ASP-tili korkotuotto, paras riskitön sijoitus mitä voi tehdä?

Säästäjä4000

Avasin hiljattain asp-tilin, olen säästänyt pieniä määriä määräaikaistileillä aikaisemmin ja tullut hiukan laskettua että ASP taitaa olla paras tapa sijoittaa rahaa lähes 100% riskittömästi.

Korkoa saat 1% joka lisätään pääomaan vuosittain ja 4% lisäkoron, molemmat verottomina... tämähän on lähes 7% tasoista tuottoa jos pääomavero laskettaisi mukaan.

Jos pystyn pitämään tilille panot 3000eurossa per 3kk, antaa se 5x0,25x3000= 37,5euroa kolmessa kuukaudessa... 6kkdessa taas 75 37,5 ja 9kkkdessa 112,5 75 37,5 ja vuoden jälkeen 150 112,5 75 37,5=375euroa... Viides vuosi toisi jo lähemmäs 2800euroa pelkkää korkoa!, tällä kaavalla laskettuna 3000 per 3kk 5vuoden ajan toisi n. 8000euron korkotuotot ja tähän ei edes lasketa 1%ia joka lisätään pääomaan vuosittain.. menee liian vaikeaksia omalla matematiikalla...

Laskenko oikein? Jos joku osaa laskea vielä 1% lisän pääomaan saisi todellisen loppusumman korolle.

Itselläni on tarkoitus omistusasunto ostaa muttei yhtään mitään kiirettä (helsingin hintataso aivan nauretta tällä hetkellä) ja tälläkin hetkellä lepää määräaikaistililä 25000euroa säälittävällä 2% vuosikorolla.. josta 28% veroa pois... kun vain olisi tajunnut asp'n tuoton aikaisemmin...

2

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HyvinMenee

      kun sitä asuntoa joskus ostat, käy sitten ainakin 6 kk katselemassa ,,,,,,
      äläkä osta, sillä se on MYÖS niin suuri-uusi asia kuin pankkitalletuskin,
      siihen pitää opetella,
      'ettet heti osta kun on "avara, tilava, yms. myyjillä on LAATUSANOJA jotka tehoavat noin 5000 kpl, niitä surutta käytetään.

      samoin kysy lainaa ensin sieltä mistä tosiaan et ota,
      jotta opit sitäkin toimintaa,
      vaikka sinulla olisi 6-8 vuoden yliopistopaperit taskussa,
      tajua, ne ovat ei alalta,

      ja yleisesti, aina kannatat kirjoittaa tarpeet paperille ja siirtää toiselle viikon kuluttua ja hankkia tavara vasta 1 kk kuluttua jos vielä tarvis,
      näin menetellen ei huomaa oston jälkeen
      "että olisi saanut paremman ja halvemmalla"
      et ymmärrä asunnon ostosta juuri mitään,,, luullet vaan.

    • äimistynyt

      no nyt sait minutkin kiinnostumaan! pitääpä googlailla ja tutkia ja laskeskella (minulla matikka riittää:D )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe