Mittaristoon ilmestyi punainen merkkivalo, joka varoittaa jarrupalojen olevan kuluneet. Tarkistin kaikki jarrupalat edestä ja takaa renkaanvaihdon yhteydessä ja kaikissa oli vielä reilusti pintaa jäljellä. Samoin myös käsijarrrun kengissä. Takana oli jarrupaloihin menevä keltainen sähköjohto mennyt poikki. Voiko siis valo johtua siitä ja miten sen saa kuitattua sammuksiin, koska muutoin en tuollaisella varoitusvalolla mitään tee. Voiko valon sammuttaa mekaanisesti tai siitä huoltopistorasiasta oikeita johtoja yhdistämällä vastaavalla tavalla kuin huoltovalot pystyy nollaamaan.
Auto on 1996 518i e34.
Jarrupalojen kuluneisuus
5
3486
Vastaukset
- toi johto
Kulumisvaroittimen virtapiiri kiinni -> valo ei pala.
Virtapiiri auki -> valo palaa.
Kun jarrupala kuluu riittävästi, jarrulevy kuluttaa tunnistimen "kannaksen" poikki
-> virtapiiri auki -> valo palaa. - pro
johto antureineen maksaa n. 10 euroa, joten suosittelen sen vaihtoa. Toinen vaihtoehto on vetästä sen poikkimenneen johdon kaksi piuhaa oikkariin. Kolmas vaihtoehto on ottaa poltin irti mittaristosta.
Muita keinoja ei heti tule mieleen...- bmw 525
Lyöpä ruuvimeisseli sen valon kohdalta läpi mittaristosta taatusti herkeää palamasta...ja voi olla että muutkaan valot ei enää häiritse.
- e34
bmw 525 kirjoitti:
Lyöpä ruuvimeisseli sen valon kohdalta läpi mittaristosta taatusti herkeää palamasta...ja voi olla että muutkaan valot ei enää häiritse.
Eli huomenna täytyy sitten mennä varaosakauppaan ja ostaa yksi kappale ruuvimeisseleitä jolla homma tulee kuntoon. Noin lisäkysymyksenä asiantuntijalle niin ostanko taltta- vai ristipääruuvimeisselin??? Onko kokemuksia kumpi on parempi?
Hyvistä neuvoista kiittäen,
-e34 - e34
Taidan kokeilla sitä keskimmäistä vaihtoehtoa ensin ja sitten menen ostamaan uuden jos ei muuten korjaannu. Jos hermot menevät ennen sitä niin noudatan neuvoja tuolta alempaa viestiketjussa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285