Mulla on nyt pari päivää ollut tällainen ihmeellinen kipu mahassa.Kaikki alkoi pari päivää sitten kun minulle tuli päänsärky ja alkoi paleltamaan hirmuisesti, en mitannut kuumetta mutta sitäkin saattoi olla. Minulla oli myös hieman yököttävä olo. No otin särkylääkkeen ja olo helpotti.Eilen ja tänään mahassa on tuntunut aaltoilevaa kipua eli välillä ei koske mahaan paljon yhtään ja välillä taas kohtalaisen kovasti ja loppu ajan siltä väliltä. Kova kipu mahassa ei kestä kauaa, korkeintaan 10 min. Mahakipu ei ole ollut noita satunnaisia kipu kohtauksia luukunottamatta mitään hirveän kovaa, mutta silti koko ajan mahassa on tuollainen häiritsevä tunne. Ruokahalu minulla on tallella.
Kun syö jotain esim.leivän niin mahakipu saattaa hieman yltyä,muttei aina.
Jos on pitkällään niin mahakipu tuntuu lievemmältä.
Mistä tämmöinen oikein johtuu? Onko vatsatauti tulossa ja jotain muuta?
Outo mahakipu
11
10034
Vastaukset
- ...........
Vatsakivun selvitys on lääkäreille myös haastellista. Pitäs niin monta asiaa poisulkea ja on sellasta salapoliisin työtä.
Ota satsi maitohappobakteerikapseleita, ja jos ei auta käväse päivystyksessä.
Et kertonut mikä on ikäsi ja sukupuolesi, tuo voi olla mitä vaan...naistentaudeista...umpisuoleen. - 3423525
Mistä kohtaa vatsaa kipu tuntuu ?
- mnbvfr678i
Ensimmäisenä tulee mieleen, että särkylääke on ärsyttänyt vatsaa.
- kokkelipokkel
Jos olet nainen, niin mietippäs tarkkaan että voisiko olla vauva tulossa? joskus raskaus ei edes paljon näy ulospäin.
Siunausta!! - ihmettelijä2
Itseänikin on vaivannut outo vatsakipu nyt muutaman viikon. Kipu tuntuu kummallakin puolella vatsaa, lonkkaluiden päättymisen kohilla, mutta hieman keskemmällä vatsaa. Vasemmalla puolella hieman ylempänä ja oikealla hieman alempana. Kipu on jokseenkin pistävää/vihlovaa ja tuntuu yleensä vain hieman jomottavana, mutta kumminkin niin että sen koko ajan tuntee. Välillä kipu nostaa hieman enemmän päätään. Kipu pahenee kyljellä nukkuessa, mutta vain sille puolelle jonka päällä paino on.
Ei ole mitään vellovaa kipua tai mahatautimista. Olen vasta 23-vuotias nuori mies, niin mistähän tälläinen kipu voi olla peräisin? En ole liikalihava, en polta ja alkoholia en oikeastaan juo kuin suurempina juhlina (vappu, juhannus ja uusivuosi).- vihaisetvirtsatiet
käy ihmeessä lääkärillä, ettei tarvitse tuollaisesta kärsiä ja turhaan miettiä mikä vaivaa.
itsellä tuli viime syksynä omituinen vatsakipu, vähän samankuuloinen kuin sinulla, jomottava, ja kipu tuli aaltoina, vasemmalla puolella lonkkaluun vieressä, ja tavallaan syvällä vatsassa. minulla on ollut vatsavaivoja jos jonkinlaisia koko ikäni(nainen, 29v.), joten olin varma,ettei ole pelkkiä vatsanväänteitä. vatsakipu yltyi, joten varasin lääkäriajan, mutta kipu ennätti tietysti lppua ennen lääkäriaikaa. kävin siellä kuitenkin selittämässä, mistä oli kyse, ja lääkäri oli sitä mieltä että se oli vaan mun suolisto, vaikka kuinka intin...ärsyttävää.
viikon-parin päästä kipu palasi, eikä tällä kertaa mennytkään pois, vaan alkoi yltymään, parin tunnin päästä oli pakko lähtee ensiapuun. tunnin päästä kipu oli jo niin kova, että oli pakko kysyä kestääkö vielä kauan ennenkun pääsen lääkärille kun sattuu niin saakelisti, säteili pitkälle selkään ja kaikkee. tämäkin lääkäri oli kovasti sitä mieltä, että se on mun paksusuoli, mutta otettiin raskaustestit summuut veriarvot. onneks sain kipulääkettä piikillä persuksiin ensiavuks, joka taitto pahimman kivun, mutta aika paljon se loppujen lopuksi särki, kun tunnin verran kesti, että oli kivuton.
ja mitä mulla sitten olikaan? virtsatiekiviä. lääkäri kysyi oonko paljon hikoillut tai onko joku kova urheilusuoritus takana. eipä ollut ei. mutta olen ollut aina todella huono juomaan nestettä, eikä asialle nyt muuta syytä auennut. täytyy vaan sanoa, että pitäs edelleen harjotella juomaan enemmän, koska ei ollu kyllä mitään kivoja tuntemuksia yksien saakelin virtakivien takia.
menikö vähän off-topiciks ehkä ......
- Maha___
Itselläni diagnosoitiin juuri pohjukaissuolen haavauma. Saattaa olla siulla sekin, mut kysy lääkäriltä ehdottomasti.
- tuttua tunnetta
Oireet kuulostavat tutuilta. Juuri toipunut tuollaisista oireista, mutta kaikki alkoi ihan muutamassa sekunnissa hirveällä oksentamisella muutaman kerran ja oikein paineella. Vatsaoireet olivat viikon vähän toistakin. sain sairaalassa ollessani Noroviruksen kotiuttamispäivänä :(
Vellova ja yököttävä olo kesti vielä muutaman päivän oireiden hävittyä.
Toinenkin tuttu oire tuli mieleeni muutamien vuosien takaa: Helikobakteeri. Se voi joillekkin aiheuttaa tuollaisia oireita, mutta edetessään tai pitkittyessään, oireet voimistuvat ja tuntuu kuin olisi väännetty kanki vatsan yläosassa. Puhallustestiin labraan lähetteellä TK:sta. Yksinkertainen testi.
Nyt viimeviikolla huomasin, että K-kaupasta ostetut vihreät omenat joissa merkkitarra "Pirkka", aiheuttaa vatsanväänteitä ja ripulia, muista omenoista ei tule sellaisia oireita., mutta tuskin siitä on nyt kysymys.
Paksunsuolen tulehdus aiheuttaa kipuja vain vasemmalle puolelle vatsaa ja kivut ovat sellaisia että mielellään hakeutuu päivystävälle. siihen annetaan antibioottikuuri ja jos ei mene ohi tai helpota jo 3 pvän jälkeen niin asiaa tutkitaan sitten paremmin. Kivulias ja nimenomaan aaltoilevalla kivulla. Kolme päivää on maximiaika mitä odotella tuollaisten oireiden kanssa. Vatsan oireiden takia on viisasta ja aiheellista mennä lekurille, eikä ootella viikkotolkulla, että meneekö ohi. Vatsa ja varsinkin suolisto on tärkeä osa ihmisen hyvinvoinnissa joten mars lääkäriin hakemaan lähetettä tutkimuksiin :D- Lily M
Minulla taas oli outo särky vatsalaukun kohdalla aina aamupalan jälkeen. Jätin vuorotellen jotain pois mitä normaalisti syön, mutta söin edelleen Activia-jogurttia joka aamu, koska sehän pitäisi vain olla hyväksi. Lopuksi kokeilin jättää sitäkin pois - ja kas - vatsa ei ollut enää kipeää. Nyt on mennyt muutama viikkoa ja olen syönyt muunmerkkisiä jogurtteja ja voin hyvin!
- Trust me
Sulla on pieru jumissa.
- Nainen 27
Eilen ja tänään mahassa on tuntunut aaltoilevaa kipua eli välillä ei koske mahaan paljon yhtään ja välillä taas kohtalaisen kovasti ja loppu ajan siltä väliltä. Kova kipu mahassa ei kestä kauaa, korkeintaan 10 min. Mahakipu ei ole ollut noita satunnaisia kipu kohtauksia luukunottamatta mitään hirveän kovaa, mutta silti koko ajan mahassa on tuollainen häiritsevä tunne. Ruokahalu minulla on tallella.
Kun syö jotain esim.leivän niin mahakipu saattaa hieman yltyä,muttei aina.
Jos on pitkällään niin mahakipu tuntuu lievemmältä.
Hellou!
minulla on aivan samankaltaisia kipuja, kivut tulee ja menee, usein aamulla lievää kipua syömisen jälkeen ja huonovointisuutta, piikin olen saanut kerran persuuksiini, kun kyyneleet silmissä menin terveyskeskukseen, kipu oli hirveä, sitten toisinaan lievempää, joskus tuntuu että johtuu ruokavaliosta, siis ruoasta joka huonoa esim. sulamaan. Pienenä ollut ruoka-aine allergioita, ettei niitä ole poissuljettu, mutta laktoosirasitus tehty ja keliakia testit ja nissä ei kuulemma ole mitään erikoista. Lääkäri ei ole kehittänyt mitään järkevää teoriaa, mistä johtuu, tiiä sit stressikö vaikuttaa, vai mikä toki aina olen ollut herkkä vatsainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733