Mikä auttaa airojen hankaimien kitinään?
Voinko jättää veneen kellunta-säilytykseen?
Soutuvene on Terhi Saiman (ABS-muovia) ja soutelen merivedessä.
Airojen hankaimet kitisevät
6
3611
Vastaukset
- Merihullu
Vaseliini vois auttaa siihen kitinään - ainakin ennen auttoi!! Jos tarkoitat talvisäilytystä, niin nosta maihin - veneesi kestää kauemmin!!
- Luulisin ainakin
Akryylinitriilibutadieenistyreenistä (ABS) valmistettuja veneitä näkee säilytettävän paljonkin merivedessä kelluvina, esim. poijun ja laiturin välissä.
Varaudu kuitenkin putsaamaan pohjaa jollakin harjalla tms. muutamaan kertaan kesän mittaan. Syksyllä pohjassa on muutoin komea levä- ja näkkikasvusto, joka jarruttaa jo menoa ja on työläs poistaa!
Hankainten kitinään auttaa vesi - tosin vain hyvin lyhyeksi aikaa. Millä tahansa rasvalla tai öljyllä saa vähän pidempiaikaisen tuloksen. Voisin kuvitella, että vesivaseliini tai jokin silikonirasva toimisi kaikkein parhaiten.- hydratech
Ne hankaimet voisi käsitellä vaikka polytetrafluorieteenillä (Teflon) kyllästetyllä autovahalla, niin kitinä loppuu :D
- räkä!
Sylkäise hankaimiin niin auttaa.
- hankaimiin
niin loppuu, narinat eikä sottaa!
- Eikitise
Itse kastelen hankaimia jos kitisee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275