koukussa emmerdaleen v.-92 asti

fanijuhlat??

löytyykö muita samankaltaisia immeisiä kuin minä? Alusta asti seurattu joo,nykyään ajotan kaikki hommani tapahtuvaksi ennen klo 18.00 ja seuraava tunti on meillä SILENCIO!! se on pyhitettyä aikaa. Jos löytys samankaltaisia hurahtaneita ku minä - voitas pistää hanke alulle ja lähtee englantiin tutustuu tämän em. kylään- tietääkseni englantilaiset, jotka ovat tosi hurahtaneita kyseiseen sarjaan tekevät bussimatkoja kylään, mutta suomessa ei tietääkseni vielä kukaan ole alulle pannut fanien yhteistä matkaa ko. kylään ???? tai miten olis omat kyläpubi-fanijuhlat suomessa????

49

1265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös hurahtanut

      hei hienoa! olen ajatellut samaa kans pitkään, aattelin aina että suomessa ei löytyisi tähän tarpeeksi innokkuutta tähän. itse olen vasta 2000 luvun alussa alkanut seuraamaan vakinaisesti, mutta DVDt näistä ajoista olen ostanut.

    • emmerda
      • ikifani

        Suomessa sarjaa alettiin esittää tammikuussa 1997. Siitä asti olenkin katsonut.
        Enää en ole niin fani kuin vielä pari vuotta sitten. Odotan Jackin hautajaisia, sitten katson jos huvittaa.
        Aina välillä tulee pieni kiinnostava "koukku" mikä kestää hetken. Kuitenkaan todentuntuista kylän elämää ei enää ole saatu. Nyt on farssia, kaikenlaista keinotekoista hömppää. Aitoja ihmisiä oli Doug, mutta hänestäkin tehtiin pelle.
        Pelleiksi olisivat riittäneet Eric ja Val.
        Uteliaisuutta, juonittelua, tai esim. parinvaihtoa voi esittää hillitymminkin.

        Andyn narsismi ja mustasukkaisuus on aika aitoa. Sillä se riipaiseekin aivan eri lailla kuin Marlonin Donnasta "huolehtiminen".

        En taida lähteä enää kokoontumisiin. Kymmenen vuotta sitten olin kovastikin lähdössä paikan päälle Englantiin.


    • voi niitä aikoja

      Olen katsonut Emmeä siitä lähtien kun pikkkuinen Alice syntyi. Tyttö ,joka on siis nyt tätinsä Kathyn kanssa Australiassa....
      Vuosi taisi olla 1997.
      Silloin Emmerdalen (kylän nimi oli silloin toinen) elämä oli melkoisen leppoisaa. Kivoja asioita tapahtui ja jaksot sisälsivät myös aina jonkin yhteiskunnallisen ongelman.
      Nyt ollaan kuin kauniitjarohkeat...koko ajan sattuu ja tapahtuu...eneimmäkseen sattuu.
      Oli aika kun en voinut jättää yhtäkään jaksoa väliin. Nyt voin olla viikonkin ilman enkä putoa kärryiltä ollenkaan.

    • JK

      MYÖS M INÄ OLE HURAHTANUT

    • jagrcccp

      Nykyäänhän se on kuvattu sellaisessa "feikkikylässä" eli ei ole mikään oikea kylä. Silloin kun sarjaa alettiin suomessa esittämään sitä kuvattiin aivan aidossa kylässä nimeltään Esholt. Sielt löytyy "Villapakka" bubikin,omistaja muutti sen nimen villapakaksi ku siel kävi turisteja nii paljo. Nii ja sitä ennen joskus 70-luvulla emmee kuvattiin Arncliffe nimisessä kylässä yorkshiressä.

      • Kaarina-kääntäjä

        Eiköhän keksitylle sarjakylälle ihan oikea paikka ole juuri sitä varten rakennettu kylä, jossa voidaan kuvata vapaasti kaikkia taloja joka puolelta.

        Kun sarjaa kuvattiin Esholtissa, emme päässeet koskaan näkemään takapihoja, koska olivat asukkaiden yksityisaluetta. Studiokylässä näimme Sethin puuhaamassa kasvihuoneessa, ja Jarvisin verstaassa oli monet hilpeät kotioluen maisteluhetket.

        Toki Esholtissa on kiva käydä myös fiilistelemässä ja muistelemassa sarjan vanhoja tapahtumia. Arncliffen kausi kesti pari vuotta, Esholtin yli 20 ja studiokylässä on kuvattu nyt 12 vuotta ja uutta vuokrasopimusta jäljellä vielä kahdeksan vuotta. Eli sarja jatkuu ja jatkuu...


    • Emmerlaati

      Itselläni ensimmäiset muistot Emmerdalesta ovat ne kun Vivin mies Vic kuolee kaupan ryöstössä ja Butch Dingle kuolee bussikolarissa. Vuotta en muista, mutta ala-asteella silloin olin. Aktiivisesti päivittäin seurannut sarjaa nyt vuodesta 2004 asti eikä loppua näy. Todella koukuttava sarja.

      Minusta on väärin, että monet niputtavat Emmerdalen samaan kastiin Kauniitten ja Rohkeitten, Salkkareitten ja Tunteita ja Tuoksuja kanssa. Nuo ovat saippuasarjoja ja paljolti pelkkää yhdessä huoneessa kuvattua puhumista. Emmerdale ei ole saippuasarja, vaan laadukas brittiläinen draamasarja, jossa ihan oikeasti tapahtuu jotain, eivätkä hahmot vain puhu toisilleen kohtauksesta toiseen.

    • liekitar

      Hei,
      itse en muista vuotta milloin aloin seuraamaan, mutta järkkymätön fani olen ollu siitä asti! Tatet oli vielä elossa, Butch kuoli ja Vic tapettiin. Nyt haluaisin nähdä/saada itselleni kaikki jaksot, alusta alkaen, muttei niitä mistään saa;( Jos kasaan saadaan faniporukkaa, oon mukana. Myös pikkusisko koukutettu.

    • x

      Matkoja on Suomen virallisen Emmerdale-klubin toimesta ymmärtääkseni tehty jo vuosia sitten. Mtv:n Emmerdale sivuilta on suoran linkkikin Suomen rouva Emmerdalen osioon, jossa paljonkin tietoa tästä. Sivuja ei taideta enää päivittää, mutta tietoa siellä on aikaisemmista ajoista. Mitenkähän aktiivisesti klubi vielä toimii, en tiedä.

      • Kaarina-kääntäjä

        Mtv3 Emmerdale -sivut päivitetään ajan tasalle henkilöiden osalta kesän aikana. Suomen Emmerdale Club viettää tänä keväänä 10-vuotisjuhlia ja on yhä voimissaan :)


    • JK

      MINÄKINNOLENNHURAHTANUT SIIHEN

    • Dalefani

      Tämä on seurannut sarjaa siitä lähtien, kun se on Suomessa pyörinyt, eli vuodesta 1997. Emmerdale-kirjakin on hankittu vuosia sitten (Kaarinan nimmarilla- kiitos) ja MTV:n puodista Emmerdale-dvd boxi, jossa mielenkiintoisia jaksoja (mm. lentokoneen putoaminen kylään, bussiturma) ja tekijöiden sekä näyttelijöiden haastatteluja, ikivanhoja jaksoja jne. Suosittelen lämpimästi tosifaneille! Harkitsen nyt fanclubiin liittymistä - sen verran vakavaa tämä kiintymys on näyttänyt olevan :) Olen muutenkin hyvän brittidraaman ystävä.

    • 8+6=14

      Tulee aina tosi huono fiilis ku kuulen ees sen Emmerdalen alkumusiikin.

      Ja brittiaksentti, HYI HELVETTI!

      • takkari

        ja katsot väkisin joka jakson...
        ja kiinnostaa kuitenkin, kun tulit tänne kommentoimaan...


    • liikaa törttöjä

      äitini katsoi joka ainoan jakson kunnes vuonna 2003 kuoli. Minäkin aloin silloin äitini tavoin katsomaan joskus silloin vähän ennen kuin hän kuoli. Jaksoin katsoa vielä viime kevääseen asti, mutta kun syksyllä alkoi, en enää alkanut katsomaan. On mennyt ihan liian mahdottomaksi! Kaunareitäkaan en ole katsonut ainakaan 3 vuoteen!

    • Emmis fani-59

      Täällä heti toinen tapaus,olen itsekin seurannut sarjaa myös v-92 asti,välillä on ollut työn puolesta pieniä katkoksia,mutta muuten olen elänyt tämän pienen kylän elämää,jopa enemmän kuin omien sukulaisteni.(Paljon mielenkiintoisempaa)Mulla on ihan sama juttu,en vastaa puhelimeen ja ovikelloa on turha rimputella.Tämä ajatus oli joskus minun ja vanhemman tyttären mielessä,että lähtisimme ns.pyhiinvaellus matkalle Emmikseen,valitettavasti tyttäreni jostain kumman syystä lopetti sarjan seuraamisen.Mutta työpaikallani on vankka kannattaja joukko,missä käymme usein keskusteluja sarjan tapahtumista.Olen itse viettänyt pitkän viikonlopun Lontoossa ja ihastuin niin täysin tähän maahaan,että luultavasti olen iäksi menettänyt palan sydämestäni englanille.Tosin olen aina ollut muutenkin epätavallisen kiinnostunut maan historiasta ja rakastan englantilaisia taloja ja upeita maisemia,lisäksi englantilaiset ovat harvinaisen hauska kansa,ihmettelen mistä on lähtöisin kuva kuivakkaasta ylikohteliaasta jäykästä englantilaisesta???Minä olisin kyllä valmis lähtemään matkalle,jos tälläinen toteutuisi,ja ihan varma asia on,että ainakin kerran haluan vielä matkustaa sinne,jos elonpäiviä riittää.Toisaalta on kuitenkin helpotus,että ovat nyt kesälomalla,ei tarvitse ohjelmoida menoja emmiksen aikataulun mukaan,ja kyllä minulla on se tallenus mahdollisuus,mutta laiska kun olen en jaksa paneutua,enään näihin nappula ja kapulaviidakkoon!

    • v 1997

      Asuitko ruotsissa vuonna 1992? Suomessa Emmis alkoi tammikuussa 1997.

      • emmisfani-59

        Kuinkahan se on mahdollista,nuorin tyttäremme syntyi v-93 ja jo silloin olin seurannut emmistä jo pitkän tovin,ja vieläkin muistelen miten ihanaa aikaa oli kun pystyi katsomaan aamupäivisinkin lähetyksiä?Ruotsissa en ole asunut koskaan,kumpikohan meistä on dementoitunut?


      • Toinen maalainen
        emmisfani-59 kirjoitti:

        Kuinkahan se on mahdollista,nuorin tyttäremme syntyi v-93 ja jo silloin olin seurannut emmistä jo pitkän tovin,ja vieläkin muistelen miten ihanaa aikaa oli kun pystyi katsomaan aamupäivisinkin lähetyksiä?Ruotsissa en ole asunut koskaan,kumpikohan meistä on dementoitunut?

        "7.1.1997 MTV3:lla startannut brittiläinen päivittäissarja Emmerdale "

        Kopioin tuon yo. lauseen mtv:n sivuilta ja muistakin lähteistä löysin saman alkamispäivän Suomessa.

        Itse en ole työssäkäyvänä katsonut sarjaa alusta. Muistan katsoneeni sarjaa -98 pari viikkoa, kun olin sairaslomalla ja vuodelevossa. Sitten aloin katsoa vakituisesti kun sarja siirtyi iltaan. Vuotta en kylläkään muista.


      • emmerda
        emmisfani-59 kirjoitti:

        Kuinkahan se on mahdollista,nuorin tyttäremme syntyi v-93 ja jo silloin olin seurannut emmistä jo pitkän tovin,ja vieläkin muistelen miten ihanaa aikaa oli kun pystyi katsomaan aamupäivisinkin lähetyksiä?Ruotsissa en ole asunut koskaan,kumpikohan meistä on dementoitunut?

        toisestakin tietolähteestä; http://emmerdale.hostei.com/aaa_taustaa.htm
        "Suomessa 7. tammikuuta 1997 alkanut Emmerdale..."

        Sekotatko johonkin toiseen enkkusarjaan?


      • mies..
        emmerda kirjoitti:

        toisestakin tietolähteestä; http://emmerdale.hostei.com/aaa_taustaa.htm
        "Suomessa 7. tammikuuta 1997 alkanut Emmerdale..."

        Sekotatko johonkin toiseen enkkusarjaan?

        Enpä muista minäkään Emmerdalea vasta kuin vuodesta 1997, satunnaisesti seurasin sarjaa kun olin tuolloin työtön ja ei ollut tekemistä aamuisin.


    • tämäonfaktaa

      emmerdale alkoi suomessa vuonna 1997!!!

      • Oisko näin

        Vuosilukuja en muista edes sinnepäin, mutta löytyisiköhän tästä selitys sarjan Suomessa alkamisajankohdan epäselvyydelle. Muistan hyvin, että ystävättäreni aikoinaan kertoi pitävänsä kovasti Emmerdale -sarjasta ja katsovansa sen päivittäin. Minäkin olisin halunnut, mutta meidän telkkarista se ei näkynyt. Eli olikohan silloinkin olemassa jo jotain "maksullisia-" tai "taivas-" tms. kanavia, jotka eivät jokamiehen telkkareissa näkyneet. Joissain vaiheessa sitten Emmerdale ilmestyi tavallistenkin kuolevaisten televisio-ohjelmiin ja siitä asti olen minäkin sitä seurannut.


      • emmerda
        Oisko näin kirjoitti:

        Vuosilukuja en muista edes sinnepäin, mutta löytyisiköhän tästä selitys sarjan Suomessa alkamisajankohdan epäselvyydelle. Muistan hyvin, että ystävättäreni aikoinaan kertoi pitävänsä kovasti Emmerdale -sarjasta ja katsovansa sen päivittäin. Minäkin olisin halunnut, mutta meidän telkkarista se ei näkynyt. Eli olikohan silloinkin olemassa jo jotain "maksullisia-" tai "taivas-" tms. kanavia, jotka eivät jokamiehen telkkareissa näkyneet. Joissain vaiheessa sitten Emmerdale ilmestyi tavallistenkin kuolevaisten televisio-ohjelmiin ja siitä asti olen minäkin sitä seurannut.

        Täällä on annettu kahdesta (oikeastaan kolmaskin) luotettavasta tietolähteestä tieto, että Emmerdale alkoi näkymään Suomessa tammikuussa 1997, MTV3-kanavalta.

        Olisko ystäväsi katsonut sarjaa Ruotsin kanavilta? Aikoinaan ennen digiaikaa Ruotsin ykkönen ja kakkonen näkyivät kaapelitelevision kautta ainakin asuinpaikkakunnallani, mutta ei antenniverkon. Katsoitko ystäväsi luona jaksoja vai kertoiko hän vain?Maksukanavilta en usko Emmerdalen tulleen, koska siihen aikaan (


    • muistelua .....

      Onkohan kahdelle vuosiluvulle tällainen selitys ??
      Aluksi Emmerdale esitettiin vain arki-aamuisin, josta asti minäkin olen sarjaa seurannut. - olin tuolloin äitiyslomalla. Myöhemmnin sarja siirtyi iltaan ja tällöin sarja tuli Suomessakin tunnetuksi - ja katsotummaksi...
      Sarjan alussahan ( siis Suomessa näytetyn "alun" ) mukana olivat Jackin Espanjaan muuttanut äiti ja Jackin veli. He asuivat tilaa jonka nimi oli Emmerdale.Tuolloin alkuperäinen näyttelijä (nimeä en muista) näytteli Jackin vaimoa Sarahia, näyttelijä oli toinen siinä vaiheessa kun Sarah kuoli tulipalossa.

      • emmerda

        Aloitin sarjan katsomisen keväällä 1999, kun olin silloin sairaslomalla pitkään. Tekemisen puutteessa aloin katselemaan televisiota aamusta alkaen. Sarjaa esitettiin silloin arki-aamuisin. Siitä olen varma!


      • täydennyslinkki
        emmerda kirjoitti:

        Aloitin sarjan katsomisen keväällä 1999, kun olin silloin sairaslomalla pitkään. Tekemisen puutteessa aloin katselemaan televisiota aamusta alkaen. Sarjaa esitettiin silloin arki-aamuisin. Siitä olen varma!

        http://emmerdale.hostei.com/ggg_tapahtumat.htm


    • emmөrda

      Olet siis seurannut Emmerdalea alusta asti ja olit koukussa vuoteen -92 asti. Mitä silloin tapahtui, joka väänsi koukun suoraksi?

      • alkuperäinen emmerda

        Ei ole minun kirjoittamaani. Nukuin viime yönä klo 23-08 välisen ajan.
        Pitäis vissiin rekisteröityä, niin ei kävisi näin!


      • alkuperäinen emmerda kirjoitti:

        Ei ole minun kirjoittamaani. Nukuin viime yönä klo 23-08 välisen ajan.
        Pitäis vissiin rekisteröityä, niin ei kävisi näin!

        tästä eteenpäin kirjoitan tällä nimimerkillä ja nimenomaan kirjautuneena. Jos tällä nimimerkillä kirjoitetaan kirjautumattomana tai emmerda-tunnuksella, niin silloin on kyseessä joku muu!

        terveisin entinen emmerda (se alkuperäinen)


      • jnbkjb
        alkuperäinen emmerda kirjoitti:

        Ei ole minun kirjoittamaani. Nukuin viime yönä klo 23-08 välisen ajan.
        Pitäis vissiin rekisteröityä, niin ei kävisi näin!

        Eihän tuo ole sama nikki, neljäs kirjain on eri.


      • yöllä humalassa?
        jnbkjb kirjoitti:

        Eihän tuo ole sama nikki, neljäs kirjain on eri.

        luepas tarkemmin tuo eurolagern viesti, niin ymmärrät paremmin:
        -tästä eteenpäin kirjoitan tällä nimimerkillä
        -terveisin entinen emmerda


      • jnbkjb
        yöllä humalassa? kirjoitti:

        luepas tarkemmin tuo eurolagern viesti, niin ymmärrät paremmin:
        -tästä eteenpäin kirjoitan tällä nimimerkillä
        -terveisin entinen emmerda

        Lue sinä tarkemmin tuon viestin 5.7.2011 01:44 kirjoittajan nikki. Se ei ole emmerda vaan emmөrda. Neljäs kirjain ei ole e vaikka äkkiä katsoen näyttäisikin.

        Kukaan ei tässä ole luvatta käyttänyt kenenkään toisen nikkiä. Emmerda voi toki vaihtaa nikkinsä siitä huolimatta.


      • teosto...
        jnbkjb kirjoitti:

        Lue sinä tarkemmin tuon viestin 5.7.2011 01:44 kirjoittajan nikki. Se ei ole emmerda vaan emmөrda. Neljäs kirjain ei ole e vaikka äkkiä katsoen näyttäisikin.

        Kukaan ei tässä ole luvatta käyttänyt kenenkään toisen nikkiä. Emmerda voi toki vaihtaa nikkinsä siitä huolimatta.

        Mut kyll tossa voidaan todeta plagiointia...


      • jnbkjb
        yöllä humalassa? kirjoitti:

        luepas tarkemmin tuo eurolagern viesti, niin ymmärrät paremmin:
        -tästä eteenpäin kirjoitan tällä nimimerkillä
        -terveisin entinen emmerda

        Ja 6.7.2011 00:10 lähetetty viesti ei edes ollut vastaus eurolagerin viestiin vaan alkuperäisen emmerdan 5.7.2011 12:30 lähettämään viestiin. Joten kannattaisi tosiaan itse lukea tarkemmin ensin.


      • өmmөrdөlө
        teosto... kirjoitti:

        Mut kyll tossa voidaan todeta plagiointia...

        Ihan totta on kyllä tuo. Emmerda on ihan selvä plagiaatti Emmerdalesta.

        Nimimerkissäni ei ole yhtään e:tä.


    • Miisku10

      Kesällä ollut kovat "vierotusoireet" kun sarja ollut tauolla, kaikki jaksot nauhotan ja katson sitten illalla tai pidän viikonloppuna Emmerdale matatoonin,,miestä välillä ärsyttää tuon alkumusiikin kuuleminen..
      Mutta itse olen tosi pahassa koukussa tuohon ohjelmaan..
      Olisi todella kiva jos järjettäisiin joku Emmerdale pubi- ilta, uskoisin että samanhenkisiä osallistujia olisi sankoin joukoin,,..

      • public house

        Miksei pubi-ilta, mutta Emmerdale-faneja on ympäri Suomea...


      • public house kirjoitti:

        Miksei pubi-ilta, mutta Emmerdale-faneja on ympäri Suomea...

        pubi-ilta samaan aikaan ympäri Suomea....


    • pomperipossa

      Tyhmä kysymys tähän väliin: Peleissä, elokuvissa ym. on merkintä K18, tiedän
      että se tarkoittaa ikärajaa, eli kielletty alle 18- vuotiailta, mutta mistä sanasta tuo
      K-kirjain tulee? englanninkielen vai jostain muusta?

    • 11+14

      Oisko tuo k-18 ihan suomeksi kielletty 18-v.

      • utter nut

        Senhän voi käsittää tarkoittavan "Kielletty alle 18-vuotiailta", mutta kun kiellon noudattamista ei oikeasti voi mitenkään valvoa, tuon voi lukea "Kiinnostaa alle 18-vuotiaita" tai jotain sen tapaista.


    • Pa.likka-65

      Aloin seuraamaan vuonna -97 kun odotin lastani.. Siitä se sitten läksi ja taas onnellisena eilen kesätauon jälkeen katsoa tapitin 13v tyttären kanssa :)

    • Liliana Natalia

      Aloin katsoa sarjaa ystäväni kehuttua sitä, juurikin silloin kun sitä alettiin vasta suomesa esittää ja niinpä sitä koukkuun jäätiin
      Muutaman vuoden seurasin tiiviisti, sitten tuli perheen perustaminen, ja jäi joitakin kausia täysin katsomatta juuri sen takia, etä aikataulu oli lasten kanssa toinen
      Helposti sarjaan kyllä sisästyi takaisin pienistä katkoista huolimatta
      Oli hetkiä ja kausia, kun tapitin sarjaa taukoamatta

      Debbien raskauden jälkeen ei varmaan montaakaan jaksoa ole jäänyt näkemättä
      ja lapsia jo 6
      isoimmat itse jo katsoo emmerdalea, vanhin on 12v ja nuoirin tammikuussa 2v

    • fanimatka?
    • fani_87

      olen katsonut emmerdalea monia vuosia, joten olen täysin hurahtanut fani!!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      326
      3694
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      225
      3214
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2623
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2135
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      20
      2132
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      1967
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1775
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1752
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      295
      1466
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1372
    Aihe