S.
        Kiitos ja ylistys ja kunnia Herralle Jeesukselle Kristukselle!

Raamattu opettaa, että profetoimisemme on vajavaista, että profetoimista tulee arvostella. Sielullinen taso ja leima profetoissa tulee esille, niille "joiden aistit ovat harjaantuneet erottamaan". ( Heb 5:15).

"Koetelkaa kaikki, pitäkää se mikä hyvää on." (1 Tess 5:21)

Jumalan sana on aina arvokasta. Herran "puheeksi" ei tule nimetä oman sielun
        tasoa, vaikuttimia.

Jokainen Herraa seuraava katsoo eteenpäin, sillä taivas on uskomme päämäärä.

• Sanan mukaan

Aloittaja, Henriikka suistomaa tuo esille pitkää profeetallista sanaa?
      Mutta miten se sopii yhteen sen kanssa, että hän kilpailee ja ottaa kunniamitaleja vastaan? Ja harjoittaa hyväntekeväisyyttä.

Eikö Jeesus sanonut, että
      "Sentähden kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä..."
      Jeesuksen opetus on voimassa. Jos kehuskelee almujen antamisella ( ilmaiset parturipalvelut köyhille...) nostaa esille omaa kunninaansa. Ei Herran.

Hyvää tule tehdä, mutta siitä ei pidä tehdä numeroa. Ehkä tästä syystäkin (?) Henr. S.n profetiassa on voimakas astian maku, oman erikoisuuden tavoittelu.

Tämä on sitä, että "profetoimista tulee arvostella". Profetiaa tuovan tulee ensin tise nöyrtyä Sanan kuuliaisuuteen.

http://www.pinni.fi/artikkelit/1-2011_kultakampa.html

• Aamen.

Lyhyt mutta hyvä avaus, olen täysin samaa mieltä.
      Tähän on oikein pakko sanoa HALLELUJA.

• ????

Missähän se hyvä lyhyt avaus on, jolle amen ja halleluja? Aloitus kun on kovin kovin pitkä... Pakko sanoa halleluja, kuka pakottaa, niin mihin? Outoa.

• Lyhyt avaus kyllä

Aloittaja ei ole Suistomaa, vaan vain Suistomaan kirjoitukseen ihastunut palstalla seilailija. Miten onkaan osuvaa sanaa tuo omistaan huoehtiminen, kun erityisesti Suomessa pitäisi kaikkien hoidokkien olla laitoksissa ja näin vieraiden hoidossa. Ihannevisiona vielä ulkomaisen työvoiman saanti sinne laitoksiin. Huh.

• sanasanoo
        Lyhyt avaus kyllä kirjoitti:

Aloittaja ei ole Suistomaa, vaan vain Suistomaan kirjoitukseen ihastunut palstalla seilailija. Miten onkaan osuvaa sanaa tuo omistaan huoehtiminen, kun erityisesti Suomessa pitäisi kaikkien hoidokkien olla laitoksissa ja näin vieraiden hoidossa. Ihannevisiona vielä ulkomaisen työvoiman saanti sinne laitoksiin. Huh.

Tarkennusta...

Vallitseva trendi ei viime vuosina ole ollut esim. vanhustenhoidossa (josta vankka kokemus) - se ei ole ollut laitoshoito, vaan päinvastoin!

Laitoshoito on kallista. Pyritään säästämään. Omaisille maksetaan minimaalista korvausta, jos he hoitavat läheistään. Kotihoitoa tuetaan, jotta ihminen ei laitokseen joutuisi. On palvelutaloja, joissa vanhukset maksavat vuokransa ja palvelut, mutta saavat hoitoakin ja apuja.

Sama koskee mt-ongelmia. Laitokset ovat alasajettuja, ongelmaiset
        ovat usein tuuliajollakin, kun ei päivätoimintaa, ei avoin hoitotaso toimi.

On täysin epärealistinen ajatus, että ihmiset alkaisivat "hoitaa" kaikkea omin voimin, omin toimin? Siinä Suistomaa voisi olal esimerkkinä? Kuin pilottiesimerkki, miten se "toimii"? Pois vain kampaajan työ, kunniakirjojen tavoittelu, ym. työ, ja sitten hoitamaan suvun apua tarvitsevia?

Jos siis tarjoaa mallia, pitää olla itse esimerkkinä. Muuten se haisee tekohurskaudelta, jota Jeesuskin inhosi...

Jumala on JÄRJESTYKSEn Jumala. Tulee tehdä kaikki velvollisuudet.
        - Jumalaa kohtaan (joka ykkönen), sitten perhettä kohtaan ( ne joilla perhe on), sitten Jumalan valtakunnan sektori.

Tarkoitus on, että nämä KAIKKI toimivat yhtäaikaa. Kullekin osiolle annetaan tietty aika ja voima. Terveessä järjestyksessä. Jumalan Sanan, UT:n opetuksen mukaan.

• Ei S..maa vaan aloit

Ihmeelliseksi Jumala on ihmisen luonut ja hmeellisesti myös nämä huolehtimiskuviot on herkemmälle osapuolelle naiselle luonut. Esim Raamatun mukaiset :..äidin opetukset ja isän kuritukset.." on "sivistynyt" maailma delegoinut kokonaan muille, kuin vanhempien vastuulle.

"On täysin epärealistinen ajatus, että ihmiset alkaisivat "hoitaa" kaikkea omin voimin, omin toimin? Siinä Suistomaa voisi olal esimerkkinä? Kuin pilottiesimerkki, miten se "toimii"? Pois vain kampaajan työ, kunniakirjojen tavoittelu, ym. työ, ja sitten hoitamaan suvun apua tarvitsevia?"

Mitä tarkoittaa huolehtiminen, palveleminen ja rakkaus entä järjestys tai Raamatun mukainen kasvatus? Sanojen merikys käsitetään nykyään laidasta laitaan.
      Löytyykö tämän päivän suomalaiseen lakiin perustuvaan elämän organisointiin todellakin perusteet Raamatusta?

• kasvatus ei toimi

Kyllä useimmissa perheissä äidit ja isät, huoltajat ylipäätään opettavat ja kasvattavat laspiaan. Mutta aikamäräisesti jo pienten lasten "kasvatus" on päiväkodeissa ja - valitettavasti netti "kasvattaa" järkyttävällä tavalla. Eriä viime aikojen tutkimus toetaa, että ja ala-asteikäiset pojat katsovat pornoa netistä.
      Ei sitten ihme, että he kasvavat "kieroon". Osoittavat pervo-sikojen mallista toimintaa, suhteessa tyttöihin. Tytöt ovat kuin kertakäyttö-riistaa...

• toimiiJeesuksenmyötä

Ja uusinta opetusta pervoiluun, jotta pojat keskenään! Tytöt samoin keskenään. Sitten tutkijat tutkivat, jotta geeenit vaikuttavat!

Geenit vaikuttavat ehkä pervon tuottajien luonteessa. Tätä ei noteerata miksikään, vasta pedofiileistä nousee kohu.

Omistaan huolehtiminen on tänään moninverroin tärkeämpää, kuin koskaan ennen, koska viettelijöiden määrä kulkee jalopeurapataljoonina!

Kasvatus iltaisin väsyneenä antaa lapsille ainoastaan lopullisen muistikuvan väsyneistä, äreistä vanhemmista. Lapsilta on kauan riistetty todellisen iloisen äidin päiväesimerkki ja oman kodin rauha! Se on esimerkillistä kasvatusta, koska Jeesus antoi meille ilon ja rauhan.
        Markkinavoimat ovat tehneet täydellisen täysosuman sen poisviemiseksi kodeista. Eli epäjumalavoima, jolle sokeana on annettu valta elämässämme.

• Ohimenevää2011

Ehkä kehoitus tarkoittaa sitä, että joillekin perheen ulkopuolinen elämä vain on kivempaa. Sitten hengellisyydestä saadaan sille tekosyy. Jos hengellisen elämän kustannuksella laiminlyödään lapsia ja puolisoa, voi edessä olla entinen avioliitto tai katkerat lapset, jotka menevät omille teilleen. Mitä oli sitten se hengellisyys, jota ylläpidettiin läheisten kustannuksella?

• aika riittää

Kyllä, sellaista näkyy? Ja ehkä aloittaja (Suistomaa) tuo sanaa ympärillään näkemiiinsä ongelmiin? Perhettä ja lapsia ei tule laiminlyödä ja sivuuttaa, mutta moni eksyy tässä, tahtoo "loistaa tähtenä" jossakin. Velvolisuudet kuuluvat terveeseen kristilliseen elämään. Ei haihattelu. Jumalallekin jää aikaa, sillä Hän on säätänyt lepopäivänkin. Ja jos tv-epäjumala poistuu kristittyjen arsenaalista, jää PALJON aikaa moneen...

• näkymys tämäkin
        aika riittää kirjoitti:

Kyllä, sellaista näkyy? Ja ehkä aloittaja (Suistomaa) tuo sanaa ympärillään näkemiiinsä ongelmiin? Perhettä ja lapsia ei tule laiminlyödä ja sivuuttaa, mutta moni eksyy tässä, tahtoo "loistaa tähtenä" jossakin. Velvolisuudet kuuluvat terveeseen kristilliseen elämään. Ei haihattelu. Jumalallekin jää aikaa, sillä Hän on säätänyt lepopäivänkin. Ja jos tv-epäjumala poistuu kristittyjen arsenaalista, jää PALJON aikaa moneen...

Jos tv-epäjumalan palveluksesta maksettaisiin perheille tuntipalkkaa, olisi jo pelkästään noiden tuntien aikana leipä hankittu. Suomihan hukkuisi rikkauteen ja ja , mihinhän se käytettäisiin? No terveydenhoitoon vaikkapa. Sinänsä liikunta pelkästään nostaisi huimasti kansan terveyttä, kun siihen leipähankintaan käytettäisiin kunnonkohentamistyötapoja eikä koneita.

• HenriikkaS

Hei kaikille,

Myönnän ilomielin, että saan olla saamani sanan edessä polvillani Herran edessä, ihmisistä aivan ensimmäiseksi. Ja pidän erinomaisena asiaa, että jokainen koettelee sydämessään saamani sanan, sillä todellakin, profetoiminen on aina vajavaista. Koen kuitenkin, että tässä on enemmän kehoituksen sanan jakamisesta kuin profetoinnista. Sanan, joka on myös minulle itselleni, mutta rakennukseksi myös muille.

Sanan ei ole tarkoitus syyllistää, vaan tuoda esiin näkökulma, joka on tänä maailmanaikana aika lailla unohdettu. Poimikaa siitä se, mikä sanassa on hyvää, minkä voisitte omalle kohdallenne ottaa, ja unohtakaa vajavainen astia sanan takana! Sanan olennaisin osa ei varmasti ole sen saaja. Sillä totisesti, kuka meistä on koskaan täydellinen välittämään Kaikkivaltiaan Jumalan sanaa? Kuka meistä koskaan on täydellinen kuulemaan ja puhumaan niin, ettei takaa heijastu oma persoonamme tai ehkäpä elämäntilanteemme, kipumme ja ilomme? Kuka meistä on koskaan tässä elämässä valmis astia? Minä en ainakaan, vaan haluaan kasvaa Herrassa siihen päivää saakka, kun hän tulee omansa noutamaan.

Pikemminkin, riemuitsen siitä, jos Herra minun kipujenikin ja omien ongelmienikin kautta voisi jollekin antaa rohkaisua, lohdutusta tai kehoitusta kääntyä elämän tielle! Sama se miten, kunhan jollakin tavalla saisi olla Jumalalle hyödyksi, vaikka se tapahtuisikin heikkouteni kautta. Sen tiedän, ettei Jumala minulle puhu minun omien ansioiden tähden, vaan täysin armosta. Ei minun erinomaisuuteni tähden, vaan pikemminkin päin vastoin. Ei ole tarkoitus, että saamani sana kirkastaa sen saanutta astiaa, vaan yksin Herraa!

Nyky- yhteiskunta ohjaa ihmiset laitoksesta laitokseen ja yksilöstä otetaan esim. työelämässä irti kaikki mahdollinen. Näiden ristipaineiden alla ei ole helppoa. Tärkeää, usein myös seurakuntamaailmassa, on tekeminen ja menestyminen, monesti myös perheen kustannuksella. Monet kokevat, että Jumalan palvelemista on ainoastaan palvelutyö jossakin oman kodin ulkopuolella.

Itse koin sanan hyvin lohduttavana nimenomaan siitä näkökulmasta, että Jumalan palvelemista ON myös oman perheenjäsenten palveleminen ja lähimmän lähimmäisensä kohtaaminen. Kun on kotitontti kunnossa, on taatusti Herralla jokaiselle palvelutehtäviä myös kodin ulkopuolella, jokaiselle eritavalla, Hänen kaikkiviisaan suunnitelmansa mukaan, hänen valitsemanaan ajankohtana. Jumalan palvelemista taitaa vain olla moni huomaamattoman pienikin asia lähimmäisen hyväksi, minkä itse saatamme katsomme ylen...

Otetaan Herran antama sana kokonaisuutena, ei poimita vain lausetta sieltä täältä, se ei tee asialle oikeutta. Sillä totisesti, olkoon jokaisen sydämessä ensimmäisenä Herra Jeesus Kristus, häntä palvelkaame kaikessa mitä teemme! Älkäämme laiminlyökö lähimmäistämme ja perhettämme. Älkäämme myöskään unohtako Jumalan mielenmukaista jumalanpalvelusta, köyhien, leskien ja orpojen auttamista - kukin voimavarojemme mukaan!

Mitä tulee saamaani huomionosoitukseen liittyen hyväntekeväisyystyöhön, olen siitä Herralle kiitollinen yhdessä mielessä - se avasi mahdollisuuksia jatkaa tuota työtä, uusien vapaaehtoisten ja tuotelahjoitusten myötä. Kaikella on tarkoituksensa. Ymmärtänette, että yhden taskusta löytyneen kamman ja peilin avulla, ei työ olisi kauaksi kantanut, ilman taloudellisia varoja, joita minulla ei ollut eikä ole. Yksin Jumalan armosta on työ saanut jatkua ja Herra järjestänyt asiat, en minä.

Nämä, kuitenkin harvaksi jääneet tilanteet, avasivat myös mahdollisuuksia puhua Jumalan ihmeistä ja rakkaudesta, ainakin toimittajalle, jos vaikka monet lauseeni varsinaisista teksteistä olisi poistettukin... Koen myös, että olisi ollut epäkohteliasta ja vähemmän rakkaudellista torjua ko. tahojen herännyt mielenkiinto hyväntekeväisyystyötä kohtaan. Miksi en olisi vastannut ja kertonut? En itsestäni, vaan siitä, että Jumala on aloitetun työn takana, sen voima ja moottori?

Minun motivaationi ei ole ihmiskiitoksessa. Ei tässäkään tilanteessa, kun välitin Herran antaman sanan muillekin luettavaksi. Mikä minä olen puhumaan itselleni tai muille mieleisiä? Minä en tahdo puhua omia sanojani, Herra olkoon suuni apuna. Vaikka Herra antaisi sanan, joka tuntuisi vaikealta sulattaa, ei ole minun asiani sitä muutta tai siitä vaieta, ei, vaikka siitä puhuminen olisi vaikeaa, ei, vaikka en itse kykenisi sillä hetkellä tuota kehoitusta täyttämään.

Toivoni ja päämääräni ja palkkani on siinä toivossa, että pääsen kerran Jeesuksen luo kotiin. Motivaationani on rakkaus Jeesusta kohtaan, sillä hän on ensin rakastanut minua. Onhan hänkin ähettänyt omiansa auttamaan minua, kun itse olen ollut kipujen keskellä tai toivottomuuden saartama...

Siunausta jokaiselle.

• 24etgrf

Jumalanne ei taida tykätä perheettömistä, lapsettomista ihmisistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3115
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1255
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1107
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      971
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      69
      955
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      907
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      891
    8. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      167
      877
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      850
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      794
    Aihe